Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Trzy nowe stałoogniskowe obiektywy Tamron

Trzy nowe stałoogniskowe obiektywy Tamron
23 października
2019 05:09

Zapowiadane od dłuższego czasu obiektywy Tamron z mocowaniem Sony E właśnie ujrzały światło dzienne. Mamy tutaj do czynienia ze „stałkami” 20 mm f/2.8 Di III OSD M1:2, 24 mm f/2.8 Di III OSD M1:2 oraz 35 mm f/2.8 Di III OSD M1:2.

Wszystkie trzy obiektywy łączą wymiary (64×73 mm), rozmiar filtra (67 mm), waga (ok. 215 gramów), powiększenie 1:2 oraz uszczelniana przed kurzem i zachlapaniami obudowa.

Trzy nowe stałoogniskowe obiektywy Tamron

Maksymalny otwór względny wynosi f/2.8, a minimalny – f/22. Każdy z nich posiada 7 listków przysłony.

20mm F/2.8 Di III OSD M1:2

Trzy nowe stałoogniskowe obiektywy Tamron

Na budowę optyczną tego obiektywu składa się 10 soczewek w 9 grupach. Jeden element jest asferyczny, a trzy – niskodyspersyjne. Minimalny dystans ustawiania ostrości wynosi 0.11 m.

24mm F/2.8 Di III OSD M1:2

Trzy nowe stałoogniskowe obiektywy Tamron

Budowa optyczna tego obiektywu jest w zasadzie identyczna, jak 20mm F/2.8 Di III OSD M1:2. Również w tym przypadku mamy do czynienia z 10 soczewkami w 9 grupach oraz jednym elementem asferycznym i trzema niskodyspersyjnymi. Minimalny dystans ustawiania ostrości wynosi 0.12 m.

35mm F/2.8 Di III OSD M1:2

Trzy nowe stałoogniskowe obiektywy Tamron

Obiektyw ten składa się z 9 soczewek w 8 grupach, przy czym mamy tylko dwa elementy specjalne. Jedna soczewka jest asferyczna oraz jedna niskodyspersyjna. Minimalny dystans ustawiania ostrości wynosi 0.15 m.

Trzy nowe stałoogniskowe obiektywy Tamron

Informacja prasowa

Tamron wprowadza trzy nowe obiektywy stałoogniskowe Sony E

Znany z wielokrotnie nagradzanych obiektywów zmiennoogniskowych, Tamron wchodzi teraz na rynek obiektywów stałoogniskowych z trzema nowymi modelami 20 mm f/2.8 Di III OSD M1:2, 24 mm f/2.8 Di III OSD M1:2 i 35 mm f/2.8 Di III OSD M1:2.

Dzięki ich kompaktowej konstrukcji i doskonałej wydajności optycznej idealnie pasują do bezlusterkowych aparatów Sony z mocowaniem typu E.

Do grupy trzech nowych modeli wchodzą: ogniskowa 20 mm, aby w pełni poznać świat ultra szerokokątnych kadrów, ogniskowa 24 mm jako idealny uniwersalny i szerokokątny obiektyw oraz wszechstronna ogniskowa 35 mm, idealna na co dzień, gdzie każdy temat staje się najlepszym wyborem dla fotografów miejskich.

W przypadku korzystania ze stałego obiektywu ogniskowego fotograf musi wybrać kompozycję na podstawie odległości od obiektu. Daje to radość z uchwycenia obrazu dokładnie tak, jak się planuje i czystą zabawę podczas fotografowania na innym poziomie niż obiektywy zmiennoogniskowe.

Wspaniałe renderowanie obrazu i doskonała obsługa
Obiektywy charakteryzują się wyjątkowo wysoką wydajnością renderowania od krawędzi do krawędzi dzięki optymalnemu rozmieszczeniu soczewek LD (Low Dispersion) i GM (formowane szklane asferyczne). Wszelkie pozostałe niewielkie zniekształcenia czasem występujące w obiektywach szerokokątnych są korygowane za pomocą funkcji w aparacie.

