Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony RX100 VI

Sony RX100 VI
5 czerwca
2018 17:35

Firma Sony zaprezentowała dzisiaj szósta odsłonę aparatu Cyber-shot RX100. Nowy model wyposażony został m.in. w obiektyw zoom 24-200 mm oraz 1-calową matrycę 20.1 Mpix.

W aparacie Sony Cyber-shot RX100 VI znajdziemy przede wszystkim nowy obiektyw Zeiss Vario-Sonnar T* o ekwiwalencie ogniskowych 24-200 mm i świetle f/2.8-4.5 oraz matrycę CMOS Exmor RS wyposażoną w pamięć DRAM, w rozmiarze 1-cala i o rozdzielczości 20.1 Mpix.

Do tego dochodzi hybrydowy autofocus dysponujący 315-punktami detekcji fazy, tryb seryjny 24 kl./s oraz optyczna stabilizacja obrazu o deklarowanej przez producenta wydajności do 4 EV. Sony Cyber-shot RX100 VI może rejestrować filmy wideo w jakości 4K (w tym HDR). Dostępny jest też tryb "super slow-motion" nagrywający przy 960 kl./s. Elektroniczna migawka pozwala fotografować z najkrótszym czasem 1/32000 s.

Aparat wyposażono również w wizjer elektroniczny XGA OLED Tru-Finder o rozdzielczości 2.35 mln punktów oraz co istotne - dotykowy, uchylny ekran LCD (180 stopni w górę, 90 stopni w dół).

Sony Cyber-shot RX100 VI ma trafić do sprzedaży w Europie w lipcu. Będzie kosztować ok. 1150 funtów.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Sony ogłasza superminiaturowy aparat RX100 VI łączący obiektyw o szerokim zakresie ogniskowych (24–200 mm) i dużym otworze przysłony z największą szybkością działania systemu AF.
  • Jasny obiektyw ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–200 mm1 F2,8 – F4,5
  • Kompaktowa obudowa serii RX100
  • Najszybszy na świecie system AF, ustawiający ostrość w2 0,03 sekundy3
  • 315 umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej, opartych na detekcji fazy pól AF pokrywających około 65% kadru
  • 20,1-megapikselowy4, warstwowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ typu 1,0" z własnym układem pamięci DRAM oraz zmodernizowany procesor obrazu BIONZ X™ i układ o dużej skali integracji
  • Duża szybkość zdjęć seryjnych: do 24 kl./s5 przy pełnej automatyce ostrości/ekspozycji
  • Optyczny stabilizator obrazu pozwalający na wydłużenie czasu otwarcia migawki o 4 stopnie6
  • Nagrywanie filmów 4K7 o wysokiej rozdzielczości z odczytem wszystkich pikseli matrycy bez ich łączenia w grupy oraz tryb 4K HDR8 umożliwiający szybką pracę z materiałami HDR

Firma Sony — światowy lider w technologii przetwarzania obrazu cyfrowego i największy na świecie producent przetworników obrazu — ogłosiła wprowadzenie do oferty aparatu RX100 VI (DSC-RX100M6): kolejnego modelu z popularnej serii Cyber-shot RX100.

Nowy RX100 VI to pierwszy aparat z rodziny RX100 wyposażony w obiektyw o dużej krotności zoomu: ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–200 mmi F2,8 – F4,5. Wprowadzenie tak zaawansowanej optyki nie odbiło się jednak na poręczności, kieszonkowych wymiarach, szybkości działania i wysokiej jakości obrazu, będących znakami rozpoznawczymi linii Sony RX100. Dzięki szerokiemu zakresowi ogniskowych, imponującej jakości obrazu i uniwersalności przy fotografowaniu i filmowaniu aparat znakomicie sprawdzi się przy utrwalaniu codziennego życia i krajobrazów miejskich, fotografowaniu sportu i dzikiej przyrody, wykonywaniu portretów i w wielu innych zastosowaniach.

