Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Commlite CM-EF-E HS - obiektywy Canona dla Sony E

Commlite CM-EF-E HS - obiektywy Canona dla Sony E
14 marca
2018 11:02

Do oferty marki Commlite dołączył nowy adapter CM-EF-E HS, obsługujący autofocus i pozwalający na podłączenie obiektywów Canon EF/EF-S do aparatów z mocowaniem Sony E.

Oznaczony symbolem CM-EF-E HS adapter wyposażony został w przełącznik PDAF/CDAF oraz gniazdo USB służące do aktualizacji oprogramowania urządzenia.

Commlite CM-EF-E HS - obiektywy Canona dla Sony E

Commlite CM-EF-E HS ma możliwość elektronicznej kontroli przysłony, może przekazywać dane EXIF z obiektywu do aparatu, wspiera również wbudowaną w obiektywy stabilizację obrazu. Do tego dochodzi obecność stopki z gwintem 1/4-cala, pozwalającą zamontować zestaw fotograficzny na statywie.

Commlite CM-EF-E HS - obiektywy Canona dla Sony E

Cena Commlite CM-EF-E HS pozostaje na razie nieznana. Adapter w wersji obsługującej obiektywy Nikona (CM-ENF-E1 PRO) kosztuje ok. 360 euro. Dodatkowe informacje można znaleźc tutaj.


Komentarze czytelników (30)
  1. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 14 marca 2018, 12:28

    No i kto te wszystkie adaptery będzie kupować, jak za chwilę canon wypuści swoje bezlustrekowce FF?

  2. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 13:09

    Ciekawe czy Canonowi uda się od razu zrobić bezlusterkowiec na poziomie technologicznym Sony A9, A7 III, A7R III lub poziomie cenowym A7R czy A7.
    -Wątpię.

    Znowu się pewnie okaże, że nie chcą podkopywać sprzedaży kamer Canon Cinema -więc wideo nie będzie konkurencyjne z aparatami Sony,
    a szczegółowość zdjęć, dynamika tonalna, szybkostrzelność będzie odbiegać od tej w Sony A7RII i A7R III, A9 i A7 III.
    Nie powalczą pewnie też cenami ze starszymi modelami Sony
    i podstawowy model będzie droższy od Canon EOS 6D II...

  3. 14 marca 2018, 13:23

    Też bym sobie tego życzył.

    Przesiadkowicz z Nikona na Sony

  4. focjusz
    focjusz 14 marca 2018, 13:50

    Ktoś testował jak spisuje się ten AF na Nikkorach ? Swoją drogą przy takich inteligentnych przejściówkach aż prosi się o powstanie czegoś w rodzaju USB Docka do strojenia AF bo wiadomo że szkła i korpusy są różne

  5. RobKoz
    RobKoz 14 marca 2018, 14:27

    @PDamian

    "Ciekawe czy Canonowi uda się od razu zrobić bezlusterkowiec na poziomie technologicznym Sony A9, A7 III, A7R III lub poziomie cenowym A7R czy A7.
    -Wątpię."

    AF Canona z matrycy w trybie filmowania (dual pixel) jest o niebo dokładniejszy od tego z Sony, więc na poziomie sprzętu nie ma problemu a reszta (np. Eye AF) to tylko soft.

    Otwartą sprawą pozostaje frame rate przy 4K - to kwestia odpowiedniego procka który da radę odpowiednio szybko obrobić dane z całej matrycy, czego na razie Digic nie umie. Ale znowu technologię Canon ma - używa jej w sprzęcie linii cinema.

    Co do cen to nie jest kwestia czy canonowi się uda wypuścić tani aparat tylko czy będzie chciał (albo czy będzie zmusozny przez konkurencję). Patrząc na obecne ceny DSLR to od poziomu średniozaawansowanego Canon ma droższe puszki niż konkurencja ale za to ma zwykle tańsze szkła. Sumarycznie body + dwa szkła nie wychodzi drożej niż Nikon czy Sony.

  6. archangelgabrys
    archangelgabrys 14 marca 2018, 14:41

    Odnośnie Dual Pixel Canona, a AF Sony to ja bym powiedział, że są porównywalne (a na pewno nie widzę "o niebo" różnicy). Momentami Sony nawet szybciej reaguje. Jeśli chodz o opinie, to zdania są podzielone.

    link

  7. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 14:56

    "AF Canona z matrycy w trybie filmowania (dual pixel) jest o niebo dokładniejszy od tego z Sony, więc na poziomie sprzętu nie ma problemu"

    -ale nie w 4K.


    "Otwartą sprawą pozostaje frame rate przy 4K"

    -60p nie będzie, więc kluczowe dla jakości będzie: crop i czy obraz będzie sczytywany z całej klatki czy sczytywanie będzie z pominięciem linii.


