Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Leica Camera AG poinformowała swoich dilerów, iż kończy produkcje aparatu Leica R9 oraz wszystkich obiektywów systemu Leica R. Jednocześnie producent oświadczył, iż korzystając z doświadczeń zdobytych przy rozwoju aparatu Leica S2 zamierza obecnie skupić się na opracowaniu nowego systemu, który zastąpi system R.
To co w tym systemie było najcenniejsze, to nieporównywalnej z niczym jakości obiektywy systemu R. Czy było coś napisane o możliwości ich wykorzystania w nowym systemie?
Na pewno były to najdroższe obiektywy. Ciekawy jestem bardzo na ile lepsza jest Leica 50 f/1.4 SUMMILUX-R za 8500zł od Carl Zeiss Planar T* 50 f/1.4 za 2600zł. Na czym ta lepszość polega?
W micro4/3 wykorzystać można każdy obiektyw. Nawet do dalmierzy M Leica. A ostrzenie manualne nawet wygnodniejsze niż orginalną M8 (jeśli powiększymy obraz). Z R będzie bez problemu...
brt ja ci wyjaśnie dlaczego lepszy bo plastyka idealna połączona i idealną ostrością a nie jak w przypadku zeissa tylkoidealna ostrość. no i szkło made in germany a nie made in japan.to wystarczy
Chętnie zobaczyłbym tą mityczną plastykę obrazu, niestety nie mam i nie przewiduję mieć Zeissa 50mm, natomiast jak dotrze do mnie Distagon T* 2/35mm to chętnie się zgłoszę do porównania z SUMMICRON-R 35 mm f/2
no nie wiem czy Zeiss to tylko ostrosc, mam pare tych szkiel i rysunek jest fantastyczny...tylko trzeba to "unaocznic" bo slowami wyrazic sie nie da. niestety nie mam zadnych zdjec w postaci cyfrowej, nie moge wyslac do ogladniecia.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
i dobrze, bo jednak lokomotywą sprzedaży jest system M...
...a jednak szkoda, że tak uznany system małego obrazka znika ze sceny....
To co w tym systemie było najcenniejsze, to nieporównywalnej z niczym jakości obiektywy systemu R.
Czy było coś napisane o możliwości ich wykorzystania w nowym systemie?
Na pewno były to najdroższe obiektywy. Ciekawy jestem bardzo na ile lepsza jest Leica 50 f/1.4 SUMMILUX-R za 8500zł od Carl Zeiss Planar T* 50 f/1.4 za 2600zł.
Na czym ta lepszość polega?
Albo takie szkiełko: Leica 70-180 f/2.8 VARIO-APO-ELMARIT-R na ile będzie lepsze od Sony 70-200 mm f/2.8? 30kpln vs 7kpln.
Trzeba sie spieszyc z zakupem 19/2.8 ...
W micro4/3 wykorzystać można każdy obiektyw. Nawet do dalmierzy M Leica.
A ostrzenie manualne nawet wygnodniejsze niż orginalną M8 (jeśli powiększymy obraz).
Z R będzie bez problemu...
No akurat R to mozna wykorzystac na Canonie, Nikonie i Pentaxie. Tak jak uwielbiam u4/3 to nie widze sensu ladowac na te aparaty obiektywow R.
do brt: jak chcesz zobaczyć różnicę to możemy umówić się na zdjęcia testowe... tylko Zeiss'a dostarczasz Ty bo ja nie mam... Pozdrawiam, photolo.
brt ja ci wyjaśnie dlaczego lepszy bo plastyka idealna połączona i idealną ostrością a nie jak w przypadku zeissa tylkoidealna ostrość. no i szkło made in germany a nie made in japan.to wystarczy
Chętnie zobaczyłbym tą mityczną plastykę obrazu, niestety nie mam i nie przewiduję mieć Zeissa 50mm, natomiast jak dotrze do mnie Distagon T* 2/35mm to chętnie się zgłoszę do porównania z SUMMICRON-R 35 mm f/2
no nie wiem czy Zeiss to tylko ostrosc, mam pare tych szkiel i rysunek jest fantastyczny...tylko trzeba to "unaocznic" bo slowami wyrazic sie nie da. niestety nie mam zadnych zdjec w postaci cyfrowej, nie moge wyslac do ogladniecia.