Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
7 lutego
2009 11:18

Ostatni tydzień obfitował w nowości i światło dzienne ujrzało aż osiem kompaktów od Nikona, trzy od Fujifilm i po jednym od Pentaxa i Samsunga. Nie zabrakło też nowego firmware'u, którym uraczył nas Olympus oraz Canon. Choć liczne nowości nie idą w parze z dużą ilością plotek, jednak trochę z nich udało nam się wyszukać. Posłuchajcie...

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Co zobaczymy 17-18 lutego?

Niektóre źródła podają już jako pewnik, że w dniach 17-18 lutego Canon zaprezentuje swoje nowości. Niestety nikt nie jest pewien co to będą za premiery. Najprawdopodobniej zobaczymy jedynie kilka aparatów kompaktowych i niestety nie należy mieć zbyt dużych oczekiwań jeśli chodzi o lustrzanki i obiektywy. Już wcześniej pojawiały się głosy, że prezentacja EOS 500D ma zostać przełożona na jesień. W przypadku obiektywów jeśli nawet Canon zdecyduje się pokazać w tym miesiącu jakieś nowe produkty, to zapewne nie trafią one zbyt szybko do sklepów. No cóż... jak widać nawet plotkarzom udziela się kryzys i nawet oni stracili nadzieje na wielkie premiery.

Koniec TS-E 24mm f/3.5?

Z amerykańskiej strony Canona zniknął z listy produktów obiektyw typu "tilt-shift" TS-E 24mm f/3.5. Już wcześniej chodziły słuchy, iż producent zamierza odświeżyć tą linię obiektywów, zatem bardzo możliwe, iż niedługo poznamy nowy TS.

Nikon

Nikon D400

W plotkach o Nikonie przez ostatni tydzień w zasadzie pojawiał się tylko jeden temat - D400. Pokazały się już nawet pierwsze zdjęcia najnowszej lustrzanki Nikona, co oczywiście wzbudziło wiele dyskusji na temat ich prawdziwości. Sami możecie je ocenić na tej stronie. Pojawiła się także specyfikacja D400, jednak wiele osób dość sceptycznie do niej podchodzi, gdyż wydaje się mało prawdopodobna. Oto najważniejsze cechy jakie podobno ma posiadać następca D300:
  • Matryca CMOS 24.4 Mpix
  • Dotykowy ekran LCD o przekątnej 3.5 cala
  • ISO 200-3200
  • Kompensacja ekspozycji w skokach co 1/3, 1/2 i 1EV
  • Dwa sloty kart pamięci (SD, CF)
  • Format plików RAW, JPEG + RAW, TIFF
  • Żywotność akumulatora - ok. 1600 zdjęć

Wieści z rynku

Jest jeszcze gorzej

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że Panasonic podjął decyzję o zamknięciu dwóch fabryk i zwolnieniu pracujących w nich 560 pracowników. Straty firmy miały wynieść ok. 1.1 mld $. Okazuje się jednak, że jest o wiele gorzej. Jak informuje agencja Reuters szefostwo koncernu ogłosiło plan zwolnienia 15 tys. osób spośród 300 tys. jakie firma zatrudnia. W ciągu tego roku ma zostać zamkniętych 27 fabryk, a połowa ze wspomnianych zwolnień ma mieć miejsce w Japonii. Wszystko to w obliczu strat, które w ostatnim roku finansowym wyniosły aż 4.2 mld $.

Kryzys dopadł Nikona

Spadek sprzedaży i silny jen nie pozostały bez wpływu na wyniki finansowe Nikona. Firma poinformowała, że w trzecim kwartale roku fiskalnego jej straty wyniosły 2.3 mld jenów.

Pentax idzie pod prąd

Jest choć jedna dobra wiadomość wśród miliardowych strat i wciąż rosnących cen sprzętu fotograficznego. Pentax postanowił uraczyć swoich klientów promocjami i akcjami zwrotu gotówki. Klienci zza oceanu mogą cieszyć się rabatem na K20D w wysokości 100$. Kupujący model K200D z gripem zaoszczędzą prawie 20$, a wszystkie zestawy z K2000D (w Europie K-m) potaniały. Pentax nie zapomniał też o klientach z Wielkiej Brytanii, gdzie kupujący model K-m z dowolnym obiektywem mogą liczyć na zwrot gotówki w wysokości £50.


