Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Olympus E-30

Olympus E-30
5 listopada
2008 06:10

W ofercie lustrzanek firmy Olympus pomiędzy profesjonalnym modelem E-3, a amatorskim E-520 brakowało aparatu półprofesjonalnego, takiego jak konkurencyjny Nikon D300, czy Canon 50D. Ta sytuacja ulega jednak zmianie dzięki dzisiejszej premierze. Nowa lustrzanka otrzymała oznaczenie E-30 i wyposażona została w nową, 12-sto megapikselową matrycę oraz procesor obrazu TruePic III+.

Nowemu aparatowi zdecydowanie bliżej do profesjonalnego modelu E-3 niż do E-520. Co dokładnie E-30 odziedziczył po E-3, co otrzymał z modelu E-520, a co jest w nim zupełnie nowego ?

Olympus E-30

Jak wspomniano na wstępie, E-30 otrzymał nowo opracowaną, 12-sto megapikselową matrycę Hi Speed Live-MOS, która posiada czułość w zakresie od ISO 100 do 3200 oraz możliwość bracketingu ISO. Ochronę matrycy przed kurzem zapewnia filtr ultradźwiękowy (SSWF). Matryca jest stabilizowana, a jej skuteczność producent określa na poziomie 5 EV.

W odpowiednim wykorzystaniu możliwości matrycy ma pomóc nowy procesor przetwarzania obrazu TruePic III+. W stosunku do swojego poprzednika, ma on zapewnić lepsze odwzorowanie kolorów, ostrość obrazu (zredukowane zakłócenia obrazu, poprawione odwzorowanie krawędzi), jak również przyczynić się do ogólnego zwiększenia szybkości operacji realizowanych przez aparat. Ponadto procesor wspiera funkcję Filtrów Artystycznych, o których piszemy dalej.

Olympus E-30


Olympus E-30

E-30 odziedziczył od modelu E-3 wiele cech. Jedną z najważniejszych jest system autofokus działający w oparciu o detekcję fazową TTL. Tak samo jak w E-3 mamy 11 krzyżowych czujników AF oraz szeroki zakres detekcji od -2 do 19 EV. W E-30 zastosowano jednak dodatkowo w trybie LiveView, znaną z modelu E-520 możliwość ustawiania ostrości w oparciu o detekcję kontrastu, w połączeniu z funkcją detekcji twarzy.
Nowością w E-30 jest także możliwość dostrajania AF (korygowania front lub back-focusa) w zakresie +/- 20 kroków i zapamiętania 20 różnych ustawień.

Pomiar światła nie uległ zmianie w stosunku do E-3. Zapewnia go 49-strefowy system pomiaru TTL, wzbogacony tylko o technologię kompensacji cienia znaną z modelu E-520 (funkcja ta poprawia ekspozycję w ciemnych obszarach zdjęcia). Nadal mamy tryby pomiaru: matrycowy ESP, centralnie-ważony, punktowy (2% kadru) oraz punktowy z ciemnym i jasnym tłem.

Olympus E-30

W E-30 zastosowano ekran HyperCrystal II LCD o wielkości 2,7 cali i rozdzielczości 230 tys. pikseli znany z modelu E-520, ale za to uchylany i obrotowy jak w modelu E-3. Dodatkowo aparat wyposażony został w przydatny dla wielu osób pomocniczy ekran monochromatyczny.

Olympus E-30

W nowej lustrzance, tak jak w modelu E-3 mamy migawkę zapewniającą minimalny czas ekspozycji równy 1/8000 sekundy oraz wbudowaną lampę błyskową o liczbie przewodniej 13 (przy ISO 100) i możliwości synchronizacji błysku przy 1/250 sek. Aparat umożliwia także bezprzewodowe sterowanie błyskiem.

Olympus E-30

Mimo matrycy o większej rozdzielczości, dzięki zastosowaniu nowego procesora aparat utrzymuje maksymalną szybkości zdjęć seryjnych taką samą jak w modelu E-3, na poziomie 5 kl./s. Ilość zdjęć w serii, w trybie RAW, możliwych do wykonania przy tej szybkości jest jednak mniejsza i wynosi 12 klatek (w stosunku do 19 klatek w modelu E-3).

