Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S
1 lutego
2019 12:01

Wraz z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami firma Panasonic zaprezentowała trzy nowe obiektywy w ramach systemu Lumix S – modele PRO 50 mm f/1.4 i 70–200 mm f/4 O.I.S., a także 24–105 mm f/4 Macro O.I.S.

Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:

Informacja prasowa

Trzy obiektywy do systemu LUMIX S.
  • LUMIX S PRO 50 mm F1.4
  • LUMIX S PRO 70–200 mm F4 O.I.S.
  • LUMIX S 24–105 mm F4 MACRO O.I.S.

Barcelona (Hiszpania), 1 lutego 2019 r. – Panasonic przedstawia trzy nowe obiektywy do pełnoklatkowych bezlusterkowych aparatów z serii LUMIX S. W serii opartej na bezkompromisowych standardach dotyczących aparatów i obiektywów, skierowanej do profesjonalnych użytkowników, zastosowano rozwiązanie L‑Mount firmy Leica. Wprawdzie wszystkie obiektywy z serii LUMIX S wyróżniają się znakomitymi parametrami, ale produkty LUMIX S PRO oferują jeszcze lepszą charakterystykę optyczną, aby spełnić surowe standardy Leica.

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

Do 2020 roku Panasonic zamierza zaprojektować i opracować co najmniej dziesięć obiektywów, koncentrując się na modelach LUMIX S PRO i jeszcze bardziej rozbudowując serię obiektywów S.

Uniwersalna konstrukcja

  • Odporność na warunki pogodowe
  • Szybkie przełączanie trybów ostrości
  • Zaprojektowane do fotografowania i wideofilmowania

Wszystkie trzy obiektywy S są wytrzymałe, odporne na pył/zachlapania* i zaprojektowane tak, aby można było z nich korzystać w trudnych warunkach, nawet przy 10‑stopniowym mrozie — tak samo, jak z aparatów S1 i S1R.

Element obiektywu służący do ustawiania ostrości jest wprawiany w ruch za pomocą zaawansowanych silniczków, które obsługują wysoką częstotliwość systemu S, wynoszącą do 480 kl/s.

W celu zapewnienia maksymalnej precyzji sterowania obiektywy są wyposażone w mechanizm sprzęgła ostrości, który umożliwia błyskawiczne przełączanie między autofokusem, a regulacją ręczną w dowolnym momencie.

Obiektywy LUMIX S znakomicie sprawdzają się również przy wideofilmowaniu, ponieważ ich konstrukcja tłumi wahania ostrości podczas nagrywania.

* Odporność na pył i zachlapania nie gwarantuje braku uszkodzeń w przypadku poddania obiektywu bezpośredniemu działaniu pyłu i wody.

LUMIX S PRO 50 mm F1.4

  • Duża przysłona F1.4
  • 11-listkowa przysłona zapewniająca wyjątkowy efekt rozmycia
  • Perfekcyjna ostrość w całym kadrze

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

Flagowym przedstawicielem serii obiektywów LUMIX S jest nowy LUMIX S PRO 50 mm F1.4. Obiektyw LUMIX S PRO 50 mm F1.4 o dużej przysłonie, z ogniskową uznawaną za standard dla formatu pełnoklatkowego, charakteryzuje się wyjątkowo wysoką rozdzielczością oraz ostrością od centrum po narożniki, nawet przy pełnym otwarciu. Konstrukcja optyczna i wykorzystanie 11-listkowej przysłony zapewnia piękne, gładkie przejścia oraz wyjątkowo atrakcyjny efekt rozmycia.

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

13 elementów, w 11 grupach oraz 2 soczewki asferyczne i 3 soczewki o wyjątkowo niskim rozproszeniu eliminują efekt aberracji chromatycznej i pozwalają uzyskać znakomitą rozdzielczość od środka po narożniki.

LUMIX S PRO 70–200 mm F4 O.I.S. (S-R70200)

  • Obiektyw do fotografowania sportu, scen ruchomych i dzikiej przyrody
  • Stabilizacja obrazu 6 EV
  • Piękny efekt rozmycia

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

Teleobiektyw zmiennoogniskowy LUMIX S PRO 70–200 mm F4 O.I.S. zapewnia obrazy o wysokiej rozdzielczości i wysokim kontraście w całym zakresie ogniskowych. Zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w różnorodnych sytuacjach – od portretów po fotografowanie sportu – obiektyw ten jest kompatybilny z systemem 5‑osiowej podwójnej stabilizacji obrazu Panasonic Dual I.S. 21 i oferuje 6 EV stabilizacji obrazu2 – jako pierwszy system pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego.

