Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Lensbaby Burnside 35

Lensbaby Burnside 35
16 lutego
2018 12:16

W ofercie firmy Lensbaby pojawił się nowy manualny obiektyw - model Burnside 35, wyposażony w specjalny suwak na obudowie, którym można kontrolować natężenie efektu winietowania.

Na budowę optyczną obiektywu Lensbaby Burnside 35 składa się 6 soczewek ułożonych w 4 grupach, a minimalny dystans ostrzenia to ok. 15 cm. Podstawowa 6-listkowa przysłona działa w zakresie f/2.8-16. Wspomniany wcześniej suwak służy z kolei do kontroli drugiej, 8-listkowej przysłony, która odpowiada za natężenie efektu winietowania.

Lensbaby Burnside 35

Obiektyw Lensbaby Burnside 35 dostosowany został do współpracy z matrycami pełnoklatkowymi i APS-C. Jest oferowany z mocowaniami Canon EF, Nikon F, Sony A, Micro Cztery Trzecie, Sony E, Pentax K, Fujifilm X oraz Samsung NX. Waży ok. 375 g. Za jedną sztukę trzeba zapłacić ok. 500 dolarów.

Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie producenta.


Komentarze czytelników (26)
  1. komor
    komor 16 lutego 2018, 14:28

    500 dolców za regulację winietowania to trochę grubo. Zapłaciłbym z tilta/shifta albo jakiś defocus-control w takim obiektywie. Winietowanie dorobię sobie w Lightroomie. :)

  2. ryszardo
    ryszardo 16 lutego 2018, 14:32

    I tak się sprzeda. I obstawiam, że większość zdjęć tym szkłem będzie robiona na maksymalnym winietowaniu - taka filozofia.

  3. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 16 lutego 2018, 15:19

    Mogli jeszcze regulację nieostrści dać ;)

  4. focjusz
    focjusz 16 lutego 2018, 15:57

    Akurat winietowanie to bardzo łatwo dodaje się cyfrowo - także bez sensu deczko.

  5. qqrq
    qqrq 16 lutego 2018, 16:32

    @LiSzajFuj
    Przełącznik między "silky smooth modern bokeh", "swirly bokeh", "Meyer Optik bokeh", "Petzval shit bokeh", "wazelina na przedniej soczewce bokeh" i kilka innych ;)

  6. 16 lutego 2018, 16:34

    Deczko? Dziwię się w ogóle wyrobom tej firmy a jeszcze bardziej ludiom to kupującym... Zamiast zabłysnąć świetną optyką to produkują g. Ale jest popyt to jest i podaż.

    A tak btw to jest nawet na mocowanie Pentax K, Sony A a nawet Samsung NX

  7. komor
    komor 16 lutego 2018, 18:29

    Według opisu na stronie Lensbaby regulacja tego winietowania wpływa też na poziom swirla. Nie mam doświadczenia, żeby ocenić, czy taka zmiana rzeczywiście jest na tyle widoczna, żeby kupować za 500$ osobny obiektyw do tego.

  8. Janusz.Z
    Janusz.Z 16 lutego 2018, 19:04

    " Zamiast zabłysnąć świetną optyką to produkują g"
    Raczej wszyscy wokół produkują świetną optykę czyli ogólnie g... co przestało już dawno być interesujące.
    Wielkie brawa dla takich firm jak Lensbaby...

  9. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 16 lutego 2018, 20:12

    Co do winiety w lightroomie to można sobie i bokeh zrobić w postprodukcji, a jakoś ludzie kupują jasne portretówki.

  10. Janusz.Z
    Janusz.Z 16 lutego 2018, 20:22

    W postprodukcji to można zrobić gówno nie bokeh.

  11. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 16 lutego 2018, 20:52

    Janusu.Z
    Gówno u normalnych ludzi jest w "produkowane" w jelicie!
    No chyba że u ciebie ta postptodukcja odbywa się w innym organie ;)

  12. Janusz.Z
    Janusz.Z 16 lutego 2018, 21:05

    @LiSzajFuj
    Samo określenie "postprodukcja" kojarzy mi się z obstrukcją i/lub wymiotami.
    To w sumie jest genialne. Jak z normalnych ludzi robi się idiotów.
    Wierzących w sztuczne cyfrowe przetwarzanie.
    Automaty...bezmózgi i...pismo obrazkowe...:)))

  13. szuu
    szuu 16 lutego 2018, 22:36

    wiara w to, że istnieje fotografia "nie sztuczna" to dopiero jest świadectwo prawdziwego opętania!

  14. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 16 lutego 2018, 23:57

    Szu !
    Fotografia photós γράφειν .
    Malowanie, rysowanie światłem.
    To teraz wytłumacz mi co to jest stuczna a co prawdziwa fotografia.

  15. szuu
    szuu 17 lutego 2018, 00:54

    no właśnie nie wiem, ktoś tu wprowadza karkołomne tezy że postprocesing jest sztuczny, tymczasem postprocesing jest całkowicie naturalny i zachodzi w oczach i w mózgu, natomiast sztuczna jest fotografia bo została wynaleziona przez człowieka

  16. qqrq
    qqrq 17 lutego 2018, 01:54

    Postprocessing neuronowy, postprocessing halogenków srebra, postprocessing zer i jedynek...

  17. sanescobar
    sanescobar 17 lutego 2018, 07:34

    janusze parkowania, janusze budownictwa, janusze fotografii.