E-30 wykorzystuje znany z E-3 akumulator litowo-jonowy BLM-1 o pojemności 1500mAh oraz uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) HLD-4. Zdjęcia można zapisywać na kartach pamięci Compact Flash Typu I/II lub xD-Picture. Aparat wyposażono w uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk RM-UC1, złącze synchronizacji zewnętrznych lamp błyskowych oraz wejście zasilania DC-in. Brak za to stosowanego w aparatach konkurencji złącza HDMI.

Olympus E-30

Olympus reklamuje swoją nowa lustrzankę hasłem: „Kreatywne przenośne studio graficzne w formacie cyfrowej lustrzanki”. Jedną z cech aparatu, która ma zapewnić realizację tego hasła, są dostępne w E-30 filtry artystyczne umożliwiające uzyskiwanie efektów specjalnych bezpośrednio w aparacie. Użytkownik otrzymuje do dyspozycji sześć typów filtrów: Pop Art, Miękka ostrość, Jasna i lekka kolorystyka, Jasna tonacja, Ziarno filmu światłoczułego, Kamera otworkowa. Szczegółowe możliwości poszczególnych filtrów opisane zostały pod koniec dołączonej informacji prasowej firmy Olympus. Poza filtrami artystycznymi E-30 wyposażono w funkcjonalność poziomicy, która pomaga w zachowaniu prostego i równego kadrowania ujęcia, a także w możliwość wielokrotnej ekspozycji. W jednej sekwencji wielokrotnej ekspozycji można nałożyć na siebie do 4 zdjęć.

Patrząc na cechy nowego aparatu może się wydawać, że jest on następcą modelu E-3, a nie jego młodszym bratem. Co pozostaje modelowi E-3 na obronę pozycji profesjonalnego body ? Niewiele, ale tą cechą jest niewątpliwie korpus, który w E-3 wykonany jest ze stopów magnezu i posiada pełne uszczelnienie. W E-30 nie mamy uszczelnień i choć producent nie podaje tego w informacji prasowej, po wadze (665g w stosunku do 810g modelu E-3) można przypuszczać, że jego korpus wykonano z dużym udziałem plastiku. W E-3 mamy także wizjer oferujący nieco większe powiększenie x1,15 (w stosunku do x1,02 w E-30) oraz pokrycie 100% pola widzenia (w porównaniu do 98% w E-30).

Aparat ma trafić do sprzedaży w połowie stycznia 2009 w cenie 1300 USD na rynku amerykańskim.

Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie: Porównanie specyfikacji E-30 z modelami E-3 i E-520 można znaleźć tutaj.


Olympus E-30

Informacja prasowa

Wyraź siebie poprzez Olympus E-30

Kreatywne przenośne studio graficzne w formacie cyfrowej lustrzanki

Warszawa, 5 listopada 2008 – Dla wielu, dążenie do artystycznej ekspresji stanowi samą istotę kreatywnej fotografii. Wraz z aparatem Olympus E-30, cel ten jest bliższy urzeczywistnienia niż kiedykolwiek dotąd. Ten wspaniały nowy model dołączający do opartej na standardzie Cztery Trzecie gamy sprzętu E-System oferuje inspirującą gamę Filtrów Artystycznych, które wspierają własne wizje fotografa. Ułatwiają one oddanie na zdjęciu określonego nastroju bez potrzeby stosowania specjalnych obiektywów, dodatkowych filtrów czy też skomplikowanych technik przetwarzania obrazu. Efekty, jeszcze przed wykonaniem zdjęcia, można obejrzeć na 2.7”/6.9cm, ustawianym pod zmiennym kątem ekranie HyperCrystal II LCD, co pozwala na uzyskanie perfekcyjnej kompozycji obrazu. Zapewniając wspaniałe fotograficzne doświadczenia monitor oferuje też funkcję Live View ułatwiającą kadrowanie ujęć z dowolnej perspektywy, zaś szybki autofocus oparty na detekcji kontrastu* zapewnia wierne odwzorowanie wyświetlanego na ekranie obrazu. Możliwość Bezprzewodowego sterowania błyskiem oraz zapewniający pełnię ekspresji tryb Wielokrotnej ekspozycji stanowią kolejne elementy ułatwiające uzyskanie niebanalnej artystycznie kompozycji, która – co warte podkreślenia – może mieć postać obrazu o dziewięciu różnych proporcjach kadru. Nowo opracowany, szybki 12.3 megapikselowy sensor Live MOS razem z nowym procesorem przetwarzania obrazu TruePic III+ zapewniają rezultaty wyróżniające się wyjątkową wyrazistością i ostrością obrazu. Dzięki zintegrowanej stabilizacji obrazu, efektywnej w zakresie 5 EV, fotografujący może cieszyć się nieporuszonymi zdjęciami nawet w ekstremalnych sytuacjach – i to niezależnie od tego, jaki obiektyw został dołączony do aparatu. Dobrze wiemy, że owe jedyne w swoim rodzaju chwile są często ulotne, dlatego też lustrzanka E-30 oferuje fotografom wszystko to, co potrzebne, by uchwycić właściwy moment: doskonałą prędkość autofocusa korzystającego z 11 w pełni dwuosiowych czujników, zdjęcia seryjne wykonywane z prędkością 5 kadrów na sekundę oraz czasy otwarcia migawki aż do 1/8000 sek. Oczywiście, ten najnowszy model rodziny E-System model posiada również unikalny dla aparatów Olympus Filtr Ultradźwiękowy, dający gwarancję najskuteczniejszej ochrony przed kurzem. Aparat E-30, to nowy rodzaj cyfrowej lustrzanki stworzonej specjalnie, by rozszerzyć gamę kreatywnych środków wyrazu w fotografii przy zachowaniu profesjonalnej jakości działania i rejestrowania obrazu.

