Sony RX100 VII
Sony zaprezentował dzisiaj nowy, zaawansowany kompakt - model RX100, który pojawił się w siódmej odsłonie.
Informacja prasowa
- Nowo opracowany 20,1-megapikselowy[i], warstwowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ typu 1,0" z własnym układem pamięci DRAM oraz procesor obrazu BIONZ X™ najnowszej generacji
- Wydajność na poziomie aparatu α9: wyliczanie parametrów śledzenia AF/AE nawet 60 razy na sekundę[ii] i zdjęcia seryjne z szybkością 20 kl./s[iii] z automatyką ostrości/ekspozycji i bez znikającego obrazu[iv]
- Najlepszy na świecie[v] system AF z 357 umieszczonymi w płaszczyźnie ogniskowej polami AF opartymi na wykrywaniu fazy oraz 425 polami AF opartymi na wykrywaniu kontrastu; największa na świeciev szybkość ustawiania ostrości: 0,02 s[vi]
- Śledzenie ostrości w czasie rzeczywistym i ustawianie ostrości w czasie rzeczywistym na oczy ludzi i zwierząt[vii]
- Obiektyw ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–200 mm[viii] F2,8 – F4,5 o dużym otworze przysłony i dużej krotności zoomu
- Nowy tryb „Pojedynczej serii zdjęć”[ix] umożliwiający fotografowanie z szybkością do 90 kl./s[x]
- Profesjonalny zestaw funkcji przy filmowaniu: 4K[xi] HDR (HLG)[xii], śledzenie obiektu w czasie rzeczywistym, ustawianie ostrości na oczy w czasie rzeczywistym, stabilizator obrazu 4K Active SteadyShot™, zapis filmów w układzie pionowym i wbudowane gniazdo mikrofonowe
![]() |
Firma Sony ogłosiła nowy aparat z nagradzanej serii RX: RX100 VII (DSC-RX100M7). Model ten, oparty na rozwiązaniach technicznych z pełnoklatkowego korpusu bezlusterkowego Sony α9, wyznacza nowe standardy działania aparatu kompaktowego. Jego użytkownicy mają więc pewność, że mimo kieszonkowych wymiarów ich aparat zapewnia profesjonalną jakość zdjęć wykonywanych w codziennych sytuacjach.
Kluczowymi podzespołami aparatu RX100 VII są nowo opracowany warstwowy przetwornik CMOS Exmor RS typu 1,0" i procesor obrazu BIONZ X najnowszej generacji. Ich połączenie zaowocowało niespotykaną wcześniej wydajnością systemu AF oraz szybkością osiąganą dotychczas wyłącznie przez korpus α9. Elastyczność podczas zdjęć to także rezultat zastosowania obiektywu ZEISS® Vario-Sonnar T* 24–200 mm[viii] F2,8 – F4,5. Dzięki dużemu zakresowi ogniskowych aparat RX100 VII sprawdzi się w różnorodnych zastosowaniach, zarówno amatorskich, jak i profesjonalnych.
Nowy standard wydajności systemu AF w aparacie kompaktowym
Aparat RX100 VII wyposażono w najlepszy na świecie[v] system AF z 357 umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej polami AF wykrywającymi fazę oraz 425 polami wykrywającymi kontrast. Ulepszenia w sterowaniu napędem obiektywu skróciły ponadto ustawianie ostrości do najmniejszej na świecie[v] wartości: 0,02 s[vi]. Znaczącą zmianą w działaniu automatyki ostrości i ekspozycji podczas zdjęć seryjnych[xiii] jest wyliczanie parametrów AF/AE nawet 60 razy na sekundę[ii] oraz utrwalanie dynamicznych akcji z szybkością do 20 kl./s[iii], ze śledzeniem ostrości i ekspozycji.
