Wakacyjne promocje Fomei
Fomei informuje o akcji, w ramach której przez całe wakacje obowiązywać będzie rabat na lampy akumulatorowe Digitalis PRO. W ramach promocji dostępne będą też tła fotograficzne.
Informacja prasowa
Przez całe wakacje obowiązywać będzie 10% rabat na lampy akumulatorowe Digitalis PRO T400, Digitalis PRO T600 oraz Digitalis PRO T400 TTL.
Już teraz możesz nabyć lampy i akcesoria w poniższych cenach:
![]() |
* Od cen SRP przysługuje przyznany rabat dystrybutorski.
Lampy te charakteryzuje wysoka powtarzalność temperatury barwowej i energii błysku oraz kopułka żaroodporna chroniąca palnik to standard we wszystkich lampach oferowanych przez FOMEI, do którego użytkownicy sprzętu tej marki zdążyli się już przyzwyczaić. Lampy z serii Digitalis PRO T oprócz ww. cech mają jeszcze jedną – mogą pracować zarówno w plenerze jak i w zamkniętym studiu dzięki podwójnemu zasilaniu z akumulatora i sieci 230V. Oprócz tego użytkownicy docenią tryby HSS, strobo oraz opcję TTL.
Dwa źródła zasilania
Lampy doskonale sprawdzą się w studiu fotograficznym oraz w plenerze dzięki zastosowaniu możliwości podwójnego zasilania – z akumulatora lub sieci 230V. Akumulator można ładować oddzielnie lub gdy jest on zamontowany w lampie. W pełni naładowany pozwoli na wykonanie około 400 błysków z pełna energią 400Ws lub 350 błysków z energią 600Ws. Zasilanie lampy z sieci energetycznej wymaga zastosowania odpowiedniego adaptera(opcja).
![]() |
Sterowanie radiowe
Lampami, a nawet całym systemem kilu lamp można sterować za pomocą nadajnika bezprzewodowego (opcja). Nadajnik umożliwia ustawianie energii w każdej lampie osobno lub w grupie lamp. Nadajnik pracuje w jednym z 80 kanałów i w 4-rech grupach co pozwala na bezproblemową pracę nawet jeśli w pobliżu pracuje fotograf z podobnym systemem radiowym. Digitalis PRO T posiada port na dedykowany odbiornik ale istnieje także możliwość podłączenia własnego odbiornika do portu synchronizacji, który umieszczony został z boku lampy błyskowej (gniazdo 3,5 mm).
![]() |
Konstrukcja – wygoda i bezpieczeństwo
Nowoczesny design, wygoda i bezpieczeństwo użytkowania – na to stawiali inżynierowie projektując lampy Digitalis PRO T . W lampach zastosowano płaską kopułkę, która chroni palnik przed przypadkowym uszkodzeniem. Kopułka nie wystaje poza gabaryty lampy dzięki czemu zmiana akcesoriów do modelowania światła jest bardzo łatwa – można bez problemów zamontować nawet duży softbox. Kolejnym elementem podnoszącym bezpieczeństwo jest aktywne chłodzenie i otwory wentylacyjne zaprojektowane w taki sposób, aby tą drogą do wnętrza urządzenia nie dostawała się woda. Fotografowie pracujący w plenerze docenią także możliwość dopięcia do lampy neoprenowego paska, który jest w komplecie. Dzięki niemu przenoszenie lampy jest bardzo wygodne.
Czytelny wyświetlacz
Wyświetlacz o przekątnej aż 7cm prezentuje wszystkie ustawienia jasną czytelną czcionką, dzięki temu widoczne są one nawet ze znacznej odległości.
![]() |
Światło pilotujące
Światło pilotujące zapewnia dioda LED 10W, która działa w czterech trybach: WYŁĄCZONY, proporcjonalnie do energii błysku, pełna moc i AF (Focus Assist podczas ustawiania ostrości) – tylko w wersji TTL.