Jeżeli znalazłeś jakieś ciekawe plotki w internecie, prześlij je na adres redakcji, a być może o nich napiszemy.


Komentarze czytelników (38)
  1. 7 lutego 2009, 11:27

    a o 35 1.8 DX nie piszecie? :P

  2. LarsikOwen
    LarsikOwen 7 lutego 2009, 11:45

    Następca D300 powinien mieć matrycę w formacie DX, jak mniemam. Tymczasem 24.4 MPix to raczej matryca dla następcy D700, czyli prognozowanego D700x i to pełnoklatkowa, taka sama jak w D3X. Czy dla D400 nie powinno być 14.x MPix?

  3. rolech
    rolech 7 lutego 2009, 11:45

    Winston - gdybym znalazl jakies info to bym napisal, ale moze mi umknelo

  4. przemur
    przemur 7 lutego 2009, 12:23

    Nikon ma strate, owszem, ale... 2.3 miliarda jenów (czyli ok. 25 mln USD). Mozna to zweryfikowac chocby tu: link

    Gdyby stracil 2.3 miliarda USD to hmm... pewnie by nas czekaly niezle wyprzedaze. ;-)

  5. rolech
    rolech 7 lutego 2009, 13:02

    przemur - slusznie, moj blad

  6. Przemek160983
    Przemek160983 7 lutego 2009, 13:04

    cała ta wzmianka o tytule "O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia" to tylko zwykłe przypuszczenia nie poparte zadnymi dowodami. Opieraja sie one na tym ze np: bedzie nowy model aparatu bo obecny na juz kilkanascie miesiecy. Specyfikacja tez wyssana z palca bo trudno przypuszczac ze nastepca obecnego modelu bedzie mial matryce o mniejszej liczbie mpx niz jego starszy brat. do tgo typu wnioskow dojdzie przedszkolak

  7. rolech
    rolech 7 lutego 2009, 13:15

    Przemek160983 - ameryki nie odkryles, nawet o tym wspominam we wstepie: "Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł."

  8. benetnash
    benetnash 7 lutego 2009, 13:24

    Jakos nie wyobrazam sobie ekranu dotykowego w aparacie cyfrowym. Oznacza to, że nikon nie bedzie dawał osłonek na telewizorek (które imo są fajnym pomyslem). Już widze jak w terenie, z brudnymi rękami (albo zimą w rękawiczkach) ktoś będzie jeździł po ekraniku żeby zmienić jaką opcję.

  9. jarekzon
    jarekzon 7 lutego 2009, 13:30

    To kto zarabia skoro Nikon traci ?!

  10. Arek
    Arek 7 lutego 2009, 13:37

    benetnash ale przecież są już aparaty cyfrowe z ekranami dotykowymi. Jeden nawet testowaliśmy:
    link

  11. Przemek160983
    Przemek160983 7 lutego 2009, 13:48

    zamiast dawac tego typu inormacie z SF to lepiej zac jakis kolejny tescik. FAJNIE BY BYLO JAKBY SIE POJAWILY TESTY LAMP BLYSKOWYCH!!! nie znizajmy sie do poziomu pudelka kropka cos tam

  12. Eth
    Eth 7 lutego 2009, 14:01

    3.5-calowy, dotykowy lcd i jednocześnie 1600 zdjęć? Jakoś ciężko mi w to uwierzyć (: poza tym nie bardzo widzę sens zapisywania w TIFFie.

  13. beneck
    beneck 7 lutego 2009, 14:13

    ceny poszły w góre to ciekawe za ile opyle używke 18-70

  14. benetnash
    benetnash 7 lutego 2009, 14:23

    Arek: wiem, że w kompaktach sa, ale w lustrzance jakoś wydaje mi się to po prostu zbędne. W kompakcie ekran dotykowy sprawia, że cała tylna ścianka może być wyświetlaczem bo nie trzeba przycisków, mam nadzieję, że jak zagoszczą w lustrzankach to nie odbędzie się to kosztem pzrycisków.

