Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe

Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
24 stycznia
2019 19:28

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych wykonanych zaprezentowanym dziś aparatem Olympus O-MD E-M1X. Tradycyjnie, poziom odszumiania i wyostrzania ustawiliśmy na minimalny.

Do korpusu podpięliśmy Olympus M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO oraz Olympus M.Zuiko Digital 12-100 mm f/4.0 EZ PRO. Poza normalnymi zdjęciami, wykonaliśmy kilka kadrów korzystając z trybu Hi-Res bez statywu.

Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/100 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.95 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/1.4, exp. 1/100 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.16 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 320
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 7.47 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/1.2, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 6.41 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/100 sek., ISO 2000
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.67 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.97 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/50 sek., ISO 1250
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.83 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/50 sek., ISO 2000
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.62 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 9.63 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 9.27 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.79 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 9.21 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/4.0, exp. 1/25 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.72 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/25 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.78 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.0, exp. 1/25 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.5 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/100 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.8 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 4000
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 9.37 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.9 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 5000
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 9.23 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 4000
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.43 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.5 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.88 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 7.97 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 6.84 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.64 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.68 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.0, exp. 1/60 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5184 x 3888 pix, 8.58 MB

Zdjęcia w trybie Hi-Res

Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 45 mm, f/2.8, exp. 1/100 sek., ISO 320
Plik: JPEG, 8160 x 6120 pix, 21.68 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 8160 x 6120 pix, 22.51 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/50 sek., ISO 1000
Plik: JPEG, 8160 x 6120 pix, 22.92 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/100 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 8160 x 6120 pix, 23.38 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/60 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 8160 x 6120 pix, 23.13 MB
Olympus OM-D E-M1X - zdjęcia przykładowe
Aparat: E-M1X
Parametry: 17 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8160 x 6120 pix, 21.77 MB


Komentarze czytelników (46)
  1. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 24 stycznia 2019, 19:32

    Wszystko od 800 w górę wygląda niczym z komórki...

  2. staryman
    staryman 24 stycznia 2019, 19:40

    @Posłaniecprawdy
    To może oglądaj na monitorze komputera, odłóż ten smartfon.

  3. thorgal
    thorgal 24 stycznia 2019, 20:03

    Nikon D3 z 2007 roku oferuje lepszy obrazek na wysokim ISO.

    Ale to było do przewidzenia.

  4. Arek
    Arek 24 stycznia 2019, 20:27

    staryman :)

  5. monangel
    monangel 24 stycznia 2019, 20:32

    posłaniec ma rację, na fotopolis sa fotki gdzie przy iso 1600 na niebie juz jest sraczka. Na matrycy wielkości paznokcia nie ujadą. Jedynie stabilizacja konkretna.

  6. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 24 stycznia 2019, 20:42

    Co tu dużo mówić, jednym słowem: PORAŻKA. Nie jestem zwolennikiem rozwiązań typu: maluteńka matrycka w ogromnym body. Tą premierą Olympus wbił ostatni gwóźdź do trumny systemu micro 4/3, zburzył całą ideą tego systemu czyli (lekkości, uniwersalności, ergonomii) Zaczekam jeszcze na em5 mark III, jak szału nie będzie, to rezygnuję z tego systemu na dobre :D

  7. Coman
    Coman 24 stycznia 2019, 21:26

    Od kilku lat jako "podręcznego aparatu" używam Panasa GX1 i śmiało mogę powiedzieć że zdjęcia z nowego Olka w żaden sposób nie są lepsze od tych z mojego leciwego Pasikonika. M4/3 to zawsze M4/3 i tuta już chyba żadnej zmiany w jakości obrazka nie będzie.

  8. Arek
    Arek 24 stycznia 2019, 21:27

    Tak, boa... Tą premierą Olympus wymazał całą resztę swojej oferty i zabronił wszystkim kupowania mniejszych aparatów.