Przetwornik obrazu umożliwia obecnie fotografowanie bez zaników obrazu[iv]. Oznacza to, że podgląd pozostaje widoczny nawet przy zdjęciach z szybkością 20 kl./s[iii], jak w modelu α9. Nowością w aparacie RX100 VII jest tryb zapisu „Pojedyncza seria zdjęć”[ix]. Pozwala on fotografować w formacie JPEG/RAW z szybkością do 90 kl./s[x], z użyciem migawki niwelującej zniekształcenia. W trybie „Pojedyncza seria zdjęć”[ix] dynamiczne akcje są utrwalane tak, jak na pojedynczych zdjęciach. Aparat wykonuje jednak 7 zdjęć w szybkością 90, 60 lub 30 kl./s, umożliwiając wybór najlepszego momentu.
RX100 VII jest pierwszym aparatem kompaktowym z funkcjami „Śledzenie w czasie rzeczywistym” oraz „Ustawianie ostrości na oczy w czasie rzeczywistym”. Pierwsza z nich, wykorzystująca najnowszy algorytm Sony, rozpoznaje obiekty z użyciem sztucznej inteligencji i gwarantuje maksymalną precyzję przy ich utrwalaniu, również za pomocą panelu dotykowego z tyłu aparatu. „Ustawianie ostrości na oczy w czasie rzeczywistym” to najnowsza wersja renomowanej, opartej na sztucznej inteligencji technologii Sony Eye AF. Rozpoznaje ona obiekty w celu wykrycia oczu i ich analizy w czasie rzeczywistym, a przez to zwiększa wydajność, szybkość i dokładność działania funkcji Eye AF przy fotografowaniu ludzi i zwierząt[vii]. W rezultacie fotograf może skoncentrować się wyłącznie na kompozycji ujęcia[xiv].
![]() |
Idealne narzędzie do filmowania
Aparat RX100 VII jest lekki i nieduży: waży około 302 g przy wymiarach 102 x 58 x 43 mm[xv]. Oznacza to, że można go stale mieć przy sobie i zainstalować tam, gdzie nie zmieszczą się większe modele. Tym bardziej zaskakujący jest więc zestaw profesjonalnych funkcji do filmowania, które znakomicie ułatwią pracę autorom wideoblogów i innym twórcom treści:
- Wewnętrzny zapis filmów 4K w formacie XAVC S™ o dużej przepływności, z indywidualnym odczytem wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupy[xi]
- Śledzenie ostrości w czasie rzeczywistym i ustawianie ostrości na oczy w czasie rzeczywistym w czasie filmowania
- Stabilizator obrazu 4K Active SteadyShot, 8-krotnie wydajniejszy niż standardowy stabilizator 4K SteadyShot[xvi]
- Wbudowane wejście mikrofonowe[xvii]
- Krzywe Hybrid Log-Gamma (HDR) / S-Gamut3.Cine/S-Log3, S-Gamut3/S-Log3
- Zgodność z dodatkiem „Movie Edit” do aplikacji mobilnej Imaging EdgeTM umożliwiającym stabilizację i edycję filmów
- Zapis filmów w układzie pionowym[xviii]
- Funkcja nagrywania interwałowego[xix] do tworzenia animacji poklatkowych
- Tryb Super Slow Motion[xx]: nagrywanie z szybkością do 1000 kl./s
- Możliwość obrócenia ekranu o 180 stopni: ułatwienie przy filmowaniu wideoblogów
- RX100 VII wyznacza nowe standardy fotografowania i filmowania aparatem kompaktowym - mówi Yann Salmon-Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. - Jesteśmy przekonani, że jego fenomenalna szybkość i system AF spotkają się z bardzo dobrym przyjęciem klientów. Świadomość, że ich aparat dorównuje potencjałem modelowi α9, przełoży się na pełne zaufanie do tego modelu.
Nowy futerał na aparaty z serii RX100
Nowością w ofercie akcesoriów Sony do aparatów z serii RX100 jest wykonany z materiału o wyglądzie skóry futerał ochronny z osłoną obiektywu i paskiem na ramię (LCJ-RXK). Zapewnia on dostęp do gniazda mikrofonowego i złącza USB, można więc ładować aparat i przesyłać obrazy bez jej zdejmowania.
