Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Aktualności

Canon Sumire Prime - obiektywy filmowe z mocowaniem PL

Canon Sumire Prime - obiektywy filmowe z mocowaniem PL
3 kwietnia
2019 16:35

Canon wprowadza do oferty serię Sumire Prime, czyli siedem nowych obiektywów do kamer filmowych z mocowaniem PL.

Informacja prasowa

Canon wprowadza na rynek serię Sumire Prime – siedem nowych obiektywów do kamer filmowych z mocowaniem PL.

Warszawa, 3 kwietnia 2019 r. – Canon wprowadza na rynek serię najnowszych obiektywów Sumire1 Prime – siedem jasnych obiektywów filmowych typu T-stop z mocowaniem PL (możliwość modyfikacji na mocowanie EF2). Nowe obiektywy CN-E14mm T3.1 FP X, CN-E20mm T1.5 FP X, CN-E24mm T1.5 FP X, CN-E35mm T1.5 FP X, CN-E50mm T1.3 FP X, CN-E85mm T1.3 FP X i CN-E135mm T2.2 FP X są zgodne ze wszystkimi kamerami filmowymi z matrycą 35mm lub Super 35mm, w tym także z kamerami z serii Cinema EOS. Prezentowane obiektywy wyróżniają się funkcjonalnością, doskonałym, jasnym obrazem i ciepłą tonacją rejestrowanych barw, które w parze z szeroką gamą już dostępnych obiektywów filmowych Canon pozwalają filmowcom na uwolnienie kreatywności i potencjału twórczego.

Optyczna doskonałość

Siedem prezentowanych obiektywów z serii Sumire Prime, stworzonych w oparciu o bogate doświadczenie Canon w zakresie technologii optycznych, oferuje nowe możliwości obrazowania dla osób pracujących w przemyśle filmowym. Zaprojektowane, aby rejestrować najmniejsze szczegóły w najwyższej jakości obrazu, nowe obiektywy wyposażone są w soczewkę asferyczną o dużej średnicy i anomalne szkło dyspersyjne, dzięki czemu – podczas filmowania na minimalnej wartości przysłony – odwzorowują delikatne niuanse barwne. Te nowatorskie konstrukcje optyczne zapewniają wierne i naturalne odwzorowanie obrazu, gwarantując jego najwyższą jakość i ciepłe tony, idealne do profesjonalnych produkcji kinowych.

Wszystkie obiektywy wyposażone są w 11-listkową przysłonę. Precyzyjne, ręczne sterowanie umożliwia uzyskanie głębszego efektu bokeh i bardziej miękkiego światła. Dzięki dużej średnicy obiektywu, wszystkie konstrukcje są bardzo jasne (wartość T-stop), co sprawia, że obiektywy doskonale nadają się zarówno do filmowania trudnych scen w warunkach słabego oświetlenia, jak również do rejestrowania kadrów o płytkiej głębi ostrości, które świetnie oddają atmosferę i nastrój intymnych scen.

Mocowanie PL z pokryciem pełnej klatki

Obiektywy Sumire Prime posiadają mocowanie typu PL, które można modyfikować na mocowanie typu EF. Dzięki temu obiektywy te cechuje szeroka kompatybilność zarówno z kamerami pełnoklatkowymi, jak i wyposażonymi w matrycę Super 35mm. To doskonała odpowiedź na potrzeby branży filmowej, która oczekuje uniwersalnego sprzętu do wielu zastosowań – od oper mydlanych, po produkcje stricte artystyczne – zarówno w studiu, jak i w plenerze. Kompatybilność obiektywów z uznanym na całym świecie systemem Cinema EOS, w tym z flagową, pełnoklatkową kamerą EOS C700 FF oraz pełnoklatkowymi kamerami innych producentów, pomaga użytkownikom w tworzeniu najwyższej jakości materiałów filmowych.