    "Patrząc na obecne ceny DSLR to od poziomu średniozaawansowanego Canon ma droższe puszki niż konkurencja ale za to ma zwykle tańsze szkła"

    -Bezlusterkowy Canon EOS M5 wyceniono o 30% wyżej niż Canon 750D, podobnie jak lepiej wyposażony (kompresja IPB) Canon 80D
    ...

  8. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 15:00

    archangelgabrys,
    Bo Sony szybciej nastawiają ostrość.
    W Cannonach z DP można ustawić płynniejsze przeostrzanie -w wideo.

  9. mate
    mate 14 marca 2018, 15:01

    @dcs
    ""AF Canona z matrycy w trybie filmowania (dual pixel) jest o niebo dokładniejszy od tego z Sony, więc na poziomie sprzętu nie ma problemu"

    -ale nie w 4K."

    Canon ma DPAF w 4K, pytanie czy będzie chciał to zaimplementować w aparatach.
    Aczkolwiek daleki jestem ot twierdzenia, że dual pixel jest jakoś zauważalnie lepszy od AF w Sony.

  10. RobKoz
    RobKoz 14 marca 2018, 15:11

    @archangelgabrys

    "Odnośnie Dual Pixel Canona, a AF Sony to ja bym powiedział, że są porównywalne (a na pewno nie widzę "o niebo" różnicy). Momentami Sony nawet szybciej reaguje. Jeśli chodz o opinie, to zdania są podzielone. "

    Co ten filmik pokazuje? Minimalnie szybsze przeostrzanie gdy obiekt zniknie/pojawi się - czyli coś co w rzeczywistości rzadko występuje. Natomiast tam gdzie potrzeba C-AF czyli prawie zawsze z punktu widzenia amatora który filmuje swoje bawiące się dziecko czy psa Canon zdecydowanie wygrywa i to już w momencie gdy masz wybrać gdzie ma być AF - dotykasz ekranu na wybranym obiekcie i tak długo jak utrzymasz go w kadrze będziesz miał go ostrego.

    @PDamian

    "-ale nie w 4K."

    Obecnie nie, bo Digic nie daje rady, ale może pojawić sięnowy Digic lub mogą dołożyć osobny procek - technologię mają.

  11. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 15:31

    Czyli trzeba liczyć, że do bezlusterkowca trafi parę ważnych rzeczy których Canon nie oferuje jeszcze w aparatach:
    -4K bez cropa
    -sczytywanie z całej matrycy bez line skipping
    -Dual Pixel w 4K.

    Sporo na raz. :)
    Połączenie sczytywania z całej matrycy (16:9 -choćby) z Dual Pixel może być bardzo trudne, bo to bardzo dużo półobrazów

  12. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 15:37

    naraz

  13. mate
    mate 14 marca 2018, 15:41

    @dcs
    "Połączenie sczytywania z całej matrycy (16:9 -choćby) z Dual Pixel może być bardzo trudne, bo to bardzo dużo półobrazów"

    Ile razy trzeba ci pisać, że Canon ma coś takiego? W FHD mają to nawet w budżetowych aparatach, w 4K w droższych kamerach, więc technologia opanowana, kwestia chęci implementacji rozwiązania.

  14. AdiS
    AdiS 14 marca 2018, 15:59

    w 5D4 jest Dual Pixel w 4K, można również korygować jego prędkość, daje to bdb powolne, filmowe przejścia. Porównując z AF z sony jest zdecydowanie lepszy jeżeli chodzi o śledzenie i płynność zmiany ostrości.

  15. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 14 marca 2018, 16:15

    @AdiS
    "płynność zmiany ostrości."

    @RobKoz
    "to tylko soft."

  16. Rafiki
    Rafiki 14 marca 2018, 16:21

    @AdiS
    "w 5D4 jest Dual Pixel w 4K, można również korygować jego prędkość, daje to bdb powolne, filmowe przejścia."
    W Sony też możesz regulować szybkość AF w trybie filmowym...

  17. mate
    mate 14 marca 2018, 16:22

    @AdiS
    "Porównując z AF z sony jest zdecydowanie lepszy jeżeli chodzi o śledzenie i płynność zmiany ostrości."

    A z czym porównujesz? Bo w Sony też masz konfigurowalną prędkość przechodzenia pomiędzy płaszczyznami ostrości.

  18. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 16:25

    "Ile razy trzeba ci pisać, że Canon ma coś takiego? W FHD mają to nawet w budżetowych aparatach"

    -ale nie w 4K

    "w 4K w droższych kamerach"

    -ale nie w pełnoklatkowych

    "w 5D4 jest Dual Pixel w 4K"

    -ale nie na pełnej klatce, tylko na cropie 1.74x

  19. AdiS
    AdiS 14 marca 2018, 16:27

    Z A7s2 - tylko ten mnie interesował w kontekście filmu.