Kreatywność jest po twojej stronie
Aparat Olympus E-30 nie tylko zadziwiająco wiernie odwzorowuje obrazy, ale wspiera również fotografa w jego wizjach i poszukiwaniach artystycznych. Poza zwykłymi opcjami manualnej kontroli parametrów, ta przełomowa cyfrowa lustrzanka udostępnia użytkownikom cały szereg dodatkowych opcji ułatwiających realizację kreatywnych koncepcji. Sześć filtrów artystycznych sprzyja rejestrowaniu obrazu ze specjalnymi efektami i pozwala nadać każdej kompozycji indywidualny charakter – bez potrzeby stosowania dodatkowych obiektywów, filtrów czy też konieczności dalszego przetwarzania obrazu na komputerze. Efekty filtrów można podejrzeć na ekranie LCD podczas kadrowania ujęcia, a obejmują one następujące opcje: Pop Art, Miękka ostrość, Blada i Jasna Kolorystyka, Jasna Tonacja, Ziarno Filmu światłoczułego oraz Kamera Otworkowa. Inne efekty artystyczne można uzyskać poprzez tryb Wielokrotnej Ekspozycji. Pozwala to na nałożenie na siebie bezpośrednio w aparacie obrazów kolejno rejestrowanych w formacie RAW kadrów i to zarówno w przypadku fotografowania z wykorzystaniem celownika jak i przy stosowaniu podglądu Live View na monitorze. W aparacie udostępniono też bezprzewodowe sterowanie błyskiem, co niezwykle ułatwia aranżowanie kreatywnych warunków oświetleniowych. Możliwe staje się sterowanie całym szeregiem kompatybilnych zewnętrznych lamp błyskowych, które mogą zostać rozstawione wokół fotografowanego obiektu – a wszystko bez jednego nawet kabla. Pełne ekspresji fotografowanie wspiera także funkcja pozwalająca na korzystanie z różnych proporcji kadru. Dzięki temu użytkownik ma do dyspozycji dziewięć różnych opcji formatu kadru – w tym standardowy 4:3, kinowy 16:9 oraz znany z aparatów średnio-formatowych 6:6. Dzięki temu fotografujący może kadrować sceny stosownie do swojego stylu wykonywania zdjęć.

Ujęcia można komponować patrząc przez konwencjonalny celownik oferujący 98% pokrycie pola kadru i około 1.02x powiększenie (-1m-1, 50mm, przy ustawieniu na nieskończoność). Lub też, dla większej wszechstronności kadr można komponować na 2.7”/6.9cm ekranie HyperCrystal II LCD, na którym obraz jest dobrze widoczny nawet, gdy patrzymy na niego pod kątem 176°. Zapewnia to pełną swobodę kadrowania, zważywszy, że dodatkowo ekran może być ustawiany pod zmiennym kątem, co pozwala na uzyskiwanie naprawdę unikalnej perspektywy. Efekty regulacji ustawień mogą być monitorowane na ekranie aparatu w czasie rzeczywistym. Co więcej, dzięki zwiększonej prędkości działania AF opartego na detekcji kontrastu*, obraz podglądu jest niezwykle szybko i wiarygodnie wyświetlany na ekranie LCD, co sprawia, że kadrowanie z wykorzystaniem Live View jest jeszcze wygodniejsze niż dotąd. Obraz podglądu można powiększyć o współczynnik 5x, 7x lub 10x, co ułatwia sprawdzenie szczegółów fotografowanego obiektu, a w szczególności tego, czy właściwie została ustawiona ostrość.

