Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VXD

Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VXD
23 października
2019 09:17

Oprócz trzech stałek o świetle f/2.8, Tamron zaprezentował dzisiaj jeszcze jeden obiektyw do systemu Sony FE. Mowa o zmiennoogniskowym teleobiektywie Tamron 70–180 mm f/2.8 Di III VXD.

Informacja prasowa

Tamron opracowuje kompaktowy obiektyw 70–180 mm f / 2.8 dla Sony E.

Producent obiektywów Tamron postawił na bezlusterkowce Sony.

Kolejny zmiennoogniskowy teleobiektyw będzie to nie tylko jasna przysłona i szybki autofokus, ale także niezwykle kompaktowa konstrukcja i niewielka waga.

Choć pozostaje nadal w fazie rozwoju to już z opracowana specyfikacją, 70–180 mm f / 2.8 Di III VXD stanie się trzecim obiektywem zmiennoogniskowym Tamron z mocowaniem Sony FE. W rezultacie japoński producent będzie w stanie oferować ogniskowe od superszerokiego 17 mm do teleobiektywu 180 mm – z maksymalną przysłoną f / 2.8 w całym zakresie ogniskowych! Nowy obiektyw jest doskonałym uzupełnieniem istniejących zoomów 17–28 mm f / 2.8 Di III RXD i 28–75 mm f 2.8 Di III RXD i, podobnie jak one, jest kompatybilny zarówno z czujnikami APS-C, jak i pełną klatką.

Mniejszy, lżejszy i łatwiejszy w obsłudze
Ważnym celem przy projektowaniu wszystkich trzech obiektywów było zaoferowanie kompaktowego i lekkiego formatu ułatwiającego obsługę bezlusterkowych korpusów Sony. Tamron 70–180 mm f / 2.8 Di III VXD ma zaledwie 15 cm długości i waży tylko 815 gramów. Znaczna oszczędność masy w porównaniu z tradycyjnym obiektywem zmiennoogniskowym 70–200 mm f / 2.8. Pomimo kompaktowego formatu Tamron obiecuje, że obiektyw będzie wykazywał wyjątkową jakość obrazu dzięki zastosowaniu zaawansowanej konstrukcji optycznej i specjalnych rodzajów szkła.

Nowy silnik i obsługa Eye AF
Autofokus jest zasilany przez nowy silnik liniowy o nazwie VXD (Voice-coil eXtreme-torque Drive). Jest szybki, cichy i dokładny oraz doskonały zarówno do poruszających się obiektów, jak i do nagrywania klipów wideo. Obiektyw obsługuje także specjalne techniki ustawiania ostrości Sony Fast Hybrid AF (kombinacja ostrości z detekcją kontrastu i fazy) oraz Eye AF (automatyczne ustawianie ostrości na oczach fotografowanej osoby). Te cechy i niezwykle krótkie, minimalne ustawianie ostrości, zaledwie 85 cm, sprawiają, że nowy teleobiektyw zmiennoogniskowy Tamrona jest idealny do szerokiego zakresu obiektów. Od sportu i przyrody po portrety i zbliżenia interesujących szczegółów, które możesz spotkać w naturze lub podczas podróży!

Odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja zapewniająca bezproblemowe użytkowanie
Podobnie jak rodzeństwo, Tamron 70–180 mm f / 2.8 Di III VXD ma uszczelnioną konstrukcję i wykorzystuje gumowe uszczelki, aby zapobiec przenikaniu wilgoci i kurzu do obudowy. Elementy optyczne mają również powłokę fluorową, która odpycha krople oleju, brudu i wody oraz ułatwia czyszczenie. Inną ważną cechą jest to, że nowy zoom używa tej samej średnicy filtra, co wszystkie inne obiektywy Tamron dla mocowania Sony FE – 67 mm. Duża zaleta, ponieważ użytkownik musi zainwestować tylko w jeden zestaw filtrów i nie musi się martwić, jakie rozmiary powinien zabrać ze sobą na wycieczkę fotograficzną.

Cena i dostępność
Cena Tamron 70–180 mm f / 2.8 Di III VXD nie została jeszcze ustalona. Obiektyw ma pojawić się na rynku wiosną 2020 roku.