Nowy model jest wyposażony w 20,1-megapikselowy, warstwowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ typu 1,0" z własnym układem pamięci DRAM, zmodernizowanym procesorem obrazu BIONZ X™ oraz układem o dużej skali integracji, który do maksimum zwiększa szybkość przetwarzania i optymalizuje jakość obrazu w każdych warunkach. Kolejny atut aparatu RX100 VI to wyjątkowo wydajny system Fast Hybrid AF z 315 umieszczonymi na matrycy polami AF opartymi na detekcji fazy. System ten nastawia ostrość w ciągu zaledwie 0,03 sekundy3, co jest najkrótszym na świecieii czasem w segmencie aparatów z przetwornikiem typu 1,0". Użytkownik może też fotografować z szybkością do 24 kl./s5 — w pełnej rozdzielczości i przy nieprzerwanym działaniu systemów AF/AE — jak również nagrywać piękne filmy 4Kvii z odczytem wszystkich pikseli matrycy bez ich łączenia w grupy.

- Nie ustajemy we wprowadzaniu innowacji w naszej rodzinie aparatów RX, zapewniającej klientom nowe, nieistniejące wcześniej możliwości utrwalania obrazów - mówi Neal Manowitz, wiceprezes działu Digital Imaging w Sony Electronics. - Nowy RX100 VI jest tego kolejnym przykładem. Ma duży zakres ogniskowych i bardzo zaawansowany system automatyki ostrości, może fotografować z dużą szybkością, a mimo to mieści się w kieszeni. To najlepszy aparat kieszonkowy dla podróżnika.

Nowy obiektyw 24–200 mm o dużej krotności zoomu i doskonała jakość obrazu

Po raz pierwszy w serii Sony RX100 użyty został obiektyw ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–200 mmi F2,8 – F4,5. Mimo kompaktowych wymiarów pokrywa on zakresy typowe dla dwóch obiektywów: 24–70 mm i 70–200 mmi. Właściwości te osiągnięto dzięki unikatowej konstrukcji z dwoma soczewkami ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) i ośmioma soczewkami asferycznymi, w tym czterema AA (zaawansowanymi asferycznymi). Połączenie wszystkich tych elementów zapewnia znakomitą ostrość całego kadru przy każdej ogniskowej i gwarantuje jakość obrazu, z której znana jest seria RX100.

Imponujący obiektyw modelu RX100 VI wyróżnia się dużym otworem przysłony w całym zakresie zoomu. Umożliwia uzyskanie pięknego efektu bokeh na zdjęciach portretowych oraz ostrych, precyzyjnych ujęć obiektów w ruchu. Wbudowany stabilizator obrazu Optical SteadyShotTM pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki o 4 stopnie6 i zapobiega zamazywaniu się ujęć w słabym oświetleniu lub przy większych ogniskowych.

Błyskawicznie działający system AF i duża szybkość fotografowania

Nowy RX100 VI jest wyposażony w system Fast Hybrid AF, dzięki któremu ustawienie ostrości trwa jedyne 0,03 sekundy3. To innowacyjne rozwiązanie łączy zalety 315 opartych na detekcji fazy, umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej pól AF pokrywających około 65% kadru oraz systemu AF opartego na detekcji kontrastu. Duża szybkość działania systemu AF doskonale uzupełnia uniwersalny zakres ogniskowych obiektywu 24–200 mmi. W rezultacie każdy obiekt jest utrwalany wyraźnie i ze wszystkimi szczegółami.

RX100 VI to także pierwszy aparat z serii RX100 wyposażony w technologię High-density Tracking AF, która koncentruje pola AF wokół głównego motywu, aby zwiększyć dokładność śledzenia i ustawiania ostrości. Użytkownik może również skorzystać z cieszącej się popularnością technologii „AF priorytet oczu”. Jej obecna wersja śledzi ostrość około dwóch razy wydajniej niż w dotychczasowym modelu z serii RX1009. Aparat wyposażono w funkcje ustawiania ostrości na miejsce dotknięte na ekranie LCD oraz dotykowego wybierania pola ostrości. Ta ostatnia jest przeznaczona dla osób, które wolą wybierać pola ostrości przez wskazanie ich palcem.

