Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony VENICE - nagrywanie w 6K przy 90 kl./s

Sony VENICE - nagrywanie w 6K przy 90 kl./s
4 czerwca
2019 13:41

Sony informuje o nowych, dodatkowych funkcjach dla pełnoklatkowej kamery filmowej VENICE. Pojawią się one przy okazji następnej aktualizacji oprogramowania.

Informacja prasowa

Dalszy rozwój kamery Sony VENICE: możliwość rejestracji obrazu 6K przy 90 kl./s.

Czerwiec 2019 r. - Firma Sony ogłosiła nowe tryby HFR i dodatkowe funkcje pełnoklatkowej cyfrowej kamery filmowej VENICE. Zostaną one wprowadzone w wewnętrznym oprogramowaniu w wersji 5.0, którego wydanie zaplanowano na styczeń 2020 r.

W czerwcu br. firma Sony udostępniła wewnętrzne oprogramowanie w wersji 4.0. Jego elementem była opcjonalna licencja na tryby HFR, umożliwiająca rejestrację obrazu w formacie 4K 2,39:1 przy 120 kl./s, 4K 17:9 przy 110 kl./s, 4K 4:3 przy 72 kl./s i 6K 3:2 przy 60 kl./s. W wersji 5.0 pojawią się kolejne tryby: 6K 2,39:1 przy 90 kl./s i 6K 17:9/1,85:1 przy 72 kl./s. Pozwolą one uzyskać materiał 24p do wyświetlenia w trzykrotnie zwolnionym tempie nawet przy filmowaniu w rozdzielczości 6K. Ponieważ film zarejestrowany przy różnych ustawieniach klatkażu będzie pochodził z jednej kamery, filmowcy zachowają małą głębię ostrości obrazu z pełnoklatkowej matrycy. Oversampling przy rozdzielczości 6K zapewni ponadto lepszą jakość końcowego materiału.

- Stały dialog ze środowiskiem filmowców pozwala nam systematycznie rozwijać kamerę VENICE i spełniać oczekiwania najbardziej utalentowanych twórców - wyjaśnia Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. - Kamera ta znalazła już zastosowanie w produkcji ponad 100 filmów pełnometrażowych i seriali. Wewnętrzne oprogramowanie w wersji 5.0 dodatkowo zwiększy jej uniwersalność, przynosząc korzyści wszystkim użytkownikom.

Do najważniejszych filmów nakręconych ostatnio kamerą VENICE należą: „21 Bridges” z wytwórni STXfilms (zdjęcia: Paul Cameron, ASC), „Bad Boys for Life” z wytwórni Sony Pictures (zdjęcia: Robrecht Heyvaert) czy „Minamata” w reżyserii Johnny’ego Deppa (zdjęcia: Benoît Delhomme).

Wewnętrzne oprogramowanie VENICE w wersji 5.0

W wersji 5.0 wprowadzono różne cechy i funkcje zwiększające możliwości oraz efektywność produkcji. Najważniejsze elementy:

  • Tryby HFR - 6K 2,39:1 przy maks. 90 kl.s i 6K 17:9 przy 72 kl./s.
  • Kodek Apple ProRes 4444 - zapis materiału filmowego HD o wysokiej jakości na kartach SxS PRO+ bez używania rejestratora Sony AXS-R7. Ten sposób zapisu jest szczególnie użyteczny przy tworzeniu efektów specjalnych w rozdzielczości HD.
  • Wyjście na monitor z obrotem o 180 stopni - możliwość obrócenia obrazu w wizjerze i na wyjściu SDI.
  • Wysoka rozdzielczość powiększeń obrazu na monitorze HD - rozszerzenie obecnej zaawansowanej technologii, która poprawia jakość powiększenia obrazu w wizjerze: obecnie w taki sam sposób można przetwarzać sygnał na wyjściu na monitor HD.
  • Ulepszenia w ustawieniach znaczników użytkownika - zmiany w menu ułatwiające wybieranie linii kadru w wizjerze.

Dbałość o najlepszą jakość obrazu i stosowanie najlepszych metod pracy

Firma Sony ogłosiła także kolejny efekt współpracy z organizacjami branżowymi nad zapewnieniem najwyższej jakości obrazu i utrwaleniem zamysłu twórców filmu:

  • Zgodność z ACES - kamera VENICE, tak jak wcześniej modele F65, F55 i F5, spełniła wymagania określone w programie ACES Product Partner Logo i uzyskała logo ACES. Dzięki nowo udostępnionym funkcjom IDT i prawidłowo skonfigurowanemu systemowi zarządzania kolorem ACES kamera zapewnia spójną reprodukcję barw i pozwala wiernie przekazać wizję twórcy.

Targi Cine Gear Expo

Kamerę VENICE, w tym wprowadzone w wersji 4.0 nowe tryby HFR oraz popularny system rozszerzenia VENICE, można było oglądać na stoisku Sony na targach Cine Gear Expo w Paramount Studios.