Podsumowanie dane: Tamron 70–180mm f / 2.8 Di III VXD

  • Szybki i szczelny teleobiektyw zmiennoogniskowy z mocowaniem Sony E/FE
  • Niezwykle lekki i kompaktowy, o długości zaledwie 149 mm i wadze 815 gramów
  • Kompatybilny z pełną klatką, ale może być również używany w aparatach APS-C
  • Uszczelniona konstrukcja
  • Element przedni z powłoką fluorową, która odpycha olej i wodę
  • Silnik VXD z indywidualnie dostosowanym mechanizmem ogniskowania zapewnia szybkie, ciche i dokładne ustawianie ostrości
  • Kompatybilny z Fast Hybrid AF Sony i Eye AF
  • Doskonała minimalna ostrość, 85 cm
  • Średnica filtra 67 mm


Komentarze czytelników (36)
  1. Cichy
    Cichy 23 października 2019, 09:18

    I to rozumiem :) Canon ze swoim RF pewnie 3 x droższym może się schować :P

  2. Arek
    Arek 23 października 2019, 09:28

    Zrobił się fajny komplecik od Tamrona: 17-28, 28-75 i 70-180 mm. Wszystko f/2.8 i w normalnych cenach.

    W sumie ciekaw jestem dlaczego 70-180 mm, a nie 75-200 mm. Teraz dwa obiektywy z serii zachodzą na siebie zakresem ogniskowych, a 200 mm nie jest pokryte. Czyżby rozmiar i waga były tak ważne?

  3. lord13
    lord13 23 października 2019, 09:35

    @Arek
    "W sumie ciekaw jestem dlaczego 70-180 mm, a nie 75-200 mm."

    Bo przyjęli sobie koncepcję jednego mocowania filtrów 67 mm, a przy 200@f/2.8 byłoby to fizycznie niemożliwe?

  4. Arek
    Arek 23 października 2019, 09:42

    lord13 - słusznie. Faktycznie mogli mieć taki priorytet.

  5. sando
    sando 23 października 2019, 10:22

    Ja gdzieś czytałem, że waga była priorytetem. Z tego samego powodu 28-75 nie zaczyna się od 24mm. Podobno.

  6. Cichy
    Cichy 23 października 2019, 10:29

    75 na 70mm, też mi zachodzenie. Trzeba się cieszyć, że nie kończy się na 150mm jeśli już trzymamy się tej logiki.

  7. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 11:01

    a ja się zacząłem obawiać tych 180. Są granicy wizycznej wielkości przedniego szkła, światło wymaga 65 mm, a to się ledwo mieści w taki filtr i korzystamy z absolutnie całej powierzchni na pokrycie źrenicy wejściowej.
    Więc albo słabe osiągi, albo światło przekłamane.
    Na renderze wyglądało, że filtr ma 72mm, był ciut większy od braci.

  8. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 11:03

    ha, na renderze nie ma tak dużej zwężki na filtr... dziwne :)

  9. Arek
    Arek 23 października 2019, 11:12

    Cichy - zachodzenie jest i to nie podlega dyskusji. Jak już dywagujemy, to mogli zacząć od 80 mm bo dziura pomiędzy 75 a 80 mm jest żadna, a węższy zakres zawsze zwiększa szanse na lepsze osiągi. Lepszym dla mnie wyjściem byłoby 80-200 mm f/2.8 nawet kosztem zastosowania filtra 72 mm czy 77 mm.

  10. janek_w
    janek_w 23 października 2019, 11:18

    Tamron jeśli idzie o podejście do kombinacji zakresu/wagi/światła (pewnie i jakość można tu wymienić) wyrasta na mojego ulubionego producenta. Liczę również lustrzankowe 35-150 - choć nie miałem przyjemności użytkować.

  11. BlindClick
    BlindClick 23 października 2019, 11:52

    Mhm, ciekawe podejscie, trzymanie sie jednego wymiaru z przodu to wg. mnie sredni pomysl, ale pewnie masa byla najwazniejsza, 815g WOW.
    10% krocej, ok, wagowymiar wygrywa z tym. Nieco dokadrowac i ok.
    Oby jakosc byla szeroko rozlozna w kadrze i naprawde bedzie alternatywa.