Potencjał systemu AF aparatu RX100 VI znakomicie wykorzystuje funkcja zdjęć seryjnych z szybkością do 24 kl./s5 i pełnym śledzeniem AF/AE, pozwalająca zapisać w buforze pamięci nawet 233 obrazy10. W porównaniu z poprzednimi modelami znacznie zmniejszyło się opóźnienie obrazu w wizjerze elektronicznym, dzięki czemu fotograf wykonujący serię zdjęć może niezawodnie uchwycić najważniejszy moment. Aby ułatwić przeglądanie i sprawdzanie obrazów utrwalonych w trybie zdjęć seryjnych, wprowadzono możliwość ich wyświetlania w grupach, a nie tylko pojedynczo.

Wyposażenie aparatu RX100 VI obejmuje też szybką migawkę niwelującą zniekształcenia (o minimalnym czasie otwarcia 1/32 000 s). Ogranicza ona efekt „przekrzywienia” powstający przy rejestracji ruchomych obiektów. Po włączeniu trybu migawki elektronicznej aparat może pracować całkowicie bezgłośnie — nawet w trybie zdjęć seryjnych przy dużej szybkości. Dostępna jest również migawka mechaniczna.

Zaawansowane możliwości filmowe, w tym 4K HDR

Mimo kieszonkowych wymiarów aparat RX100 VI zawiera cały szereg funkcji, które zadowolą nawet najbardziej wybrednych miłośników wideofilmowania.

Wchodzące w skład systemu Fast Hybrid AF, umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej pola AF oparte na detekcji fazy gwarantują dokładne ustawianie i śledzenie ostrości — nawet w zastosowaniach stawiających szczególnie wysokie wymagania, na przykład przy nagrywaniu filmów 4K7. System menu pozwala na zmianę szybkości regulacji AF oraz czułości śledzenia AF. W konsekwencji użytkownik zyskuje znaczną swobodę w dostosowaniu systemu automatyki ostrości do własnych upodobań.

W trybie 4K7 nowy RX100 VI wykorzystuje do odczytu wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy. Dzięki temu nawet najdrobniejsze szczegóły obrazu 4K7 są rejestrowane przy minimalnym poziomie mory i bez postrzępienia krawędzi.

Nowością w rodzinie aparatów Cyber-shot jest zgodność z materiałami 4K HDR8. Zapewnia ją nowy profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma), umożliwiający szybką i sprawną pracę z materiałami HDR. Wśród pozostałych profesjonalnych funkcji filmowych warto wymienić krzywą gamma S-Log3, przestrzeń barw S-Gamut3, tryb Full HD 120p, profile obrazu, zapis plików proxy itp. Aparat RX100 VI daje również możliwość nagrywania filmu do wyświetlenia w silnie zwolnionym tempie11. Rejestracja odbywa się wówczas z szybkością 240, 480 lub 960 kl./s12.

Wysoki standard konstrukcji, obsługi i wygody

Do wyposażenia aparatu RX100 VI należy kontrastowy wizjer XGA OLED Tru-Finder™ z powłoką ZEISS® T*. Ma on 2,35 mln pikseli rozdzielczości, przez co ułatwia wierny podgląd rejestrowanego lub odtwarzanego obrazu. Użytkownik może wsunąć wizjer do obudowy, a w razie potrzeby natychmiast uaktywnić go jednym naciśnięciem przycisku.

Sony RX100 VI

Aparat RX100 VI, jako pierwszy z serii Sony RX, ma funkcję dotykowego spustu migawki uaktywnianego przez dotknięcie ekranu LCD, dźwignię zoomu pozwalającą dostosowywać szybkość zmian ogniskowych oraz ekran LCD, który można odchylić o 180 stopni w górę i 90 stopni w dół, by robić zdjęcia z niestandardowych perspektyw. Funkcja automatycznego wyłączania monitora pozwala zwiększyć liczbę wykonywanych fotografii nawet o 30%, a całości dopełnia zgodność z Wi-Fi®, NFC™ i Bluetooth®.

