72 godziny z Fujifilm GFX 50R - będzie można przetestować aparat
21 stycznia Fujifilm rozpoczyna akcję, dzięki której będzie można wypożyczyć na trzy doby średnioformatowy bezlusterkowiec GFX 50R.
Informacja prasowa
Fujifilm ogłasza wyjątkową akcję skierowaną do zainteresowanych testem najnowszego średnioformatowego bezlusterkowca japońskiego producenta, modelu GFX 50R. Od poniedziałku 21 stycznia do 15 marca będzie można wypożyczyć aparat z obiektywem Fujinon serii GF na 3 doby za jedyne 200 zł.
Aby wziąć udział w akcji, należy osobiście odwiedzić jeden ze sklepów partnerskich, u których akcja jest organizowana, lub zgłosić się mailowo:
- E-Oko.pl, Warszawa - zgłoszenie mailowe: sklep@e-oko.pl
- Foto-Plus, Kraków, Katowice - zgłoszenie mailowe: sklep@fotoplus.pl
- Cyfrowe.pl, Gdańsk, Szczecin, Poznań - zgłoszenie mailowe: kontakt@cyfrowe.rent
Każdy sklep będzie realizował akcję zgodnie ze swoim regulaminem wypożyczań. Pobierze kaucję wysokości około 30% wartości wypożyczanego sprzętu. Sklepy zastrzegają, że mogą nie dysponować wybranym przez klienta konkretnym modelem obiektywu, natomiast zapewniają, że w ramach 200zł klient wypożycza zarówno aparat GFX 50R, jak i jeden z obiektywów GF.
- To projekt skierowany do osób, które myślą o naszym najnowszym średnioformatowym bezlusterkowcu, natomiast przed podjęciem decyzji o zakupie, chciałyby zrobić test aparatu we własnym zakresie. Mają na to 3 doby, a cena wypożyczenia jest bardzo atrakcyjna - mówi Tomasz Taberski, kierownik działu foto w Fujifilm.
Capture One PRO Fujifilm
Fujifilm oraz sklepy partnerskie zachęcają wypożyczających do zrobienia testu jakości pracy systemu GFX z oprogramowaniem Capture One PRO Fujifilm i przypominają, że program można pobrać za darmo na okres 30 dni. W listopadzie zeszłego roku japoński producent wraz z Phase One ogłosili współpracę, której wynikiem jest specjalna (najnowsza) wersja PRO Fujifilm kompatybilna z modelami GFX 50R i GFX 50S.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Bliskie obcowanie z GFX sprawi iż wielu zweryfikuje swój pogląd na FiuFiu.
A jaka będzie wysokość kaucji, 20 tys. złotówek, czy jakieś 32 tys., doliczając obiektyw ?
@Jonny, a przeczytałeś tekst w całości?
30% ale od jakiej kwoty ?
To pierwszy średni format w zasięgu polskiego fotografa martwiącego się o ZUS.
Mnie interesuje duży piksel. Na samplach starszego brata widziałem że można skutecznie rzeźbić w LR nawet na 6400 w krajobrazie z wymagającymi przejściami tonalnymi. To postrzegam jako atut. Puszki FX nadal kuleją na wysokich czułościach.
@kedar,
Czy krajobraz wymaga wysokich czułości?
Owszem, rzeźbienie na większych matrycach jest znacznie bardziej przyjemne.
duża czułość jest potrzebna gdy robimy krajobraz przez okno jadącego samochodu bo mamy tyle zleceń że nie ma czasu się zatrzymywać :-)
@kedar
"Na samplach starszego brata widziałem że można skutecznie rzeźbić w LR nawet na 6400 w krajobrazie"
W zakresie do ISO 1600 wysokorozdzielcze ff jak Z7 czy A7r II i III mają przewagę praktycznie w każdym aspekcie pracy matrycy (szumy, przejścia tonalne, dynamika tonalna). Różnica na wyższym ISO polega głównie na tym, że w zakresie 1600-12800 Fuji ma jedną czułość sprzętową i dla kolejnych stopni następuje korekta programowa, czyli takie 6400 to jest 1600 niedoświetlone o 2 EV i ciągnięte w puszce.
Jak do tego dodamy różnicę w cenie oraz to, że do ff spokojnie można dostać szkła o 2 EV jaśniejsze, to ta niewielka w sumie przewaga wielkości sensora topnieje w oczach.
@mate
"W zakresie do ISO 1600 wysokorozdzielcze ff jak Z7 czy A7r II i III mają przewagę praktycznie w każdym aspekcie pracy matrycy (szumy, przejścia tonalne, dynamika tonalna)."
