Fujifilm GFX 100
Fujifilm GFX 100 to nowy bezlusterkowiec wyposażony w średnioformatową matrycę BSI-CMOS o rozdzielczości 102 Mpix, procesor X-Processor 4 ze wsparciem dla 16-bitowych plików RAW oraz 5-osiową stabilizację o wydajności do 5.5 EV.
Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
FUJIFILM wprowadza nowy bezlusterkowy cyfrowy aparaty fotograficzny GFX100, który ma 102 megapiskelową matrycą "wielkiego formatu 55mm (dalej określaną jako "55mmLF"). Będzie to flagowy model w systemie cyfrowych bezlusterkowych aparatów fotograficznych GFX, który zyskał duże uznanie wśród profesjonalnych fotografów i zaawansowanych fotoamatorów, między innymi dzięki zastosowaniu matrycy 43.8mm x 32.9mm, około 1.7-razy większej w stosunku do matrycy małoobrazkowej 35mm.
![]() |
Aparat GFX100 wyposażono w podświetlaną od tyłu matrycę z pikselami detekcji fazowej (BSI), pierwszą tego rodzaju matrycę zastosowaną w formacie większym niż małoobrazkowy /35mm/. Prędkość autofocusa aparatu wzrosła dwukrotnie w porównaniu z wcześniejszymi modelami GFX (przy współpracy z obiektywem GF63mmF2.8), a ponadto został wyposażony w śledzący AF do fotografowania poruszających się obiektów, jak również bardziej precyzyjny ciągły AF. Inną cechą występującą po raz pierwszy w aparacie z matrycą większą niż małoobrazkowa jest zintegrowana w korpusie stabilizacja obrazu (IBIS), zapewniająca "pięcioosiową" stabilizację obrazu o skuteczności do 5.5 EV*. W efekcie możliwe jest fotografowanie w ultrawysokiej rozdzielczości także bez statywu. Ponadto, znacznie poprawiono możliwości wideo w stosunku do GFX 50S oraz GFX 50R i obecny model jest pierwszym na świecie bezlusterkowym cyfrowym aparatem fotograficznym z tak dużą matrycą, który ma funkcję filmowania wideo 4K30p (10bit 4:2:2).
Wraz z trzema wspomnianymi całkowicie nowatorskimi w tej klasie sprzętu funkcjami, model GFX100 wyróżnia się innowacyjnością i wszechstronnością, realizując cel, dla którego został stworzony, czyli "możliwość rejestrowania w kadrze stałych i ruchomych obrazów wyjątkowych chwil", a wszystko to z zachowaniem najwyższej jakości obrazu.
* W oparciu o standard CIPA. Tylko kołysanie na boki/ przód tył (Pitch/yaw). Z zamocowanym obiektywem GF63mmF2.8 R WR.
![]() |
Najważniejsze cechy i funkcje
102MP matryca obrazu 55mmLF
Nowa, opracowana specjalnie dla tego aparatu matryca ma przekątną 55mm i może poszczycić się efektywną liczbą pikseli wynoszącą 102 miliony. W połączeniu z procesorem czwartej generacji "X-Processor 4" zapewnia ona najwyższą na świecie jakość z wyjątkowym odwzorowaniem kolorów właściwym dla FUJIFILM oraz pełnym wykorzystaniem ultra-wysokiej rozdzielczości obiektywów "FUJINON GF".
Matryca ma na całej powierzchni 3.76 milionów pikseli detekcji fazowej (niemal 100% pokrycie pola kadru), co zapewnia szybkie i precyzyjne działanie AF bez względu na to, w jakiej pozycji kadru znajduje się fotografowany obiekt. Wyznacza to całkiem nowy standard w fotografowaniu ruchomych obiektów cyfrowymi bezlusterkowymi aparatami z dużą matrycą.
"Podświetlana od tyłu" struktura matrycy BSI otrzymuje więcej, kierowanego precyzyjnie światła, co zapewnia dodatkowo lepszy współczynnik sygnału do szumu. Niezależnie od wyższej liczby pikseli matryca wyróżnia się niższym poziomem szumów, większym zakresem dynamicznym oraz szybszym odczytem informacji z pikseli.