Ponadto legendarna powłoka BBAR (Broad-Band Anti-Reflection) firmy Tamron skutecznie redukuje efekt zjawy i refleksów oraz gwarantuje obrazy o wysokim kontraście i blasku nawet w niezręcznych sytuacjach, takich jak niska pozycja słońca, reflektory umieszczone na koncertach i motywy z odblaskowymi detalami.

Pomimo tej wysokiej wydajności obiektywy są wyjątkowo lekkie a ich łączna waga wynosi zaledwie 645 g!Wszystkie mają konstrukcję odporną na warunki atmosferyczne, z gumowymi uszczelkami, które chronią przed wilgocią i kurzem, a także powłoką fluorową na przednim elemencie, która odpycha wodę, olej i brud i ułatwia konserwację.

Obiektywy są wyposażone w popularny silnik Tamron OSD (Optimized Silent Drive), który sprawia, że ustawiają ostrość szybko i cicho. Jest to funkcja bardzo ceniona przez filmowców i fotografów. Obsługują również popularne funkcje AF oferowane przez aparaty Sony, takie jak AF z wykrywaniem oczu, szybkie hybrydowe i bezpośrednie ręczne ustawianie ostrości (funkcje mogą się różnić w zależności od modelu aparatu). Co więcej, są one również kompatybilne z korekcją obiektywu w aparacie Sony, która automatycznie koryguje winietowanie, aberrację chromatyczną i zniekształcenie plików obrazów zapisanych w formacie JPEG.

Wszystkie trzy obiektywy mają tę samą średnicę filtra 67 mm, co obiektywy zmiennoogniskowe Tamron do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Oznacza to, że użytkownik musi zainwestować tylko w jeden zestaw filtrów i nie musi się martwić, że zapakuje odpowiedni rozmiar dla każdego obiektywu.

Obiektywy szerokokątne z wyjątkową możliwością ustawiania ostrości z bliska
Możliwość zbliżenia się do obiektu jest jedną z najbardziej pożądanych specyfikacji dla obiektywu szerokokątnego i te obiektywy nie są wyjątkiem. Wszystkie mogą ustawić ostrość wystarczająco blisko, aby osiągnąć współczynnik powiększenia 1:2. Umożliwia to fotografowi wykonywanie charyzmatycznych zbliżeń z rozmytym tłem.

Cena i dostępność
Modele Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD M1:2 i 35 mm f/2.8 Di III OSD M1:2 będą dostępne od 20 listopada a Tamron 20 mm f/2.8 Di III OSD M1:2 pojawi się na rynku w styczniu 2020 r.

Sugerowana cena detaliczna każdego z modeli: 1998,00 zł.

Podsumowanie funkcji (to samo dla wszystkich trzech obiektywów)

  • Doskonała wydajność optyczna na wszystkich pozycjach przesłony
  • Zoptymalizowany do użytku z aparatami bezlusterkowymi Sony
  • Kompaktowa i lekka konstrukcja
  • Wszystkie trzy obiektywy mają ten sam rozmiar
  • Obsługa Sony Fast Hybrid AF i Eye AF
  • Obsługa korekcji obiektywu w aparacie
  • Wewnętrzne ustawianie ostrości (obiektywy zachowują ten sam rozmiar podczas ustawiania ostrości)
  • Silnik OSD (Optimized Silent Drive) zapewnia szybkie i ciche ustawianie ostrości
  • Kompatybilny z Tamron Tap-in Console
  • Średnica filtra 67 mm – taka sama jak w przypadku obiektywów zmiennoogniskowych Tamron dla pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych
  • Doskonała minimalna ostrość przy współczynniku powiększenia 1: 2