Dostępność

Sprzedaż nowego aparatu kompaktowego Sony Cyber-shot RX100 VI rozpocznie się w lipcu. Dalsze informacje o nowym aparacie RX100 VI są podane na stronie z jego opisem w witrynie internetowej Sony.

1. W przeliczeniu na format 35 mm.
2. Razem z modelem RX10 IV. Wśród aparatów cyfrowych z niewymiennym obiektywem i przetwornikiem obrazu typu 1,0". Stan z dnia publikacji komunikatu prasowego w czerwcu 2018 r., badanie Sony.
3. Pomiar wewnętrzny, norma Camera & Imaging Products Association, przy f = 9,0 mm (minimalna ogniskowa), EV 6,9, i automatyce programowej Tryb ostrości: AF-A; Obszar ostrości: Centralny.
4. Rozdzielczość efektywna, w przybliżeniu.
5. W trybie zdjęć seryjnych „Hi”.
6. Norma Camera & Imaging Products Association, tylko pochylenie/odchylenie, przy 200 mm (w przeliczeniu na format 35 mm).
7. QFHD: 3840 × 2160.
8. Aby wyświetlać filmy HDR (HLG), należy za pomocą przewodu USB podłączyć ten produkt do telewizora Sony zgodnego z HDR (HLG).
9. W porównaniu z modelem DSC-RX100M5, na podstawie testów Sony.
10. W trybie zdjęć seryjnych „Hi” i przy ustawieniu „Jakość obrazu: Fine”.
11. Nie można nagrywać dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej.
12. W trybie NTSC. Przełączanie trybów NTSC/PAL umożliwia system menu.


Komentarze czytelników (38)
  1. 5 czerwca 2018, 16:47

    Kiepsko trochę, w poprzedniku światło obiektywu zaczynało się od 1.8, a kończyło na 2.8, tutaj jest 2.8-4.5...

  2. tripper
    tripper 5 czerwca 2018, 16:50

    Hmm, czyli taki TZ100, tylko ponad dwa razy droższy. Może chociaż obiektyw lepszy...

  3. WueN
    WueN 5 czerwca 2018, 16:56

    Poprzednik miał śsiatło 1.8 na początku, ale miał zakres od 9 do 26 mm, ten ma do 72, co jednka robi różnicę. Fajny, ale dla mnie zbyt drogi.

  4. 2marekm
    2marekm 5 czerwca 2018, 17:05

    Płaski jak przysłowiowa deska /w moich czasach tak się mówiło o dziewczętach pozbawionych...no wiecie czego :) /Powinien mieć namiastkę gripa...wystarczyłoby niewielkie zgrubienie.

  5. gustawkaz
    gustawkaz 5 czerwca 2018, 17:11

    czyżby Sony w końcu zaimplementowało dotykowy ekran?? wow!!
    a światło 1.8 do 2.8 będzie w RX100 mk VIII :P

  6. JdG
    JdG 5 czerwca 2018, 17:47

    Zapowiada się na genialny aparat! na taki czekałem. Szkoda tylko, że taki drogi. No i przezornie pominęli w specyfikacji wydajność baterii.

    Jednak, jak jakość obiektywu dorówna sławie producenta, to kto wie, może trzeba będzie uzbierać te 5-7 PLN

  7. goornik
    goornik 5 czerwca 2018, 17:55

    Fajnie, że jest
    Oby "Mark V" taniał jak najszyciej....

  8. 5 czerwca 2018, 18:44

    @2marekm,
    Toś błysnął...

  9. Heimo
    Heimo 5 czerwca 2018, 19:03

    Światła trochę żal. Jednak 1.8 to prawie 2 działki jaśniej. Moim RX100 IV daje radę rozmyć tło.