Jakość obrazu w pełnym tego słowa znaczeniu
Nowo opracowany, 12.3 megapikselowy sensor Live MOS gwarantuje uchwycenie pełnisz szczegółów obrazu aż do najdrobniejszych detali. Oparty na sprawdzonych technologiach wzmacniania sygnału MOS, sensor może poszczycić się niższym zużyciem energii, co pozwala na korzystanie z ciągłego podglądu obrazu w trybie Live View. Nowy procesor obrazu TruePic III+ zastosowany w aparacie E-30 zapewnia zarówno wyjątkowo wysoką prędkość przetwarzania, jak i profesjonalnej jakości obraz. Jakość, o której tu mowa wyraża się poprzez wzbogaconą gradację tonalną, wierne odwzorowanie kolorów oraz wiele możliwości kreatywnej ekspresji, jaką dają Filtry Artystyczne – a wszystko przy zachowaniu niezwykle niskiego poziomu zakłóceń obrazu.

Aparat E-30 wyśrubował również skuteczność działania wbudowanej mechanicznej stabilizacji obrazu. Jest ona efektywna w zakresie do 5 EV, co sprawia, że niesłychanie zmniejsza się szansa uzyskania poruszonego zdjęcia. Fotografujący otrzymują wszechstronną możliwość rejestrowania niezwykle ostrych zdjęć wykonywanych w różnorodnych sytuacjach – niezależnie od zastanego oświetlenia oraz zastosowanej długości ogniskowej. Ponadto, dzięki temu, że stabilizacja obrazu jest zintegrowana w korpusie aparatu, zalety tego rozwiązania przenoszą się na każdy dołączony obiektyw.

Skuteczne zabezpieczenie sensora obrazu przed kurzem zapewnia Filtr Ultradźwiękowy. Technologia ta została opracowana przez Olympus i jest wykorzystywana w każdym z aparatów E-System. Eliminuje ona ryzyko pojawiania się plamek na zdjęciach z powodu osiadania na sensorze obrazu kurzu i drobinek, zarówno tych które powstają w wyniku normalnego działania aparatu, jak również wynikaj do jego wnętrza podczas wymiany obiektywów.

Równie imponująca szybkość
Dziedzicząc po flagowym modelu E-3 w pełni dwuosiowy 11-punktowy system AF, aparat E-30 uzyskuje tę samą doskonałą sprawność i prędkość działania autofocusa. Posiadając zarówno poziome, jak i pionowe linie sensora układ ustawiania ostrości otrzymuje dane łącznie z 44 różnych punktów, aby na ich podstawie dobrać optymalne ustawienie ostrości. Co więcej, sensor AF może poszczycić się niezwykle szerokim zakresem detekcji od -2 do 19 EV oraz układem w formie zachodzących na siebie czujników, co zapewnia niezwykle precyzyjne działanie autofocusa nawet w słabych warunkach oświetleniowych.

W sytuacjach, gdy liczą się ułamki sekund fotografujący mogą w pełni polegać na szybkim działaniu tego aparatu: E-30 może rejestrować zdjęcia z prędkością do 5 kadrów na sekundę w pełnej 12.3 megapikselowej rozdzielczości (12 zdjęć w buforze RAW przy trybie zdjęć seryjnych). By zaś zatrzymać w ruchu błyskawicznie rozgrywającą się akcję – lub fotografować w jasnym świetle słonecznym przy w pełni otwartej przysłonie – model ten udostępnia wyjątkowo krótkie czasy naświetlania aż do 1/8000 sek. Co więcej, synchronizacja błysku realizowana jest przy czasie otwarcia migawki wynoszącym 1/250 sek. wzbogacając wszechstronność zastosowań i potencjał artystycznej ekspresji.