Dane techniczne

  • Ogniskowa: 20 mm, 24 mm, 35 mm
  • Maksymalny otwór: 2.8
  • Koło obrazu: 24×36 mm (pełna klatka). Pasuje również do APS-C
  • Mocowanie obiektywu: mocowanie Sony E.
  • Ustawianie ostrości: autofokus
  • Stabilizator obrazu: Nie
  • Konstrukcja optyczna: OSD 20 mm f/2.8 Di III i OSD 24 mm f/2.8 Di III; 10 elementów / 9 grup. OSD 35 mm f/2.8 Di III; 9 elementów / 8 grup
  • Minimalna apertura: 22
  • Minimalna ostrość: 22
  • Maksymalne powiększenie: 0,5x (stosunek 1:2)
  • Ostrza przysłony: 7
  • Rozmiar filtra: 67 mm
  • Długość: 64 mm
  • Średnica: 73 mm
  • Waga: 20 mm f/2.8 Di III OSD; 220 g. OSD 24 mm f/2.8 Di III; 215 g. OSD 35 mm f/2.8 Di III; 210 g
  • Dołączone akcesoria: osłona obiektywu
  • Inne funkcje: Jasny i cichy autofokus z silnikiem OSD (Optimized Silent Drive). Uszczelniona konstrukcja. Kompatybilny z konsolą Tamron Tap-in.


Komentarze czytelników (56)
  1. PDamian
    PDamian 23 października 2019, 05:14

    Odpowiedniki 10/1.4, 12/1.4 i 17,5/1.4 do m4/3 po 1500?

  2. RobKoz
    RobKoz 23 października 2019, 08:17

    Fajne. Lekkie i całkiem niezłe. Tylko dlaczego te obudowy takie wielkie. Patrząc na przekroje i średnicę pierwszej soczewki mam wrażenie że spokojnie można było zejść ze średnicą.

    Tak czy inaczej szkiełka fajne. A jak jeszcze doczytałem że uszczelniane to w tej cenie nic tylko brać.

  3. Cichy
    Cichy 23 października 2019, 08:32

    Byłem sceptyczny co do tych 3 szkieł (a gdzie czwarta premiera?). Ale w tej cenie to już trochę zmienia postać rzeczy, podejrzewam, że każde z nich będzie odrobinę ostrzejsze od odpowiedników Samyanga. Choć prywatnie żałuję, że nie są f/2.0.

  4. Cichy
    Cichy 23 października 2019, 08:33

    Uprzedzając riposty, że f/2.0 musiałyby być większe - proszę spojrzeć na przekroje tych szkieł i średnice soczewek. W te obudowy dałoby się upchać jaśniejszą optykę.

  5. lord13
    lord13 23 października 2019, 08:38

    @Cichy
    Albo chociaż jakieś f/2.4, co nawet z marketingowego punktu widzenia by dużo lepiej wyglądało.

  6. Cichy
    Cichy 23 października 2019, 08:39

    @lord13
    No albo chociaż.

  7. lord13
    lord13 23 października 2019, 08:42

    @RobKoz
    "Tylko dlaczego te obudowy takie wielkie"

    Najprawdopodobniej chodzi o ustandaryzowany dla całej serii Tamronów FE rozmiar filtrów 67 mm (tyle samo mają 17-28 i 28-75 f/2.8 oraz zapowiadany 70-180/2.8).

    "Tak czy inaczej szkiełka fajne. A jak jeszcze doczytałem że uszczelniane to w tej cenie nic tylko brać."

    Dokładnie, jeszcze do kompletu 50/2 i 85/2 i będzie naprawdę fajna seria 3 zoomów i 5 stałek, pomijając supertele to praktycznie kompletny system.

  8. EuGen
    EuGen 23 października 2019, 09:33

    Fajne. :)

  9. TS
    TS 23 października 2019, 09:59

    Mi też się podobają. Obudowy nie są duże - to przednia soczewka jest mała. Gdzieś trzeba upchnąć mechanikę.

  10. TS
    TS 23 października 2019, 10:05

    Chociaż jak porównuję Sony i Samyangi z AF to w stałkach o tym świetle udało im się zejść ze średnicą...

  11. Mirkowaty
    Mirkowaty 23 października 2019, 10:06

    Pan Arek mógł by się pokusić o drobny komentarz w w takim niusie, mi osobiście mało co mówią o wydajności optycznej złączne wykresy, tak że słowo komentarza od eksperta było by wskazane. Nawet jeśli są to jedynie dane marketingowe.

  12. EuGen
    EuGen 23 października 2019, 10:09

    Mirkowaty, im dłużej krzywa nie opada, tym lepiej.
    Brzmi seksistowsko, ale to prawda ;)

  13. lord13
    lord13 23 października 2019, 10:12

    @TS
    "Chociaż jak porównuję Sony i Samyangi z AF to w stałkach o tym świetle udało im się zejść ze średnicą..."