Pierwszy na świecie 5-osiowy system IBIS w aparacie z matrycą obrazu większą niż format małoobrazkowy /35mm
Generalnie, im większa liczba pikseli matrycy obrazu, tym +większe prawdopodobieństwo, że w aparacie uzyskamy poruszone zdjęcie. Aby tego uniknąć, FUJIFILM opracowało specjalny system stabilizacji IBIS dla nowej matrycy 102MP 55mmLF. Stabilizacja zapewnia skuteczność do 5.5 kroków EV (przy korzystaniu z obiektywu GF63mmF2.8 R WR).
![]() |
Mechanizm IBIS wykorzystujący przesuwanie matrycy sprawia, że obraz jest stabilizowany nie tylko względem nachylania góra/dół i prawo/lewo, ale także względem poziomego przesunięcia oraz ruchów obrotowych aparatu.
Cały zespół migawki jest zawieszony z wykorzystaniem czterech sprężyn, aby minimalizować efekt drgań migawki. Zwiększa to znacznie zakres sytuacji, w jakich można fotografować aparatem GFX100 z ręki i nadal korzystać z wyjątkowo wysokiej rozdzielczości eksploatując tym samym rozszerzone możliwości fotografowania.
Po raz pierwszy na świecie możliwość filmowania 4K30p w konsumenckim bezlusterkowym cyfrowym aparacie fotograficznym z matrycą większą niż format małoobrazkowy / 35mm
Połączenie nowej matrycy obrazu charakteryzującej się szybkim odczytem danych i wydajnego procesora czwartej generacji "X-Processor 4" stworzyło możliwość filmowania wideo 4K30p (10bitów 4:2:2 sygnał wychodzący na zewnątrz oraz 10bitów 4:2:0 wewnętrznie) po raz pierwszy w wieloformatowym konsumenckim bezlusterkowym cyfrowym aparacie fotograficznym z matrycą większą niż małoobrazkowa /35mm.
Gdy wybrany zostanie standardowy cyfrowy format kinowy (17:9) aparat GFX100 zapisuje obraz wideo z obszaru matrycy o wymiarach 43.8mm (W) x 23.19mm (H) i przekątnej 49.56mm. Jest to obszar większy niż zapewnia to wiele kamer filmowych w ostatnich latach i sprawia, że o wiele łatwiej niż dotąd można uzyskiwać wysokiej jakości obraz wideo o niewielkiej głębi ostrości, szerokim zakresie tonalnym oraz wysokiej czułości ISO. Aparat GFX100 zapewnia materiał filmowy prezentujący bardziej szczegółową fakturę filmowanych przedmiotów, pozwalając nie tylko na lepsze odwzorowanie ich trójwymiarowości lecz także wierniejsze oddanie klimatu danej sceny.
Przy renderowaniu wideo aparat GFX100 wykorzystuje nadpróbkowanie [oversampling] z ekwiwalentem danych wynoszącym około 50.5 megapikseli. Obsługuje on także niezwykle efektywny kodek H.265/HEVC, jak również funkcję "F-Log", która ma krzywą gamma z szerszym zakresem dynamicznym oraz funkcją "Hybrid Log Gamma (HLG)" dla wygodnego nagrywania materiału filmowego HDR. Aparat GFX100 jest także pierwszym modelem w systemie GFX, który posiada kinematograficzny tryb symulacji filmu światłoczułego "ETERNA", zapewniający optymalne rozwiązania ułatwiające realizację zamierzeń filmowców w oparciu o różne środki kreatywnej ekspresji.
Odporny na kurz i niekorzystne warunki pogodowe, lekki wysokiej jakości magnezowy korpus ze zintegrowanym pionowym uchwytem
Poza matrycą, która jest 1.7-raza większa niż matryca małoobrazkowa /35mm/, korpus aparatu GFX100 odpowiada rozmiarami (156.2mm (szer.) x 163.6mm (wys.) x 102.9mm (gł.)) flagowym lustrzankom małoobrazkowym. W najcieńszym części ma on zaledwie 48.9mm i waży około 1400g (z dwie bateriami, kartą pamięci i elektronicznym wizjerem).