Prosta droga do perfekcyjnego obrazu
Aparat E-30 dysponuje również dodatkowymi funkcjami, które wzbogacają fotograficzne rezultaty. Funkcja Automatycznej Gradacji korzysta z Technologii Kompensacji Cienia , co pomaga uniknąć wypalenia szczegółów w jasnych partiach obrazu, a także gubienia detali w cieniach, dzięki czemu nawet sceny o znacznym kontraście są naturalnie odwzorowywane na zdjęciu. Jednocześnie, funkcja sterowania „Twarz i Tło” stosując Technologię Detekcji Twarzy optymalizuje optymalna równowagę pomiędzy przedstawieniem obiektów z pierwszego planu oraz znajdującej się w tle scenerii. Dodatkowo, Skala Poziomnicy wbudowana w korpusie E-30 pomaga przy kadrowaniu i komponowaniu obrazu właściwie odwzorowującego poziome i pionowe linie. Zintegrowany dwuosiowy sensor rozpoznaje poziom nachylenia w dwóch płaszczyznach , zaś podgląd Skali poziomnicy widoczny jest na Panelu Kontrolnym, tylnym ekranie LCD oraz w celowniku. Dodajmy, że fotografujący może porównać rezultaty różnych ustawień parametrów aparatu jeszcze przed wykonaniem zdjęcia. Służy temu funkcja Podglądu Perfekcyjnego Ujęcia. Dzięki niej - przed wciśnięciem do końca spustu migawki - można obejrzeć na ekranie aparatu do czterech różnych ustawień korekcji ekspozycji lub balansu bieli.

Wygodę obsługi aparatu oraz doskonały podgląd parametrów jego działania zapewnia umieszczony na górnej ściance panel LCD, który wyświetla takie wartości jak aktualna prędkość migawki, wartość przysłony, poziom korekcji ekspozycji czy inne istotne parametry. Oczywiście, informacje w bardziej rozbudowanej formie można sprawdzić na Super Panelu Sterowania, który wyświetlany jest na ekranie LCD aparatu, a obsługiwany jest poprzez graficzne menu o intuicyjnym układzie.

Akcesoria wspomagające kreatywność
Będąc elementem rozległej gamy sprzętu Olympus E-System oraz lustrzanką opartą na standardzie Cztery Trzecie, aparat E-30 stawia do dyspozycji użytkownika wiele obiektywów i akcesoriów, co pozwala na szerokie rozwiniecie kreatywnych pomysłów fotografa. Począwszy od obiektywów typu rybie oko, makro oraz szerokokątnych aż po modele z ultra-zoomem gama optyki ZUIKO DIGITAL obejmuje wszelkie obiektywy jakich można byłoby sobie zażyczyć. Wśród oferowanych szkieł pojawił się też nowy obiektyw ZUIKO DIGITAL 14-54mm 1:2.8-3.5 II, który przy współpracy z lustrzanką E-30 udostępnia pełną funkcjonalność AF opartego na detekcji kontrastu. Olympus oferuje również dwie bezprzewodowe lampy błyskowe: flesze FL-50R oraz FL-36R umożliwiają szerokie wykorzystanie możliwości bezprzewodowego sterowania błyskiem - funkcji która jest zintegrowana w samym aparacie. Dodatkowo, dla zapewnienia zasilania podczas długich sesji fotograficznych przygotowano uchwyt zasilający HLD-4 – posiada on poręczny spust migawki – dzięki któremu można swobodnie fotografować przez długi czas bez potrzeby ponownego ładowania baterii.

Lustrzanka Olympus E-30 zapewnia fotografom możliwości przenośnego kreatywnego studia. Udostępnia ona fotografującym wszystko co potrzebne, by mogli wyrazić i rozszerzyć swoje kreatywne wizje ciesząc się jednocześnie ze stojącej na profesjonalnym poziomie na jakości obrazu, sprawności działania sprzętu oraz możliwości kontroli parametrów. Aparat ma trafić do sprzedaży w połowie stycznia 2009.