![]() |
Dostępność
Dostawy aparatu RX100 VII i futerału LCJ-RXK do Europy rozpoczną się w sierpniu 2019 r.
[i] Rozdzielczość efektywna, w przybliżeniu.
[ii] Gdy używana jest migawka elektroniczna, dla czasów otwarcia migawki 1/60 s i krótszych.
[iii] Gdy używana jest migawka elektroniczna, w trybie zdjęć seryjnych „Hi”. Dla czasów otwarcia migawki 1/60 s i krótszych.
[iv] Gdy używana jest migawka elektroniczna. Im dłuższy czas otwarcia migawki, tym mniejsza częstotliwość odświeżania ekranu.
[v] Wśród aparatów cyfrowych z niewymiennym obiektywem i przetwornikiem obrazu typu 1,0". Stan na lipiec 2019 r., badanie Sony.
[vi] Pomiar wewnętrzny, norma Camera & Imaging Products Association, przy f = 9,0 mm (szeroki kąt), EV 6,6, automatyce programowej, trybie ustawiania ostrości AF-A i centralnym obszarze AF.
[vii] Tryb ustawiania ostrości w czasie rzeczywistym na oczy zwierząt działa tylko przy fotografowaniu. Nie można go łączyć z funkcją śledzenia ostrości. Nie są rozpoznawane oczy pewnych zwierząt. Efektywność ustawiania ostrości zależy od sceny i właściwości motywu.
[viii] Kąt widzenia (w przeliczeniu na format 35 mm).
[ix] W jednej serii wykonywanych jest siedem fotografii. Ostrość i ekspozycja są nastawiane na pierwsze zdjęcie.
[x] Przy wybranym trybie zapisu „Pojedyncza seria zdjęć: Hi”.
[xi] 3840 × 2160 pikseli. Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy przepływności 100 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC UHS-I (U3). Kiedy funkcja „Temp. auto. wyłącz.” jest ustawiona na „Standardowa”, czas wykonywania zdjęć seryjnych jest ograniczony do mniej więcej 5 minut.
[xii] Aby wyświetlać filmy HDR (HLG), należy za pomocą przewodu USB podłączyć ten produkt do telewizora Sony zgodnego z HDR (HLG).
[xiii] W porównaniu z modelem RX100 VI.
[xiv] Aparat pozwala na wybór lewego lub prawego oka zarówno w menu, jak i przy użyciu panelu dotykowego.
[xv] Szerokość × wysokość × głębokość.
[xvi] Kąt kompensacji obrazu przy minimalnej ogniskowej (w porównaniu ze standardowym trybem 4K).
[xvii] Do podłączenia mikrofonu bez użycia zestawu z uchwytem niezbędne jest dodatkowe wyposażenie.
[xviii] Odtwarzanie filmów w aparacie odbywa się w układzie poziomym. Możliwość odtwarzania filmów w pionie zależy od urządzenia.
[xix] Podczas nagrywania interwałowego nie działa funkcja Wi-Fi.
[xx] Nie jest możliwe nagrywanie dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Na zdjęciach jest rzeczywiście ten model? Bo napisy na obiektywie nie pokrywają się z danymi tekstu, oraz są inne niż na zdjęciach z artykułu "w naszych rękach"
Zdjęcie zdecydowanie przedstawia starszy model.
A co do samej premiery: 7. generacja sprzętu o najgorszej ergonomii na rynku. Naprawdę nie da się tam dać żadnego uchwytu? Wymiarów i tak nie zwiększy, bo obiektyw wystaje, a obecnie jest tragedia :(
Widzę, że już podmienione i dodane więcej zdjęć w tekście :)
@ryszardo - można dokupić doklejany grip, jest też fajny pokrowiec dopasowany do aparatu więc gripa wtedy w ogóle nie trzeba.
Grip kosztuje jakieś 60 zł.
A można gdziekolwiek sprawdzić ergonomię z gripem?
Pytam poważnie, bo szczerze mówiąc o jego istnieniu nie wiedziałem i choć doklejany uchwyt uważam za mało optymalny, to może on znacząco zmienić moją opinię o tej serii, ale muszę to sprawdzić.