  20. mate
    mate 14 marca 2018, 16:36

    @dcs
    No i? Co za różnica, czy te 4K czyta się z matrycy S35 czy FF? Rozdzielczość to rozdzielczość. A kamery canona dają 4K@60p w wideo raw , więc mocy obliczeniowej im nie brakuje.

  21. mate
    mate 14 marca 2018, 16:41

    @AdiS
    Linia "s" nie ma fazowego AF na matrycy, więc ciężko o implementację prędkości przeostrzania. Zresztą moim zdaniem linia "s" traci sens bytu i wydaje mi się, że zostaną 2 linie, podstawowa i wysokorozdzielcza "r".

  22. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 16:42

    "Co za różnica, czy te 4K czyta się z matrycy S35 czy FF? A kamery canona dają 4K@60p w wideo raw , więc mocy obliczeniowej im nie brakuje."

    -nie zauważyłeś jeszcze, że mniejsze matryce mają szybsze sczytywanie?

  23. mate
    mate 14 marca 2018, 16:45

    @dcs
    "-nie zauważyłeś jeszcze, że mniejsze matryce mają szybsze sczytywanie?"

    Człowieku, to ma znaczenie w kontekście rolling shutter (choć też niewielkie). Ilość danych do obrobienia z konkretnej liczby pikseli jest mniej więcej taka sama, niezależnie czy ta liczba pikseli jest na matrycy cropowej czy ff.

  24. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 16:54

    "A kamery canona dają 4K@60p w wideo raw , więc mocy obliczeniowej im nie brakuje."
    -a ile mpix ma matryca np C300 II?

    Wg mnie 10mpix (całkowita) a nie ~24mpix jak w FF.
    Jaka to różnica między FF w półobrazach do przetwarzania?

  25. PDamian
    PDamian 14 marca 2018, 16:57

    ^ "Ilość danych do obrobienia z konkretnej liczby pikseli jest mniej więcej taka sama, niezależnie czy ta liczba pikseli jest na matrycy cropowej czy ff."

    -tak, ;)
    jak Canon zrobi bezlusterkowca pełnoklatkowego 10mpix.
    : ))

  26. 14 marca 2018, 17:56

    @ MaciekKwarciak

    Dalej będą kupować do wideo bo Canon do tego bezlusterkowca jak zwykle da jakieś upośledzone tryby filmowe z cropami robiące z UWA pięćdziesiątkę.

  27. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 14 marca 2018, 17:57

    Tak, sześćdziesiąt punków dualpixel canona jest lepsze od czterystu Sony. To się nazywa wiara.

  28. AdiS
    AdiS 14 marca 2018, 18:38

    Bo liczy się jakość, a nie ilość :D
    A tak serio mówiąc to do czego zmierza ta dyskusja ? Każdy filmuje/fotografuje na takim sprzęcie jaki najbardziej odpowiada jego potrzebom. (pomijając kwestie finansowe)
    W najwyższej półce sprzętowej nie ma znaczenia czy robicie na canonie, nikonie, sony, czy panasie i tak najgorszym elementem jest zazwyczaj fotograf/operator - jego wyobraźnia i kreatywność. Myślałem, że to tylko u kotleciarzy panują takie przepychanki typu - ja mam lepszy aparat, nie bo ja mam lepszy. Ostatecznie prawda jest taka, że ktoś faktycznie ma ten "lepszy aparat", a materiał tak samo g.... jak tego z gorszym aparatem ;) Made in Poland.

  29. 14 marca 2018, 19:22

    @MaciekKwarciak

    Co ci po dual pixel jak w 4K po podpięciu 16-35 masz kąty widzenia 24-70 :)

  30. focjusz
    focjusz 14 marca 2018, 19:53

    @RobKoz dualpixel to nie wszystko ! Ważniejsze ( dla mnie ) jest stabilizacja której CiN jak widać ciągle skąpią w lustrach ale której nie będą mogły poskąpić w bezlustrze (FF) - bo takie bezlustro przegra z wszystkim ( teraz już także z Fuji ) a wiadomo że stabilizacja matrycy nikomu nie udała się od razu na najwyższym poziome. Zresztą to w sumie ciekawe bo jeśli dadzą stabilizację w bezlustrze i wycenią je nie drożej niż Sony to automatycznie zabiją sobie sprzedaż lustrzanek.
    Canon ma dodatkowo duże braki w dynamice tonalnej i kilku innych sprawach a ich bagnet (M) raczej nie jest przystosowany do matryc FF - może da się to obejśc jak w Sony ale na pewno podobnie jak w Sony będą z tym spore kłopoty. Mam nadzieję że przynajmniej Nikon ( lub Pentax ) zrobią to lepiej

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.