Cyfrowa lustrzanka Olympus E-30 – podstawowe cechy:

Kreatywność

  • Filtry artystyczne, Wielokrotna ekspozycja, Bezprzewodowe sterowanie lampa błyskową, Wiele formatów kadru
  • Wygodny Live View dzięki szybkiemu AF, który oparty jest na detekcji kontrastu
  • Ustawiany pod zmiennym kątem 2.7”/6.9cm ekran HyperCrystal II LCD
Jakość obrazu
  • Nowo opracowany 12.3 megapikselowy sensor Live MOS
  • Procesor obrazu TruePic III+ dla idealnej reprodukcji kolorów i zapewnienia niskiego poziomu zakłóceń obrazu
  • Wbudowany stabilizator obrazu o maksymalnej efektywności do 5 stopni EV
Prędkość
  • Niezwykle szybki 11-punktowy w pełni dwu osiowy AF
  • Maks. 5 kadrów na sekundę
  • Czasy otwarcia migawki do 1/8000 sek., synchronizacja błysku przy czasie 1/250 sek.
Dodatkowe cechy aparatu Olympus E-30:
  • Funkcja wielokrotnej ekspozycji z ekranem LCD wyświetlającym aktualny obraz nałożony na wcześniej wykonane zdjęcie
  • Automatyczna regulacja gradacji zapobiegająca wypaleniu szczegółów w jasnych partiach obrazu oraz zagubieniu się szczegółów w cieniach
  • Kontrola twarzy i tła dla wspaniale zrównoważonej ekspozycji obiektów z pierwszego planu oraz sceny z tła
  • Podgląd Perfekcyjnego ujęcia pozwalający na porównanie rezultatów różnych ustawień, jeszcze przed faktycznym wykonaniem zdjęcia
  • Niezawodny system redukcji kurzu wykorzystujący filtr ultradźwiękowy
  • Wbudowana lampa błyskowa z funkcją bezprzewodowego sterowania zewnętrznymi lampami błyskowymi
  • Duży celownik optyczny zapewniający 98% pokrycia pola kadru i powiększenie wynoszące około 1.02x
  • Wyświetlanie informacji o fotografowaniu na górnym panelu LCD panel oraz na głównym ekranie LCD - Super Panel Sterowania - co zapewnia dużą czytelność wskazań oraz wygodę obsługi
  • Niezwykle precyzyjny, 49-strefowy system pomiaru
  • Łatwe uaktywnianie funkcji fotografowania poprzez wybór wzorcowego zdjęcia
  • Wszechstronna funkcja bracketing dla czułości ISO, balansu bieli, ekspozycji oraz błysku lampy
  • Funkcja przeglądarki z możliwością powiększenia obrazu; ułatwia porównanie umieszczonych obok siebie dwóch zdjęć
  • Oparty na standardzie Cztery Trzecie
  • Ergonomiczna konstrukcja korpusu oraz układ przycisków sterujących i graficzny interfejs użytkownika (GUI) zapewniający wygodę obsługi
  • Funkcja blokady AE/AF z możliwością indywidualizacji ustawień
  • Drugi wyświetlacz służący jako Super Panel Sterowania
  • ISO 100-3200 dla szerokiego zakresu czułości
  • Wbudowana lampa błyskowa (o liczbie przewodniej 13) i bezprzewodowe sterowanie błyskiem bezpośrednio z korpusu aparatu.
  • Bezprzewodowe sterowanie błyskiem maksymalnie dla trzech grup lamp (oddzielna notatka prasowa omawia lampy błyskowe Olympus FL-50R oraz FL-36R)
  • Interfejs High-speed USB 2.0
  • Szybki zapis danych i bezstratna kompresja RAW dla szybszego przetwarzania
  • Równoczesny zapis RAW oraz JPEG
  • 27 programów tematycznych (5 trybów ekspozycji, 5 trybów kreatywnych, 11 Programów tematycznych, 6 filtrów artystycznych)
  • Szeroki zakres dynamiczny w jasnych partiach kadru
  • Podwójne gniazdo kart pamięci CompactFlash oraz xD-Picture Cards (współpracuje z kartami UDMA High-Speed CF oraz nośnikami Microdrive)
Aparat Olympus E-30 jest dostępny w następujących konfiguracjach:
  • Olympus E-30 sam korpus
  • Korpus E-30 z obiektywem ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm 1:2.8-4.0
  • Korpus E-30 z obiektywem ZUIKO DIGITAL 14-54mm 1:2.8-3.5 II
  • Korpus E-30 z obiektywem ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6
Filtry artystyczne
Pozwalają na tworzenie specjalnych efektów artystycznych bezpośrednio w aparacie. W lustrzance Olympus E-30 dostępne są następujące filtry artystyczne:
  • Pop Art: Wzbogaca kolorystykę, sprawiając, że jest silniejsza. Barwy stają się bardziej żywe, co pozwala na tworzenie zdjęć o dużym ładunku emocjonalnym wyrażających radość, i poczucie swobody właściwe dla stylu pop art.
  • Miękka ostrość: Tworzy zmiękczoną tonację, która nadaje zdjęciu eteryczną atmosferę, klimat jakby nie z tego świata. Uzyskuje się zdjęcia, które wyglądają jakby padało na nie niebiańskie światło, zdjęcia nie przesłonięte nadmierną ilością szczegółów w partiach obrazu przedstawiających włosy, czy płatki kwiatów.
  • Jasna i lekka kolorystyka: Pierwszy plan jest zamknięty w płaski, delikatnym świetle – podobnie do sceny z filmu podświetlonej od tyłu lampą – co daje poczucie déjà vu.
  • Jasna tonacja: Tworzy obraz charakteryzujący się delikatnym odwzorowaniem obrazu, co można porównać do zdjęć wykonywanych przy sztucznym świetle. Zarówno ciemne jak i jasne partie obrazu odwzorowywane są bardzo miękko, co stwarza wykwintną atmosferę.
  • Ziarno filmu światłoczułego: Efekt ten odtwarza sposób rejestrowania obrazu przez monochromatyczne filmy o wysokiej czułości. Silna obecność i dramatyczna atmosfera sprawiają, że fotografowany obiekt silnie wyróżnia się na zdjęciu.
  • Kamera otworkowa: Redukuje jasność w peryferiach kadru, jak gdyby obraz był oglądany przez małą dziurkę. Dochodzi do tego unikalna tonacja kolorystyczna, która dodatkowo sprawia, ze obraz nabiera tajemniczości i może być postrzegany jako scena z innego wymiaru czy przestrzeni.


