Nikon D850 w zestawie dla filmowców
W ofercie amerykańskiego oddziału Nikona pojawił się „Nikon D850 Filmmaker’s Kit”. To przeznaczony dla filmowców zestaw, w którym oprócz samego aparatu można znaleźć m.in. trzy obiektywy oraz zewnętrzny rekorder firmy Atomos.
Na razie wygląda na to, że „Nikon D850 Filmmaker’s Kit” dostępny będzie wyłącznie na terenie USA. W zestawie, oprócz samej lustrzanki, znajdziemy trzy obiektywy AF-S Nikkor: 20 mm f/1.8G ED, 35 mm f/1.8G ED oraz 85 mm f/1.8G, a także rekorder Atomos Ninja Flame, zewnętrzne mikrofony ME-1 i ME-W1 oraz dodatkowy akumulator EN-EL15A.
![]() |
Taki zestaw wyceniony został na kwotę ok. 5.5 tys. dolarów. „Nikon D850 Filmmaker’s Kit” ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu. Dodatkowe informacje na jego temat są dostępne na stronie Nikon USA.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Taniej w zestawie niż jakby kupować osobno. Pewnie dlatego ktoś kupi.
Normanie filmowcy będą się zabijać :)
Desperacki ruch Nikona po wypuszczeniu Sony A7III dla filmowców. Ciekawe co Canon doda do MKIV żeby zatrzymać zwolenników filmowania u siebie :-)
Nie wydaje mi się żeby to był desperacki ruch Nikona :) Przecież mają wypuścić w tym roku swojego pierwszego bezlusterkowca z matrycą FX. Zakładam, że to będzie pstryczek w nos serii A7. Jeśli włożą do niego matrycę z D850 to konkurencja leży. Co do filmowców większość jednak decyduje się na modele Sony z "S" ze względu na niewiarygodnie niskie szumy, a Sony nie zaprezentowało odsłony Mark III w tym roku.
"a Sony nie zaprezentowało odsłony Mark III w tym roku."
Nie rozumiem...
Jackobt
link
nikon ma dobre aparaty do zdjęć, ale do filmów hmmmm no raczej sony i panasonic są ciężką konkurencja...
Nikonem bardzo fajnie się filmuje, to robi lepszy materiał od Canona. Nikon za to przespał swój czas, bo już od czasów D5300 można było to śmiało reklamować do filmu.
Aczkolwiek dziś Sony pozamiatał.
Euzebiusz 20 marca 2018, 20:07 ...... Ciekawe co Canon doda do MKIV żeby zatrzymać zwolenników filmowania u siebie :-)
Nikon kusi NOWYCH klientow - Canon nowych filmowcow juz napewnoe nie przyciagnie. Tych co sa trzyma tylko bagaz szkiel.
link
@euzebiusz
Canon wystarczy aby wypuścił nową udaną wersję Cinema C100 z 4K. Od kiedy ludzie zrozumieją, że polityka Canona nie polega na wypuszczaniu aparatów do wszystkiego, ale żeby najwięcej sprzedać. Chcesz mieć dobre zdjęcia - kup aparat z serii Eos, chcesz mieć dobre filmy - kup kamerę z serii Cinema. Prawie wszystkie obiektywy Canona można i tu i tu podłączyć. Nie stać kogoś, trudno - świat liczy ponad 6 miliardów ludzi.
@PDamian
W pierwszej "10" tylko JEDEN aparat SONY.
Ciekawe jak to wytłumaczą sonotrolle? :))))))))
@Euzebiusz, myślę, że Canon nic specjalnie, ale jeśli Magic Lantern w pełni funkcjonalny pojawi się na 5dIV to może być ciekawie.
Mam to na 5dIII. Fajna sprawa ;)
Gdyby nie ten Magic Latern to Canon nie liczył się w video od paru lat - ale teraz to już ich chyba hakerzy nie uratują. Swoją drogą na tym przykładzie widać jak dużo można było by poprawić w aparatach gdyby producenci udostępnili API do nich. Tutaj Sony nieźle zaczął ale zdaje się od dawna nic się nie dzieje w kwestii apek do aparatów.
