Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 Mark III
Zapowiadany w ostatnich plotkach obiektyw Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 Mark III został oficjalnie zaprezentowany przez producenta, firmę ZY Optics. Model ten pojawił się z mocowaniami Sony E (FE), Canon RF i Nikon Z.
Na budowę optyczną obiektywu Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 Mark III składa się 10 soczewek ułożonych w 7 grupach. Wśród nich znajdziemy 5 soczewek o ultra-niskiej dyspersji i 1 o wysokim współczynniku załamania.
Przysłona składa się z 11 listków i można ją przymknąć do wartości f/16. Pole widzenia to 45 stopni, a minimalny dystans ostrzenia wynosi 50 cm.
Wymiary obiektywu to 73.3 x 83.5 mm, a jego waga wynosi 720 g.
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 Mark III jest już dostępny na stronie producenta. Cena to 799 dolarów za sztukę.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Fot. Christopher Frost |
Fot. Christopher Frost |
Fot. Richard Wong |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jak na 50-kę to memła w miarę przyzwoicie.
Co na to Nikon ze swoim behemotem 58/0,95 za kilka tysiaków który jak sie kiedyś pojawi to będzie późno bo wiara zadowoli się chinolami.
@TRI-X
Nikon tym obiektywem otwiera oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
I tym właśnie jest ten obiektyw takim "Misiem" na pokaz.
Cytrynka blisko centrum kadru...
Szkoda, że nie ma info czym się różni od wersji II.
Jest lżejszy i mniejszy...będzie też z mocowaniami Z i RF. Ciekawe jak optycznie.
"The new version III features a new optics design which offers a slightly more compact size and a better flare resistance. A carefully-designed 10 elements in 7 groups optics system with 1pc of HRI (High Refractive Index) & 5pcs of UD."
Jednak trochę kłamią...masa ta sama a obiektyw mimo iż parę mm krótszy to ma większą średnicę...
Mniejszy i dlatego cytrynka zamiast krążka...
Patrzę po samplach i w poprzedniej wersji też były cytrynki...
Ciekawe jak na tym tle wypadnie 1.2kg Zenit za 650€. Widziałem tylko dwa sample i były bardzo kiepskie...
Zenitar eksajtuje mnie bardziej niż Mitakon ;) ale 650 euro to ciężka przesada...
Ladnie wygladaja te zdjecia, chce taki, ale piekno bez jakosci za 800 usd ?
@TRI-X - nie, odbiorcy to inni ludzie, Nikona kupia zawodowcy/bogaci, a to kupia normalni ktorzy chca miec f0.95, w wiekszosci bezuzyteczne z jakosciowego punktu widzenia.
@Tri-X
Jestes z Poznania? Przyznaj sie ;)
Wszystko to bez sensu. Fajnie, że szkło ma super płytką głębię ostrości i jest małe ale co z tego, skoro bokeh jest totalnie do bani?
@BlindClick
Zawodowiec nie kupi bo tacy z reguły nie umieją w manual focus
Kolejny manual na rynku, kolejna 50-tka, swiatlo f/0.95 dla fetyszystow, cena niby konkurencyjna........
Zawsze po takich premieram zastanawiam sie na cholere komu takie coś? Jakby nie bylo juz na peczki tych manualnych 50-tek wszelkiej masci.
Jednak ktos to chyba lyka?
Zasdzac po takim zapotrzebowaniu na manuale nachodzi mnie refleksja, ze lustrzanki DSLR za szybko nieodejda do lamusa!
Bo po co kumu bezlustro z ekstra AF zeby podpinac manuale???
Niech ktos mnie olsni w.tym temacie. Sam mam oczywiscie ruska 50-tke z przejsciowka do lustra .......ale drapal ja pies! Praca z dobrym AF to jest jednak to co lubie!
gamma 17 kwietnia 2019, 23:16
@Tri-X
Jestes z Poznania? Przyznaj sie ;)
A to dlaczego? Rozpoznajesz po akcencie? ( :- ))))
@Tri-X
bo napisales 'wiara" w sensie "ludzie" a tak sie mowi niezbyt czesto, chyba ze w Poznaniu ;-)
Przejrzałem sobie zdjęcia na stronie producenta, reklamowe tego obiektywu.
Ani jedno nie jest nawet akceptowalnie ostre. Robisz kwiatek i w całym zakresie jest mydło, tu więcej, tam mniej. Po co takie narzędzie?
Oko u modela jest rozmyte, trzeba by je ciągnąć suwakami aby w ogóle wyglądało na trafione.
No i podstawowe pytanie - jak ostrzy w AFC? Ja doprawdy rozumiem ideę manualnych obiektywów, nie mają racji w pracy zawodowego fotografa.
Amator ma kupić szkło za 4K?
A ja powiem tak, że jeśli by znane były pomiary transmisji, to można się zastanowić nad szkłem, a gdyby się pojawiło jeszcze kilka takich konstrukcji, to nawet nad zakupem korpusu do tych szkieł :-) Jest do rozwiązania jeszcze problem, wymyślić zdjęcia, przy których sprzęt się wykaże :-)
@mikmac
"Ja doprawdy rozumiem ideę manualnych obiektywów, nie mają racji w pracy zawodowego fotografa."
W takim razie do kogo jak nie do zawodowych fotografów kierowane są obiektyw manualne takie jak Carl Zeiss z serii Otus, Distagon, Canony serii TS-E czy nikkor PC-E?