W sklepach stacjonarnych wyłącznie gołe aparaty z beznadziejną ergonomią, a ocena tego parametru na podstawie zdjęć lub recenzji to nieporozumienie.
Pokrowce uważam za pomysł chybiony, bo uniemożliwiają użycie statywu (trzeba zdejmować) i moim zdaniem wyglądają komicznie, ale co kto lubi.
W sklepie raczej nikt Ci nie przyklei na stałe gripa.
No właśnie wiem.
Dlatego pytam o inne alternatywy. Bo jak nie ma, to trochę słabo :/
Większym mankamentem tego urządzenia jest brak jakiegoś pokrętła umożliwiającego szybką korektę ekspozycji. Wystarczyłoby jedno, jak w Olympusie PEN. Grip do takiego maleństwa? po co? przecież obiektywu na 3-kilowego tele i tak się nie da wymienić.
ciekawe jak z jakością obiektywu. i drugie o JASNOŚĆ - jeśli tak jak w poprzednikach będzie spadała tak samo szybko to znaczy że na większości zakresu będzie f4.5 czyli tak naprawdę mamy pogorszenie parametrów. Taka przysłona przy patrycy 1'' to w zasadzie od początku działanie na limicie dyfrakcyjnym ...
Tradycyjnie 1000 zł więcej niż edycja o numer niżej czy jakaś niespodzianka?
@JdG
Po co lepszy uchwyt? Dla komfortu i pewności chwytu. Miałeś któregokolwiek RX100 w ręce? Wiesz, jak bardzo jest to niewygodne? Uchwyt nie musi być bardzo głęboki w takim aparacie, ale ma dawać oparcie dla palców. Przy okazji łatwiej dzięki temu zapamiętać ustawienie ręki i trafiać w przyciski i pokrętła 'na ślepo'.
Korekcja może być pod pokrętłem sterującym lub dowolnym przyciskiem.
A na co to komu
Ale tu jest większe upakowanie pikseli niż w A7r4, czyli jak udowodniło kilku kolegów, nie da się tym focić bez statywu!
ma stabilizację. A tutejsze dowody to raczej specyficzna, lokalna rozrywka, nic więcej.
Mogli by już odpuścić z tymi generacjami. Zamiast tego wolałbym 4 wersje różniące się zaawansowaniem i obiektywem.
@handlowiecupc, napisał:
"czyli jak udowodniło kilku kolegów, nie da się tym focić bez statywu!"
Jeden oszołom to nie kilku kolegów. Poza tym, udowodnić coś to przeważnie oznacza przedstawić niezbite dowody a powoływanie się na magie i czarownice oraz opowieści ze stumilowego lasu nie mają nic wspólnego z faktami.
@JdG
"Większym mankamentem tego urządzenia jest brak jakiegoś pokrętła umożliwiającego szybką korektę ekspozycji. Wystarczyłoby jedno, jak w Olympusie PEN."
Jakoś nie zauważyłem, abyś pod E-PLx czy E-Mx narzekał na brak dedykowanego pokrętła korekty ekspozycji, tam to nie jest mankament?
@JdG,
RXy mają prawie wszystkie pokrętła i przyciski konfigurowalne.
Ja w swoim mam ustawioną kompensację ekspozycji w pokrętle przy obiektywie i jest to bardzo wygodne rozwiązanie
Lubię aparaty SONY ale bełkotu marketingowego nie cierpię. Kolejny aparat z najlepszym na świecie autofokusem... Dali by się już na spokój przecież nikt nie bierze takich tekstów na serio. Czy może ktoś? (oprócz tego jednego) :-)
Najlepszy i najszybszy w klasie aparatów kompaktowych,
To fakt, a nie bełkot. Nie zazdrość, miszak :P
Wolałbym obiektyw z większą "dziurą" kosztem ogniskowej i z gripem taki jaki ma Canon G7X Mark III. Trzeba będzie czekać na model VIII, ewentualnie brać Canona G5X Mark II.