    Jednak w końcowym efekcie podoba mi się polityka Sony - stare modele pozostają w sprzedaży i każdy może wybrać - światło, flesz, wizjer czy zoom 200mm.

  10. nikos
    nikos 5 czerwca 2018, 19:59

    @2marekm
    Masz rację z tym gripem. Gripy/uchwyty do rx100x na Allegro:
    link
    link

    Ostatnia propozycja to ciekawe połączenie uchwytu, statywu, kijka...:
    link

  11. ikit
    ikit 5 czerwca 2018, 20:22

    @2marekm - niby grip by się przydał ale z drugiej strony jaki jest świetny pokrowiec do tych rx100, grip się robi totalnie zbędny:)

  12. Gabrych
    Gabrych 5 czerwca 2018, 20:35

    Czyli Sony zmieniając oblicze serii już nie rywalizuje z LX100 lub jego ewentualnym następcą. Nie oszukujmy się 24-200 przy tym świetle takiej jakości już nie da jak poprzednicy.

  13. Szabla
    Szabla 5 czerwca 2018, 20:36

    Grip do RX100 kosztuje 65 złotych.

  14. handlowiecupc
    handlowiecupc 5 czerwca 2018, 21:06

    To faktycznie wymarzony sprzęt dla podróżnika. I miejmy nadzieję, że całości nie zepsuje jakość obiektywu. Czekamy na testy.

  15. goornik
    goornik 5 czerwca 2018, 21:40

    Wolałbym jaśniejszy 24-105 lub 28-135

  16. JdG
    JdG 5 czerwca 2018, 22:13

    co do "światła", to w przypadku takich konstrukcji jak tu, czyli prawie super tele-zoom, to warto patrzeć na "długi koniec", a tu jest prawie dobrze, czyli prawie 4. Na szczęście nie 5,6, czy 6,3 lub więcej. Niby te pół EV to niedużo, ale w praktycznym użyciu bywa to już zauważalne.

  17. 2marekm
    2marekm 6 czerwca 2018, 07:00

    Klejone grypy są do /no, wiecie do czego/. Co jest przyklejone to się odklei. Tylko kwestia czasu.

  18. ad1216
    ad1216 6 czerwca 2018, 08:46

    Do narzekających na światło: przy takim dużym zoomie i zachowaniu malych rozmiarów aparatu nie jest fizycznie możliwe zrobienie obiektywu o świetle 1,8. Narzekanie na prawa fizyki jest dosyć dziwne ;)

  19. mmatja
    mmatja 6 czerwca 2018, 10:19

    Nie rozumiem tego ruchu. Chyba że wersja VII będzie znowu miała jaśniejszy obiektyw (i tak na zmianę). Bo VI względem V się na papierze za specjalnie nie różni (poza szkłem).

  20. Szabla
    Szabla 6 czerwca 2018, 10:40

    Dlatego żadna wersja nie znika z rynku.

  21. thorgal
    thorgal 6 czerwca 2018, 11:49

    Przy tej cenie to zdecydowanie wybieram Leica D-Lux 109.

  22. ad1216
    ad1216 6 czerwca 2018, 11:59

    mmatja: Przecież Sony wyraźnie napisało, że chodzi im o to żeby zrobić dwa najczęściej uzytkowane obiektywy w jednym , czyli 24-70 i 70-200. Oczywiście kosztem światła, ale inaczej się nie da. Może Sony mogłoby wypuścić nową wersję RX100 z obiektywem 70-200 f/1.8-2,8 ale kto to kupi? Albo nowy RX100 z wymiennymi jasnymi obiektywami skoro tylu jest chętnych na jasne szkła na optyczne.pl? ;))

  23. PeterLeonard
    PeterLeonard 6 czerwca 2018, 13:25

    @thorgal

    jestes jedną z tych osób które lansują się na czerwona kropkę u lubią za to przepłacać mimo że to tylko kopia? ;) bo według mnie jednak lepiej kupić identyczny a zncznie tańszy oryginał LX100.