    Bo średnica tych Tamronów jest podyktowana średnicą filtra dla całej serii. Pewnie dałoby się zejść z rozmiarami, albo w tej samej obudowie upchnąć lepsze światło, tylko pewnie skutkowałoby już to wyższą ceną. Moim zdaniem jest dobrze.

  14. Arek
    Arek 23 października 2019, 10:16

    Mirkowaty - coś w stylu tego co napisał EuGen. Czyli w tym przypadku im dłuższa ogniskowa tym lepsze brzegi. A na 20 mm brzegi zachwycać nie będą.
    Ale przetestuję, to napiszę więcej.

  15. TS
    TS 23 października 2019, 10:20

    Mogli tylko ogniskową namalować jakimiś dużymi czerwonymi literami, albo nanieść na obudowę kolorowe paski... Tak to trochę się będą mylić.

  16. TS
    TS 23 października 2019, 10:32

    @Lord13, kiedyś Olympus też miał pomysł ujednolicenia średnicy filtra na, tylko na dużo mniejszym poziomie 49 mm (ale bez AF). Takie mocowanie filtrów miały 24/2.8, 28/2.8, 35/2.8, 50 mm udało się ze światłem f/1.4, potem już nie pamiętam ale było 100/2.8 i pewnie jeszcze kilka (85, 135?), no a 200 mm musiało mieć f/5.

  17. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 10:55

    nie rozumiem sensu tych obiektywów w porównaniu z zoomami.
    Zoomy mają kosmiczne osiągi, a tu mamy to samo światło, ten sam filtr i prawdopodobnie podobne osiągi, bo szkła nie jest wybitnie dużo.
    W filtrze 67 dałoby się zmieścić z luzem 35/2.0 z pocałowaniem ręki, a i 1.8 pewnie by weszło z zapasem na korekty.
    Dziwne.

  18. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 10:56

    lord13 -->
    długi zoom będzie miał afaik 72, w 67 nie mieści się ogniskowa 180/2.8

  19. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 10:58

    mój błąd, sorry, 67... dziwne, nie wydaje się to możliwe, bo wymaga szkło 65mm na przedzie... minimum, bez żadnego zapasu.

  20. komor
    komor 23 października 2019, 12:51

    Dla mnie dziwne te obiektywy. Zrozumiałbym f/2.8 naleśnikowe, optymalizowane na mały rozmiar. A tu – rozmiar może nie jest duży – ale jak napisał @mikmac, f/2.8 to są zoomy. Cena na szczęście nie jest zabijająca, ale wolałbym f/2 lub f/1.8 w tym rozmiarze i cenie.

  21. 3xN
    3xN 23 października 2019, 12:53

    Jedna średnica filtra 67 mm to słuszny argument. Jednak wolałbym mniejsze obudowy albo światło 2.4/2.0/1.8, ale to by było za blisko 35/1.8 VC (konkurencja).

    @PDamian
    „Odpowiedniki 10/1.4, 12/1.4 i 17,5/1.4 do m4/3 po 1500?“

    Dlaczego po 1500 a nie 1998?
    BTW: Dolicz jeszcze jakąś 50-kę i masz 8000 PLN, a za tyle możesz mieć 10-25/1.7 :P
    Słowo klucz: możesz, nie musisz ;-)

    @TS
    „Mogli tylko ogniskową namalować jakimiś dużymi czerwonymi literami, albo nanieść na obudowę kolorowe paski... Tak to trochę się będą mylić.“

    Zgadza się. Może na dekielkach będą duże napisy 20, 24 i 35? ;-)

    @ mikmac
    „nie rozumiem sensu tych obiektywów w porównaniu z zoomami.“

    O tym samym pomyślałem. To muszą być kilery optyczne, inaczej przy zoomie 17-28/2.8, 20 i 24 nie mają żadnego sensu.

    Odnośnie 70-180: też jestem ciekaw jak te 180 mm @ f/2.8 będzie wyglądało ;-)

    Ogólnie powstał bardzo fajny, jasny zestaw z bardzo dobrą relacją cena-jakość.

