Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
9 czerwca
2018 18:59

Za nami dość ciekawy tydzień, który przyniósł nam nowe obiektywy Canon i Sony RX100 VI. Nie zabrakło też lampy błyskowej Leica, nowej wersji kolorystycznej Olympusa E-PL9 i kilku aktualizacji firmware od Nikona. Czy najbliższe dni będą równie interesujące? Odpowiedzi poszukamy w cyklicznym zestawieniu najciekawszych plotek.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

Carl Zeiss

Zeiss Batis 40 mm f/2 CF FE

Plotki głoszą, że niebawem odbędzie się premiera obiektywu Zeiss Batis 40 mm f/2 CF FE. Nowy model oczywiście zostanie wyposażony w bagnet Sony FE, a na obecną chwilę nie wiadomo, co oznacza skrót CF w jego nazwie. Bardziej szczegółowa specyfikacja nadchodzącego produktu wygląda następująco:
  • konstrukcja typu Distagon,
  • minimalna odległość ostrzenia: 0.24 m,
  • ogranicznik AF (Full / ∞ ~ 0.4 m / 0.5 m do 0.24 m),
  • średnica mocowania filtrów: 67 mm,
  • korpus nieco większy od Batisa 85 mm.

Fujifilm

W sieci pojawiła się lista obiektywów Fujifilm GFX, które w najbliższym czasie ujrzą światło dzienne. Oprócz zapowiadanego przez producenta modelu GF 250 mm f/4 R LM OIS WR oraz konwertera GF 1.4x WR możemy spodziewać się:
  • Fujifilm GFX 80 mm f/1.4,
  • Fujifilm GFX 180 mm f/3.5,
  • Fujifilm GFX 30 mm f/2.8 lub GFX 35 mm F/2.8,
  • Fujifilm GFX 20-40 mm f/4 or 4.5,
  • Fujifilm GFX 100-200 mm f/4 or 4.5,
  • Fujifilm GFX tilt-shift 30 mm lub 35mm.

Nowy aparat na horyzoncie

Firma Fujifilm zgłosiła w jednym z urzędów aparat o nazwie kodowej FF180004. Prawdopodobnie będzie to nowy bezlusterkowiec, bowiem zgodnie z opisem wyposażono go w moduł WiFi wykorzystywany już w modelach X-H1 i X-E3.

Fujifilm X-T3

Pojawiają się kolejne plotki na temat bezlusterkowca Fujifilm X-T3. Oto co o nim wiemy:
  • premiera na Photokinie,
  • brak stabilizacji matrycy,
  • sensor APS-C X-Trans 26 Mpix,
  • nowy procesor,
  • lepsza wydajność akumulatora,
  • dotykowy ekran LCD.

Leica

Nowa Leica C-Lux

W internecie pojawiło się zdjęcie rzekomo przedstawiające nadchodzący aparat kompaktowy firmy Leica. Wszystko wskazuje na to, że będzie to klon modelu Panasonic Lumix TZ200. Aparat ma być on oferowany w kolorze złotym i granatowym.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Nikon

Nikon Coolpix A1000

W jednym z urzędów firma Nikon zarejestrowała aparat kompaktowy Coolpix A1000. Na razie wiadomo o nim jedynie, iż będzie to następca modelu A900 i zostanie on wyposażony w interfejsy WiFi oraz Bluetooth.

Nikon Noct

W maju firma Nikon zarejestrowała na rynku europejskim markę o nazwie "Noct". Zgodnie z opisem dotyczy ona rynku fotograficznego, w tym aparatów, obiektywów i adapterów. Od razu zaczęto spekulować, iż może być ona wykorzystywana w oznaczeniach jasnych obiektywów przeznaczonych dla nowego pełnoklatkowego bezlusterkowca, nad którym podobno pracuje producent.

Coś dla miłośników patentów

Firma Nikon złożyła kolejny wniosek patentowy opisujący obiektyw przeznaczony dla pełnoklatkowego bezlusterkowca. W dokumencie zaprezentowano konstrukcję o ogniskowej 55-200 mm oraz światłosile f/4-5.6.