Aparat GFX100 jest pierwszym bezlusterkowym aparatem FUJIFILM, który posiada zintegrowany pionowy uchwyt. Dzięki temu aparat może być cieńszy i wygodnie leży w dłoni mimo iż ma wbudowany układ stabilizacji IBIS oraz mieści oraz mieści dwie baterie.
Aby zmaksymalizować możliwości matrycy, podstawowy moduł obrazowania aparatu GFX100 składający się z mocowania obiektywu, mechanizmu stabilizacji obrazu oraz matrycy obrazu jest skutecznie odizolowany od paneli korpusu. Taka konstrukcja z "podwójną strukturą" zapewnia precyzję i wytrzymałość minimalizując efekty utraty jakości obrazu w wyniku sił zewnętrznych działających na korpus.
![]() |
Uszczelnienia zostały zastosowane w 95 miejscach korpusu aparatu zapewniając wysoki poziom zabezpieczenia przed kurzem i wilgocią tak, aby aparat zapewniał niezawodne działanie nawet w najtrudniejszych warunkach.
Udoskonalona obsługa i wszechstronne wyświetlanie informacji
Aparat GFX100 został wyposażony w 1.80 calowy pomocniczy wyświetlacz LCD na górnym panelu oraz 2.05 calowy dodatkowy monitor na tylnym panelu, by udostępnić wszechstronne wyświetlanie informacji. Pokazują one dane EXIF, histogram oraz ustawienia aparatu w formie dużych tekstów. Do każdego z monitorów można przypisać różne informacje (Elektroniczny wizjer, wyświetlacze LCD tylnego panela oraz pomocniczy wyświetlacz LCD górnego panela), aby nie przytłaczać wizjera zbyt dużą ilością informacji i wygodniej z niego korzystać. Dzięki temu informacje są doskonale widoczne nawet przy fotografowaniu z poziomu komputera lub gdy aparat jest umieszczony w pozycji, w której trudno patrzeć przez wizjer i nie wszystkie wyświetlacze są widoczne. Ponadto, dla użytkowników, którzy preferują obsługę poprzez pokrętła, utrzymana została charakterystyka modeli GFX. Aparat GFX100 posiada "Tryb Wirtualnego Pokrętła", który wyświetla obraz pokrętła na górnym pomocniczym wyświetlaczu LCD. To wyświetlane pokrętło można obracać przy użyciu przedniego i tylnego Pokrętła Sterującego.
Ilość przycisków i dźwigni obsługi aparatu sprowadzono do minimum, by zapewnić łatwe i zrozumiałe zasady obsługi, a zarazem wygodne trzymanie aparatu w ręku. Z lewej strony korpusu aparatu znajduje się pokrętło trybu przesuwu kadrów pozwalające na natychmiastowe przełączanie pomiędzy zdjęciami, filmowaniem i trybem wielokrotnej ekspozycji. Użytkownik może też zapisać ustawienia aparatu dla każdego z trybów (ustawienia ekspozycji, balansu bieli, Symulacji filmu światłoczułego, itp.). Nawet gdy potrzebujesz fotografować i filmować w jednej sesji, wymaga to jedynie przestawienia pokrętła, by przywołać preferowane ustawienia aparatu.
Elektroniczny wizjer - 5.76 miliona punktów, 100% okrycie pola kadru oraz nachylany 3.2-calowy wyświetlacz LCD o rozdzielczości 2.36 miliona punktów
Aparat GFX100 odziedziczył po modelu GFX 50S popularny odłączany system elektronicznego wizjera (EVF), który można ustawiać pod różnym kątem wykorzystując adapter EVF-TL1. W wizjerze aparatu GFX100 zastosowano najwyższej rozdzielczości na świecie - 5.76 miliona punktów – panel OLED. Wizjer wyróżnia się powiększeniem 0.86x, zawiera pięć szklanych elementów optycznych i został specjalnie dostosowany do matrycy 102MP, która wymaga wyjątkowej precyzji przy ustawianiu ostrości.