  22. 3xN
    3xN 23 października 2019, 12:58

    @komor
    Tamron nie jest głupi - są już Samy i C-Z 24 i 35/2.8, które optycznie nie są zbytnio udane, na co miały zapewne również wpływ ich małe obudowy.

  23. 3xN
    3xN 23 października 2019, 13:00

    Oczywiście koniec pierwszego zdania "ale to by było za blisko 35/1.8 VC (konkurencja)" do wykasowania ;-)

  24. EuGen
    EuGen 23 października 2019, 13:24

    Sonnar 35/2,8 nie jest udany?

  25. 3xN
    3xN 23 października 2019, 13:52

    @EuGen (Szabla?)
    Według mnie i Fotoreportera nie.
    Udany to był/jest Canon 40/2.8 STM za 800 PLN a nie 800 EUR :P

  26. Arek
    Arek 23 października 2019, 14:54

    EuGen - Sonnar 2.8/35 nie jest demonem ostrości. Tańszy Samyang jest od niego lepszy.

  27. sektoid
    sektoid 23 października 2019, 15:20

    W tej cenie można kupić EF 35/2 IS USM.

  28. Cichy
    Cichy 23 października 2019, 15:37

    @3xN
    Nie są zbyt udane? :D

  29. nikos
    nikos 23 października 2019, 16:20

    Ten Tamron 20/2,8 jest/będzie o około 50$ tańszy od Samyanga AF (FE) 18/2.8. Ciekawe jak wypadnie w porównaniu pod względem optycznym. Mam nadzieję, że lepiej.

  30. 3xN
    3xN 23 października 2019, 16:21

    @Cichy
    Wolę coś porządnego, jak np. Noktona czy Skopara 35 i chyba tak zrobię, bo te Tamrony/Samyangi/Zeissy to jednak nie to i jeszcze trochę grosza zostanie na dobrą butelkę wina czy gina ;-)
    (Nokton 35/1.4 - 599 EUR, Skopar 35/2.5 - 469 EUR)

  31. Fotoreporter
    Fotoreporter 23 października 2019, 16:25

    @Cichy
    Naprawdę uważasz za udany obiektyw, który na f/2.8 winietuje prawie 3 EV, a po przymknięciu sytuacja ulega tylko niewielkiej poprawie?

  32. EuGen
    EuGen 23 października 2019, 17:21

    @Arek: ostrość to nie wszystko...

  33. Cichy
    Cichy 23 października 2019, 17:24

    @Fotoreporter

    Czyli taki 35/1.4 L II to wg Ciebie lipa, w końcu winietuje jak jasna cholera?

  34. 3xN
    3xN 23 października 2019, 17:34

    @EuGen
    "ostrość to nie wszystko…"

    Zgadza się, ale bez ostrości, to jak w filmie „Pieniądze to nie wszystko“ (od 1:17:00 ;-)
    link

  35. 3xN
    3xN 23 października 2019, 17:37

    @Cichy
    "Dla otworu względnego f/2.8 wada ta zmniejsza się do 23% (−0.75 EV)"

    ;-)

  36. Fotoreporter
    Fotoreporter 23 października 2019, 18:30

    @Cichy
    Naprawdę porównujesz winietę na f/1.4 z tą na f/2.8?

  37. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 19:54

    no pewnie, że można porównać, bo masa jest mniejsza mniej więcej 4x, więc jest tyle razy mniej szkła, więc winieta w bardzo dużym uproszczeniu powinna być podobna w tych szkłach.
    Dlatego właśnie tamrony są tak duże, aby wady były mniejsze, ale mimo to, dla mnie szkło z mają racją bytu.

  38. gamma
    gamma 23 października 2019, 20:32

    ja jednak nie wiem, czym sie podniecac. szkla jak na 2.8 sa duze. tanie tez nie sa - 2000zl to 500 eur, za troszke wiecej powiedzmy 550 ale czasem mniej mozna np, kupic samyanga 35 1.4.

    te szkla powinny byc wg mnie tansze. i mniejsze.