  24. PDamian
    PDamian 6 czerwca 2018, 14:13
  25. BamBam
    BamBam 6 czerwca 2018, 16:05

    Sugerowana cena za jakość max 1800 PLN.

  26. Heimo
    Heimo 6 czerwca 2018, 22:07

    @BamBam
    mówisz i masz link Ale jak chcesz 200mm do bulisz więcej.

  27. Szabla
    Szabla 6 czerwca 2018, 22:57

    Wystarczy przyzumować cyfrowo :P

  28. focjusz
    focjusz 7 czerwca 2018, 01:18

    Historia i sukces RX pokazują że Nikon miał sporo racji wybierając CX.
    To nie wielkość matrycy zadecydowała o porażce N1 ale absurdalna i co gorsze głupia polityka oferowania do nich ciemnych i słabych obiektywów.
    A tutaj mamy coraz większy wybór - i szkoda tylko że nie można sobie wymienić krótszego f1.8 na dłuższy i odwrotnie. Szkło się marnuje a to też grzech ...

  29. BamBam
    BamBam 7 czerwca 2018, 12:24

    @Heimo
    I to jest oferta do rozważenia. Podejrzewam, że do ISO 400 to zdjęcia bardzo różnić się nie będą na tych aparatach.

  30. ad1216
    ad1216 7 czerwca 2018, 14:05

    focjusz: To co piszesz jest zupełnie pozbawione logiki. Sony z puszkami rx100 i matrycą 1 cal odniósł sukces właśnie dlatego, że są to małe poręczne konstrukcje dla amatorów, którzy szukają lepszej jakości obrazka niż w telefonie czy kompakcie, ale nie są zainteresowani kupowaniem, noszeniem i wymienianiem dodatkowych obiektywów. Jak widać rynek nie akceptuje puszek z matrycami 1 cal z wymiennymi obiektywami, co pokazała klęska Nikona. Także Pentax próbował dawno temu zrobić system Q z małymi matrycami i wymiennymi obiektywami ale poniósł porażkę dużo szybciej niż Nikon. Te głosy kilku osób na forum, które pobudziły Twoją wyobraźnię i które domagają się od Sony nierealnych super zoomów i świetle 1,8 lub jaśniejszych wcale nie świadczy o tym, że jest popyt rynkowy na drogi aparat systemu 1 cal i kilka jasnych zoomów lub stałek do niego. Najmniejszą matrycą, do której klienci akceptują wymienne obiektywy jest obecnie system micro 4/3, poniżej tej granicy żaden producent od czasów nieudanej próby Nikona nawet nie próbuje wprowadzać nowych konstrukcji.

  31. focjusz
    focjusz 8 czerwca 2018, 00:44

    ad1216 - nie wiem czy wiesz o czym piszesz czy jak tu najczęście jteoretyzujesz . bo ja tak się składa że mam RX i także kupiłem sobie używkę N1.
    Zapewniam cię że klęska Nikona to nie rozmiar ( bo one są praktycznie identyczne - nawet kitowy zoom jest praktycznie porównywalnie mały )
    Także zanim się wypowiesz to sprawdz 2 razy może :)

  32. ad1216
    ad1216 8 czerwca 2018, 11:14

    focjusz: nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Nikon ze swoim ciemnym kitem jest mały ale jeśli dodasz do niego kilka innych obiektywów to już mały nie jest. Po cholerę oferować wymienne obiektywy do N1 skoro klienci amatorzy nie chcą nosić i wymieniać obiektywów? Klęska Nikona polega na tym, że nikt rozsądny nie kupi N1 z ciemnym kitem i możliwością dokupienia innych drogich obiektywów jeśli Sony oferuje w jednym pakiecie jasny kit w rx100 i dobre video z dobrym AF. Sony i Nikon nie podejmują decyzji na podstawie jednostkowych przypadków jak Twój ale na podstawie badań na milionach użytkowników i dlatego Nikon uznał swoją porażkę i kończy z N1 a Sony rozwija rx100 w kierunku, którego oczekują klienci.

