RED - 7 nowych obiektywów
Firma RED zapowiedziała wprowadzenie na rynek siedmiu nowych obiektywów, które będą współpracować z systemem kamer wideo RED ONE, a docelowo także z systemami DSMC (Digital Still & Motion Camera) RED Scarlet i RED Epic, o których pisaliśmy w artykule "RED Epic i RED Scarlet - zdjęcia nawet do 261 Mpix".
Obiektywy mają trafić do sprzedaży w najbliższych miesiącach, a będą to modele:
- 18-85 mm zoom T2.9
- 300 mm T2.9
- 100 mm T1.9
- 85 mm T1.9
- 50 mm T1.9
- 35 mm T1.9
- 25 mm T1.9
![]() |
Osoby zainteresowane tematem odsyłamy do wątku na forum reduser.net, na którym przedstawiciele firmy przedstawiają nowe produkty.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pierwszy raz słyszę o tym T ... jak bardzo ta wartość może różnić się od f/ ?
Też nie wiedziałem, że f/ nie uwzględnia transmisji... Czyli teoretycznie obiektyw f/2.0 bez powłok będzie ciemniejszy niż np. f/2.8 z b. dobrymi powłokami antyodbiciowymi?
Stare obiektywy bez powłok nie były skomplikowanymi konstrukcjami i miały typowo około 10 granic powietrze szkło. Ale to i tak powodowało straty na poziomie 40-50%, a więc Twoje porównanie jest bardzo
zasadne. Jedna działka przysłony szła w Kosmos...
Pewnie taniocha:)
Ciekawe, kiedy test ;-)
Ciekawe, to ile waży i kosztuje ten 18-85/2.9 :)
A wygladaja jak jakas broń z filmu SF a nie obiektywy:)
Arek - dzięki, człowiek całe życie się uczy :)
Teraz idę przetestować jaka jest faktyczna różnica w jasności Heliosa 44 i C50/1.8 ;)
Ale to będą obiektywy kompatybilne z jakim obrazkiem? Małym, średnim, wielkim?;)
wojkij: ogromniastym ;]
wlasnie - ciekaw jestem cen tego systemu :)))
Aswoja droga ktore szkla do ktorej matrycy - bo jakos nie wyobrazam sobie zeby taki 25mm mial takie pole krycia ktore obejmie ta najwieksza matryce :DDD
a 18-85 sobie wyobrazasz?:)
eeee (szczena na ziemi)
ten najwiekszy z czerwonym paskiem to 18-85 ^^ toz to potwor a nie obiektyw srednica filtra to chyba ponad 10 cm
a wazy pewnie wiecej jak 70-200L 2.8 IS USM
ten największy to 300/2.9 chyba jednak
ceny niestety z lekka duże - jedynie 300/2.9 w cenie porównywalnej do innych systemów - 5500$
link
link
18-85mm T2.9 RED PRO ZOOM:
* Uses standard PL mount included with RED ONE
* Metric lens measurement version
* Calibrated T stops and focus marks
* OD: 142mm
* Length: 11 in [28 cm]
* Screw-in filters: 138mm, p 1.0mm
* Weight: 9.9 lb [4.5 kg]
@davaeorn - ten największy to 18-85, 300, to ten pierwszy z prawej.
Sprzęt profesjonalny, ceny też......byle kabelek to 200 dolców, kawałek stalowej rurki 50 dolców !!!!!
Dobrze, że za oglądanie ich strony nie biorą 10 $........za minutę oczywiście.
Dla mnie ceny chore totalnie.
pozd
To jest sprzęt dla amerykańskich profesjonalistów, nie ma co na to patrzeć polską miarą;)
To jest sprzęt dla zawodowców, takich kamer używają w Hollywood... A firmy Red są zdecydowanie mniejsze niż innych firm i nadają się do takich zadań gdzie duże kobyły nie zmieszczą się/są za ciężkie...
Dla nich czy kamera kosztuje 10tys $ czy 100tys $ nie robi różnicy jak budżet filmu wynosi miliony $... ;-)
RED to genialny system, ktora zaczyna wypierac powoli kamery filmowe 35 mm i to zarowno w branzy filmowej jak i reklamowej. Jakosc zdjec, mozliwosci i latwosc obrobki nawet na zwyklym domowym Macu czy "swiezym" Pececie filmow w 4K, skalowalnosc systemu do potrzeb i budzetu sa na poziomie niedostepnym zadnemu obecnemu systemowi. W moim studiu pracujemy z REDem od mniej wiecej pol roku i obserwujemy jak systematycznie coraz wiecej rezyserow i operatorow przesiada sie z tasmy na REDa.
To bardzo profesjonalny sprzet, wiec nie ma co sie dziwic, ze kosztuje, ale wystarczy wejsc na strony ARRI albo PANAVISION i dopiero wtedy przytyka. :) Z uwagi na doswiadczenie zawsze bylem dosc sceptyczny do wszelkich cyfrowych nowosci ale RED o to swietnie wymyslone narzedzie, nawet na poziomie designu urzadzen - skubancy zaprojektowali wszystko tak, ze wyglada jak superfajna zabawka.
Szacunek.
i nie jestem zadnym dystrybuterem, ani sprzedawca :) ani wynajetym "kretem" do nawijek na forach, tylko to sprzet, w ktorym ciezko znalezc slabe strony :)