Jakieś dane na poparcie tegoż?
Bo wg pomiarów dynamiki na PhotonsToPhotos puszki FF są w tyle o ok. 1 EV w tym zakresie ISO (zależy jeszcze gdzie się dual gain przełącza w FF). DxO co prawda tego nie potwierdza, ale ich pomiary szumu i zakresu tonalnego pokazują przewagę MF o jakieś 1 EV.
Więc coś tu jest z Twoją hipotezą nie tak.
@tripper
"Jakieś dane na poparcie tegoż? "
Szumy, składowa luminancji, ISO 1600, wszystkie puszki w granicach 1,8-1,9 %.
Zakres tonalny (liczba rozróżnianych przejść tonalnych), ISO bazowe:
GFX - 409
A7r* - 521
Z7 - 529
Zakres tonalny (liczba rozróżnianych przejść tonalnych), ISO 1600:
GFX - ~125
A7r* - ~150
Z7 - ~120
Dynamika tonalna, ISO bazowe:
GFX - 9 EV
A7r* - 9,9 EV
Z7 - 10,1 EV
Dynamika tonalna, ISO 1600:
GFX - 5,8 EV
A7r* - 6,4 EV
Z7 - 5,9 EV
To wszystko z testów Optycznych.
Co do Sony A7r, to wyniki są dla A7r III, wersja II, w której jest taka sama matryca testowana była na 12 bitowych rawach i testy nie były uaktualniane po aktualizacji firmware wprowadzającej 14 bitowe rawy.
@mate
Ale te wszystkie aparaty mają matryce o innych rozdzielczościach.
Bo wiesz, jeżeli użyć Twojego toku rozumowania, to:
Dynamika na ISO200:
E-M1 II - 8.3 EV
A6500 - 8.3 EV
A7R - 8.2 EV
Szum na ISO 200:
E-M1 II - 1%
A6500 - 0.8%, 0.9% ? (trochę ciężko odczytać z wykresu)
A7R - 1%
Więc jak, czyżby E-M1 II był równie dobry jak APS-C i mały obrazek w kwestii szumów i dynamiki? I APS-C tak dobre jak mały obrazek?
Coś tu się kupy nie trzyma.
@tripper
"Ale te wszystkie aparaty mają matryce o innych rozdzielczościach."
Tak Szerloku, różnice są w granicach 10-20%, co częściowo spowodowane jest również proporcjami matrycy w GFX, gdyż w porównaniu np. do Z7/D850 rozdzielczość pozioma jest identyczna, natomiast różnią się rozdzielczością pionową.
"Dynamika na ISO200:
E-M1 II - 8.3 EV
A6500 - 8.3 EV
A7R - 8.2 EV "
Za mądry to ty jednak nie jesteś.
Pisałem wyraźnie, że w przypadku A7r II testy Optycznych nie oddają istoty rzeczy, bo wąskim gardłem w tej puszce były 12-bitowe RAWy (podobnie jak dla całej rodziny A7 w wersji I), a Optyczni nie robili aktualizacji po updacie firmware aparatu dającym obsługę 14-bitowych RAW.
Nie trzeba być Einsteinem żeby to zauważyć, wystarczy spojrzeć na wykres dynamiki, gdzie w przedziale ISO 100-400 dynamika jest niemal taka sama, co nie jest normalnym zachowaniem.
Weźmy wyniki z A7r III, jako bardziej miarodajne dla wersji II (taka sama matryca) i tam na ISO 200 mamy ponad 9 EV.
"Więc jak, czyżby E-M1 II był równie dobry jak APS-C"
Tak, nie raz pisałem, że nie ma wielkiej różnicy między m4/3 a aps-c (zwłaszcza w wydaniu Canona).
Jeśli ktoś uważa, że ISO 6400 daje radę w czymkolwiek poza reportażem wojennym, to nie wiem czy się śmiać czy płakać...
Dynamika tonalna leży, detal, leży, kolory leżą i kwiczą...
Nawet nie wiem jak to skomentować...
@bladyrunner Czy ja wiem. Zapomniałeś jeszcze o mediach społecznościowych - Po wrzuceniu i tak facebook czy inny instagram zarżnie ci kompresją jakość do tego stopnia, że nie będzie widać czy to było strzelone na iso 100 czy iso 6400 odszumionym w LR. Smutna prawda. Ostatnio stawałem na głowie jak obejść te ich algorytmy kompresji(sRGB, poniżej 100kB itd.) ale różnica jest minimalna niestety.
Ja bym poprosił coś takiego dla Nikona Z + 14-30 :)