Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

RED - 7 nowych obiektywów

RED - 7 nowych obiektywów
11 marca
2009 09:30

Firma RED zapowiedziała wprowadzenie na rynek siedmiu nowych obiektywów, które będą współpracować z systemem kamer wideo RED ONE, a docelowo także z systemami DSMC (Digital Still & Motion Camera) RED Scarlet i RED Epic, o których pisaliśmy w artykule "RED Epic i RED Scarlet - zdjęcia nawet do 261 Mpix".

Obiektywy mają trafić do sprzedaży w najbliższych miesiącach, a będą to modele:

  • 18-85 mm zoom T2.9
  • 300 mm T2.9
  • 100 mm T1.9
  • 85 mm T1.9
  • 50 mm T1.9
  • 35 mm T1.9
  • 25 mm T1.9
Literka T jest alternatywnym symbolem określającym jasność obiektywu, używanym często w przemyśle filmowym i symbolizuje ona całkowitą transmisję, która w przeciwieństwie do f/ uwzględnia także absorpcję oraz odbicia światła.

RED - 7 nowych obiektywów

Osoby zainteresowane tematem odsyłamy do wątku na forum reduser.net, na którym przedstawiciele firmy przedstawiają nowe produkty.


Komentarze czytelników (23)
  1. 11 marca 2009, 10:13

    Pierwszy raz słyszę o tym T ... jak bardzo ta wartość może różnić się od f/ ?

  2. MasterB
    MasterB 11 marca 2009, 12:05

    Też nie wiedziałem, że f/ nie uwzględnia transmisji... Czyli teoretycznie obiektyw f/2.0 bez powłok będzie ciemniejszy niż np. f/2.8 z b. dobrymi powłokami antyodbiciowymi?

  3. Arek
    Arek 11 marca 2009, 12:11

    Stare obiektywy bez powłok nie były skomplikowanymi konstrukcjami i miały typowo około 10 granic powietrze szkło. Ale to i tak powodowało straty na poziomie 40-50%, a więc Twoje porównanie jest bardzo
    zasadne. Jedna działka przysłony szła w Kosmos...

  4. 11 marca 2009, 12:34

    Pewnie taniocha:)

  5. Szturmowiec
    Szturmowiec 11 marca 2009, 12:54

    Ciekawe, kiedy test ;-)

  6. mszczyrek
    mszczyrek 11 marca 2009, 14:23

    Ciekawe, to ile waży i kosztuje ten 18-85/2.9 :)

  7. mszczyrek
    mszczyrek 11 marca 2009, 14:24

    A wygladaja jak jakas broń z filmu SF a nie obiektywy:)

  8. MasterB
    MasterB 11 marca 2009, 14:54

    Arek - dzięki, człowiek całe życie się uczy :)
    Teraz idę przetestować jaka jest faktyczna różnica w jasności Heliosa 44 i C50/1.8 ;)

  9. wojkij
    wojkij 11 marca 2009, 15:20

    Ale to będą obiektywy kompatybilne z jakim obrazkiem? Małym, średnim, wielkim?;)

  10. jol
    jol 11 marca 2009, 17:42

    wojkij: ogromniastym ;]

  11. fafniak
    fafniak 11 marca 2009, 17:45

    wlasnie - ciekaw jestem cen tego systemu :)))
    Aswoja droga ktore szkla do ktorej matrycy - bo jakos nie wyobrazam sobie zeby taki 25mm mial takie pole krycia ktore obejmie ta najwieksza matryce :DDD

  12. xman001
    xman001 11 marca 2009, 18:33

    a 18-85 sobie wyobrazasz?:)

  13. cra89
    cra89 11 marca 2009, 21:31

    eeee (szczena na ziemi)
    ten najwiekszy z czerwonym paskiem to 18-85 ^^ toz to potwor a nie obiektyw srednica filtra to chyba ponad 10 cm
    a wazy pewnie wiecej jak 70-200L 2.8 IS USM

  14. davaeorn
    davaeorn 11 marca 2009, 22:55

    ten największy to 300/2.9 chyba jednak

  15. davaeorn
    davaeorn 11 marca 2009, 23:05

    ceny niestety z lekka duże - jedynie 300/2.9 w cenie porównywalnej do innych systemów - 5500$

    link

  16. cra89
    cra89 11 marca 2009, 23:54
  17. cra89
    cra89 11 marca 2009, 23:57

    18-85mm T2.9 RED PRO ZOOM:

    * Uses standard PL mount included with RED ONE
    * Metric lens measurement version
    * Calibrated T stops and focus marks
    * OD: 142mm
    * Length: 11 in [28 cm]
    * Screw-in filters: 138mm, p 1.0mm
    * Weight: 9.9 lb [4.5 kg]

  18. jaad75
    jaad75 11 marca 2009, 23:57

    @davaeorn - ten największy to 18-85, 300, to ten pierwszy z prawej.

  19. petrus33
    petrus33 12 marca 2009, 00:25

    Sprzęt profesjonalny, ceny też......byle kabelek to 200 dolców, kawałek stalowej rurki 50 dolców !!!!!
    Dobrze, że za oglądanie ich strony nie biorą 10 $........za minutę oczywiście.
    Dla mnie ceny chore totalnie.
    pozd

  20. wojkij
    wojkij 12 marca 2009, 12:31

    To jest sprzęt dla amerykańskich profesjonalistów, nie ma co na to patrzeć polską miarą;)

  21. kamil87
    kamil87 12 marca 2009, 12:34

    To jest sprzęt dla zawodowców, takich kamer używają w Hollywood... A firmy Red są zdecydowanie mniejsze niż innych firm i nadają się do takich zadań gdzie duże kobyły nie zmieszczą się/są za ciężkie...
    Dla nich czy kamera kosztuje 10tys $ czy 100tys $ nie robi różnicy jak budżet filmu wynosi miliony $... ;-)

  22. KrOPPa
    KrOPPa 12 marca 2009, 12:47

    RED to genialny system, ktora zaczyna wypierac powoli kamery filmowe 35 mm i to zarowno w branzy filmowej jak i reklamowej. Jakosc zdjec, mozliwosci i latwosc obrobki nawet na zwyklym domowym Macu czy "swiezym" Pececie filmow w 4K, skalowalnosc systemu do potrzeb i budzetu sa na poziomie niedostepnym zadnemu obecnemu systemowi. W moim studiu pracujemy z REDem od mniej wiecej pol roku i obserwujemy jak systematycznie coraz wiecej rezyserow i operatorow przesiada sie z tasmy na REDa.
    To bardzo profesjonalny sprzet, wiec nie ma co sie dziwic, ze kosztuje, ale wystarczy wejsc na strony ARRI albo PANAVISION i dopiero wtedy przytyka. :) Z uwagi na doswiadczenie zawsze bylem dosc sceptyczny do wszelkich cyfrowych nowosci ale RED o to swietnie wymyslone narzedzie, nawet na poziomie designu urzadzen - skubancy zaprojektowali wszystko tak, ze wyglada jak superfajna zabawka.
    Szacunek.

  23. KrOPPa
    KrOPPa 12 marca 2009, 12:49

    i nie jestem zadnym dystrybuterem, ani sprzedawca :) ani wynajetym "kretem" do nawijek na forach, tylko to sprzet, w ktorym ciezko znalezc slabe strony :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.