Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Aktualności

Raport BCN o sprzedaży pełnoklatkowych bezlusterkowców Japonii

Raport BCN o sprzedaży pełnoklatkowych bezlusterkowców Japonii
26 października
2020 11:51

Japońska organizacja BCN Retail opublikowała raport dotyczący sprzedaży, który w tym przypadku skupił się na rynku pełnoklatkowych bezlusterkowców.

Według raportu, we wrześniu 2020 roku pełnoklatkowe bezlusterkowce po raz pierwszy osiągnęły dwucyfrowy udział w rynku jeśli chodzi o liczbę dostarczonych aparatów. Udział ten wyniósł 10.7%. Pod względem wartości sprzedaży jest to już 25% całego rynku.

Jeśli chodzi o "podział tortu" pomiędzy poszczególnych producentów, w oczy rzucają się wzrosty udziału w rynku zanotowane przez Canona i Panasonika, głównie kosztem nadal dominującego w tym segmencie Sony. Poniżej zamieszczamy wykres prezentujący udział poszczególnych producentów w rynku pełnoklatkowych bezlusterkowców na przestrzeni ostatnich 3 lat. Częściowo przetłumaczona wersja prezentowana poniżej pochodzi z serwisu Mirrorless Rumors.

Raport BCN o sprzedaży pełnoklatkowych bezlusterkowców Japonii

Pełną treść raportu (po japońsku) można znaleźć na stronie BCN.


Komentarze czytelników (32)
  1. deel77
    deel77 26 października 2020, 12:20

    Japonia zawsze była jakaś dziwna :) ... ale i fajna.

  2. filemon_se
    filemon_se 26 października 2020, 12:54

    U - Aaa.

    Sony straciło prawie 60% udziałów w dwa lata. Niezłe osiągnięcie.

  3. filemon_se
    filemon_se 26 października 2020, 12:57

    Poza tym brakuje mi Leica.
    Nie uwierzę, że nie sprzedali żadnego bezlusterkowca w Japonii.

  4. Paździoch
    Paździoch 26 października 2020, 13:06

    @filemon_se

    Bo Sony przez kilka lat było jedynym producentem belustrkowców FF stąd ten wysoki udział na początku. Teraz jest tych producentów 5 więc logiczne, że to co do tej pory zgarniało tylko Sony rozkłada się teraz na kilka firm.

  5. Stivenson
    Stivenson 26 października 2020, 13:16

    Myślę że do 2-3 lat na tokijsiej giełdzie zadebiutuje nowa firma "Alpha" :D

  6. focjusz
    focjusz 26 października 2020, 13:19

    Sony straciło udział ale w rosnącym rynku - ciekawe czy nadal nie ma rosnącej sprzedaży. A pozatym to tylko potwierdzenie tego co dzieje się już ok kilkunastu miesięcy - co zresza od lat przewidywałem(liśmy ;)

  7. lord13
    lord13 26 października 2020, 13:31

    @filemon_se
    "Sony straciło prawie 60% udziałów w dwa lata. Niezłe osiągnięcie."

    No naprawdę zdumiewające, że w sytuacji gdy mamy 5 producentów, jeden z nich nie utrzymał 100% udziałów sprzedaży z czasów, gdy był monopolistą. Ależ głębokie są twoje "analizy".

  8. Trarjei
    Trarjei 26 października 2020, 13:45

    Sony na pewno odzyska część rynku po wypuszczeniu nowego Sony A7 IV

  9. voyager100
    voyager100 26 października 2020, 13:50

    A co ma pozostałe 89,3 procent ?

  10. voyager100
    voyager100 26 października 2020, 13:52

    Poza tym tak duża różnica wartości sprzedaży do sprzedanych egzemplarzy oznacza wyjątkowo niekorzystny dla konsumenta stosunek ceny w przeliczeniu na sztukę

  11. Szabla
    Szabla 26 października 2020, 14:09

    Sigma więcej niż Panasonic? Chyba tylko tam.

