Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nagrody TIPA 2009

17 kwietnia
2009 16:37

Organizacja Technical Image Press Association (TIPA) ogłosiła na swojej stronie internetowej listę nagród jakie przyznano w tym roku dla produktów z branży fotograficznej. Wyboru dokonali przedstawiciele 25 wydawnictw branżowych z 10 krajów europejskich.

Nagrody TIPA 2009:

  • Najlepsza lustrzanka entry-level: Olympus E-620
  • Najlepsza lustrzanka zaawansowana: Nikon D90
  • Najlepsza lustrzanka półprofesjonalna: Canon EOS 5D Mark II
  • Najlepsza lustrzanka profesjonalna: Nikon D3x
  • Najlepszy system średnioformatowy: Hasselblad H3DII-50
  • Najlepszy aparat kompaktowy : Fujifilm FinePix F200EXR
  • Najlepszy zaawansowany aparat kompaktowy : Canon PowerShot G10
  • Najlepszy wzmacniany aparat kompaktowy : Olympus mju Tough 8000
  • Najlepszy aparat kompaktowy klasy super-zoom: Sony Cyber-shot DSC-HX1
  • Najlepszy obiektyw entry-level: Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM
  • Najlepszy obiektyw zaawansowany: Sony 70-400mm F4-5.6 G SSM
  • Najlepszy obiektyw profesjonalny: Canon TS-E 17mm f/4L
  • Najbardziej prestiżowy aparat: Leica M8.2
  • Najbardziej innowacyjny design: Panasonic Lumix seria G
  • Najlepsza drukarka wielofunkcyjna: Epson Stylus Photo PX800FW
  • Najlepsza zaawansowana drukarka foto: Canon Pixma Pro9500 Mark II
  • Najlepsza drukarka wielkoformatowa: Epson Stylus Pro GS6000
  • Najlepszy papier do drukarek atramentowych: Hahnemühle Photo Rag Baryta, 315g
  • Najlepszy nośnik danych: Panasonic 32GB SDHC
  • Największa innowacja: Fujifilm Super CCD EXR
  • Najlepsze oprogramowanie foto: Adobe Photoshop Lightroom 2
  • Najlepszy produkt z grupy akcesoriów: Vanguard Alta Pro series
  • Najlepszy produkt z grupy cyfrowych akcesoriów: Wacom Intuos4
  • Najlepsza ramka foto: Kodak OLED Wireless Frame
  • Najlepszy zaawansowany projektor: Epson EH-TW5000
  • Najlepszy profesjonalny projektor: JVC DLA-HD750
  • Najlepsza błona fotograficzna: Kodak EKTAR 100
  • Najlepsza kamera entry-level: Samsung SMX-F34
  • Najlepsza kamera zaawansowana: Canon LEGRIA HF S10
  • Najlepsze urządzenie mobilne: Nokia N86
  • Najlepszy system do obróbki materiałów fotograficznych: Noritsu D502
  • Najlepszy foto-kiosk: Kis Photobook Maker
  • Najlepszy monitor: Eizo ColorEdge CG242W
  • Najlepszy wyświetlacz: JVC LT-42WX70EU
  • Najlepsza usługa foto: Fujifilm Photobook Brilliant
  • Najlepsze urządzenie do back-up'u: Data Robotics Drobo
  • Najlepszy generator studyjny: Broncolor Scoro series
  • Najlepszy generator przenośny: Hensel Porty Lithium
  • Najlepsza studyjna, kompaktowa lampa błyskowa: Profoto seria D1
  • Najlepsza torba na sprzęt foto: Lowepro Classified AW


Komentarze czytelników (27)
  1. ciekawus
    ciekawus 17 kwietnia 2009, 16:45

    Najlepszy zaawansowany aparat kompaktowy : Canon PowerShot G10. TRAGEDIA. Gdyby miał 8-10 Mpix to bym się zgodził.

    Najlepszy nośnik danych: Panasonic 32GB SDHC - O co tu chodzi? SD jest lepsze nawet od CF? Mojaj ciacia zawsze uważała, że najlepsze są MS Sony.

  2. benetnash
    benetnash 17 kwietnia 2009, 16:48

    dlaczego w kategorii ,,najbardziej innowacyjny design'' nie wygrał pentax z kryształkami albo tytanowy?

  3. ciekawus
    ciekawus 17 kwietnia 2009, 16:51

    Najlepsze urządzenie mobilne: Nokia N86. Widziałem ten OLED. Optycznym zdecydowanie nie powinien się podobać. Lekki odchył od osi ekranu i zmienia się barwa bieli. W serii N lepsze są pozostałe ekrany (LCD).

  4. palindrom
    palindrom 17 kwietnia 2009, 17:00

    Najlepsza lustrzanka półprofesjonalna: Canon EOS 5D Mark II
    Naprawdę w ciągu roku nie było lepszej premiery? Jakoś nie odczułem jakiejś rewolucji w stosunku do C5D.
    Z resztą, co tu do rozumienia? To tylko redakcyjny plebiscyt ;]

  5. tomek__
    tomek__ 17 kwietnia 2009, 17:25

    Najlepszy obiektyw profesjonalny: Canon TS-E 17mm f/4L

    czyli każdy profesjonalista powinien jak podstawowego szkła używać TS?

    idiotyczne są te kategorie, zwłaszcza przy obiektywach

  6. Piotrekok
    Piotrekok 17 kwietnia 2009, 17:44

    tomek_ idąc Twoim tropem Canon TS-E 17mm f/4L nie należy do żadnej kategorii tutaj wyszczególnionych. Zatem może zrobić kolejną kategorię obiektywy TS :)