Rozumierz ideę, styl pracy i warunki i tematy z jakimi musi pracować zawodowiec (czytaj: Kotleciarz)?
tilt? srsly wrzuciles tu tilta?
Gdzie się zarabia pieniądze? reklama, sport, sesje prywatne i repo, 3ech przyrodników a reszta działów to najczęściej sesje pro zrobione dodatkowo, na boku. W żadnej z tych kategorii manual nie działa jako narzędzie do zarabiania pieniędzy.
Tak jak uwielbiam obrazowanie otusa, tak nie rozumiem tej serii. To fajna zabawka, można poszpanować, ale nie dzień w dzień zarabiać tym, bo tempo i koncentracja wykończą ciebie i klienta. Dynamiczna modelka - zapomnij, repo śmiech, sesje prywatne - smiech. Świetnie za to wypada w testach, rozdzielczość bije rekordy.
@mikmac
A co jest nie tak z teletem? Jest to obiektyw szeroko wykorzystywany w fotografii architektury, wnętrz czy produktowej. W wielu zastosowaniach przy fotografii reklamowej AF nie jest do niczego potrzebny czasem wręcz przeszkadza.
Fotografia to nie tylko weselny kolet i kopacze skórzanego pęcherza.
@mikmac
Też przejrzałem z ciekawości sample na stronie producenta...
Mamy chyba inne definicje stwierdzenia "używalnie ostry" :D
@qqrq: Ten obiektyw jest na tyle ostry, że w ślepej próbie nie odróżniłbyś zdjęć z niego, od zrobionych czymś innym. Niestety, ma tę paskudną cechę, jak każdy tego typu sprzęt, np Samyang 135 mm f/2.0, że trzeba najpierw dobrze ustawić ostrość :-)
"Dynamiczna modelka - zapomnij, repo śmiech, sesje prywatne - smiech."
Kolejny, który uważa, że skoro sam nie potrafi się nauczyć używania manualnych szkieł to znaczy, że nie mają racji bytu... z focus peakingiem w bezlusterkowcach (i co poniektórych lustrzankach) MF jest prostszy jak nigdy dotąd, a ci nadal psioczą.
Borat -->
nic nie jest nie tak z tiltem, to po prostu bardzo specjalistyczny szkło i w ogóle mieszanie go do 50tki potretowej jest bez sensu. WIADOMO, że w tilcie jest manual i musi być, taka specyfika pracy, nikt na to nie narzeka.
Barnie -->
nie mierz innych swoją miarą. Mam mnóstwo szkieł manualnych z różnych epok. To są zabawki, a nie narzędzia pracy. Żadne pomagacze ci nie pomogą, jak masz głębie ok 2cm i fotografujesz klienta albo modelkę, która nie przypomina rembrandtowskiej matrony tylko no podskakuje albo wachluje głową.
Tak DA się część kadrów tak robić i wychodzą boskie, zwłaszcza z otusów, ale obiektywy do racy nie kupujesz po to aby robić nimi 10% fot z danego kąta widzenia, tylko aby nim pracować.
Stare ruski czy zaeissy? Spoko, jako urozmaicenie za grosze. Ale obiektyw za 800€ z manualem chinskiego producenta?
Jeszcze niby do filmu, spoko, ale tej głębi i tak nie utrzymasz na rigu, z dynamicznym talentem, więc i tak zejdziesz do 2,8 albo jeszcze niżej - więcej znów bez sensu.
qqrq-->
link
lewy czy prawy uchwyt jest ostry, bo słabo widzę?
link
a tu lewe oko czy prawe?
To są foty demo, te najlepsze jakie można zrobić...
@mikmac
Niema co się drapać ze zwolennikami manuali szczególnie za grubą kasę:-)
Focus peaking to chyba zmowa producentów aparatów i szkieł manualnych:-)
Chciałbym zobaczyć jak często i ile zdjęć robią manualami ich zwolennicy - podejrzewam, że i tak posiadają szkła z AF:-)
Po za tym jest różnica pomiędzy ,,zarabiać'' a ,,bawić się'', która nie wszyscy chwytają.
Obawiam się, że jest różnica pomiędzy "nie rozumim" a "nie rozumiem". Nie rozumim po co takie obiektywy. Ot i co. Z zarabianiem to osobna sprawa. Widziałem na własne ślepia osobnika, który zarabia na fotografii otworkowej. Po pierwsze, to warto wiedzieć do czego jaki sprzęt. A jak się nie wie, to zapytać, a nie chwalić się wszystkim :-)
baron -->
zarobił jakieś fuchy, czy się z tego utrzymuje?
Bo to, że ze zdjęć z manuali zarobiłem kilka czy kilkanaście tysięcy, nie ma nic wspólnego z zarabianiem w prowadzeniu biznesu, bo by może starczyło na 15-30 dni utrzymania domu i firmy.
saturn -->
tia... Lubię manuale, dają strasznie duży fun z robienia zdjęć. Ale jako pro nie robię zdjęć dla funu, tylko aby zarabiać kasę. Wykonuję zlecenia, a nie się pier*ole z kadrem...
I dlatego właśnie nie rozumiem akurat tego szkła, zwłaszcza dla bezlustra, która to ma tak przegenialny AF.
Mi się wydaje że takie szkła nie kupuje się ze względu na głębie ostrości, a jasność :)
Żeby tylko ta jasność nie przesłoniła jakości... :)
można w nocnym półmroku filmować przy F0.95... cool !