  12. tripper
    tripper 26 października 2020, 14:10

    @focjusz
    "w rosnącym rynku"

    No nie wiem, te słupki na dole to nie sprzedaż całkowita? Nie wygląda to na rosnący rynek. Widać odbicie po masakrze spowodowanej pandemią, ale nawet to nie wygląda specjalnie imponująco.

  13. voyager100
    voyager100 26 października 2020, 14:12

    No bo po co komu aparat na który można sobie co najwyżej popatrzeć.

  14. mgkiler
    mgkiler 26 października 2020, 14:13

    voyager100

    "A co ma pozostałe 89,3 procent ? "

    Też się zastanawiam.
    Wydaje mi się, że pozostałe 89.3% to:
    -bezlustra APS-C
    -bezlustra m43
    -lustrzanki FF
    -lustrzanki APS-C
    -kompakty?

    Ma ktoś informacje to tych danych - skoro bezlustra FF to 11.7% to jak się rozkłada pozostałe 89%?

  15. Szabla
    Szabla 26 października 2020, 14:14

    Z tego co wiem, bezlustra wartościowo przekroczyły 2/3 rynku.

  16. voyager100
    voyager100 26 października 2020, 14:17

    Mirrorless 16 mln, DSLR 10 mln tak piszą o rynku w ostatnim roku do sierpnia

  17. BlindClick
    BlindClick 26 października 2020, 14:31

    Wartosc, ta, glownie to podatek od WOW.
    Panasonic jak rowno idzie.
    Nikon wyglada strasznie, auch.
    A Canon standardowo przejmie rynek w 2 lata. 60%?

  18. buran
    buran 26 października 2020, 14:46

    (kom)włojażer,tobie ktoś płaci za te prowokacje?

  19. PDamian
    PDamian 26 października 2020, 14:50

    Panasonic trzymał się równo w okolicach 0%
    żeby ostatnio odbić do imponujący 5,8%.

  20. zbytek3
    zbytek3 26 października 2020, 15:16

    E taaam sprzedaz, mnie interesuja zyski per capita, ale o tym cicho bo to tajemnica handlowa...

  21. mgkiler
    mgkiler 26 października 2020, 15:17

    To nie trolling.

    Dane minimalnie inne, ale jednak bezlustra w 2019 miały 46% rynku:

    link

  22. banc
    banc 26 października 2020, 17:54

    @zbytek3
    "E taaam sprzedaz, mnie interesuja zyski per capita"

    To są spółki giełdowe. Tak więc wszystkich udziałowców interesuje wartość akcji (przede wszystkim wzrost). A to ma się, bardzo często, nijak do zysku spółki jako takiej.

  23. RobKoz
    RobKoz 26 października 2020, 22:37

    Tak się czasem zastanawiam. Co by było gdyby Canon Zamiast R dwa lata temu pokazał coś bliższego R5, a zamiast RP, coś bliższego R6.

    I gdyby nie miał tak dużej obsuwy ze świętą trójcą.

    Jak ogromny musiał być "głód" wśród canoniarzy, że przez dwa lata kupowali bezlustra niewiele lepsze od odpowiadających im lustrzanek. Bo jakoś nie wierzę, żeby w Japonii było aż tylu ślubniaków.

    Z drugiej strony z tego co kojarzę Japończycy lubią mniejsze body więc może to był powód?

  24. ad1216
    ad1216 27 października 2020, 08:58

    zbytek3: zysk per capita znaczy na głowę, zysk na czyją głowę cię interesuje? pracownika danej firmy? akcjonariusza? członka zarządu? obywatela Japonii? czy może na Twoją głowę? ;))

  25. ad1216
    ad1216 27 października 2020, 09:06

    zbytek3: lepiej nie używać wyrazów z języka obcego, jeśli się nie zna ich znaczenia