  39. Cichy
    Cichy 24 października 2019, 10:58

    A co to jest za argument, że jest jedna średnica filtra? Mam mieć jeden filtr ochronny i przekręcać z jednego do drugiego ? Czy o co chodzi, o polary ? Jakaś dziwna logika z tą jedną średnicą. Jakoś do DSLR nie mają takiej filozofii w linii G2 chociażby. Jest 15-30 bez mocowania, 24-70 z 82mm, 70-200 z 77mm i 150-600 z 95mm.

  40. mikmac
    mikmac 24 października 2019, 11:05

    noo moj polar 67 to jakies 400 zeta, zmienny ND ponad 300$....Więc sojna wielkość ma znaczenie :)
    A filtrów ochronnych się nie używa, po co? Wystaczy tulipan założony w dobrą stronę.

  41. matzll
    matzll 24 października 2019, 12:06

    Ja się bardzo chętnie połaszę na 24mm. To co najlepiej wspominam z Fuji to 16/1.4 i jego możliwości zbliżeń. Bardzo uniwersalny obiektyw, brakuje mi tego w Sony. Dlatego do mnie trafia ta oferta i niech posłużę za przykład, że nie jest to premiera bez sensu ;)

  42. mikmac
    mikmac 24 października 2019, 12:08

    matzil -->
    ale zoom 28-75 ma na szerokim koncu tez M 1:2, na dlugim M1:3, więc to samo praktycznie :)

  43. Cichy
    Cichy 24 października 2019, 12:09

    @matzll
    Ja już powodzeniem i zadowoleniem od dłuższego czasu używam na Sony 24/2.8.

  44. Cichy
    Cichy 24 października 2019, 13:20

    Polar 67 za 400 zł ? :D No to nieźle przebuliłeś.

  45. matzll
    matzll 24 października 2019, 14:03

    @mikmac - aj now, mam tego tamrona ;) Ale raz - wolę szerzej do tego zastosowanie, dwa - wolę mniejszy ;)

    @Cichy - chodzi Ci o samyanga 24/2.8? Jeśli tak to ja trochę olałem te samyangi małe, bo nie byłem zadowolony z działania AF. Tamron 28-70 działa o wiele lepiej w tym względzie niż jakikolwiek Samyang jakiego próbowałem.

  46. Cichy
    Cichy 24 października 2019, 17:15

    Dziwne. AF to akurat mają bardzo dobry. Sporo ludzi narzeka na winietę, a reszta uważa, że to w ogóle szit bo tak tutaj wyszło w teście :)

  47. ikit
    ikit 24 października 2019, 17:38

    Problem różnicy w filtrach jest dość wydumany... Przecież można kupić jeden filtr pod największą średnicę jaką się ma i pierścienie redukcyjne aby to założyć pod każdą mniejszą średnicę... Zresztą co z tego że sobie tamron zrobi jedno mocowanie filtrowe równając wszystko w górę i bez sensu powiększając obiektywy jak potem się kupi jeden obiektyw spoza linii i system się wali.

  48. mikmac
    mikmac 24 października 2019, 18:39

    Cichy -->
    mam Sammiego 45, mialem 50 i 35 do sony E i uważam, że AF mają słaby, lub conajwyżej średni. Najniższa półka tanich obiektywów Sony ma znacznie lepszy.
    Nie wiem jak to możliwe, że w prawie najnowszym 45 dalej nie ogarnęli cihego AFa, to pierdzidełko cały czas buczy...
    W ciemnym 45 potrafi nie nadążać za AFem, odpływa itd. Natywne czy tamrony tego nie robią.

  49. mikmac
    mikmac 24 października 2019, 18:40

    ikit -->
    a ja założysz tulipan na taką redukcję?

  50. Cichy
    Cichy 24 października 2019, 19:04

    @mikmac

    Najniższa półka obiektywów Sony ma lepszy? A 50/1.8 FE czy 28/2 FE? Czy o inne chodzi?

  51. mikmac
    mikmac 24 października 2019, 19:48

    28/2, 35/1.8 i 85/1.8 nie ma chyba więcej w tej linii

  52. ikit
    ikit 24 października 2019, 21:28

    @ mikmac
    ''a ja założysz tulipan na taką redukcję?''