Tryb HSS
Umożliwia zsynchronizowanie błysku z krótkimi czasami otwarcia migawki, do 1/8000s co pozwala np. na przygaszanie światła zastanego/słonecznego, zamrażanie ruchu czy korzystanie z większych otworów przysłony
Tryb Strobo
W lampach Digitalis PRO T400 TTL tworzy sekwencje błyśnięć lampy, które można ustawić za pomocą "RPT-T" (liczba błysków) i "RPT-HZ" (częstotliwość błysku). Maksymalna liczba błysków wynosi 99, a liczba Hz równa jest 99. Ilość błysków i częstotliwości zależy od używanej energii błysku. Im większa energia, tym niższa częstotliwość i liczba błysków może być użyta. W modelach Digitalis PRO T400, Digitalis PRO T600 sekwencje błyśnięć lampy, które można ustawić to 5, 10 i 15 błyśnięć w serii.
Dodatkowo Digitalis PRO T400TTL jak sama nazwa wskazuje został wyposażony w tryb Tryb TTL. Tryb ten pozwala na automatyczne ustawianie energii błysku lampy w komunikacji ze światłomierzem aparatu. Dzięki temu możesz skupić się na fotografowaniu a doborem odpowiedniej energii zajmie się aparat we współpracy z lampą. Lampy Digitalis PRO T400, Digitalis PRO T600 posiadają wymuszany tryb krótkich czasów błysku w zależności od energii czas błysku wynosi 1/12800s-1/6400s. Urządzenia posiadają 7 przysłon regulacji (model Digitalis PRO T400 6 przysłon) dzięki temu minimalne wartości energii do uzyskania są na poziomie 3-4-6Ws.
![]() |
Więcej informacji na www.sklep.medikon.pl.
Warunki promocji:
1. Promocja obowiązuje od 4 lipca do 31 sierpnia 2018r (lub do wyczerpania zapasów).
2. Z promocji mogą skorzystać wyłącznie partnerzy handlowi, którzy w chwili złożenia zamówienia na promocyjny zestaw nie posiadają w firmie Medikon Polska przeterminowanych należności lub uregulują te należności do dnia 4.07.2018r (decyduje moment wpłynięcia należności na konto firmy Medikon Polska).
Informacja prasowa
![]() |
Przygotowaliśmy dla Państwa specjalną wakacyjną promocję papierowych teł fotograficznych marki FOMEI o wymiarach 2,72m x 11m wraz z zawieszeniem ścienno/sufitowym na 3 lub 4 role tła.
Zamawiając zestaw zawieszenia 3 teł B-3W i 3 tła kartonowe lub zestaw zawieszenia 4 teł B-4W i 4 tła kartonowe za zestaw zawieszenia zapłacisz tylko połowę.
* Od cen SRP przysługuje przyznany rabat dystrybutorski.
![]() |
Warunki promocji:
1. Promocja obowiązuje od 20 czerwca do 31 sierpnia 2018r (lub do wyczerpania zapasów).
2. Z promocji mogą skorzystać wyłącznie partnerzy handlowi, którzy w chwili złożenia zamówienia na promocyjny zestaw nie posiadają w firmie Medikon Polska przeterminowanych należności lub uregulują te należności do dnia 21.06.2018r (decyduje moment wpłynięcia należności na konto firmy Medikon Polska).
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Tak z ciekawości, lampa z pierwszego zdjęcia ma palnik całkowicie schowany w obudowie? Poniżej linii bagnetu?
Tak, palnik schowany jest w czaszy i jest w kształcie owalnym. Zresztą nawet w chińskich produktach zaczyna robić się podobnie, co prawda palnik w funsportowych lampach troszkę wystaje za oprawe ale mozna powiedzieć że o grubość owala lampy, czyli niewiele. To pilot wystaje zdecydowanie więcej.
Nawet fajne rozwiązanie, nie trzeba tak uważać przy zakładaniu większej okty, nawet gdy lampa jest ustawiona horyzontalnie :)
A nie zmienia się charakter pracy światła? Zawsze wszyscy narzekają, że lampy reporterskie wsadzone w bowensowe modyfikatory pracują inaczej, przy tak głęboko osadzonym palniku zaczyna się robić podobnie.
@komor, na pewno coś się traci. Wydaje mi się, że konstrukcja tego "garnka" pewnie to trochę niweluje. Może jest tak, że straty są powiedzmy pomijalne nawet przy dwu setkach. To rozwiązanie wydaje się korzystniejsze konstrukcyjnie, przy zakładaniu okty większej niż 150cm nie trzeba być aż tak czujnym.