  26. człowiek
    człowiek 27 października 2020, 10:21

    Witam
    Pozwolę sobie wkleić dosłowne tłumaczenie
    ,, W tym roku w szczególności wzrosła sprzedaż nowych produktów wprowadzonych przez Canon, a udział wolumenu sprzedaży wyniósł 34,7%. Jest tuż za Sony, który spadł do 43,9%. Flagowy produkt Nikona nie został jeszcze wydany, a rozmach jest taki sam jak wcześniej. Wraz z wprowadzeniem taniego modelu Panasonic w końcu zyskał swoją obecność pomimo jednocyfrowego udziału wynoszącego 5,8%. Sigma, która chwilowo wyprzedziła Nikona, ma w ofercie tylko jeden model, więc wyprzedziła ją Panasonic i jest zadowolona z 2,6%.,,

    Co można przetłumaczyć Sony dalej numer jeden , sukces Canona który depcze Sony po pietach , sukces Panasonica osiągnięty wprowadzeniem nowego taniego modelu (system 3xC) raport od razu zaznacza że sukces Sigmy to chwilowy sukces, a raport zaznacza że Nikon dopiero się szykuje.

    Pozdrawiam serdecznie

  27. janek_w
    janek_w 27 października 2020, 10:35

    10,7% odnosi się do udziału pełnoklatkowych bezlusterkowych aparatów z wymiennym obiektywem w liczbie sprzedanych aparatów z wymiennym obiektywem - czyli bez kompaktów wymienionych przez mgkiler.
    Czerwony słupek (25%) to udział bezluster ff w wartości sprzedaży. Średnia cena aparatu z wymiennym obiektywem w JP to 100 000 Y, bezlustra ff 230 000 Y.
    - na podstawie angielskiego tłumaczenia autorstwa dra Gógla.

  28. Amadi
    Amadi 27 października 2020, 11:16

    @człowiek - szkoda że w Polsce ten "tańszy" S5 kosztuje 9500, tyle samo co "droższy" S1.

  29. tempor
    tempor 27 października 2020, 17:31

    @Amadi
    W Niemczech też kosztują podobnie, więc to chyba tendencja ogólnoeuropejska.

  30. Paździoch
    Paździoch 28 października 2020, 11:12

    @człowiek
    A raport zaznacza, że Nikon dopiero się szykuje.


    Jak będzie się szykował tak jak do tej pory to będzie miała udziały na poziomie Panasonica

  31. RobKoz
    RobKoz 28 października 2020, 14:03

    @Paździoch

    Jak mu się nie uda z korpusami to zawsze może zostać dostawcą optyki dla innych:

    link

    A na poważnie nie jest tak źle. Nikon w Japonii wypada gorzej bo nie miał małej alternatywy (odpowiednika systemu M który w Japonii sprzedaje się dobrze).

    Jak rozwiną niepełnoklatkowy system Z to myślę, że odzyskają część japońskiego rynku.

    ---

    Rozmawiałem dziś rano z kilkoma fotografami i zastanawialiśmy się czy Pentax może zostać "lustrzankową Leiką" i wyszło nam że może. Jeśli za kilka lat N i C zaprzestaną produkcji luster (bo reporterzy przesiądą się tam gdzie jest lepszy AF, a amatorzy tam gdzie jest taniej) to może się okazać że wielbiciel lustra będzie miał bardzo ograniczony wybór. A na pewno jeszcze przez jakiś czas będzie się utrzymywała grupa osób które sobie bez lustra życia nie wyobrażają. Tak jak do dziś są ludzie którzy fotografują dalmierzami nie dla lansu, ale dlatego że taka forma aparatu im bardziej odpowiada.

  32. człowiek
    człowiek 29 października 2020, 21:16

    Witam

    W wszystkich porównaniach ilości sprzedaży danych produktów z kategorii
    foto z rynku Japońskiego w odniesieniu do roku ubiegłego zapomniano że...
    W tamtym roku na rynku Japońskim został zmieniony system naliczania
    podatków od produktów ( duża podwyżka dla tzw. systemów optycznych)
    wymusiło to znacząco większą chęć zakupu przed nowymi cenami.
    Mym zdaniem
    Biorąc to pod uwagę te dane z tego roku nie są złe , nawet dobre.

    Pozdrawiam serdecznie

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.