  9. Coman
    Coman 24 stycznia 2019, 21:36

    Nie Arku ale coraz bardziej widać że firmy z rozwojem M4/3 doszły do ściany i poza nieznacznie lepszym ISO jakość obrazka jest ciągle taka sama jak kilka lat temu. Osobiście jestem fanem Panasa i z niecierpliwością czekam na nowe body z FF.

  10. hajmanek
    hajmanek 24 stycznia 2019, 21:38

    Olympus chyba trochę się pogubił dokąd ma iść, myślałem że wsadzą w to duże pudło ciekawszy sensor - a tu lipa, do tego jeszcze niezaciekawy wyświetlacz i EV, cena również przesadzona, za tą kasę można kupić lepszą pełną klatkę bez lustra u konkurencji. Wyszedłem z tego systemu jakieś sześć lat temu i nie żałuje. Zawsze robili ciekawe obiektywy, przynajmniej za czasów filmu, do dziś używam manualnych obiektywów pod OM na Canonie - no ale szkło trzeba jeszcze do czegoś podpiąć. Wydaje mi się że ktoś za to co pokazali dzisiaj beknie tam w Japonii, no chyba że mają znowu szpiega konkurencji w zarządzie firmy.

  11. mate
    mate 24 stycznia 2019, 21:38

    @Arek, nie filozuj, bo dobrze wiesz o co chodzi. Olek jak i Panas miewają braki głównie w dolnym segmencie, a takimi puszkami i szkłami pokazują, że chcą iść w górę, a nie powalczyć tam, gdzie faktycznie mają zalety. O ile np. w Fuji czy Sony technologie szybko spływają do niższych modeli (Sony wsadziło matrycę z fazowym AF nawet do najtańszego a5100 sprzed ponad 4 lat), t u Ola jest odwrotnie. To już było przerabiane w 4/3, kiedy chcieli kopać się z koniem i na siłę równać do lustrzanek z większymi matrycami, produkując monstra jak zoomy f/2. Jak się skończył system 4/3 wszyscy wiemy.

  12. tripper
    tripper 24 stycznia 2019, 21:54

    @Coman

    Chyba nie za bardzo wiesz o czym piszesz. Gdzie przez "nie za bardzo" mam na myśli, że pleciesz bzdury zupełne.

    Akurat różnica w jakości obrazka między Twoim GX1 a E-M1 II jest większa niż między E-M1 II a najlepszym obecnie na rynku aparatem APS-C. W każdym aspekcie obrazowania.

  13. TRI-X
    TRI-X 24 stycznia 2019, 22:06

    A gdzie hires 50mpix, moze to uratowałoby olka. A tak zdjęcia do d....- jak zwykle.

  14. Heimo
    Heimo 24 stycznia 2019, 22:26

    Mmmm, Biały Kamień - dorzucili po rolce sushi dla wzmocnienia przekazu? ;-)

    @TRIX: Hi-res jest, ale nie zabija szczegółowością.

    Swoje zdanie wyraziłem w poprzednim newsie: OMG Titanic. Olek utopi w tym projekcie megakasę.

  15. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 24 stycznia 2019, 22:29

    @Coman
    "Nie Arku ale coraz bardziej widać że firmy z rozwojem M4/3 doszły do ściany i poza nieznacznie lepszym ISO jakość obrazka jest ciągle taka sama jak kilka lat temu."

    To samo pamiętam kilka lat temu jak u4/3 klepał słabą matrycę 12Mpx przez dłuższy czas i wszyscy mówili że doszedł do ściany. A potem nastąpił przeskok na 16Mpx która była rewelacyjna i trzeba było odszczekać.

  16. bartix82
    bartix82 24 stycznia 2019, 22:36

    Akurat różnica w jakości obrazka między Twoim GX1 a E-M1 II jest większa niż między E-M1 II a najlepszym obecnie na rynku aparatem APS-C. W każdym aspekcie obrazowania.


    @tripper, może i tak ale postęp między dwoma fagowcami, jaki jego pierwsza wersją jest żaden albo bardzo mocno kosmetyczny

  17. sektoid
    sektoid 24 stycznia 2019, 23:17

    Do ściany doszły lokalne trolle. Bredzą ciągle to samo i mają sraczkę.