Canon Sumire Prime - obiektywy filmowe z mocowaniem PL

Pewność i niezawodność

Obiektywy serii Sumire Prime cechują się subtelną, ciepłą kolorystyką znaną z innych obiektywów Canon do profesjonalnych kamer filmowych. Ta spójność kolorystyczna ułatwia autorom zdjęć pracę jednocześnie z kilkoma różnymi obiektywami oraz późniejszą postprodukcję. W przypadku napiętych harmonogramów produkcyjnych, spójność ta zmniejsza potrzebę czasochłonnego wykonywania zdjęć próbnych i dostosowywania tonacji barwnej materiału zarejestrowanego różnymi obiektywami. Wszystkie nowe modele Canon wykorzystują przekładnię o skoku 0,8 cala, zarówno dla pierścienia przysłony, jak i pierścienia ostrości umieszczonych na obiektywie. Ponadto soczewki mają tę samą średnicę przednią3, co eliminuje konieczność regulacji elementów mocowania na obiektywie w przypadku jego wymiany. Pierścień regulacji ogniskowej we wszystkich obiektywach stawia odpowiedni opór, co umożliwia delikatną i precyzyjną regulację ostrości – jego obrót możliwy jest w 300-stopniowym zakresie. Autorzy zdjęć filmowych mogą polegać na niezawodnym kadrowaniu podczas komponowania ujęć, ponieważ obiektywy eliminują niestabilność kąta widzenia (tzw. focus breathing), przeciwdziałając wahaniom perspektywy występującym czasem przy zmianie ostrości.

Stephen Hart Dyke, Professional Imaging Product Marketing Manager w Canon Europe, powiedział:

Rosnąca konkurencja na rynku kinematograficznym i rosnące zapotrzebowanie widzów na treści w wysokiej jakości spowodowały, że autorzy zdjęć stanęli przed koniecznością poszerzania granic swej kreatywności. W rezultacie obserwujemy rosnący trend i coraz większe zapotrzebowanie na kamery z pełnoklatkową matrycą 35mm, które pozwalają osiągnąć jeszcze wyższej jakości obraz. Jednocześnie wybór pełnoklatkowych obiektywów do kamer 35mm jest wciąż stosunkowo ograniczony, stąd nasze najnowsze propozycje z serii Sumire Prime stanowią dla profesjonalnych filmowców doskonałą okazję, aby wyróżnić się na rynku i dać wartość dodaną do realizowanych produkcji filmowych. Technologie wykorzystane we wszystkich siedmiu modelach zapewniają im elastyczność i spójność realizowanych materiałów.

Więcej informacji na temat nowej serii obiektywów Sumire Prime można znaleźć na stronie https://www.canon.pl/lenses/sumire-prime-series.

Nowe obiektywy Sumire Prime po raz pierwszy zostaną zaprezentowane na targach NAB 2019 (8-11 kwietnia), na stoisku Canon – Central Hall, stoisko C4425.

Kluczowe cechy obiektywów serii Sumire Prime:

  • Kompaktowe obiektywy filmowe.
  • Wymienne mocowanie typu PL z pełnym pokryciem matrycy pełnoklatkowej.
  • Spójna kolorystyka jak w przypadku innych obiektywów filmowych Canon.
  • Wysoka jasność i 11-listkowa przysłona.
  • Redukcja niestabilności kąta widzenia (tzw. focus breathing).
  • 300-stopniowa zakres pracy pierścienia regulacji ostrości.


Komentarze czytelników (5)
  1. komor
    komor 3 kwietnia 2019, 17:00

    Ale czcionkę wybrali na tę nazwę Sumire… Chyba się wzorowali na tanich chińczykach, bo tam najczęściej takie pisanki wybierają…

  2. musimisie
    musimisie 3 kwietnia 2019, 18:32

    Albo na cookach;p

  3. domek
    domek 3 kwietnia 2019, 20:50

    jak by to były 2x anamorficzne to ....a tak stałek jak mroweksam mam samiangi
    mnie narazie wystarczy zeissy sigmy na pl to hyba nawet fujiniony :P

  4. TRI-X
    TRI-X 4 kwietnia 2019, 13:16

    Apropos anamorfików. Kto pierwszy zrobi podręczny anamorfik, powiedzmy 50mm do no choćby APS-C, bo narazie jest wysyp stałek a anamorfika w przystępnej cenie i stosunkowo kompaktowego wciąż brak.

  5. mate
    mate 4 kwietnia 2019, 13:34

    @TRI-X
    "a anamorfika w przystępnej cenie i stosunkowo kompaktowego wciąż brak."

    I nie będzie. Zbyt specyficzne i skomplikowane, aby było tanie i małe. Ale w cenie od ok. $500 do $1300 możesz kupić sobie konwerter anamorficzny montowany z przodu obiektywu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.