Samyang

Samyang 24mm f/2.8 AF

W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia nadchodzącego obiektywu Samyang 24mm f/2.8 AF, który według najnowszych doniesień zostanie oficjalnie zaprezentowany już jutro.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia


Komentarze czytelników (24)
  1. Barnie
    Barnie 9 czerwca 2018, 19:17

    Z taką ofertą szkieł, Fujifilm będzie ciężkie do przebicia w średnim formacie. U Pentaksa w większości starocie, a chiński Hassel to drożyzna z tragicznym bokehem.

  2. tripper
    tripper 9 czerwca 2018, 20:00

    Oho, wyznawcy jedynie słusznego i najbardziej plastycznego małego formatu będą mieli coraz cięższe życie udowadniać jaki to średni format jest gorszy bo bla bla to i bla bla tamto i bla bla owamto a tak w ogóle to płytka GO.

    :-) :-) :-)

  3. gamma
    gamma 9 czerwca 2018, 20:01

    a dlaczego zaden z producentow nie zrobi szkla 20-50mm pod FF?

  4. handlowiecupc
    handlowiecupc 9 czerwca 2018, 21:05

    Bo FF umiera i nic tego nie zmieni. Do smartfona nie da się zaimplementować...

  5. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2018, 22:24

    Prawdę mówiąc, system GFX to taki naciągany średni format. Jest tylko 66% większy od małego obrazka i niemal dwukrotnie mniejszy od najmniejszego prawdziwego średniego formatu czyli 6 x 4,5.

  6. mig-37
    mig-37 9 czerwca 2018, 22:30

    @gamma jednak 20-40mm w Fujifilm to jednak inna konstrukcja niż 20-50mm w FF? Ten pierwszy to typowa konstrukcja szerokokątna. W dawnych czasach fotografii konwencjonalnej zdarzały się szkła 24-50mm czasem ze stałym światłem f/4 jak u Pentaksa czy Minolty. Z bardziej współczesnych nie produkowana już Sigma i Tamron mają zakres 20-40mm oraz Pentax

  7. gamma
    gamma 9 czerwca 2018, 22:44

    Canon robi 17-40mm dla FF, wiec pewnie technicznie daloby rade zrobic 20-50mm

    Teraz uzytkownik moze kupic np. 24-70 oraz 16-35, ale wtedy sa potrzebne 2 szkla. 24mm to jest szeroko, ale czasem by sie przydalo szerzej wiec posiadanie 20mm byloby mile. Z kolei roznica miedzy 70mm i 50mm nie jest tak duza, a w razie czego mozna wykropowac. Stad mysle, ze znalazloby sie sporo chetnych wlasnie na szklo 20-50

  8. Szabla
    Szabla 9 czerwca 2018, 23:09

    Kto chce 24-50/4 za 350 zł? Kolega usiłuje sprzedać :)

  9. jack62
    jack62 9 czerwca 2018, 23:59

    C 17-40mm było to moje ulubione szkło (gdy miałem jeszcze Canona).
    20-50mm jakoś tak nijako, po co mi 50mm średniej jakości gdy za grosze kupię stałkę 50mm F1.8

    Kupować pełną klatkę po to by później cropować 0_o
    Kup pełną klatkę, kup 85mm F1.2 szukaj plastyki kropując :D

  10. ncc23marek
    ncc23marek 10 czerwca 2018, 00:02

    Nie mogę się doczekać nowego, lżejszego Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS Mark IV USM

  11. gamma
    gamma 10 czerwca 2018, 00:14

    @jack62
    kazdy ma jakies ulubione zakresy ogniskowych. jesli ktos chce uniwersalne szklo to 24-70 moze byc troche za waskie do krajobrazow. Z kolei 16-35 moze byc troche za krotkie. wiec dlaczego by nie stworzyc 20-50? chociaz przyznaje Ci racje, ze Canon ma cos podobnego czyli 17-40 - ale cos mi sie wydaje, ze to szklo wypadnie z ich line-upu.

    Nikon planowal kiedys kompakty z takim ekwiwalentem a dokladniej 18-50

    link

  12. Flash69
    Flash69 10 czerwca 2018, 00:38

    GFX 80 mm f/1.4 może być fajne ale nim GFX stanieją do normalnego poziomu to jeszcze kilka lat zajmie...