Komentarze czytelników (24)
  1. wulf
    wulf 5 listopada 2008, 07:50

    eteryczny, deja vu, wykwintna atmosfera, inny wymiar - informacja prasowa jak zwykle smakowita ;-)
    Wygląda na to, że trafiła tam matryca z panasa G1, miejmy nadzieję, że nie przesadzili ale zawsze są takie głosy gdy zwiększa się wielkość matrycy powyżej 6mpix. Rynku półprofesjonalnych lustrzanek.... ŻYJ !
    Użytkownicy E-systemu wreszcie się doczekali.

  2. 5 listopada 2008, 07:56

    może na Photokine się nie wyrobili ale widać inżynierowie olka nie próżnowali, ....to może być ciekawa puszka, tylko znowu władowali na ta matrycę 12 megapix...

  3. rolech
    rolech 5 listopada 2008, 08:01

    kozidron - mogli dac 14, wiec widac ze raczej odpuszczaja sobie wojne na Mpix :-)

  4. k_u_b_a
    k_u_b_a 5 listopada 2008, 08:13

    W G1 jest matryca
    Effective pixels 12.1 million
    Sensor photo detectors 13.1 million

    w E30
    Effective pixels 12.3 million
    Sensor photo detectors 13.1 million

    na czym polega różnica?


    No i kadrowanie
    Image ratio w:h 4:3 ,3:2 ,16:9 ,6:6 , 5:4, 7:6, 6:5, 7:5, 3:4 :D

  5. perinoid
    perinoid 5 listopada 2008, 09:22

    Chyba pierwsza cyfrowa lustrzanka z multiekspozycją. Zawsze można to zrobić w programie graficznym, ale to mimo wszystko ciekawy pomysł.

  6. rolech
    rolech 5 listopada 2008, 09:33

    perinoid- chyba jednak nie, w moim Pentaxie K10D juz jest ta funkcja i to z mozliwoscia zrobienia nie 4 ale maksymalnie 9 zdjec, wiec w K20D z pewnoscia tez sie pojawila.

  7. 5 listopada 2008, 09:37

    I znowu ten okropny wyświetlacz LCD. To chyba największa wada wszystkich olków.

  8. rolech
    rolech 5 listopada 2008, 09:38

    no nie da sie ukryc ze standardem robia sie juz ekrany VGA z 920tys punktow

  9. Bilbo
    Bilbo 5 listopada 2008, 09:59

    wszystko ciekawe ale myślę że cena jest najciekawsza.
    Mam nadzieję że pobije C/N ;)

  10. GoOrange
    GoOrange 5 listopada 2008, 10:18

    rolech właśnie wyświetlacz jest super. To hybryda z E-3 i E-520. Funkcjonalność tego pierwszego a jakośc tego drugiego. Dla mnie bomba!