  18. tripper
    tripper 24 stycznia 2019, 23:23

    @bartix82
    "może i tak ale postęp między dwoma fagowcami, jaki jego pierwsza wersją jest żaden albo bardzo mocno kosmetyczny"

    Weź sobie zerknij na parametry obrazowania D5 (obecny flagowiec) i D750 (starszy o dwa lata model ze średniej półki).

    Czy to znaczy, że D5 to lipa i nikt go używać nie będzie, bo jest gorszy pod niektórymi względami niż starszy model z innej półki?

    Czy może jednak tak być, że o wartości i przydatności aparatu decyduje coś więcej niż cyferka w tabelce na DxO?

    Jedyne czego E-M1X brakuje, żeby z powodzeniem konkurować z segmencie w który celuje Olek, to szkła. Gdyby Olek miał 200mm f/2, to obok zdjęć przykładowych z A9 i ich 400/2.8 mógłbyś oglądać fotki z Olka i przepaści by nie było. Jak ktoś wie co z RAWami zrobić, to ISO 3200 z E-M1 II nie jest żadnym problemem.

  19. PDamian
    PDamian 24 stycznia 2019, 23:27

    @boa ksztusiciel

    E-M5 mark III w jakiejś formie pewnie będzie
    ALE czy np. będzie wypadało dać mu lepszy wizjer niż w modelu dwie półki wyżej ?

    ...albo lepszą matrycę

  20. PDamian
    PDamian 24 stycznia 2019, 23:31

    @mate

    "@Arek, nie filozuj, /.../
    (Sony wsadziło matrycę z fazowym AF nawet do najtańszego a5100 sprzed ponad 4 lat)"

    -wcześniej wsadziło do niższych

  21. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 24 stycznia 2019, 23:36

    @tripper
    W tym co piszesz jest tylko jeden problem...
    To D5 jest lepszym aparatem na wyższym ISO od D750, więc cała argumentacja oparta o to, że D750 ma lepszą matrycę pod kątem reporterki pada.
    Po prostu metodologia testów DxO gdzieś się wysypała na D5.

  22. PDamian
    PDamian 24 stycznia 2019, 23:36

    @Heimo
    "Swoje zdanie wyraziłem w poprzednim newsie: OMG Titanic. Olek utopi w tym projekcie megakasę."

    -To przypicowany E-M1 mark II z przyspawanym gripem -za mega KASĘ!
    Mogą dobrze zarobić.

  23. bartix82
    bartix82 24 stycznia 2019, 23:37

    Czy może jednak tak być, że o wartości i przydatności aparatu decyduje coś więcej niż cyferka w tabelce na DxO?

    niestety te wartości w tabelkach przekładają się realnie w rzeczywistości na sensowne zyski.


    "Weź sobie zerknij na parametry obrazowania D5 (obecny flagowiec) i D750 (starszy o dwa lata model ze średniej półki). "

    no tak, model pół profi z mniejszym buforem, gorszym af-em i gorsza obudowa moze miec osiagi w zakresie obrazowania jak solidna puszka do pracy w trudnych warunkach, to chyba nie jest nic dziwnego.
    Tyle że w tym nikonie są też produkty to innych grup docelowych a u olka jest ten sam poziom w obrazowaniu.


    "dyby Olek miał 200mm f/2, to obok zdjęć przykładowych z A9 i ich 400/2.8 mógłbyś oglądać fotki z Olka i przepaści by nie było."

    byłaby, nie tylko w GO i odciąciu od tła. Zresztą o czym tu mowa, to już było w 4/3, no i te szkła wcale nie były małe. Masz krótka pamięć.


    " Jak ktoś wie co z RAWami zrobić, to ISO 3200 z E-M1 II nie jest żadnym problemem. "

    no własnie wyciaganie z cieni to straszna kupa u olka powyzej 3200 w stosunku do konkurencji i to już przy ~1~2EV
    Zresztą róznice miedzy jedynka a dwójką są kompletnie pomijalne, co potwierdza sporo testów i porównań.