  15. tomek__
    tomek__ 7 lutego 2009, 14:36

    jestem zwolennikiem innowacji i popieram wideo w lustrzankach, ale dotykowy ekran to zły pomysł;

  16. 7 lutego 2009, 17:41

    rolech, na nikonrumors dzisiaj było

  17. 7 lutego 2009, 20:36

    zgadzam sie z tomek_, dotykowy ekran to nie będzie dobre rozwiązanie

  18. ghor2
    ghor2 7 lutego 2009, 20:42

    znalazłem przez przypadek nowa fotke D400 - rewelacja!!! Zaden FAKE, tym razem wyglada bardzo realnie - sprawdzcie sami: link

  19. rolech
    rolech 7 lutego 2009, 20:56

    Winston - teraz juz widze, ale ja newsa wczoraj wieczorem przygotowywalem bo nie zawsze w sobote chce sie pisac :-) wiec za tydzien o nim napisze

  20. dljm
    dljm 7 lutego 2009, 22:26

    mój kolega kupił 5D mkII i twerdzi że aparat był by naprawdę super, gdyby autofokus nie mylił się tak często

  21. Benek-Piast
    Benek-Piast 7 lutego 2009, 22:43

    Proszę pisać po polsku:
    NIE:
    "zamierza odświeżyć tą linię obiektywów"
    TAK
    "zamierza odświeżyć tę linię obiektywów"

  22. jarek5010
    jarek5010 7 lutego 2009, 23:01

    Benek-Piast - wiem "szanowny kolego, ze mnie "nie lubisz" (zresztą nie musisz), ale obawiam się, ze nie masz racji - link

  23. dude83
    dude83 7 lutego 2009, 23:17

    Pentax jest jednak cholernie szanującym swoich klientów producentem :). Nie dość, że za tak niewiele daje tak wiele, od 30 lat nie zmienia bagnetu i na dodatek w dobie kryzysu daje cash back! Myślę że takiej firmie nie trzeba zazdrościć sukcesu tylko iść w ich ślady :)

  24. Przechodzien
    Przechodzien 7 lutego 2009, 23:44

    ghor2,

    Taaa , nowka nie smigana z NRD, a szkielko Cajsa :)
    5 Stars *****, ROTFL

    Dzieki, rozbawiles mnie :)))

  25. _NicK_
    _NicK_ 8 lutego 2009, 00:08

    Coś ten news o D400 dziwny. 24,4 Mpix wygląda raczej na FX (trudno sobie wyobrazić tyle pikseli na DX - bo to oznacza albo totalną kaszankę w obrazowaniu, albo jakąś rewolucję w technologii). Wcześniejsze info mówiły chyba o ~14 Mpix. No i to ISO 200 minimalne też dziwnie, bo wcześniej wieści były o ISO 100 (porównując jednak do osiągów D300, to to ISO wygląda ok).

  26. 8 lutego 2009, 01:01

    Rolech, możesz nie zdążyć ;]

    Yes, it will be DX and we may see it… on Monday, February 9th (I am not 100% about the date - either Feb 9th or Feb 16th). Price: EUR 250. One aspherical element. Yehaaaa!

  27. rolech
    rolech 8 lutego 2009, 08:32

    Winston - gdyby mialo by to byc 9 to juz bysmy mieli informacje, wiec chyba zdaze

  28. wulf
    wulf 8 lutego 2009, 10:54

    Dotykowy ekran: fajna sprawa ale:
    1. jeżeli zajmie całą tylną ściankę, jak wymacać odpowiedni przycisk na ekranie mając oko przyklejone do wizjera?
    2. jeżeli będzie wielkości takiej jak obecnie to jak u licha go obsługiwać?
    Normalnie przedmioty z ekranami dotykowymi obsługuje się prawą ręką (praworęczni) w lewej trzymając przedmiot: telefon, palmtop, mała cyfrówka.
    W jaki sposób "pikać" w ekranik palcem lewej ręki a w prawej trzymać za gripa aparat o masie przekraczającej z obiektywem nieraz 2kg?
    A teraz wsadzę kij w mrowisko:
    Myślę że bardziej przydałby się ekran obrotowy, tak jak w Olympusie.

