Kosmo Foto Agent Shadow
Firma Kosmo Foto zaprezentowała nowy czarnobiały film małoobrazkowy o czułości ISO 400. Stanowi on uzupełnienie zaprezentowanego w 2017 roku panchromatycznego filmu o czułości ISO 100.
Sprzedaż nowego filmu prowadzona jest za pośrednictwem platformy Kickstarter. Wspierając twórców kwotą 20 funtów, możemy otrzymać cztery standardowe rolki. Oprócz tego dostępne są edycje kolekcjonerskie, w których poza filmami otrzymamy nowelę graficzną oraz walizkę nawiązujące do szpiegowskiej szaty wizualnej produktu.
Dostawy produktu do osób które wsparły kampanię planowane są na październik bieżącego roku. Potem film ma trafić do normalnej dystrybucji sklepowej.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Raczej nie nowy, tylko przepakowany jakis znany od dawna.
Fotopan HL
Zacząłby ktoś produkować ORWO NP22 BW, na ten przykład w formacie 120. Może być na platformie Kickstarter.
ORWO to był szajs.
Szajs, nie szajs, ale i tak każdy się cieszył kto go zdobył. A, że później kolory nie takie..ważne, że w ogóle były:)
Mozna dzisiaj kupic czarno biale orwo, konkretnie n74/75 i un54
Film kinematograficzny, przepakowany dla zwyklego smiertelnika w rolki o nazwie Lomography Berlin oraz Potsdam
@ sektoid: "ORWO to był szajs."
NP15, NP22 i NP55 z pewnością nie zasługuje na taką ocenę.
Lipen: "Szajs, nie szajs, ale i tak każdy się cieszył kto go zdobył. A, że później kolory nie takie..ważne, że w ogóle były:)"
Otóż to! Poza tym, teraz można zeskanować, skonwertować do B&W i poprosić program z AI, żeby przywrócił "właściwe" kolory! ;)
cz.b ORWO byly calkie niezle. czesciej popelniano blad przez zle wywolanie.
Powstaa cala masa znakomitych zdieec na cz.b. orwo w tamtym czasie.
Kolor - owszem, byl beznadziejny , praktycznie mozna powiedziec ze nie istnial , gdyz byl nie do przyjecia.
Pisałem o jakości filmu, a nie jakości wywołania. Materiały ORWO to był szmelc i do Fotopanu HL dzieliła je przepaść.
aby ocenic jakosc filmu , musi byc on prawidlowo wywolany , w przeciwnym wypadku bledna obrobka powiduje spadke jakosci obrazu z kazdego filmu - o kazdym moznaby powiedziec , ze to szmelz.
Ci ktorzy potrafili , osiagali znakomite wyniky na orwo i polskich papierach oraz chemikaliach z Bydgoszczy. Wysoka jakosc wymagala umiejetnosci. Kto zadal sobie trud opanowania obrobki osigala znakomite resultay. Samo jak dzisiaj z komorki nie wychodzilo dobrze.
Takiech przejsc tonalnych w swiatalach i glebokich czerni jakie dawal brom do dzisiaj nie widzialem na wydrukach z cyfry.
Znakomite wyniki na filmie ORWO i polskich papierach to dopiero zjawisko. Zestaw paskudnego ziarna z papierem Fotonu który nie był w stanie wytworzyć głębokiej czerni. Fotopan HL i papier ORWO to już wiele lepsza kompozycja.
@ sektoid - chyba opierasz swoją opinię o doświadczenia z przełomu lat 80 i 90 ubiegłego wieku, kiedy jakość produktów zauważalnie spadła. Wcześniej te materiały pozwalały uzyskiwać świetne rezultaty - oczywiście mowa o materiałach do fotografii czarno-białej.
sektoid17 czerwca 2021, 11:25
Znakomite wyniki na filmie ORWO i polskich papierach to dopiero zjawisko. Zestaw paskudnego ziarna z papierem Fotonu który nie był w stanie wytworzyć głębokiej czerni. Fotopan HL i papier ORWO to już wiele lepsza kompozycja.
----------
i juz widac , ze nie bardzo wiesz o czym pisesz.
papier nie odpowiada za ziarno.
obrazu z papieru sie nie powieksza a wielkosc skupisk ziaren srebra na papierze to rzad mikrometrow. Tego nie mozna zobaczyc golym okiem na papierze.
Co innego na filmie - obraz przeciez sie powiekszalo , tym samym uwidaczniajac przez powiekszenie ziarno.
papiery byly robione na licencji ilforda i wsrod dostepnych w kraju byly najlepsze- lepsze od czeskich , wegierskich , rosyjskich i NRD-owskich.
Czern zalezala od glebokosci wywolania , co normalne , czyli od jakosci obrobki. Wywolywacze amidolowe dawaly glebie czerni o jakiej dzisiaj nie mozna jeszcze marzyc.
Akurat Bydgoszcz to byl jeden z nielicznych zakladow ktore mozna powiedziec pod wzgedem jakosci nie byly w tyle za producentami i zachodnimi -materialy cz.b. Bydgoszcz po upanstwowieniu prowadzili ci sami ludzie co przed wojna , gdy to byl zaklad prywatny i potem tradycja dbania o jakosc sie jakims cudem zachowala .
Fotografia kolorowa mozna powiedziec w praktyce nie istniala - ze wzgledu na nieakceptowalna jakosc.
- papier Fotonu nie był w stanie wytworzyć głębokiej czerni
- nie bardzo wiesz o czym pisesz, papier nie odpowiada za ziarno
...kłótnia niedosłyszących dziadków :D
szuu17 czerwca 2021, 14:06
- papier Fotonu nie był w stanie wytworzyć głębokiej czerni
- nie bardzo wiesz o czym pisesz, papier nie odpowiada za ziarno
...kłótnia niedosłyszących dziadków :D
----------------------------------------------
szkoda , ze niedowidzisz,
Gybys widzial i rozumial to co czytaszt , byc moze dobralbys prawidlowe cytaty :
". Zestaw paskudnego ziarna z papierem Fotonu który nie był w stanie wytworzyć głębokiej czerni"
"Czern zalezala od glebokosci wywolania , co normalne , czyli od jakosci obrobki. Wywolywacze amidolowe dawaly glebie czerni o jakiej dzisiaj nie mozna jeszcze marzyc."