@Jackobt
"Zakładam, że to będzie pstryczek w nos serii A7. Jeśli włożą do niego matrycę z D850 to konkurencja leży"
Jasne... Jeżeli to będzie bezlustro z nowym bagnetem, to jeszcze dużo czasu minie zanim będzie sensowny wybór szklarni czy akcesoriów porównywalny z tym na bagnet E.
Zaczyna się wyprzedaż niechodliwego towaru, niedługo nikon będzie na kilogramy ;)
***s***
"Nikon kusi NOWYCH klientow - Canon nowych filmowcow juz napewnoe nie przyciagnie. Tych co sa trzyma tylko bagaz szkiel."
No właśnie niekoniecznie. Mam Canona MKIII, czaiłem się na MKIV. Mimo bagażu jasnych stałek i kilku zoomów w canonie dokupiłem A7III i adaptery do canona i pentaxa.
waldi72
"chcesz mieć dobre filmy - kup kamerę z serii Cinema"
W wyższej półce sony też wyprzedza Canona :-)
@waldi72
"Chcesz mieć dobre zdjęcia - kup aparat z serii Eos, chcesz mieć dobre filmy - kup kamerę z serii Cinema."
Chcesz mieć dobry uniwersalny sprzęt do zdjęć i filmów, kup Sony, szkła Canona też podłączysz :)
mate
Ja uważam że Canon MKIII jest świetny (jak na swoje czasy). Przespano sprawę natomiast z MKIV.
@Euzebiusz
Na swoje czasy to świetny (dla filmowców też) był MkII, potem już równia pochyła w dół.
mate
Niestety to prawda
No tak ale jednak waldi ma troszkę racji
Jeśli nie stać Cie na kupienie dodatkowej kamery i zatrudnienie dodatkowego operatora to o profesjonalizmie możesz zapomnieć ;
Nie tyczy się to oczywiście klasycznych fotorelacji za małe pieniądze ;
Zatem to czy sony oferuje dobre puszki czy nie i czy są wszechstronne to sprawa drugorzędna raczej to ma znaczenie jeśli chcesz od czasu do czasu nakręcić jakiś klip a do takich zadań to wiele starszych lustrzanek się nadaje ; Nawet bym powiedział ze lepiej mieć dwa korpusy gorsze niż jeden naj naj ...
Moderatorowi nie spodobało się, że nazwałem nasz kraj zdecydowanie dosadnie, po imieniu i wywalił mój post.
U nas za taką kwotę kupi się gołe body D850 (no, troszkę zostanie na chusteczkę do otarcia łez)... Mam nadzieję, że dzisiaj nie wywali, chociaż piszę ten post trochę nieuczesany.
Do filmowania jest kamera, aparat jest do fotografii. Zawsze będę tak twierdził. Oczywiście, filmowiec może, a nawet powinien mieć w zapasie jakieś lustro z filmowym szkłem, ale głównym narzędziem do filmowania powinna być kamera. Kto filmował cokolwiek kamerą pro albo półprofesjonalną, pewnie się ze mną zgodzi.
@Hegemon
"U nas za taką kwotę kupi się gołe body D850 (no, troszkę zostanie na chusteczkę do otarcia łez)..."
Ceny w Stanach to są ceny netto, u nas D850 kosztuje netto (po odliczeniu VAT i podatku) ok. $3220, czyli tyle samo ile w BH Photo sam korpus D850:
link
"Oczywiście, filmowiec może, a nawet powinien mieć w zapasie jakieś lustro z filmowym szkłem"
A dlaczego lustro?
"Kto filmował cokolwiek kamerą pro albo półprofesjonalną, pewnie się ze mną zgodzi."
No nie bardzo. Profesjonaliści również używają aparatów do filmowania. Oczywiście nie jako podstawowe narzędzie na planie filmowym, bo tam są kamery, ale jako wsparcie, czy przy nietypowych zastosowaniach. Jak widać poniżej obok profesjonalnych kamer jest i miejsce na inny sprzęt:
link
Ponadto dobrze filmujące aparaty są uniwersalnymi narzędziami np. dla podróżników. Po trzecie aparaty znacznie obniżyły finansowy próg wejścia w filmowanie z wymienną optyką.