    @Arek 80-200 mm f/2.8 nie pozwoli zejsc z masa do 815g, a tak patrzac na ten obiektyw mam powod by go kupic, 70-200 mm f/2.8 od Canona i do tego ten i naprawde sa 2 rozne obiektywy dajace prawie to samo.
    Zakladam ze jakosc na 180mm bedzie gorsza niz od NiC, ze tylko srodek zostanie, ale za 1/2 wagowymiaru i dobra cene, chce go miec. Ma duzo plusow.

  12. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 11:59

    Blindclick -->
    ale z nowym R to nie 2x tylko jakieś 250 gram raptem, a to już nie tak dużo, za dodatkowe 20mm.
    Kadrowanie to pryszcz, nikt tego nie zobaczy, ale już zmniejszona kompresja może być widoczna, ZWŁASZCZA w bliskich portretach, jeżeli zostanie wszystko jak do tej pory, czyli C robi zoom-in na bliży a cała konkurencja robi zoom-out.
    Wtedy robi się przepaść rzędu C ok 225mm i T jakies 130-145mm realnie w bliskich portretach. I C zostaje, jak do tej pory, królem 70-200 ;)

  13. Matt
    Matt 23 października 2019, 12:25

    Podoba mi się, że Tamron nie gra w te głupie wyścigi innych producentów, typu zróbmy wielkiego kloca za masę hajsu.

    Można stosunkowo tanim kosztem skompletować naprawdę przydatny zestaw szkiełek.

  14. pbu
    pbu 23 października 2019, 13:00

    Jeśli te 180mm będzie prawdziwymi 180mm dla całego zakresu ostrości, to żaden problem. Są obiektywy z dużym efektem focus breathing (nie wiem, czy jest polskie określenie), np. Nikkor 70-200, którego 200mm jest prawdziwe tylko dla ostrzenia na nieskończoność, a przy odległościach "portretowych" ma nawet mniej niż 180mm komentowanego Tamrona.

  15. ryszardo
    ryszardo 23 października 2019, 13:54

    Link do specyfikacji nie działa - po chwili przekierowuje na stronę główną.

  16. Arek
    Arek 23 października 2019, 14:41

    ryszardo - poprawione, dzięki. Na razie jest dużo niewiadomych, będziemy uzupełniali, jak się pojawią kolejne dane.

  17. BlindClick
    BlindClick 23 października 2019, 19:00

    @mikmac Zakladam ze to 180mm bedzie uczciwe, no i cena.
    Bo jesli bedzie jak do tej pory to dalej bedzie bez szans.
    Widac ze mozna to popchnac, Canon zrobil 70-200 2.8 naprawde male, a PRO pewnie dostana 70-200 2.0, pasowaloby do calej lini.

    Wiec zakladam ze Tamron moze zrobic dobry obiektyw, bez pchania sie w super wyniki, do tego sredniej wielkosci, w korzystnej cenie i bardziej go chce niz wielki i ciezki zoom od NiC.

  18. EuGen
    EuGen 23 października 2019, 19:03

    Ale ten zoom tylko pod E ma być.

  19. olaieryk
    olaieryk 23 października 2019, 19:18

    Tamron: 17-28, 28-75 i 70-180 mm.
    Poproszę o taki zestaw z f/4 i jeszcze 2 x lżejszy i z mocowanie do Nikona Z.

  20. mikmac
    mikmac 23 października 2019, 19:52

    BlindClick -->
    alez ja mam i 17-28 i 28-75, przy czym z tego co wiem, to akurat moja sztuka 17-28 jest mega ostra i wiem co potrafi ta seria. Oczywiście 70-180 będę mieć w dniu premiery i się przekonam co i jak, ale jednak wielkość filtra mnie martwi, bo jednak zrobili mniejszy kołnierz niż w pierwotnym renderze (co oczywiście nie musi mieć nic wspólnego z jakimiś decyzjami) i faktycznei te 180/2.8 jest mega na wcisk, az wydaje się to niemożliwe technicznie.

  21. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 23 października 2019, 20:01

    Przy dzisiejszych matrycach to te 200mm to sobie można wycropować. Z korzyścią pewnie nawet dla rozdzielczości na brzegach.

  22. ryszardo
    ryszardo 23 października 2019, 20:06

    @MaciekKwarciak
    Jasne. Po co komu dłuższy obiektyw, skoro można wykadrować...
    Na tej zasadzie to w ogóle tele nie jest potrzebne, bo z szerokiego można wyciąć. Podpowiedź: z dłuższych ogniskowych też można kadrować ;P

  23. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 23 października 2019, 22:44

    @ryszardo
    Dziękuję. Zmieniłem zdanie. Te 20mm (10%) to jednak ważna sprawa. Warto dopłacić 300%.

