Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe

Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
18 czerwca
2018 16:12

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro podłączonym do aparatu Canon EOS 5D Mark III. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy poziom wyostrzania i kompresji.

Zdjęcia przykładowe

Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.59 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.6 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.69 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.54 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/640 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.51 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.53 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.55 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.05 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/30 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.26 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.82 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 10.09 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.81 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.19 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.92 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.37 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/25 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.71 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/25 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.92 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.57 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/40 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.66 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.6 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.02 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.81 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.93 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.72 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/25 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.16 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/13 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.28 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/10 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.1 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.47 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/11.0, exp. 1/8 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.9 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/11.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.42 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/11.0, exp. 1/6 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.71 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/11.0, exp. 1/6 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.03 MB
Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D III
Parametry: 70 mm, f/16.0, exp. 1/4 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.34 MB


Komentarze czytelników (30)
  1. sąsiad
    sąsiad 18 czerwca 2018, 16:30

    hmm, na pewno był to najniższy poziom wyostrzania ?

  2. Arek
    Arek 18 czerwca 2018, 16:32

    Ano był...

  3. pap
    pap 18 czerwca 2018, 16:47

    Zapowiada sie swietnie. Typowe narzekanie: szkoda, ze Sigma nie odswiezyla 105 albo 150 macro w linii Artow.

  4. LarsikOwen
    LarsikOwen 18 czerwca 2018, 19:37

    @pap: 180. Poważnie. Biorę od ręki. Jest deficyt makro w tej ogniskowej a 70 nie.

  5. komarr
    komarr 18 czerwca 2018, 19:44

    czy szkło makro powinno charakteryzować się głębią na kartkę papieru przy f8 ?

    przykładowe podobne szkiełko chyba lepiej: link

  6. pap
    pap 18 czerwca 2018, 20:08

    @LarsikOwen to właśnie jest problem. Makro w okolicy 70 jest kilka, do tego pomijając samo 70 mamy sporo 50,90, i pseudo makro 65. Sam szukam teraz makro do Sony i do moich zastosowań - bieda.

  7. PDamian
    PDamian 18 czerwca 2018, 21:51

    Bele kiciak m4/3 na wyostrzanych JPEGach z Olympusa rozbija tą Sigmę w puch.
    : ))

  8. rotnem
    rotnem 18 czerwca 2018, 22:08

    Jak brakuje macro na długich ogniskowych, to może Canon 100-400 z powiększeniem 0.31? :)

  9. mar-kos
    mar-kos 19 czerwca 2018, 00:39

    Zauważyliście że skrzynka fotografowana nikonem nawet topowym modelem ma odcień pomarańczowy?

  10. dARTi
    dARTi 19 czerwca 2018, 10:16

    @mar-kos
    odkrycie stulecia, że zdjęcia z Canona są za czerwone a z Nikona za żółte ;)

    Nigdy nie pojmę idei najniższego poziomu wyostrzania w JPG. Zabijcie mnie. Trzeba chyba mieć Canona z filtrem AA, żeby akceptować takie coś i jeszcze mieć pomysł do czego to wykorzystać (poza zdjęciami TESTOWYMI (sic) na Optycznych. No nie nauczę, że można celowo zaniżać jakość obrazu zdając się na doświadczenie potencjalnego nabywcy, który musi sobie wyobrazić ile da się z tego wyciągnąć.

  11. DarkRaptor
    DarkRaptor 19 czerwca 2018, 10:26

    @komarr
    >czy szkło makro powinno charakteryzować się głębią na kartkę papieru przy f8 ?

    A może chwilę zastanowić się, czy nie chodzi przypadkiem o minimalną odległość ostrzenia z dużą skalą odwzorowania?

    O ile głównie korzystam z 60tki makro, to takie 150, 180 lub 200, których dużo na rynku nie ma, bardzo fajnie nadaje się do fotografowania bardziej płochliwych modeli.