9 listków przysłony tworzy okrągły otwór, zapewniający atrakcyjny efekt rozmycia. Parametry optyczne tego obiektywu LUMIX S PRO są wyjątkowo wysokie i spełniają surowe wymagania Leica.

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

W konstrukcji złożonej z 23 elementów w 17 grupach wykorzystano jedną soczewkę asferyczną oraz 3 soczewki o wyjątkowo niskim rozproszeniu, które minimalizują aberracje chromatyczne, zapewniając jednocześnie maksymalną ostrość. Pozwala to uzyskać atrakcyjny efekt rozmycia i ograniczyć winietowanie.

1. Wg stanu na 1 lutego 2019 r. 5‑osiowa podwójna stabilizacja obrazu 2. generacji może być stosowana z aparatami LUMIX S1R i S1.
2. Zgodnie ze standardem Camera and Imaging Products Association dotyczącym wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 200 mm, w przypadku korzystania z obiektywu Lumix S1R.

LUMIX S 24–105 mm F4 MACRO O.I.S. (S-R24105)

  • Idealny obiektyw do zastosowań ogólnych
  • Makrofotografie z powiększeniem 0,5x
  • Stabilizacja obrazu 6 EV

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

LUMIX S 24–105 mm F4 MACRO O.I.S. to wszechstronny obiektyw o standardowym zoomie i ogniskowych obiektywu od szerokokątnej do średniej. Zapewnia znakomitą ostrość w całym zakresie ogniskowych i sprawdza się przy wielu zastosowaniach, od zdjęć krajobrazów po portrety. Jest też idealny jeśli chodzi o zbliżenia i makra, oferując powiększenie 0,5 x i najbliższą odległość ostrzenia wynoszącą zaledwie 0,3 m.

Połączenie optycznej stabilizacji obrazu (O.I.S.) z systemem stabilizacji obrazu w korpusie aparatów LUMIX S1 i S1R umożliwia funkcji 5‑osiowej podwójnej stabilizacji obrazu 2. generacji oferowanie nawet 6 EV kompensacji1.

Obiektyw jest złożony z 16 elementów w 13 grupach i wykorzystuje dwie soczewki asferyczne oraz dwa elementy o wyjątkowo niskim rozproszeniu, co zapobiega aberracji chromatycznej i pozwala uzyskać wysoką rozdzielczość.

Panasonic prezentuje trzy nowe obiektywy - dla systemu Lumix S

1. Zgodnie ze standardem Camera and Imaging Products Association dotyczącym wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 105 mm, w przypadku korzystania z obiektywu LUMIX S1R.


Komentarze czytelników (23)
  1. JacekR
    JacekR 1 lutego 2019, 13:02

    Od kiedy przysłona 1.4 jest duża? Ona raczej mała jest a duży to jest w niej otwór

  2. ryszardo
    ryszardo 1 lutego 2019, 13:39

    Najciekawszy moim zdaniem jest 70-200/4.0.
    Nie mogę się doczekać, żeby poznać osiągi tego szkła. Masa i filtr 77 mm sugerują, że jakość powinna być bezkompromisowa. Mam nadzieję, że to się sprawdzi.

  3. mate
    mate 1 lutego 2019, 13:47

    @JacekR
    "Od kiedy przysłona 1.4 jest duża? Ona raczej mała jest a duży to jest w niej otwór"

    Jak chcesz się czepiać słownictwa, to przysłona nie jest ani duża ani mała. Mała będzie LICZBA przysłony przy dużym otworze względnym.

  4. PiotrKrochmal
    PiotrKrochmal 1 lutego 2019, 14:17

    12 000 zł za 50 1.4 :-)
    6400 zł za 24-105 f/4 :-)
    Z całą estymą dla nowego systemu kwoty są abstrakcyjne

  5. PASQD_PL
    PASQD_PL 1 lutego 2019, 14:47

    Chciałbym zobaczyć zdjęcia przykladowe 187mpix z 50tki.

  6. Woytec60
    Woytec60 1 lutego 2019, 15:44

    50 f/1.4 o wadze jednego kilograma...
    Czy jest na sali lekarz?

  7. Arek
    Arek 1 lutego 2019, 16:52

    Jak Otus:

    link

  8. tripper
    tripper 1 lutego 2019, 18:46

    Panasonic słusznie doszedł do wniosku, że nie ma co sobie zawracać głowy kompromisami i na siłę próbować robić jakieś pokraczne kombinacje, żeby tylko sobie w materiałach marketingowych napisać "kompaktowy". Ot, od razu z grubej rury. Jasny przekaz. To nie są zabawki dla niedzielnych pstrykaczy i gadżeciaży, tylko poważne woły robocze dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą.