Jak zwykle dyskusja o filmowaniu na poziomie piaskownicy. A osoba filmująca śluby lustrzanką za pieniądze, to jest profesjonalista czy nie? A zespół robiący reklamówki firmowe origowanymi korpusami Sony A7, obiektywami Canona, zewnętrznymi rekorderami, mikroportami itd. - to są profesjonaliści czy nie? A freelancer utrzymujący się z filmowania, używający zarówno kamer FS7, FS5 jak i bezluster A7 oraz GH4, to jest profesjonalista, czy nie? A może jak ma w ręku FS7 to jest profesjonalista, a jak weźmie do ręki GH4, to już nie? Czy może ta nazwa "profesjonaliści" przynależy tylko do hollywodzkich 100-osobowych zespołów?
Na poważniejszych wypadach mam 2 zestawy: Canona z przeznaczeniem głównie do fotografii i Panasonica z przeznaczeniem głównie do filmowania. Jakby któryś z nich wysiadł, to Canonem i tak mogę robić filmy, a Panasonikiem zdjęcia.
może i dyskusja z piaskownicy ale rozmawiamy o realiach czyli jak w wysoko rozwiniętym państwie ktoś wie że ze taka kamera EOS zwróci mu się po kilku kilkunastu zleceniach to on na propozycje sony nie musi spoglądać zbyt przychylnie ;
Przecież nie chodzi o nazwy " profesionalista" tylko fakty i jak szybko sprzet może ci się zamortyzować , nie mówiąc już o tym ze ,że wypożyczalnie foto u nas w kraju oferują może 5 % tego co w USA ;
Polska Pentaxem branży foto !
np. sesje biznesowe robione Haselem u nas w stolicy koszt od 450 zł za półgodzinną do 1400 zł ;
choć są osoby które takie rzeczy robią Nikonami D3 , zatem skoro jest tak dobrze to dlaczego nie zmieniły na Nikona serii 800 ?
@SKkamil: „jak w wysoko rozwiniętym państwie ktoś wie że ze taka kamera EOS zwróci mu się po kilku kilkunastu zleceniach” - a czemu sądzisz, że taka relatywnie duża już kamera jest potrzebna do wszystkich rodzajów roboty filmowej, skoro równie dobrą jakość obrazowania (jak nie lepszą?) można osiągnąć lustrzanką/bezlustrem przy mniejszej wadze i rozmiarach?
NIe sadzę , napisałem tylko ze taka opcja jest zapewne przez wiele osób rozważana , natomiast na rynkach powiedzmy mniej zamożnych zapewne kupuje się sprzet do wszystkiego , najbardziej wszechstronny ;
Jak ktoś dużo filmuje to nawet takie dwie 7 ki moga być rozsądnym wyborem ; Lepiej mieć dwie 7 sony niż kamerę z malutkim przetwornikiem ;
Oczywiście to tylko teoria ,ale ja patrzę na to w kontekscie awaryjności sprzętu .
Natomiast taki Canon chyba nie musi się o nic martwić bo przy średnich pensjach
zachodnich to sprzet jest wymieniany na nowszy najczesciej tej samej firmy * systemy finansowania to ułatwiają ;
Przeciez jeśli ktoś filmował Canonem to nagle zmieni preferencje >>? Zmienią się jego fizyczne cechy np dłonie się zmiejsza by lepiej trzymać Sony ..?
@SKkamil
"Przeciez jeśli ktoś filmował Canonem to nagle zmieni preferencje >>? Zmienią się jego fizyczne cechy np dłonie się zmiejsza by lepiej trzymać Sony ..?"
Tak, jeżeli ten dotychczasowy sprzęt zacznie zbyt mocno odstawać, to zmieni preferencje. Przykład z Canonem 5D MkII, który stał się niesamowicie popularny wśród filmowców nie dlatego, że oferował jakąś genialną ergonomię w filmowaniu, tylko dawał parametry i jakość materiału za ułamek ceny profi kamer. Na zachodzie też liczą pieniądze, wbrew temu co ci się wydaje. Ale wracając do Canona, jak w następnych generacjach zaczął sobie kpić z użytkowników, a w tym czasie konkurencja (Sony oraz Panasonic) poszła mocno do przodu, to i ludzie zaczęli wybierać inny sprzęt, zwłaszcza że mogli używać dotychczasowych szkieł. Ponadto w filmowaniu aparaty często są na osprzęcie (rigi, gimbale, slidery), więc wielkość samej puszki z matrycą nie ma takiego znaczenia.