  12. monangel
    monangel 19 czerwca 2018, 10:32

    skoro to obiektyw macro to w galerii powinny byc zdjęcia macro a nie widoczki, pomniki i każdy inny rodzaj fotografii itp,a skoro nie jest to typowy macro to po co się tka nazywa :) Rozumiem że obiektywem macro można robić różne rzeczy ale generalnie szkło macro kupuje sie dla macro, 99 procent portrecistów wybierze i tak portretówkę a nie macro.

  13. 19 czerwca 2018, 10:36

    @dARTi

    A najlepsze jest to, że ten najniższy poziom wyostrzania jest różny u każdego producenta więc tym bardziej jakikolwiek porównanie nie ma żadnego sensu bo zdjęcia z Sigmy będzie miało zupełnie inną ostrość w Canonie Sony czy Nikonie.

  14. ncc23marek
    ncc23marek 19 czerwca 2018, 13:29

    Zdjęcia makro z tego obiektywu w porównaniu do canona EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM są gorsze jakościowo. Nie podoba mi sie GO jaką oferuje Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro

  15. sąsiad
    sąsiad 19 czerwca 2018, 13:32

    Nie podoba mi się GO w EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM, okropność

  16. Negatyw
    Negatyw 19 czerwca 2018, 13:47


    @ncc23marek
    "Nie podoba mi sie GO jaką oferuje Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro"

    Co za niedorzeczne stwierdzenie. Równie dobrze można napisać: "nie podoba mi się ogniskowa jaką oferuje Sigma A 70 mm f/2.8 DG Macro".

  17. dARTi
    dARTi 19 czerwca 2018, 13:56

    haha właśnie - co to znaczy, że nie podoba się go? Go jest zależne od odległości i wartości przysłony w kontekście wielkości matrycy a nie od producenta czy modelu obiektywu. Co za bzdury.

  18. komor
    komor 19 czerwca 2018, 17:12

    @borat: "A najlepsze jest to, że ten najniższy poziom wyostrzania jest różny u każdego producenta więc tym bardziej jakikolwiek porównanie nie ma żadnego sensu". No jasne, a średni poziom wyostrzania jest już u wszystkich producentów taki sam i nadaje się do porównań, prawda? :)

  19. Negatyw
    Negatyw 19 czerwca 2018, 19:23

    Nie da się wyostrzać zdjęć w nieskończoność, dlatego do porównań trzeba brać zdjęcia maksymalnie wyostrzone poza aparatem. Komplikuje to porównanie.

  20. cedrys
    cedrys 19 czerwca 2018, 19:44

    @monangel,
    Zgadzam się z Tobą całkowicie. Co jakiś czas ktoś pisze podobny tekst .. i nic, spływa jak po kaczce. Przez jakiś czas używali EF 100/2.8L macro, bo był ostry. Zdjęcia makro trzeba umieć robić, chyba to jest przyczyną. I trzeba mieć motywację do tego.

  21. komor
    komor 19 czerwca 2018, 20:05

    @Negatyw, a ile wynosi maksymalne wyostrzenie? Bo owszem, da się wyostrzać w nieskończoność...

  22. dARTi
    dARTi 19 czerwca 2018, 22:38

    @komor - nie zgodzę się. Wyostrzanie to jednak dość mierzalny proces. Nie da się PRAWIDŁOWO wyostrzać w nieskończoność. Powiem więcej. Przy granicy PRAWIDŁOWEGO wyostrzania minimalny ruch suwaka powoduje pojawienie się dyskwalifikujących (z technicznego punktu widzenia) artefaktów. I dopiero wtedy można ocenić co jest ostrzejsze zakładając oczywiście, że materiał do porównań jest przygotowany prawidłowo. To co robi Optyczne to żart a nie porównywanie czegokolwiek. Przychodzą ludzie od C i pieją z zachwytu, przychodzą Ci od Sony i się śmieją. To jest w jakikolwiek sposób miarodajne? Błagam. Gdyby ten najniższy poziom w dajmy na to Pentaxie dawał wynik w postaci negatywu bo tak wymyślił producent to też byście dawali taki materiał bo ustawienie nazywa się "najniższy poziom wyostrzania"? Serio? Poza tym tłumaczenie, że jak wywołacie RAW to będą się czepiać czym wołany. Wystarczy wybrać uznawaną za najlepszą wołarkę do każdego z producentów. To taki wyczyn logistyczny? Wiecie jakie są efekty? Czyta się u Was ale sample/porównania ogląda się u konkurencji z zachodu.