Stosownie do charakterystyki fotografowanego motywu orz potrzeb fotografa dla elektronicznego wizjera (EVF) można ustawić tryb "Priorytetu częstotliwości odświeżania", "Priorytetu Rozdzielczości" lub "Priorytetu prędkości AF".
Monitor na tylnym panelu to 3.2 calowy dotykowy ekran LCD o rozdzielczości 2.36 miliona punktów. Monitor może być nachylany w trzech kierunkach.
Szybki i precyzyjny AF oparty o detekcję fazową wyznacza nowe standardy dla aparatów fotograficznych dużego formatu z matrycą większą niż małoobrazkowa
Aparat GFX100 jest pierwszym modelem systemu GFX, który wykorzystuje algorytmy AF opartego o detekcję fazową, zaadaptowane z czwartej generacji aparatów fotograficznych serii X (X-T3 oraz X-T30), w których rozwiązanie chwalone jest za precyzję i szybkość. Algorytm w pełni wykorzystuje 3.76 miliona pikseli detekcji fazowej rozmieszczonych na całej powierzchni matrycy i wyznacza nowe standardy prędkości i precyzji działania AF w aparatach z matrycą 55mmLF . Co istotne dotyczy to AF "Pojedynczego punktu", jak również „Strefowego" i „Szerokiego śledzącego" AF. Efektywność działania zastosowanego autofocusa jest szczególnie zauważalna przy stosowaniu stałoogniskowych obiektywów zawierających wieloelementowy zespół soczewek odpowiedzialnych za ustawienie ostrości. Prędkość pracy całego układu jest większa nawet o 210% w stosunku do konwencjonalnych systemów AF opartych na detekcji kontrastu.
Jednocześnie, aparat GFX100 może poszczycić się niezwykle istotnym zwiększeniem precyzji działania AF z detekcją Twarzy czy detekcją Oka, co jest szczególnie istotne dla fotografów mody czy portrecistów. Funkcja Detekcji Twarzy działa teraz także przy większych odległościach fotografowania i wyróżnia się znaczną poprawą w śledzeniu profilu postaci czy też śledzenia postaci poruszającej się w obszarze całego kadru - utrzymywana jest nawet ostrość na postaci, która chwilowo jest zasłonięta.
![]() |
Unikalna technologia odwzorowania koloru wykorzystująca dziedzictwo filmów światłoczułych – wspaniała jakość zdjęć
Połączenie nowo opracowanej matrycy obrazu oraz czwartej generacji procesora "X-Processor 4" oznacza, że aparat obsługuje tryb "16-bit RAW", jakiego oczekiwało wielu profesjonalnych fotografów. Aparat GFX100 realizuje także konwersję plików do 16-bitowych TIFF’ów. Ultra-wysoka rozdzielczość 100MP+ oraz odwzorowanie bogactwa barw i tonacji, jaką zapewniają tryby "Symulacji filmu światłoczułego", znacznie zwiększają możliwości post-produkcji zdjęć i realizację zróżnicowanych potrzeb profesjonalnych fotografów.
Aparat GFX100 posiada też funkcję "Efektu gładkiej skóry", która automatycznie wygładza tonacje skóry, czyli realizuje zadania, jakie zazwyczaj są wykonywane na komputerze przy końcowej obróbce zdjęć portretowych.
Inne nowe cechy i funkcje
- Aparat GFX100 może być zasilany dwiema bateriami NP-T125, co zwiększa do 800 liczbę zdjęć, jaką można wykonać korzystając przy fotografowaniu z tylnego monitora LCD
- Aparat może być zasilany i ładowany poprzez złącze USB-C. Podłączenie zewnętrznej baterii, która obsługuje zasilanie poprzez USB umożliwia jeszcze dłuższe ciągłe fotografowanie i równoczesne ładowanie dwóch baterii znajdujących się w aparacie.