Szkoda że kilka generacji temu zmienili zakres ogniskowych i jasność obiektywu. Gdyby były dwie wersje, jedna z krótszym szkłem ale jaśniejszym, a druga taka jak zaprezentowany aparat, to bym się bardzo zastanowił nad tą pierwszą wersją. A tak to jednak zostanę przy Lumixie LX15 i mikrofonie kołnierzowym, czy jak to zwali.
> Gdyby były dwie wersje, [qqrq]
nie ma problemu, jest nawet więcej wersji; chyba już od III mozna je kupić i te starsze są własnie z krótszymi i jaśniejszymi obiektywami.
Ale ta ostatnia, z równoważnikiem 24-200 w FF, to jest jednak super. To bardzo dobry zakres ogniskowych. Kilka lat męczyłem się z paskudnym Coolpiksem tylko z powodu całkiem dobrego obiektywu o nieznacznie krótszym zasięgu (28-200).
Każdy by chciał, żeby za taką kasę, jaką sobie życzy Sony, był jaśniejszy. Tylko, że wtedy aparat nie byłby tak mały, a firmie z niewiadomego powodu zależy własnie na tak małych wymiarach. Szkoda. Nawet ten pieprzony Coolpix, który jest większy, jednak dalej jest kieszonkowy.
@Jednocalowy_M; z faktu, że wszystko jest konfugurowalne nie wiele wynika, jeśli nie ma tych konfigurowalnych elementów wystarczająco dużo. Też ustawiłbym to pokrętło wokół obiektywu, bo inne za bardzo się nie nadają. Ale akurat ten opierścień lepiej pasuje do obsługi obiektywu - zoom (ten ma co prawda operator przy spuście migawki) i manualny focus.
@JdG
"z faktu, że wszystko jest konfugurowalne nie wiele wynika, jeśli nie ma tych konfigurowalnych elementów wystarczająco dużo."
Są 2 pokrętła sterujące, kompensację ekspozycji można realizować za pomocą tego na tylnej ściance, bądź wokół obiektywu.
"Też ustawiłbym to pokrętło wokół obiektywu, bo inne za bardzo się nie nadają."
Gdyż? Jak realizujesz kompensację w tym swoim E-PL8?
@qqrq: poprawiona wersja RX100V (detekcja fazy, slowmotion, 24 kl/s) wyszła rok temu. Poza tym, wersje III i IV, z obiektywami ekw. 24-70/1,8-2,8 są w ciągłej ofercie.
> Gdyż? Jak realizujesz kompensację w tym swoim E-PL8?
E-PL8 ma wygodne pokrętło naokoło spustu migawki (regulacja zoomu i ostrości na obiektywach, oczywiście); tylko jedno (a nie dwa, jak w OMD), ale można jego funkcjonowanie wygodnie ustawić, wedle życzenia użytkownika. Tylne kółko jest mniej wygodne, bo trzeba chwycić inaczej aparat, który przecież nie jest wielki. To wspomnienie z czasów używania Samsunga E-X-1.
Gdyby co - nie uważam, ze E-PL8 to szczyt ergonomii, ale może być.
@Szabla jak przeczytasz ten "marketingowy bełkot" uważnie i zgodnie z zasadami rozumienia pisanego języka polskiego to może zauważysz, że w tekście jest napisane wyraźnie "najlepszy na świecie system af" oraz "największa na świecie szybkość". Nigdzie nie ma "wśród kompaktów" ;-) Twój komentarz przeczy oficjalnemu oświadczeniu SONY no i deprecjonujesz pozycję nowego modelu :-)
Fajny. Ale poczekam na RX100 X, czyli jakiś rok:) i kupię tego za połowę ceny. Śmieszy mnie tylko ten "najlepszy na świecie". Ile już takich haseł w życiu czytałem.
No nie wiem czy kupisz go za pól ceny. W Sony kolejna generacja nie oznacza niższej ceny za poprzednią, tylko wyższą za właśnie wprowadzaną.