  13. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 10 czerwca 2018, 06:05

    ooo, taki samyang 24/2.8 super, nie żebym narzekał na mojego canona, ale samyanga też bym przestrzelał :)

  14. domek
    domek 10 czerwca 2018, 07:07

    sklepy w usa wyprzedają zomy Canona wersje cinowe 18 80 i 70 200
    jak myślićie wymiana pokoleniowa czy kasacja całej lini?

    pytam się bo niewiem czy ryzykować i czekać na następce czy kupić teraz

  15. mig-37
    mig-37 10 czerwca 2018, 12:29

    @gamma no właśnie Nikon planował i z planów nic nie wyszło. Być może przeszkodą dla producentów w wypuszczeniu takiej konstrukcji jest doświadczenie przeciętnego użytkownika że nawet najtańsza "plastikowa" 50 jest optycznie bardzo dobra. A ta w zoomie niekoniecznie taka by była. I w dodatku taki zoom jaką miałby mieć jasność, f3,5-4,5? A może stałą F2,8? W drugim przypadku nie byłby to ani mały ani tani obiektyw... A w pierwszym? Jak wciąż za circa 300zł możesz nabyć używane 50mm ze światłem F1,7 czy 1,8, jaśniejsze wielokrotnie i pewnie lepsze od hipotetycznego 20-50mm?

  16. domek
    domek 10 czerwca 2018, 12:39

    sigma w zomach kinowych wypuściła 18 35 i 50 100

    natomiast nic 30 60 takie wymuszanie kupna dwuch zaczerpniete z mentalności firmy produkującej szkła do foto?

  17. Myszowor
    Myszowor 10 czerwca 2018, 15:01

    Ja wciąż mam nadzieję że Nikon wypuści tego DL z 18-50, to byłby super aparat na wycieczki.

  18. zdebik
    zdebik 10 czerwca 2018, 17:15

    Nie potrzeba UWA, żeby robić szerokie kadry. Dziś nawet LR składa panoramy.

  19. focjusz
    focjusz 10 czerwca 2018, 17:27

    Nikon znów patentuje ciemne i dziwnozakresowe zoomy ?..

  20. gamma
    gamma 10 czerwca 2018, 17:32

    @mig-37
    Ciezko powiedziec. Producenci przyzwyczaili nas do roznych zakresow ogniskowych, np 16-35, 24-70, 70-200, ale ciezko stwierdzic, czy jest to optymalizacja optyczna czy finansowa (niech klient kupi 2 obiektywy a nie jeden).

    Nikon DL 18-50 (ekw) to mial byc kompakt z niewymiennym szklem i matryca 1", wiec nie wiadomo, czy takie szklo daloby rade zrobic pod FF i wymienne, ale pewnie tak.

    Lumix zrobil szklo wbudowane 11-34mm 1.7-2.8 w LX100, ale jako szklo wymienne najblizsze jest mu 12-35mm 2.8

  21. PDamian
    PDamian 10 czerwca 2018, 18:29

    Może jeszcze ktoś powróci do koncepcji aparatu z dwoma przełączanymi obiektywami.

    link

    Taki kompakt z calową matrycą i zoomami "18-45mm" i "45-135mm" oba ~f/1.8-2.8
    ...lub zoom "24-135mm" + stałka ultraserokokątna ("14-18mm").



  22. domek
    domek 10 czerwca 2018, 18:49

    wiesz wszystko jest tylko njiestey sprawdza się powiedzenie pierwszy milion musisz ukraść

  23. ros28
    ros28 10 czerwca 2018, 22:58


    domek 10 czerwca 2018, 18:49
    wiesz wszystko jest tylko njiestey sprawdza się powiedzenie pierwszy milion musisz ukraść

    Fajnie się to czyta - bez interpunkcji, to wygląda jak tłumaczenie z chińskiego przez google. Ogarnij się trochę.

  24. ikit
    ikit 11 czerwca 2018, 10:49


    @zdebik
    ''Nie potrzeba UWA, żeby robić szerokie kadry. Dziś nawet LR składa panoramy.''

    Jak się wali jakieś tam panoramki widoczków to czasem starczy. Ale w wielu przypadkach musisz mieć jednak UWA - jak są ruchome obiekty, jak robisz dłuższe naświetlania, jak masz coś ważnego na pierwszym planie i wiele innych sytuacji.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.