- Jest to pierwszy model w serii GFX, który wspiera komunikację IEEE802.11ac 5GHz, co pozwala na szybszy transfer danych obrazu.
- Podobnie jak we wcześniejszych modelach GFX, aparat GFX100 jest kompatybilny z rozwiązaniem "Tether Shooting Plug-in PRO for Adobe® Photoshop® Lightroom®" oraz z "Capture One Pro FUJIFILM" dla przetwarzania plików RAW oraz obsługi fotografowania z poziomu komputera – wszystko z myślą o potrzebach profesjonalnych fotografów i usprawnieniu ich pracy.
Nazwa produktu, data wprowadzenia na rynek i cena
Nazwa produktu: Cyfrowy aparat fotograficzny "FUJIFILM GFX100".
Data wprowadzenia na rynek: koniec czerwca 2019.
Na stronie fujifilm-x.com/gfx znajdują się dodatkowe informacje o produkcie i wsparciu.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Nie przesadzili trochę z tą nazwą "LF 55mm"?
fiu fiu parametry robią wrażenie
przyjemność obcowania pewnie jak z "dobrze naoliwionym" Glockiem ;)
Staremu sonotrollowi oczywiście brakuje kółek do sterowania...
1.4kg - niby uzasadnienie jest ale jednak mogłoby być deko mniej...
@wzrokowiec
haha to samo miałem na myśli. Ledwo wyszli ponad mały obrazek i w sumie tylko teoretycznie jest to średni format ale w nazwie już jest wielki :D
Prawdziwy przełom i nowa jakość.
Wprawdzie gabarytami i urodą przypomina lotniskowy wózek narzędziowy do drobnych prac remontowych przy samolotach ale prawda jest taka, że tym body pozamiatali.
Jeśli nawet uznać że pozamiatali to w bardzo niszowym segmencie dla wąskiej grupy fotografów. którzy i tak w większości będą to body wypożyczać pod konkretne zlecenia a nie kupować. Bardzo dobry produkt dla promocji marki ale wątpię czy Fuji na tym modelu zrobi zysk. Sprzedawać się będą pewnie pojedyńcze egzemplarze dla wydawców magazynów mody, National Geographic itp.
Brałbym gdyby nie ta cena:)
blad gramatyczny:
(z dwie bateriami, kartą pamięci i elektronicznym wizjerem)
chyba dwiema...
a co do aparatu brzmi zachecajaco o ile z cena nie pojada za daleko -
co teraz bedzie z Phase One i jej/jego lusterkowcami?
na ślubniaki taki zabrać :D - za 15 tysięcy oddaje 100 zdjęć :D
No dobra, dobra, ale jaki jest czas synchronizacji błysku ?
Kloc.
Znowu megapiskelowa matryca. Ktoś chyba dodał to do słownika autokorekty bo błąd nagminny na stronie optyczne.pl
> 1.4kg - niby uzasadnienie jest ale jednak mogłoby być deko mniej...
Przecież to tyle co ważą małoobrazkowe "flagowe" korpusy N i C.
Nic o trybie seryjnym. No, ale przy 102 Mpx i 16 bitach to jak w ogóle będzie jakiś, to dobrze. Szkoda też, że nie ma już pokręteł nastaw czasu i ISO i innych. Pokrętła wirtualne? ciekawy pomysł.
Mimo to, urządzenie imponujące. Stabilizacja matrycy to zdecydowanie dobry pomysł.
Nikolai: 1/125s.
JdG: 5.0 fps
I dwie szybkie karty SD (ale czemuś zważyli go z jedną!) ;)
> 5.0 fps
to lepiej niż Pentax K-1. No, no, potężna maszyna.
Przydałby się jeszcze taki "reporterski" wizjer, z 2-3 Mpx.
Za design to tam chyba odpowiadają te same osoby, co Skody projektują...
Stabilizacja matrycy, 4k bez cropa - przeciez to bez sensu, zapytajcie canona... 🤣
A na powaznie to ma chyba wszystko co dzisiaj sie w aparatach upycha i do tego "wielki" format.