  23. Negatyw
    Negatyw 20 czerwca 2018, 00:14

    @Komor, może tylko potwierdzę co napisał @dARTi. Sam proces da się przeprowadzać w nieskończoność ale efektu wyostrzenia nie będzie (efektu w postaci obrazu o większej szczegółowości).

  24. Youkin
    Youkin 20 czerwca 2018, 09:05

    fajny obiektyw, ale zostanę przy swoim SP 90 VC USD
    Miałem Sigmę 70 EX DG i sprzedałem

  25. sąsiad
    sąsiad 20 czerwca 2018, 09:06

    temat poruszany wiele razy ale redakcja dosyć jasno (i cierpliwie) tłumaczy co i dla czego, jak zaczną mierzyć inaczej to co się stanie ? nic się nie stanie, narzekania będą takie same albo i większe, tylko że pisane przez inne osoby a nie zdziwię się że nawet przez te same, bo jeszcze się taki nie urodził.. Akceptować albo zakładać własny portal i mierzyć jak kto chce, kiedy chce, czym chce i metodą jedynie w kosmosie słuszną, życzę powodzenia :)

  26. 20 czerwca 2018, 09:29

    @komor

    Do porównań to jest plik RAW a nie jpeg z aparatu.

  27. Negatyw
    Negatyw 20 czerwca 2018, 09:35

    @Borat, RAW-y też są wyostrzane w korpusie.
    @Sąsiad, można wprowadzić pomiar po maksymalnym wyostrzeniu jako dodatkowy nie rezygnując z poprzednich. Było by fajne porównanie.

  28. kazziz
    kazziz 20 czerwca 2018, 10:13

    @sąsiad "Akceptować albo zakładać własny portal i mierzyć jak kto chce, kiedy chce, czym chce i metodą jedynie w kosmosie słuszną, życzę powodzenia :)"
    Święte słowa.

    Chłopaki i dziewczaki, taka jest linia przyjęta przez ten portal i dzięki temu możecie porównać wszystkie zdjęcia obiektywów ze sobą - wszystkie testowane na korpusie jednego producenta będą miały dokładnie taką samą ingerencję softu. Czy to takie trudne?

  29. bartix82
    bartix82 20 czerwca 2018, 19:08


    @Negatyw
    "@Borat, RAW-y też są wyostrzane w korpusie. "

    To rawów nie dawać bo to bez sensu.


    @kazziz
    "Czy to takie trudne? "

    że niby co? Danie 8 rawów zamiast 33 jpg? Twoim zdaniem tak lepiej?

  30. cedrys
    cedrys 20 czerwca 2018, 19:15

    @kazziz,
    "..dzięki temu możecie porównać wszystkie zdjęcia obiektywów ze sobą - wszystkie testowane na korpusie jednego producenta będą miały dokładnie taką samą ingerencję softu. "

    Psu na budę te porównania. Ten obiektyw można porównać tylko z innym obiektywem o tych samych parametrach, najlepiej poprzednią wersją (jeśli istnieje). Obiektywy makro mają specyficzną konstrukcję, np. duża soczewka tylna wychwytuje silne odblaski od matrycy. Przy zdjęciach atmosferycznych, gdzie występują silne źródła światła bezpośredniego, powodują odblaski nie do przyjęcia. Gdzie jest takie zdjęcie, które to demonstruje? Nie widzę. Natomiast przy zdjęciach z bliska problem jest tylko z lampą pierścieniową gdy fotografujemy silnie odbijajace obiekty, jak np. monety.
    @kazziz nie masz bladego pojęcia o fotografii makro, nie powinieneś zabierać głosu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.