@miszak: nie przeczytałeś uważnie: zobacz odnośnik "v" widniejący przy tym określeniu. Nie ograniczaj się do czytania samych tytułów :P
@miszak,
Jak przeczytasz informację prasową DOKŁADNIE to zauważysz, że przy okresleniu "Najlepszy na świecie[v]" jest w nawiasie rzymska V, co oznacz PRZYPIS, który brzmi:
"[v] Wśród aparatów cyfrowych z niewymiennym obiektywem i przetwornikiem obrazu typu 1,0". Stan na lipiec 2019 r., badanie Sony. "
Panowie, wszyscy wiemy - jeśli ktoś stosuje odnośniki drobnym drukiem to kręci. Taka sama prędkość jest podana w innym opisie najszybszego aefa na świecie a6400 czyli ten RX też jest najszybszy... czyli lepszy od serii A7 i A9. Dlatego świadomie wskazuję na marketingowy bełkot stosowany od x modeli. Każdy może pisać takie teksty bo są niczym nie poparte.... poza wewnętrzną procedurą wg której zawsze jest jeden zwycięzca - aktualnie badany model SONY :D
@miszak: bełkotem często jest to, czego się nie rozumie...
@JdG
"Każdy by chciał, żeby za taką kasę, jaką sobie życzy Sony, był jaśniejszy. Tylko, że wtedy aparat nie byłby tak mały, a firmie z niewiadomego powodu zależy własnie na tak małych wymiarach. Szkoda. Nawet ten pieprzony Coolpix, który jest większy, jednak dalej jest kieszonkowy."
Ale mi nie potrzeba 24-200, mi potrzeba mniejszej GO pod vlogi :)
Jakby szkło miało ekwiwalent 24-70 i f/1.8, to byłoby elo.
W Lumixie mam ekwiwalent 24mm i f/1.4, więc zostanę przy nim :)
@Szabla
Spoko, ale czy wersje III i IV i ta poprawiona V mają gniazdo jack?
Przecież wiesz, że nie mają. Sanek do lampy również.
Ani dwóch gniazd kart pamięci. Ani battery packa.
;)
@Szabla haha no pewnie, że tak - bełkot zawsze jest bełkotem.
"Najszybszy na świecie1 system AF, ustawiający ostrość w 0,02 sekundy"
- RX 100 wśród aparatów 1 cal
- a6400 wśród aparatów z wymienną optyką aps-c
Dziwne, że czas ustawienia identyczny co do 1/100 sekundy... w marketingu sprawa jasna - taki sam wynik obydwa są najszybsze na świecie :D
Zerkam wcześniej na a6500 "Urządzenie umożliwia ustawianie ostrości w ciągu zaledwie 0,05 sekundy, co jest światowym rekordem" i tak było wiele razy. Co model to rekord.
Jeśli tak jest poproszę o metodę pomiaru i sprawdzone modele aparatów. Wiadomo, że gdyby taki test był faktem to byłoby 1257 stron www pokazujących jak SONY pogrąża konkurencję. Tak jak wyżej to każdy może sobie pisać i to własnie jest "marketingowy bełkot" - tekst pozbawiony sensu bo nie poparty żadnym faktem. Wytarty, powtarzany wiele razy slogan i tyle. Ja tego po prostu nie lubię. Tak więc albo wyniki albo marketing. Dyskusja marketingowa na slogany reklamowe mnie nie bawi. Teksty typu "wiem ale nie mogę powiedzieć" też na mnie nie działają ;-) :P
@Szabla
Sanki, 2 sloty i battery pack mi nie robią - robi mi tylko jasność szkła i jack, bo wszystkie aparaty w tym segmencie mają wszystkie inne funkcje, których chcę :)
Czyli zostaję z moim poczciwym Lumixem, może to i lepiej, mniej zaburzeń budżetu w kalendarzu :D
@miszak: nadal nie chce Ci się zrozumieć tekstu? Trudno.
@Szabla nadal nie potrafisz zrozumieć, że chwalenie się czymś niepotwierdzonym po raz enty to bełkot? Trudno...