  24. zembaty
    zembaty 24 stycznia 2019, 23:39

    Fajne te zdjęcia, takie nie za ostre.

  25. PDamian
    PDamian 24 stycznia 2019, 23:43

    @tripper
    "Gdyby Olek miał 200mm f/2, to obok zdjęć przykładowych z A9 i ich 400/2.8 mógłbyś oglądać fotki z Olka i przepaści by nie było."

    Ale to Fuji ma 200/2 link
    ...i większą matrycę i 28mpix
    ...

  26. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 24 stycznia 2019, 23:51

    @PDamian/tripper
    Testowałem jakiś czas temu D850 z 200 2.0 w fotografii sportowej i... jako główny zestaw nie ma startu do 400 2.8.

  27. uka
    uka 25 stycznia 2019, 08:02

    Trzecie zdj od dołu... co to za efekt - rozdwojenie drugiej lampki od dołu ? To przez hi-res ?

  28. Jarun
    Jarun 25 stycznia 2019, 08:36

    No to ja dorzucę jeszcze kilka fotek:

    link

  29. PeterLeonard
    PeterLeonard 25 stycznia 2019, 08:45

    @uka

    tam nie tylko lampa rozdojona, pewnie z ręki robione a w tym trybie stabilizacja nie daje już rady o ile w ogóle działa

  30. uka
    uka 25 stycznia 2019, 09:00


    PeterLeonard @

    rozdwojona lampka i część pnia.., ale ta niżej jest ok ???

  31. sanescobar
    sanescobar 25 stycznia 2019, 09:44

    trochę paskudnie wygląda praca silnika jpg z tego aparatu powyżej iso 4000.

  32. 3xN
    3xN 25 stycznia 2019, 10:33

    Odnośnie galerii na dpreview
    link

    1) Panning samochodów w formacie 4/3 - bez komentarza, poza tym nie ma rezerwy do cropowania.

    2) Zdjęcia w hali: brak odcięcia od tła (widać dość wyraźnie twarze widzów), no i ta wiadoma "jakość" na wyższych ISO (do przeglądów powiatowych może być – i żeby nie było, sam jestem z powiatu i posiadam m.in. m43 ale w wersji AMATOR ;-)

    3) Stałki PRO - podoba mi się rozmycie i bokeh – ale nie w tej cenie!

    Ten aparat nie powinien nosić nazwy E-M1X tylko E-MIX – mikstura najgorszych cech z dwóch swiatów: cegła z mini-matrycą, notabene przypominający E-3/E-5 - oby to nie był zły omen.

    Czy ktoś wie co na rumorsach piszą? Pracuje Olek nad większą matrycą czy brnie jak byk na rzeź dalej w m43-PRO?

  33. sanescobar
    sanescobar 25 stycznia 2019, 10:46


    @3xN

    2) Zdjęcia w hali: brak odcięcia od tła (widać dość wyraźnie twarze widzów), no i ta wiadoma "jakość" na wyższych ISO (do przeglądów powiatowych może być – i żeby nie było, sam jestem z powiatu i posiadam m.in. m43 ale w wersji AMATOR ;-)


    No tak ale o tym to już nie ma co wspominać, bo fizycznie tego nie da się przeskoczyć, taka jest GO, nie poradzisz.

  34. mate
    mate 25 stycznia 2019, 10:50

    @3xN
    "Czy ktoś wie co na rumorsach piszą? Pracuje Olek nad większą matrycą czy brnie jak byk na rzeź dalej w m43-PRO?"

    Nad matrycą jakoś specjalnie pracować nie muszą, przecież sami tych matryc nie strugają, natomiast szkła pełnoklatkowe Olek patentuje od dość dawna. Nie raz były informacje na Optycznych.