  33. gamma
    gamma 9 czerwca 2018, 08:29

    @focjusz
    sorry, ale piszesz bardzo nielogicznie, i ad1216 ma calkowita racje

    nikon chyba mial zacmienie umyslowe, gdy wypuszczal serie CX z matryca 1" i wymiennymi szklami. kto chcialby inwestowac w system (obiektywy) do aparatu z malenka matryca? i wg mnie ten sam los czeka m43 za kilka lat.

    kiedys duze matryce to byl duzy koszt, wiec oplacalo sie robic male matryce i pod to obiektywy. ale teraz sie okazuje, ze czesto obiektywy pod male matryce sa w bardzo podobnych cenach jak pod FF, a ze koszty matryc zmalaly to koncowa cena calego systemu jest podobna.

    do tego w miedzyczasie pojawily sie kompakty z niewymiennymi obiektywami i matrycami 1" lub 4/3" - wlasnie linia sony RX100 czy lumix LX100 - i to byl ostateczny gwozdz do trumny systemu nikona.

  34. gamma
    gamma 9 czerwca 2018, 08:38

    ah... i jak dla mnie zakres ogniskowych 24-200 jest bez sensu... to jest aparat rodzinno-wakacyjny, wiec do robienia zdjec rodzienie i do krajobrazow, wiec powinien byc 24-70 ale jasniejszy

    albo - i nie wiem dlaczego zeden producent nie zaoferowal takiego szkla - fajnie by bylo gdyby dali nietypowe szklo 20-50mm;

    20mm byloby super gratka do szerokich krajobrazow
    50mm by wystarczylo jak portretowka

    gdyby zoom byl tylko 2.5x mogliby zrobic bardzo dobra jakosc obrazu, a sam obiektyw bylby sporo jasniejszy

    nikon mial zrobic serie premium compact, i tam bylo szklo 18-50 F1.8-2.8, ale nie zrobili a szkoda bo moglby pozamiatac Sony RX100...

  35. gamma
    gamma 9 czerwca 2018, 08:48

    "...Imponujący obiektyw modelu RX100 VI wyróżnia się dużym otworem przysłony w całym zakresie zoomu. Umożliwia uzyskanie pięknego efektu bokeh na zdjęciach portretowych oraz ostrych, precyzyjnych ujęć obiektów w ruchu..."

    marketingowy belkot - porownujac z FF, na najszerszym kacie 24mm ma przeslone o ekwiwalencie F7.6, a na 200mm F10.8.

  36. darekw1967
    darekw1967 11 czerwca 2018, 12:27

    @gamma
    24-200 ma tak samo sens jak i 24-70.
    Wszystko zalezy od potrzeb.

    Dla fotografii albumowej gdzie masz najczesciej format 10x15, 13x18, 15x21 jakosc obrazu z 1" przy 20 Mpix sensorze na zakresie 24-200 dla wielu wystarczy tym bardziej ze foty moga isc w RAW-ach i mozna z tego jeszcze wiele powyciagac.

    Obrabialem foty z RX100 VI i nawet jak w detalu jest nieco szumu to sensor ma na tyle naddatek rozdzielczosci, ze da sie z tego bardzo duzo wyciagnac i poprawic aby fota na papierze byla technicznie bez zarzutu.

  37. ciemny
    ciemny 21 lipca 2018, 22:45

    5,5 koła za szum na ISO100???

    Sony w dojeniu idiotów je3st niezrównane.

  38. kiel.basa
    kiel.basa 19 września 2018, 08:33

    I zamiast pchac sie znowu w pseudo usprawnienia, mogliby cos zrobic, co faktycznie sprawi, ze 6 odslona tego aparatu moglaby byc ciekawsza.
    Czy to np staloogniskowy obiektyw z 1.4 z choc ciut wieksza matryca ...albo zoom 24-70 ktory jest mechaniczny, a nie sterowany z pokretla, ktory jezdzi w te i nazad z predkoscia zolwia.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.