  11. 5 listopada 2008, 11:43

    Mowisz to patrząc na specyfikacje czy po teście "organoleptycznym"? Bo jeśli to drugie, to dziwie się tej opinii.

  12. mig-37
    mig-37 5 listopada 2008, 11:55

    Yyyyy: "Brak za to złącza synchronizacji zewnętrznych lamp błyskowych (w które wyposażony jest model E-3)" A to-to za zaślepką z piorunkiem to co jest?

  13. pixel
    pixel 5 listopada 2008, 11:59

    Nikon D300,Pentax K10D,K20D maja na 100% wielokrotna eksozycje.
    wiem bo mialem Pentaxa a teraz Nikona

  14. 5 listopada 2008, 12:06

    olek, zrobił w końcu rozsądną puszkę oczywiście n i c to nie zagraża ale to nie dla tych ludzi aparat raczej dla ludzi którzy wiedzą czego chcą od fotografii ale nie koniecznie są profesjonalistami mnie bardzo się puszka podoba i gabarytowo i funkcjonalnie poza tym zrobił to czego np brak u pentaxa 5 klatek ,synchronizacja no może nie szczyt marzeń 1/250 z lampom i czas 1/8000 i wizjer też chyba dosyć duży myślę że bardzo rozsądny sprzęt jeszcze jak kogoś stać na te ich szkła lepsze użytkownicy systemu myślę że mogą być zadowoleni bo sprzęt to zawsze kompromis z marzeniami a ten jest myślę bardzo zadowalający .

  15. brt
    brt 5 listopada 2008, 12:07

    "W ofercie lustrzanek firmy Olympus pomiędzy profesjonalnym modelem E-3, a amatorskim E-520 brakowało aparatu półprofesjonalnego, takiego jak konkurencyjny Nikon D300" - nie rozśmieszajcie mnie, to co w takim razie jest odpowiednikiem E-3? 1DS? E-3 to fajny korpusik, ale zdecydowanie nie profesjonalny. A takiego E-30 to fakt że od dawna brakowało, ale już E-520 powinien mieć ten AF. Niestety konkurencja ucieka coraz bardzie Olympusowi...

  16. ziemowy
    ziemowy 5 listopada 2008, 12:07

    Cena 1300 $ czyli po przeliczeniu na złotówki da to około 4 tyś za body. Czyli szykuje się konkurent dla Canona 50D. A szkoda spodziewałem się czegoś bliżeszego amatorom na wzór Nikona D90.

  17. 5 listopada 2008, 12:07

    pentax ma wielokrotną ekspozycje !!!

  18. goltar
    goltar 5 listopada 2008, 12:16

    mig-37 masz racje, już poprawione. Z otrzymanej specyfikacji wynikało że to wejście na wężyk (tylko takie wymieniono w specyfikacji). Dzięki.

  19. jarekzon
    jarekzon 5 listopada 2008, 17:28

    Całkiem sporo jak na aparat dla zaawansowanego amatora.

  20. 5 listopada 2008, 17:38

    jarekzon, sporo czego....funkcji czy ilości złotówek, które trzeba przeznaczyć na tego olka....?

  21. 5 listopada 2008, 18:17

    d80 też ma multiekspozycję.

  22. palindrom
    palindrom 5 listopada 2008, 19:00

    W k20d mogę zrobić wielokrotna ekspozycję do 9 klatek i po co? I tak lepiej poskładać zdjęcia w postprocesingu już na komputerze, kontrolując dokładnie zawartość poszczególnych klatek w obrazie.
    Jak dla mnie całkiem interesujący aparat, tylko już na starcie droższy od kadwudziestki. Nie wiem czy byłbym skłonny dopłacać do poziomnicy i lepszej stabilizacji, tracąc zapewne na szumach przy wyższych ISO.

  23. jarekzon
    jarekzon 6 listopada 2008, 08:35

    kozidron - a ile ten aparat kosztuje ?

  24. Marek B
    Marek B 6 listopada 2008, 20:58

    Canon 400D tez ma wielokrotną ekspozycję

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.