Idealny do trzaskania selfiaczy.
Kocham Fuji . platonicznie ;
Na DPReview sa pierwsze sample ,,przedprodukcyjne'' -
link
No cóż na papierze petarda..............jednak zdjęcia nie wyglądają lepiej niż z czegokolwiek innego (np. ostatnie FF różnych producentów).
Rozdzielczość zabójcza, rozpiętość tonalna nie szokuje już, kolory jak u innych - nadal to jest technologia CMOS i to po prostu widać.
Sprzęt do banerów, druków gigaformatowych, do specjalnych zastosowań gdzie trzeba rozdzielczości.
Niema czym się podniecać Panie i Panowie - to nie jest ,,To'' na co czekamy.
16 bit RAW, stabilizacja 5,5 EV - miło by było mieć w FF oraz w APSC za cene dla ludu.
Ja wiem, że to nie jest sprzęt do nagrywania, jednak 4k/30 stawia pytanie czy procesor za słaby, czy inżynierowie od kodeków? Ten sprzęt powinien już być gotowy na 8k a nie taki archaizm.
A sorki, szum też charakterystyczny dla CMOS'a - po prostu jest i widać dziłanie algorytmów odszumiających jak dla mnie już od ISO 400.
Niezły klocek, ale parametry imponujące. Trochę dziwne, że wybieraka (d-pad) tutaj nie dali - w X-T2, X-T3 czy X-H1 był, a tutaj go pożałowali.
Tak na marginesie, ciekawe ile zajmują pełne RAW-y z tej matrycy i jak się na czymś takim pracuje np. w LR.
LF?
44x33mm.
Czym oni się podniecają jak PhaseOne ma matrycę 53x40mm i nienazywa jej MF, tylko "Full Frame Medium Format".
link
To nawet nie jest Full Frame Medium, a nie żaden MF...
To takie FF++
@handlowiecupc
"Ja wiem, że to nie jest sprzęt do nagrywania, jednak 4k/30 stawia pytanie czy procesor za słaby, czy inżynierowie od kodeków?"
Chyba nie doczytałeś, że to jest oversampling z pełnej szerokości matrycy, z 50 Mpix z wewnętrznym 10 bit i przepływnością 400 Mbps, więc odpowiedz sobie na pytanie, czy to taki słaby procesor.
Prosimy o IBIS w T-4!!!! A tak na serio, kto to kupi? Jest wystarczająco dużo firm przemysłowych dla których maksymalna rozdzielczość jest alfą i omegą w dokumentacji ich produktów i dla których cena to mały pikuś.
PhaseOne nie ma IBISa a to przewaga bo nie wszędzie jest czas czy miejsce na ustawianie statywu.
@mate
Zwracam honor, zatem technicznie 8k/30 też możliwe i pozostaje sądzić, że z czasem zrobią i taką możliwość za dopłatą jakiegoś śmiesznego 1000 ojro :-)
haha czytając te wpisy, mam wrażenie, że jeszcze żaden z obecnych tu użytkownik forum optycznych nie kupił sobie aparatu fotograficznego, bo nadal czekają na ten "jedyny", który by choć w małej części spełnił ich oczekiwania :)
Brawo !!! Pierwsza LF cyfrowa !!!
Tak lubie Fuji i chetnie bym cos ich malego kupil (znowu), ale teraz to zdanie zawsze bedzie za mna chodzic. Za co Fuji, za co ??
Mhm, lubia pomniejsac pixele, ktos wie ile maja ?
Wielkosc - chyba sa za pan brat z Olkiem, kamera zaczyna wygladac jak OM-D-X.
EVF - nareszcie zrobiono jak nalezy, na przegubie, pieknie !
Virtualne kolka i animacja ??? No bez jaj.
Przyciski nie przeskalowaly sie komus na produkcji i wyszly takie jak zirenka maku ?
Plus za wlasciwe umieszczenie przycisku play, tak mam przeniesione w Nikonie, na przod ale w ten sam rejon.