    Z czym się kojarzy postprodukcja, janusz, jak to wszystko wyjaśnia.


    @Bartosz_T
    "Dziwię się w ogóle wyrobom tej firmy a jeszcze bardziej ludiom to kupującym... Zamiast zabłysnąć świetną optyką to produkują g."

    Do tego potrzebne są maszyny, zaplecze, wykwalifikowany personel, doświadczenie. Działy projektowe/konstrukcyjne długo pracują na takie wyniki jakie ma zeiss, voigtlander, sigma czy inni producenci. Lensbaby zawsze produkowało takie wynalazki, jeżeli nigdy nie celuje się w tarcze, to już za póżno żeby na ostatnią chwile kierować lufe w jej strone.
    Zawsze był na to zbyt i jak widać firma sobie radzi :) Janusz na pewno będzie wspierał ich budżet, chociaż wszystko wskazuje, ze nie trzymał żadnego aparatu w ręku poza tym ze smartfona :)

  18. 17 lutego 2018, 10:38

    Taka moda... Teraz ludzie kupują i chodzą w podartych jeansach. Ostatnio spotkałem koleżankę na uczelni w takich i zażartowałem, że też mam takie, ale chodzę w nich do "roboty" koło domu ;)

  19. qqrq
    qqrq 17 lutego 2018, 19:39

    @Bartosz_T
    Taka moda już była na początku lat 90.
    I jeszcze pokolenie wcześniej też była taka moda...
    Ta moda się pojawia i znika przecież...

    A Lensbaby niestety od zawsze robiło badziewie i zaskakujące jest, że dla kogokolwiek jest to jeszcze zaskakujące. Jedni chcą kupować Heliosa, inni chcą kupować Lensbaby, inni chcą kupować szkła 18-200, inni chcą kupować Instaxa...

    Cieszmy się, że (w przeciwieństwie do lat 90.) każdy może sobie kupić takie badziewie, na jakie ma ochotę... Widocznie ktoś te Lensbaby kupuje i firma nie ma potrzeby robić innych szkieł...

  20. Janusz.Z
    Janusz.Z 18 lutego 2018, 18:41

    Własnie rysowanie i malowanie światłem to jest naturalne...malowanie myszką po ekranie raczej naturalne nie jest.
    Lensbaby wcale nie jest badziewiem a jedynie innym pokazywniem. Pisząc, że badziewie równie dobrze można napisać, że Sigma A to ewidentne badziewie bo...za wyjątkiem ostrości nie ma żadnych cech indywidualnych i obrazki daje raczej plastikowe. :)) Itd.

  21. Janusz.Z
    Janusz.Z 18 lutego 2018, 19:03

    @sanescobar
    Oczywiście, że będę wspierał ich budżet. Wspieram wszystko co oryginalne i jednocześnie uczciwe.
    Co do trzymania w ręku aparatów...mam ten komfort, że mogę bawić się praktycznie każdym aparatem. Może to zbyt szerokie spektrum jak dla standardowej gawiedzi ale jak coś piszę to jest to bardzo mocno podparte.
    :))

  22. Janusz.Z
    Janusz.Z 18 lutego 2018, 19:05

    ...i czasami w pale się nie mieści co można zobaczyć jak nie patrzy się przez dziurkę od klucza tak jak większość tu komentujących. :))

  23. sanescobar
    sanescobar 18 lutego 2018, 21:16


    @Janusz.Z

    "Oczywiście, że będę wspierał ich budżet. Wspieram wszystko co oryginalne i jednocześnie uczciwe. "

    Tak tak trolu, ostatnio wspierałeś foxconn pewnie za uczciwość i oryginalność w wyzysku, wczoraj był to olek a dziś lensbaby. Jak pisał wcześniej @dARTi "zgrałeś się" jak stara płyta.

  24. Janusz.Z
    Janusz.Z 19 lutego 2018, 10:29

    Panowie mają tak ciasne patrzenie i jednocześnie wybujałe ambicje, że nawet chcą dyktować to na co inni mają wydawać kase. Swoista choroba naszych czasów, a może tylko pocieszanie się we własnych wyborach?
    Każdy kto ma inne zdanie zostaje TROLEM. Zasada, pewnik nie wymagający dowodów.
    A może to właśnie Wy jesteście tymi tzw. Trolami?
    Tak jak napisałem, popieram i wspieram wszystko co oryginalne i uczciwe.
    A czy jest to Olek, Foxcoon, Lensbaby, Zenit czy Sony to zależy tylko i wyłacznie od mojej oceny oryginalności tego co oferują.

  25. maggotsic
    maggotsic 20 lutego 2018, 10:23

    Wszędzie te analogowe filtry...do zrzygania.
    Pomysłowa zabawka za $500 + cło i podatek. Ostrości jakoś nie widać, więc 1200 px, to pewnie max na tym 2.8.
    Fajnie, że można kreatywnie podejść do rozmycia tła, ale z ceną jednak przesadzają.

  26. adam m
    adam m 25 lutego 2018, 07:46

    No tak bo zdjęcia muszą zawsze być łostre. I się nie robi pod światło.
    Bokeh, ło jezu a co to takiego? Pewnie to co wylata ze szwagra nad ranem na weselichu.
    Zdjęcia przykładowe byście chociaż obejrzeli zanim się ośmieszycie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.