  29. andrzej
    andrzej 8 lutego 2009, 12:12

    ja bym sie tak nie podniecał ekranem dotykowym ani na plus ani na minus. Miałem okazje uzywać nikona coolpixa s60 z 3 calowym dotykowym - do przeglądania zdjęć nawet bylo to ciekawe - ale ekran sie brudził natychmiast wyglądało to beznadziejnie. Gadzet do niczego nie porzebny, obsługa aparacika była bardziej skomplikowana niz za pomoca przycisków. oddałem go tak szybko ja się dało

    Nawet jakby sie zdecydowali dac dotykowe LCD (w co nie wierzę, to dla mnie 99% plotka) - to wszystkie przyciski pozostaną na korpusie, inaczej nie miało by to zapewne sensu.
    Poza tym ISO od 200 to porażka - wiec sądzę że te dane są z nietrafionego źródła


    Ale co do marzeń - ruchomy, zamykany 3 calowy LCD wydaje mi sie bezwzględnie koniczny prędzej czy później. Do szybkiego strzelania reporterki z nad głowy albo do wykorzystania perspektywy żaby. Dla mnie byoby to bardzo przydatne.

  30. surveiller
    surveiller 8 lutego 2009, 14:04

    pięknie, Pentax daję radę ! Przetrwa kryzys, o C i N trudno się wypowiedzieć bo ich sprzęt cały czas drożeje..

  31. mcgyver
    mcgyver 8 lutego 2009, 14:09

    Te rabaty od Pentaksa to rozumiem, że plotka skoro w tym dziale umieszczono? I rabatów może nie być? Ten czas teraźniejszy mnie zmylił :P

  32. rolech
    rolech 8 lutego 2009, 15:26

    mcgyver - nie wszystkie informacje to plotki. jezeli piszemy ze cos ma miejsce to znaczy ze to potwierdzona informacja. w dziale "wiesci z rynku" najczesciej podajemy fakty.

  33. Luke_S
    Luke_S 8 lutego 2009, 17:09

    W takim razie Olek też idzie pod prąd, bo nie dość, że cen nie podniósł, to jeszcze oddaje część kasy za obiektywy, do puszek dodaje gratisowe akcesoria (lampy, obiektywy, gripy itp.), a dla użytkowników systemu ma dodatkową promocję lojalnościową.

  34. 8 lutego 2009, 17:12

    Rolech, a na nikonrumors trzeci post o 35 1.8 dx w ciągu trzech dni.są pewni że idzie i mówią, że będzie rano czasu europejskiego...

    Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX specs:

    Min focusing distance: 1 ft. / 0.3 m.

    Weight: 7 oz. /200 g.

    One aspherical element

    Price: EUR 250

  35. dude83
    dude83 9 lutego 2009, 07:32

    I to somo tu :P link

  36. dude83
    dude83 9 lutego 2009, 07:33

    Także nikoniarze doczekają się w końcu swoje pięćdziesiątki na cropie :D

  37. costi
    costi 9 lutego 2009, 08:03

    @andrzej - "Ale co do marzeń - ruchomy, zamykany 3 calowy LCD wydaje mi sie bezwzględnie koniczny prędzej czy później. Do szybkiego strzelania reporterki z nad głowy albo do wykorzystania perspektywy żaby. Dla mnie byoby to bardzo przydatne."

    Nie ma sensu - juz wyswietlacz w D300 ma na tyle duze katy widzenia, ze mozna focic znad glowy bez wiekszych problemow. Wystarczy ew. jeszcze to dopracowac i z glowy ;)
    Obracany wyswietlacz jest IMHO zbedna komplikacja mechaniczna, ktora tylko miejsce zajmuje.

  38. Przechodzien
    Przechodzien 9 lutego 2009, 08:11

    D400 nie widac, ale za to szkielko sie pojawilo nowe

    Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX

    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.