Jak jesteś taki hej do przodu to dlaczego omijasz temat skąd się wzięły te rekordowe wyniki? Zejdź że mnie a weź się za techniczną stronę poruszanej kwestii - dasz radę coś na temat rekordu powiedzieć sensownego?
Nie uruchamiaj się miszak, tylko przeczytaj dokładnie.
@Szabla... dasz radę coś powiedzieć na temat najszybszego na świecie aefa? No dobra luz wiemy przecież, że stricte w temacie nic nie odpowiesz bo wiedzy nie masz a bełkotu wprost swoją osobą potwierdzić nie chcesz i to też mówi właściwie wszystko :-)
Ponieważ nigdy nie odnosisz się do tematu tylko do osób, które cokolwiek zarzucą firmie SONY w pierwszym wpisie zaznaczyłem "oprócz tego jednego" ale Ten jak zwykle z szablą w dłoni nie patrzy gdzie uderza tylko wymachuje na postrach ;-)
Przeczytaj dokładnie, łącznie z przypisami. Potem postaraj się zrozumieć. To dosyć proste.
@Szabla bardzo proste i trudno pojąć, że jeszcze nie załapałeś co chodzi z tym marketingowym bełkotem....
Łatwo pojąć, jeżeli się przeczyta.
No to może przeczytaj i zrozum, że nie chodzi o odnośnik :)
Chodzi o cykliczne podawanie informacji o najszybszym na świecie AFie bez procedury, podania zbadanych modeli i podania wyników. To jest bełkot, który do niczego nie zobowiązuje i nic nie znaczy. Chodzi nie tylko o nieszczęsnego RXa ale również inne rekordowe modele. A6400 jest najszybszy na świecie w apsc.... weź do ręki D500 zobaczysz co to znaczy szybki af. A6400 to miałby problem aby się zmierzyć z jakimś 50d albo d7000.
Jeśli SONY miałoby twarde wyniki pomiarów to już dawno byłyby one w sieci nie ważne czy oficjalnie czy za sprawą współpracujących "obiektywnych" portali foto. Nie ma. Dlatego jeszcze raz to powiem - marketingowy bełkot, który nie wymaga niczego, poza chwytliwym tekstem w reklamie.
A tak w ogóle - ktoś jeszcze wierzy w takie teksty?
DEOT, miszak.
No nareszcie brak argumentów spowoduje ciszę... :D
Miszczak - to rzuc w koncu modelem ktory ma szybszy AF i sie wszyscy odwala.
@miszak
"A6400 to miałby problem aby się zmierzyć z jakimś 50d"
No tutaj to cię poniosło i to mocno. Leciwy a6000 vs 70D:
link
Nie znam przekrojowego testu szybkości AF i myślę, że takowego nie ma więc trudno powiedzieć, który aparat jest najszybszy oraz według jakiego kryterium go oceniamy co jest ważne bo @mate wrzucił na przykład test śledzenia i dla niego to jest test szybkości a marketingowym SONY na pewno nie o to chodziło bo podają czas ustawienia ostrości. Wydaje mi się, że czas można zmierzyć tylko dla afs chociaż.... Widzicie nawet nie wiemy jaki rodzaj af bada Sony. Notabene na podstawie między innymi tego filmiku kupił em A6000 i próbowałem osiągnąć podobną skuteczność robiąc podobne testy. Szkoda gadać....
Czyli to nie aparat jest problemem. :D
Niektórzy mają nawet problem z dotrzymaniem słowa dwa dni... Są tak samo wiarygodni w innych kwestiach :P
Weź może aparat do ręki i zrób zdjęcia to pogadamy bo wiedza i doświadczenie czerpanie że sloganów reklamowych i filmików na yt jest bardzo płytka...
Robiłem zdjęcia już wtedy, gdy chodziłeś do przedszkola, więc...
O jest machanie białą bronią... Jak zwykle zero merytoryki i słowa bez pokrycia. Pokaż co zrobiłeś zamiast gadać....