  24. waldi72
    waldi72 24 października 2019, 00:35

    Raczej stabilizacji to nie będzie miało? Wiem że stabilizacja jest w korpusie ale i tak by się przydała w obiektywie przy długiej ogniskowej.

  25. TRI-X
    TRI-X 24 października 2019, 01:39

    Nie widzę info czy to jest zoom pompka jak Canona czy stała długość. Jak podają 15cm długości to chyba pompka.

  26. arra
    arra 24 października 2019, 06:19

    Ciut dłuższy od Canona RF, ale naprawdę wygląda na fajne szkło (o ile optycznie da radę), szkoda, że tylko dla Sony.

  27. misiak76
    misiak76 24 października 2019, 08:39

    Tak jak kiedyś do Sony było ciężko ze szkłami to teraz powiem Wam, że szczęka mi opada. Co miesiąc praktycznie są jakieś nowości do ich systemu niezależnych producentów. Do N i C jeszcze chyba długo, długo nic nie będzie od niezależnych producentów optyki. Chciałem kupić jako drugie body Z6 ale teraz to zastanawiam się czy aby na pewno tego chcę i nie przesiąść się na Sony... Chyba, że poczekać jeszcze rok i zobaczyć jakie bezlustro Sigma wypuści w 2020 r. Te dylematy mnie kiedyś zabiją ;) Albo kobieta jak dowie się ile kasy to wszystko kosztuje ;)

  28. waldi72
    waldi72 24 października 2019, 09:59

    @misiak76 - do systemów Canon R i Nikon Z obiektywy zapowiedział Samyang.

  29. mig-37
    mig-37 24 października 2019, 19:08

    @TRI-X czy tylko ja jestem taki stary że nie użyłbym określenia pompka wobec obu tych zoomów? Bo dla mnie pompkę obsługuje się ruchem pisuwisto-zwrotnym a nie przez obrót pierścienia.

  30. lathael
    lathael 24 października 2019, 19:14

    Mam Tamron 28-75/2.8 i uważam ten obiektyw za świetny kompromis waga/cena/jakość. Tamron moim zdaniem realizuje filozofię jaka od początku przyświecała aparatom bezlusterkowym czyli świetna jakość w niewielkich rozmiarach i wadze oraz w przystępnej cenie. Mam ochotę na tego 70-180 jako mój kolejny zakup:)

  31. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 25 października 2019, 15:00

    Zoabaczymy jaka bedzie faktyczna ogniskowa z odleglosci portretowej. Ba, ciekawe czy bedzie 180mm na nieskonczonosci. Znajac tamrona, jak bedzie 160mm to bedzie dobrze, a z baliska pewnie 120mm,

    ciechy i reszta juz bije piane, ze canon ma sie chowac, tyle ze canon bedzie mial te 200mm na kazdej ogniskowej i w zwiazku z tym bedzie dobra portretowka, do tego bedzie mniejszy i ostrzejszy. Ale hurr, durr, podnieta ze tamron zapowiedzial obiektyw.


  32. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 25 października 2019, 15:02

    @mig-37 - oczywiscie masz racje, ale tak to jest jak komentujacy bybc moze ma kita od pol roku a proboje uzywac slownictwa jak doswiadczony medrzec.

  33. mikmac
    mikmac 25 października 2019, 15:17

    komisarz -->
    chyba wszystkie C 70-200 (na pewno I i II IS) mają na bliży około 220-225, bo focus breath przybliża na bliży, odwrotnie do całej branży.
    To dlatego jest królem maślanych portretów, bo jak się policzy mm z S, T czy nawet N to jest różnica 50-70mm na portretach.

  34. fafniak
    fafniak 25 października 2019, 21:19

    Ale to taki "król" elekcyjny czy przez zasiedzenie ?

  35. EuGen
    EuGen 26 października 2019, 09:59

    Krul raczej ;)

  36. focjusz
    focjusz 2 września 2020, 15:08

    Co do kadrowania zgodzę się o tyle że na pewno jest to łatwiejsze niż np próba sforsowania ściany gdy obiekt nie mieści się w kadrze ...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.