    W końcu mają już bogatą ofertę małych aparatów i obiektywów do nich.

    Ale cena za tą ich pięćdziesiątkę to jednak przyprawia trochę o zawrót głowy. Ciekawe, czy coś za tym stoi. Bo jak się okaże, że to taki Otus, tylko z AF, to w sumie taniocha :-)

  9. BlindClick
    BlindClick 1 lutego 2019, 19:13

    Okay, fajnie, plus taki ze ciezko tym bedzie selfie zrobic.
    Jak ktos sie nie machnal o 0 to wow wow.
    Panas - to tylko wyrobnik, zaraz sie nalepi Leice na body i body tez bedzie po 20k USD.
    Normalnie - mozna sie zesrac ze smiechu.

  10. ***s***
    ***s*** 1 lutego 2019, 19:23


    PiotrKrochmal 1 lutego 2019, 14:17.....Z całą estymą dla nowego systemu kwoty są abstrakcyjne


    Chyba ktos tu nie zna cen obiektywow do filmowania ktore nie tylko z rozdzielczoscia walcza ale glwonie z pompowaniem w czasie ostrzenia czy zoomaowania.

  11. ***s***
    ***s*** 1 lutego 2019, 19:42


    Woytec60 1 lutego 2019, 15:44 50 f/1.4 o wadze jednego kilograma...



    Aha - widze ze chyba wszyscy zapominaja ze ten sprzet ma zadowolic bardziej filmowcow niz fotografow - tilmowiec nie zrobi sibie korekty jakichkolwiek znieksztalcen za pomoca kliku w LR

  12. tripper
    tripper 1 lutego 2019, 21:37

    @***s***
    "filmowiec nie zrobi sibie korekty jakichkolwiek znieksztalcen za pomoca kliku w LR"

    Nie będzie musiał, bo aparat zrobi to za niego podczas nagrywania. Jak w każdym sensownym systemie obecnym na rynku.

  13. ***s***
    ***s*** 1 lutego 2019, 22:34

    No nie wiem czy maja az takie moce przerobowe zeby zebrac dane z 48mln - przerobic na 4K - po drodze zrobic korekcje obiektywu i to wszystko 60x sek ???

    Moze za 5 lat

  14. ***s***
    ***s*** 2 lutego 2019, 01:24

    aaa... no i jeszcze zapakowac wszystko w jakis rozsadny kodek.

  15. mate
    mate 2 lutego 2019, 12:25

    @***s***
    "Chyba ktos tu nie zna cen obiektywow do filmowania ktore nie tylko z rozdzielczoscia walcza ale glwonie z pompowaniem w czasie ostrzenia czy zoomaowania."

    No i? A co te Panasy mają wspólnego z konstrukcjami kinematograficznymi?

    "widze ze chyba wszyscy zapominaja ze ten sprzet ma zadowolic bardziej filmowcow niz fotografow"

    Widzę, że chyba nie widziałeś na oczy profi obiektywu filmowego. Te wyżej zaprezentowane to są konstrukcje do foto.

    "tilmowiec nie zrobi sibie korekty jakichkolwiek znieksztalcen za pomoca kliku w LR"

    To akurat można zrobić jeśli jest taka potrzeba. Widzę, że mało wiesz o postprodukcji.

    "No nie wiem czy maja az takie moce przerobowe zeby zebrac dane z 48mln"

    Skąd ci się wzięło te 48 mln? Przecież aparat mając matrycę w proporcjach 3:2 nie czyta jej w całości tylko ewentualnie pełną szerokość, a wysokość jest dostosowana do proporcji 16:9.

  16. ***s***
    ***s*** 2 lutego 2019, 18:28

    wiadomo ze nie bedzie to filmowy obiektyw zeissa bo te kosztuja 10-30x tyle

    Bardziej chodzilo mi o obiektywy ulatwaiajce prace podczas filmowania jak np stary Sony 17-50 2.8 w ktorym np nie rozjezdzala sie ostrosc podczas filmowania.

    Pewnie ich cena jest taka poniewaz beda bardziej zoptymalizowane do filmu niz obiektywy np Nikona czy Canona ktorym wisi ze podczas ostrzenia obiektyw pompuje czy rozjezdza ostrosc podczas zoomaowania.