Podczas Cine Gear Expo odbyły się ponadto następujące pokazy i seminaria organizowane przez firmę Sony:

  • Otwarty pokaz filmu „Gorzkie wino” nakręconego przez serwis Netflix kamerą VENICE
    Piątek 31 maja | 19:00 | Paramount Theater
    Aby uczcić 50. urodziny Rebekki (Rachel Dratch), Abby (Amy Poehler) organizuje weekendowy wyjazd grupy najlepszych przyjaciółek do pięknego hrabstwa Napa. Pracoholiczka Catherine (Ana Gasteyer), rekonwalescentka Val (Paula Pell), domatorka Jenny (Emily Spivey) i zmęczona mama Naomi (Maya Rudolph) są pełne zapału: chcą się zrelaksować i odnowić łączące je realacje. Kiedy jednak zaczyna płynąć alkohol, a do żartów i plotek wkrada się proza życia, bohaterki zaczynają inaczej patrzeć na swoją przyjaźń i przyszłość. Gorzkie wino to ciepła komedia w reżyserii Amy Poehler. W pozostałych rolach występują Tina Fey, Jason Schwartzman i Cherry Jone.
  • Obraz 6K z małego, zaawansowanego systemu kamerowego
    Piątek 31 maja | 16:30 | Sherry Lansing Theater
    Arthur To (Zjawa, Nocne życie, Bogowie ulicy) jest specjalistą od obrazu cyfrowego. Nie raz pracował już w trudnych warunkach. Do nakręcenia filmu dokumentalnego o programie pomocy humanitarnej w strefie wojny w Iraku wybrał więc kamerę Sony VENICE. Arthur opowie, dlaczego połączenie aparatu α7R III, obiektywów Sony G Master i oszczędzających czas funkcji kamery VENICE umożliwiło mu sprawniejszą pracę i zapewniło większą swobodę twórczą. Spotkanie poprowadzi Debra Kaufman, autorka wielu tekstów dla think tanku ETCentric.
  • Połączyć najlepszą jakość obrazu z najkrótszym czasem realizacji
    Sobota 1 czerwca | 10:15 | Sale projekcyjna 5
    Twórca zdjęć filmowych Alister Chapman pokaże w praktyce, jak łatwo jest wykorzystywać w pracy 16-bitowe pliki X-OCN utrwalone kamerą Sony VENICE. Przedstawi następnie inne rozwiązania, które pomagają użytkownikom tej kamery w uzyskaniu znakomitego obrazu: wewnętrzny system filtra ND, stosowanie różnych tablic LUT do podglądu obrazu, sprawdzania ekspozycji i twórczego kształtowania obrazu z kamery, a także łatwość zmieniania systemu mocowania obiektywu i demontowania bloku przetwornika w celu użycia systemu rozszerzenia VENICE.
  • Kształtowanie obrazu w Guilty Pleasure TV
    Sobota 1 czerwca | 11:30 | Sale projekcyjna 5
    Operator Star Berry, pierwszy asystent operatora Colin Duran i technik obrazu cyfrowego Eric Henson opowiedzą o pracy nad serialem Dynastia wyprodukowanym przez stację CW. Spotkanie poprowadzi Jay Holben: producent, reżyser i autor wielu publikacji poświęconych kinu.
  • Łączenie kamer w produkcjach dokumentalnych
    Sobota 1 czerwca | 14:45 | Sherry Lansing Theater
    W produkcjach dokumentalnych każde ujęcie powinno nieść w sobie maksymalny ładunek emocjonalny. Zdarza się jednak, że do nakręcenia dobrego materiału nie wystarcza jedna kamera. Operator Robert William Scribner pokaże, jak łatwo jest dopasować obrazy z różnych kamer poprzez wykorzystanie krzywych S-Log. Przedstawi w tym celu przykłady z produkcji filmu o paralotniarzach. Uczestnicy seminarium zobaczą, w jaki sposób do nakręcenia podniebnych przygód wykorzystane zostały różne kamery i aparaty Sony: FS7 II, FS5 II, α7R III oraz RX0 II.


Komentarze czytelników (2)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 4 czerwca 2019, 18:09

    Skoro taki potwór nie ma jeszcze 8k to jak uwierzyć producentom smartfonów, że wprowadzą je w najbliższych flagowcach?

  2. komor
    komor 4 czerwca 2019, 19:09

    Bo taki potwór to jest sprzęt, który ma dać prawdziwy obraz bez uproszczeń, z odpowiednią dynamiką, odpowiednim bitrate, bez nadmiernego podpróbkowania chrominancji itd. A smartfony będą miały tak, jak się robi dla komsumenta, czyli wyostrzone, podkręcone kolory, osiem-ka teoretycznej rozdzielczości itd.
    Zresztą nie wiem, który producent smartfonów deklaruje wprowadzenie 8K? Pewnie któryś z tych od telewizorów?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.