Wiem że powinno sie to robić jak lampa jest postawiona na sztorc ale sam rozumiesz, fotograf też człowiek może mieć gorszy dzień :)
Ten palnik wcale dużo głłębiej nie siedzi w porównaniu do tych z fs (sorry za porownanie do badziewnej marki) poza tym czasza odbłysnika jest głębsza, może mylisz palnik z pilotem.
Nie, nie mylę palnika z pilotem, w moich lampach pilot wystaje jeszcze bardziej i udało mi się go raz wyłamać właśnie przy zakładaniu boksu :) ale palnik jednak zwykle wystaje na tyle, że światło rozprasza się na 180 stopni.
Profoto robi lampy ze schowanym palnikiem, jak oni tak zrobili w sprzęcie dla zawodowców, to inni pewnie próbują naśladować. Jak to działa w tym przypadku trudno powiedzieć, na pewno trzeba wiedzieć jak to zrobić
Modyfikator na podlodze a lampa w lapie i ...trzeba sie bardzo starac zeby cos zlamac.
@cybertoman, przy mniejszych modyfikatorach to nawet wygodne, przy okcie 200cm z tak podpiętą lampą osadzenie jej na statywie jest mniej wygodne a na bumie to już dość niewygodne.
@komor, nie za bardzo bym wiedział jak to spradzić czy są jakieś straty lub czy modyfikator tak samo "wypełnia się " światłem, bo z własnych obeserwacji już wiem, że jedna lampa 400Ws na teoretycznie tej samej nastawie nie ma takiej samej mocy błysku co inna lampa 400Ws na tej samej mocy więc taki test chyba nie byłby wiarygodny.
W studyjnej lampie chowanie palnika głęboko to idiotyzm - nazwę to wprost.
Pamiętam jak lata temu zaczynały wchodzić na rynek chińczyki i w opisach lamp "reklamowano" tzn tłumaczono głębokie chowanie palnika. Zawsze sie nabijałem z tego jak to marketing potrafi zamienić wadę w zaletę. 10 lat minęło i znów chowanie palnika jest zaletą.
całe szczęście są współcześni mędrcy którzy potrafią ocenić sytuację. Pytanie jak teraz nazwać pracujących na takich lampach ? czy ich prace są coś warte ?
@sąsiad, nie można odmówić @Jacek_Z że po częsci nie ma racji, tyle że nie zwrócił uwagi iż w tym przypadku ten palnik nie jest głęboko osadzony a czasza modyfikatorów wchodzi głębiej.
Nie mniej jednak na dużej okcie nie zauwazyłem, żebym rogi miał niedopalone, no ale testów nie robiłem, bo czasu mało.
Tanie modyfikatory np. pod bowensa są często konstruowane tak, że żarnik lampy wystaje o swoją grubość, to też rewelacja nie jest :) Sporo zalezy od konstrukcji garnka w lampie oraz czaszy mocującej w modyfikatorze.
jasna sprawa, ale jeśli najwięksi producenci lamp robią światło ze schowanym palnikiem, (przynajmniej część oferty) a na tych lampach pracują najwięksi światowi fotograficy/owie (nikt im nie kazał, sami chcieli), i "coś" im z tego wychodzi, to jednak jakoś taka lampa działa. I jak słyszę że to wszystko to idiotyzm, to mówię że to nie idiotyzm, to trochę wąski horyzont postrzegania
@sąsiad, największa potęga militarna robi próby jądrowe na pacyfiku, czy to jest mądre?
Kolega @Jacek_Z ma swoje racje, ja to szanuje. Znajdę czas to sobie porównam czy ten garnek w lampie daje rade równo wypełnić światłem powiedzmy okte 200cm.
Otoż to, czy wypelni octe 200 ? Jak najwięksi pracują na takich octach i im to daje efekt zapewniajacy zdjęcia na swoim poziomie, a pracują na takich schowanych palnikach ludzie zapisani w podręcznikach światowej fotografii, to chyba wypełni wystarczajaco hmm ? Owszem ! Wysuniety palnik wypełni bardziej-fizyka, ale co z tego ? Jeśli swoją pracą, nie komentatorzy, ale fotografowie pokazują że to rozwiazanie jest OK, że wystarczy. Mowienie im że pracują na idiotycznym sprzęcie, to takie dziwne troche
Nie mówię tu o fomeiu, wiadomo budzetowo, naśladowanie innych. Ale jesli marki premium robą takie lampy, to może mieć to sens, najpewniej "paru" ludzi juz to zweryfikkwało