    Gdzies czytalem ze obiektywy Panasa maja zoptymalizowany pierscien pod ostrosc zeby byl bardziej linioy przez co uzyteczny do roznych foloow focus.

  17. komor
    komor 2 lutego 2019, 19:45

    @***s***: „Gdzies czytalem ze obiektywy Panasa maja zoptymalizowany pierscien pod ostrosc zeby byl bardziej linioy” – na jutubowej recenzji DPReview link pokazywali te rzeczy związane z kontrolą pierścienia ostrości. Jest naprawdę sporo drobiazgów, które łatwo przegapić, a które mogą być sporym ułatwieniem w specyficznych sytuacjach.

  18. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 3 lutego 2019, 12:50

    @mate - jak ty potrafisz pitolic bez sensu na tematy o ktorych nie masz pojecia.

    Skad wiesz ze ten obiektyw nie ma cech bardzo przydatnych w produkji filmow? Nie wiesz, zle pitolisz.

    Z drugiej strony skad wiesz co mozna poprawic w postprodukcjo i dlaczego glupie firmy dalej kupuja szkla 10x drozszr ktorych nie trzeba poprawoac? Jak niby poprawisz pompowanie podczas ostrzenia? Jak uzyskasz zachowanie ostrosci podczas zoomowania w poscie?

    Skoncz pitolic bo sie tego nie da czytac. ***s*** ma racje, a ty zaczynasz ujadac przyp..ajac sie do nie wiadomo czego z nie wiadomo jakiego powodu. Nie znasz sie na temacie, nie znasz produktu - czy to nie dobre powody zeby nie zabierac glosu?

  19. veto
    veto 3 lutego 2019, 14:30

    Czy firma Panasonic może te obiektywy zrobić w naturalnym świetle bez obróbki . Nie mogę na te dziadostwo patrzeć , wszystkie modelki jakby z jednego miotu :-)

  20. veto
    veto 3 lutego 2019, 14:31

    te= to

  21. mate
    mate 3 lutego 2019, 17:04

    @komisarz_ryba
    "Skad wiesz ze ten obiektyw nie ma cech bardzo przydatnych w produkji filmow?"

    Widzisz gdzieś na nich zębatki do follow focusa, wzmiankę o bezstopniowej przysłonie, parafokalności, braku oddychania?

    "Jak niby poprawisz pompowanie podczas ostrzenia?"

    Mowa była o korekcji zniekształceń, czytaj ze zrozumieniem.

    "***s*** ma racje, a ty zaczynasz ujadac przyp..ajac sie do nie wiadomo czego"

    Odezwał się naczelny trol nie mający bladego pojęcia o czym pisze, a w dodatku nie umiejący nawet przeczytać ze zrozumieniem kilku zdań.

  22. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 4 lutego 2019, 10:54

    @mate - jak pisalem, nie wiesz o czym piszesz. A co na to sam producent?

    link

    "excels in video recording performance with a mechanism that suppresses focus breathing"

    bezstopniowa przyslona jest tak oczywista ze panasonic nie musi o tym pisac, kazda panalecia od 4 lat tak ma.

    Zebatki sa dla hipsterow z lat 40, wspolczesne systemy follow focus obsluguja i zebatki i brak zebatek.

    "Mowa była o korekcji zniekształceń, czytaj ze zrozumieniem. "

    Przeczytaj posty na ktore odpowiadales, ***s*** nic nie pisal o znieksztalceniach.

  23. mate
    mate 4 lutego 2019, 12:00

    @komisarz_ryba
    "bezstopniowa przyslona jest tak oczywista ze panasonic nie musi o tym pisac, kazda panalecia od 4 lat tak ma. "

    Taa. Od 4 lat wyszło 6 takich obiektywów, 3 zoomy, które w ogóle nie mają pierścienia przysłon, więc sterowanie z korpusu z krokiem 1/3 EV i 3 stałki z pierścieniem przysłon, które również pracują skokowo (i nie działają z korpusami Olympusa).

    "Zebatki sa dla hipsterow z lat 40, wspolczesne systemy follow focus obsluguja i zebatki i brak zebatek. "

    I dlatego wszystkie szkła kinematograficzne je mają.

    "Przeczytaj posty na ktore odpowiadales, ***s*** nic nie pisal o znieksztalceniach. "

    Ty naprawdę masz poważne problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu. Poniżej cytat wypowiedzi ***s***, na który odpowiadałem:
    "tilmowiec nie zrobi sibie korekty jakichkolwiek znieksztalcen za pomoca kliku w LR"
    Faktycznie, nic nie pisał o zniekształceniach.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.