    A jak chcesz np. kręcić polarkiem mając założony tulipan?
    Poza tym są tulipany wkręcane w filtry i kilka innych rozwiązań które w tych 5% zdjęć gdy światło rzeczywiście pada tak że tulipan pomoże zdadzą egzamin.

  53. matzll
    matzll 25 października 2019, 11:14

    @mikmac
    Mam teraz dwa samyangi - 85/1.4 i 45/1.8. Ten ostatni jest zdecydowanie najlepszym z tych które próbowałem (oprócz wspomnianych były jeszcze 35/2.8 i 24/2.8). I nie chodzi mi o szybkość i celność af, bo ta jest całkiem przyzwoita, tylko o to, że jakoś nie nadążają za algorytmem w A9, że tak to ujmę. Dla mnie są to obiektywy do zastosowań hobbystycznych, a w takich okolicznościach używam najszerszego pola i pełnego automatu wraz z śledzeniem oka. Zarówno obiektywy Sony jak i Tamron potrafią to "ogarnąć", praktycznie zawsze wybierając obiekt własciwy, dostarczając rezultatów jakie oczekiwałem. A Samyangi sobie ostrzą na co chcą. Nawet w sytuacji gdy masz centralnie jeden duży obiekt, gdzie nie wpadłbyś na pomysł żeby można chcieć wyostrzyć na coś innego, to puszka z połączeniu z samyangiem potrafi wyostrzyć na coś w tle, w rogu kadru...
    Nie jest to problem peirwszego świata, a i poradzić sobie z nim dość prosto - wystarczy zawęzić pole autofokusa. ALe z drugiej strony do dobrego się człowiek szybko przyzwyczaja i zwyczajnie wygodniej mi chodzić z zapiętym obiektywem, który ułatwia pracę niż z takim, którego trzeba używać jak... na lustrzance :P

    A propos lustrzanek to kupiłem ostatnio Canona 90D i zdążyłem sobie przypomnieć o tym, czemu za nimi nie ma co tęsknić ;) Otóż w tym canonie autofocus w liveview jest wielokronie szybszy i celniejszy niż przez wizjer. Nie wspominając o szerokości pola ostrzenia. Dalej daleko mu do A9, ale jest użytyczny (ten w live view oczywiście). I żeby nadać temu co wyżej napisałem perspektywę - samyangi działają na A9 mniej więcej tak jak jakies systemówki canona w 90D przez wizjer. Da się, ale można lepiej ;)

  54. Cichy
    Cichy 25 października 2019, 12:26

    Ja nie wiem, w którym miejscu 45 AF "buczy". To bezszelestne szkiełko. Moje ulubione aktualnie, a wiem, że nie tylko moje ;)

  55. mikmac
    mikmac 25 października 2019, 15:26

    matzil -->
    też mam takie spostrzeżenia, Sammy potrafi odwalić dziwne pompowanie zanim znajdzie właściwy obiekt. Sony i Tamron jest przyklejony to głównego obiektu.
    I 45 choć jest genialne i obrazek bardzo trafia w moje gusta też potrafi odwalać takie numery. A ja od czasu alph nie nawidzę sam ustawiać AFa, autmatyka jest tak dobra, że prawie tego nei robię, lub wolałbym nie robić.

    Cichy -->
    nie wiem, mój w czasie ostrzenia wydaje cichutkie buczenie, słychać silnik jak się ucho przyłoży do korpusu. Może powinienem reklamować?

    ikit -->
    na zewnątrz mam zawsze polary i zawsze tulipan, nigdy nie używam inaczej obiektywów, bo traktuje tulipany jako podstawową i prawie niezawodną ochronę mechaniczną obiektywów i całego zestawu prze uderzeniami i paluchami.
    Nigdy nie miałem problemu aby włożyć delikatnie palec dośrodka i za pierścien doregulować polara, którego wcale tak często nie trzeba przestawiać przy normalnej fotografii.
    A kupowanie różnych tulipanów do różnych ogniskowych i różnych polarów uważam za kiepski żart.

  56. nikos
    nikos 30 października 2019, 15:04

    Ciekawe przeliczniki z dolara:

    Samyang af 18/2.8 - 399$ i 1799zł

    Tamron 20/2.8 - 349$ i 1998zł

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.