Brak oznaczen pomaga szybciej uczyc sie skrotow ?
Jak patrze na Fujifilm X-T3 to pokretla, przyciski i obsluga wydaja mi sie super, marzenie, widoczne, pod reka, tak somie wyobrazam raj, teraz patrze na to co wyszlo i sie zastanawiam czy ktos to widzial i mial w reku ?
Czy fotografowanie MF to zupelnie inna bajka i potrzebne jest cos innego ?
Liczył ktoś wielkość sensela na tym wynalazku ?
I czy to w ogóle można zaliczyć do korpusów PRO, choćbyz powodu dyfrakcji ?
Ale pitolenie.
LF 55mm w na planecie Fujifilm to raptem najmniejszy MF na Ziemi..
Od dawna było wiadomo że jakby nie przycumować marketingowców to odfruną nadymanym przez siebie balonem w przestworza.
Tym z Fuji, jak widać, udało się za pomocą tego wehikułu znaleźć się na jakiejś odleglej planecie, ponad wszelką wątpliwość w innej galaktyce.
@mgkiller
piszesz "To nawet nie jest Full Frame Medium, a nie żaden MF... "
znasz dobrze angielski? w linku jest napisane:
Full Frame Medium Format - ja bym to przetlumaczyl jako pelnoprawny sredni format. Slowa FULL FRAME nie odnosza sie tu do pelnej klati z formatu 135 36x24mm, tylko oznaczaja pelna klatke sredniego formatu.
PhaseOne pisze
The full frame medium format sensors found in the current range of IQ Digital Backs are 2.5x larger than that of full frame DSLR cameras, and 1.5x larger than cropped sensor mirrorless medium format.
Czyli pisza...
Pelnoprawne sensory sredniego formatu w obecnej gamie cyfrowych scianek IQ sa 2.5x wieksze od pelnoklatkowych sensorow w lustrzankach cyfrowych oraz 1.5x wieksze niz skropowane sensory w belusterkowym srednim formacie
Super maszyna. Szkoda, ze za 50 patyków.
@sektoid
super maszyna, ale do jakich celow? konkretnie?
Sensel 3,77 μm z dyfrakcją od f/5.6 faktycznie nie wiadomo, na jaką półkę położyć taki korpus.
@Jonny
"Sensel 3,77 μm z dyfrakcją od f/5.6 faktycznie nie wiadomo, na jaką półkę położyć taki korpus."
Ciekawe: "dyfrakcja od 5,6"? Przy większym pikselu/sensylu dyfrakcja znika i mamy idealny obraz? Myślałem, że to co pisze @Pokoradlasztuki nikt nie czyta, a jednak nie dość, że czyta, to w to wierzy.
@Negatyw - nie mieszajmy wiary, czy niewiary, do nauki tak ścisłej, jak optyka.
Zagęszczanie sensorów ma sens tylko do określonej granicy, poza którą jest już tylko dosyć śmiesznie.
Ta soczewka co jest tu, ma mocowanie filtra na 77mm, tak biednie jak na MF, nie mwoiac juz o LF, ktos wyliczyl ze 1.2 na FF da mniejsza glebie ostrosci niz szkla Fuji w G-mount.
" LF 55mm w na planecie Fujifilm to raptem najmniejszy MF na Ziemi.. "
Leica ma mniejszy :P
@gamma
Ty chyba nie znasz polskiego.
Bo ja dokładnie właśnie to napisałem.
Full Frame Medium Format - to właśnie pełnowartościowy medium format. 53x40mm
A to co tutaj pokazał Fuji to FF++ czyli 44x33mm
Czego nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi?
To nie jest LF.
To nawet nie jest Pełny MF.
@Jonny
"@Negatyw - nie mieszajmy wiary, czy niewiary, do nauki tak ścisłej, jak optyka.
Zagęszczanie sensorów ma sens tylko do określonej granicy, poza którą jest już tylko dosyć śmiesznie."