  35. andrzejek
    andrzejek 25 stycznia 2019, 10:59

    Ja takiego kloca "nigdy" nie kupię, ale innym moze to nie przeszkadzać.Wszedłem w system m4/3 tylko i wyłącznie z powodu gabarytów, mniejsze i lzejsze korpusy, takież lekkie i swietne obiektywy i dawno pozbyłem sie ciezkiej lustrzanki,ktora zwykle zostawała w domu.Godze sie z tym, ze obrazek z m4/3 ustepuje temu z FF ale na moje potrzeby wystarcza, coś za coś.Postęp sie dokonuje i mam nadzieję, ze za pare lat matryce m4/3 beda tak dobre jak FF obecnie.Jesli obecnie wystarcza mi migawka z min czasem 1/8000s to fakt, ze są i beda migawki z jeszcze krotszym czasami np. 1/32 ooo itp., nie czyni ich dla mnie obiektem marzeń,ktory zmieni mój styl i potrzeby.Osobiscie czekam na nastepce panasonica gm5 z lepsza matyca i lepszym wizjerem i tu akurat cisza,,a szkoda.Bardzo bylbym ciekaw i bez wahania kupilbym taki m4/3 ze stałym obiektywem 28/35/40mm/2 jako mniejszy i lzejszy odpowiednik fuji x100... czy sony rx1 i gdyby byl uszczelniony, to taki 300-400g aparat na wedrówki itp. bylby nieoceniony,ale mamy za to nowego kloca,ktory chce konkurować z innymi,a to nie ma prawa sie udać.

  36. andrzejek
    andrzejek 25 stycznia 2019, 11:04

    "Nie wielkość przyrodzenia jest sztuką uwodzenia
    to znane jest poecie i każdej wręcz kobiecie"}}}}}}

  37. Ryuhoshi
    Ryuhoshi 25 stycznia 2019, 14:42

    Szczerze mówiąc jestem nawet pod wrażeniem jak dobrze działa ten tryb high-res. Wyraźnie widać jak dobrze to działa jeśli porównacie sobie jak wygląda ta japońska lalka.
    Niestety to jedyna miła niespodzianka. Nawet to nie usprawiedliwia ceny i rozmiarów tego sprzętu. Moim zdaniem ten model jest zrobiony na siłę, wszystkie te rzeczy można by bez problemu upchać w puszce E-M1.

  38. vulkanwawa
    vulkanwawa 25 stycznia 2019, 16:07

    Olympusie wróć na swoje miejsce link

  39. qbic
    qbic 25 stycznia 2019, 19:22

    Wiecie co myślę o tym aparacie?

    Wiecie.

  40. 25 stycznia 2019, 19:30

    @vulkanwawa

    Kevin Spacey jest teraz passé więc wszystko co się z nim kojarzy nie jest dobre :)

    Poza tym jak teraz mieliby wrócić na swoje miejsce po tylu latach wciekania kitu przez ambasadorów. Jak sprzęt przestanie być "PRO" to i z ceną trzeba będzie zjechać.

  41. BlindClick
    BlindClick 25 stycznia 2019, 20:50

    @andrzejek - masz racje, sa plusy, i hi-res to ma potege musze przyznac, jako fan FF - wow m43 20MP i A7-2 bodajze przegrywa, z m43.
    Reszta to sciema, widac jak chamsko probuja wyciagnac kase sprzedajac mase...
    Moze za jakis czas wypuszcza cos lepszego, male body, nowsze bajery, to bedzie mozna sie skusic.

  42. 26 stycznia 2019, 12:09

    Podobno hi-res jest też w RAW, a to duży plus, bo uzywalbym do zdjęć produktowych. W E-M5 mam tylko jpg.

  43. m_smyl
    m_smyl 26 stycznia 2019, 18:40

    @TS zgadza się, jest

  44. 26 stycznia 2019, 19:32

    To pewnie przetestujecie rozdzielczość hi-res wg procedury :) Ciekawe będzie.

  45. Doc1965
    Doc1965 27 stycznia 2019, 00:19

    @TS
    W E-M5 II hi-res zapisuje również jako 64mpx RAW (ORF), obsługiwany m. In. przez Lightroom.

  46. maksiczek
    maksiczek 27 stycznia 2019, 10:34

    Są jeszcze tacy, co czekają na następcę E5, więc może ten aparat, ze względu na ergonomię podpasuje ?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.