Ja wiem, że Ty znasz lepiej optykę od zespołu konstruktorów Fujifilm GFX 100. Może jedynie Pokoradlasztuki dorównuje Tobie wiedzą. Jak do tej pory większe zagęszczenie sensorów przekłada się na lepszą jakość obrazu pod warunkiem nie przekroczenia poziomu zakłóceń, a dokładnie stosunku szum/sygnał_użyteczny. Oczywiście są jeszcze inne wady dużej ilości pikseli, chociażby duża ilość informacji do przetworzenia i tym samym długi czas na to potrzebny. Dla fotografa limit dyfrakcyjny w praktyce zależy od długości przekątnej kadru (matrycy) a nie od wielkości piksela (sensora).
Bardzo fajny sprzęcik jako prezent komunijny :)
@Exmor
"Bardzo fajny sprzęcik jako prezent komunijny :)"
Mogę tylko zazdrościć młodym, moja komunia była dawno, bardzo dawno temu :(
@Negatyw, zależności są różne, między innymi średnica dysków Airy'ego, ale uwierz mi, że kompletnie nie zależy mi na tym, aby Cię przekonać, bo Twoja prawda jest twojsza, niż mojsza. ;)
Jakość obrazu jest tak wysoka że na pierwszy dzień dla fotografa przewidziano rabat na pieluchomajtki.
@Jonny
"zależności są różne, między innymi średnica dysków Airy'ego"
Popełniasz ten sam błąd co kilka innych osób, chcesz oceniać jakość z poziomu pojedynczego piksela, zamiast rozpatrywać docelowy format. W praktyce nadmiar pikseli nie przeszkadza, a często jest z korzyścią dla jakości i 4 mniejsze piksele przeskalowane do jednego dadzą lepszą jakość niż jeden większy.
@JdG, napisał:
23 maja 2019, 12:45
"> 1.4kg - niby uzasadnienie jest ale jednak mogłoby być deko mniej...
Przecież to tyle co ważą małoobrazkowe "flagowe" korpusy N i C. "
Który z bezlusterkowców od C i N waży więcej? Musisz ciągle wypisywać te bzdury?
link
link
@Bahrd, napisał:
"Nikolai: 1/125s. "
Dlatego to dość spora wada, własnie w dyscyplinie w której byłby najlepszy.
Mozna powiedzieć, że dyskwalifikacja, tym bardziej patrząc na reszte cech użytkowych.
@Jonny
23 maja 2019, 22:06
"Sensel 3,77 μm z dyfrakcją od f/5.6 faktycznie nie wiadomo, na jaką półkę położyć taki korpus."
Kolejny płaskoziemca :)
102 mega na tej powierzchni oznacza, że gotowa jest 60-megowa matryca FF BSI. :)
@sanescobar
A Nikon D5 ile waży?
@laszlobenesz
"A Nikon D5 ile waży?"
A jaki sens ma porównywanie bezlustra z wysokorozdzielczą matrycą do reporterskiej lustrzanki?
@Szabla
Szkoda tylko, że nie ma gotowej taniej matrycy 54x41mm :(
@mate
No nie pomyslalem, że reporterska lustrzanka nosi się sama. Nie wiedziałem też, że D5 nie jest wykorzystywany w studio.
@laszlobenesz
"No nie pomyslalem, że reporterska lustrzanka nosi się sama."
Nosi się tam, gdzie tego Fuji i tak nie weźmiesz.
"Nie wiedziałem też, że D5 nie jest wykorzystywany w studio."
Bo praktycznie nie jest, jak już chodzi o lustrzanki, to korpusy pokroju 5DsR czy D850.
@laszlobenesz, napisał:
28 maja 2019, 21:23
"@sanescobar
A Nikon D5 ile waży?"
Trzeba najpierw rozumieć co się do czego porównuje, gdybyś mniej czasu spędzał na odbieraniu przyrodzenia w swoim biurze pewnie byś zarejestrował dlaczego wypada porównywać bezlustra do bezluster a lustrzanki do lustrzanek. Bo korpusy konkurencji są jednak zdecydowanie lżejsze ale to też inne formaty ale po co ja ci to tłumacze?
Daremny trud....