  7. shooter
    shooter 17 kwietnia 2009, 17:48

    @ciekawus
    Sony MS jeszcze nie takie tragiczne, najgorsze jest XD (od którego zresztą Fuji powoli odchodzi)
    taka karta SD to byłoby coś :
    link
    niestety obecna specyfikacja SD blokuje do bodajże 32GB, a da się jak widać więcej

    a co do Fujifilm FinePix F200EXR to nieco zawiódł bo to właściwie F100 z trybem EXR który średnio wypadł
    zamiast "zmniejszać" zdjęcia z 12MP na 6MP lepiej by wyszło gdyby po prostu dali 6MP, no ale rynek rządzi się innymi prawami :(

  8. tomek__
    tomek__ 17 kwietnia 2009, 18:27

    Piotrekok,

    Tak.

    Inaczej to nie ma sensu. Porównaj wielkie tele typu 100-400 do stałki 30mm

  9. Piotrekok
    Piotrekok 17 kwietnia 2009, 18:33

    Zatem do każdej kategorii jeszcze podział na stałki zoomy i może jeszcze specjalistyczne:) to daje dziewięć kategorii rocznie. Zatem po kilku latach zabraknie obiektywów do nagradzania.

  10. tomek__
    tomek__ 17 kwietnia 2009, 18:34

    I tutaj widzisz, że te nagrody są bez sensu :)

  11. Piotrekok
    Piotrekok 17 kwietnia 2009, 18:41

    Zgadza się w dużej mierze:) ale z drugiej strony jest to dla dużej rzeszy odbiorców jakaś wskazówka. Tak jak oceny obiektywów na Obiektywnych:)

  12. ilDottore
    ilDottore 17 kwietnia 2009, 19:50

    palindrom | 2009-04-17 17:00:26


    Najlepsza lustrzanka półprofesjonalna: Canon EOS 5D Mark II
    Naprawdę w ciągu roku nie było lepszej premiery? Jakoś nie odczułem jakiejś rewolucji w stosunku do C5D.

    Palindrom, kupiłeś 5DMkII i po zrobieniu iluś tam tysięcy zdjęć jesteś rozczarowany, czy tylko tak sobie rzeźbisz?

  13. olaieryk
    olaieryk 17 kwietnia 2009, 20:21

    MZ nagradzane są konkretne produkty a potem dopisywana jest kategoria. Faktycznie widać w nagradzaniu pewne nawyki jak Canon G10 (MZ każda kolejna wersja jest gorsza od porzedniej, ale to moje zdanie). Warto by przetestować te nagrodzone obiektywy. Sigma 18-250 będzie się sprzedawać dzięki tej nagrodzie lepiej, ale czy testy potwierdzą jakiś zasadniczy postęp w stosunku do nagrodzonej parę lat temu Sigmy 18-200 (wersja bez OS)???

  14. thorgal
    thorgal 17 kwietnia 2009, 20:54

    olympus e-620 ma zaledwie kilka tygodni (moze sie myle) i juz zostal najlepsza lustrzanka entry-level, a to dopiero kwiecien 2009, dziwne???

  15. adam m
    adam m 17 kwietnia 2009, 21:35

    entry level się po polish nie translate???
    a podobno Polacy nie gęsi - gęsi nie potrafią małpować

  16. WojciechW
    WojciechW 18 kwietnia 2009, 11:01

    A ja uważam, że gdyby g 10 miał mniej MP to byłby całkiem do chrzanu i nigdy bym sobie go nie kupił. A tak mam i jestem bardzo zadowolony. Nikt zresztą nikogo do kupna nie przymusza, są przecież używane aparaty nawet z 2MP.

    WojciechW

  17. ciekawus
    ciekawus 18 kwietnia 2009, 16:22

    A ja uważam, że gdyby g 10 miał mniej MP to być może mniej by szumił na wysokich ISO i wtedy bym sobie go kupił na 100%.

  18. ilDottore
    ilDottore 18 kwietnia 2009, 16:37

    I tak i tak by haniebnie szumiał. :) Przy matrycy wielkości paznokcia to nie do uniknięcia.
    Wymagasz jakości od swoich zdjęć - nie kupuj kompaktu! Przecież to proste jak drut i ilość MPx jest tu bez znaczenia, choć zgodzę się, że obłędne ich pakowanie nie poprawia sytuacji...
    Ale gdyby powstały naprawdę dobrze obrazujące kompakty to kto by kupował lustrzanki? :0

  19. palindrom
    palindrom 18 kwietnia 2009, 20:11

    ilDottore,
    tak, miałem organoleptyczne porównanie z poprzednim. A Ty? Jakie masz podstawy żeby twierdzić że jest inaczej i być napastliwym?

  20. ilDottore
    ilDottore 18 kwietnia 2009, 22:08

    palindrom - i co Cię rozczarowało? Większa rozdzielczość matrycy? Odkurzacz? Microadjustment? Filmy HD? Potrzebujesz czegoś lepszego? Czym focisz? 1Ds?
    Organoleptycznego porównania z poprzednim nie miałem, bo jakie może być porównanie? Bez żartów, proszę...

  21. palindrom
    palindrom 18 kwietnia 2009, 23:00

    ilDottore,m
    czytaj zanim coś napiszesz. Gdzie napisałem że to zły aparat? Chodzi mi o to że gdybym miał do wyboru kupić C5DmkII albo C5D i dostać ładnych kilka tysięcy na szkła, to raczej skłoniłbym się ku C5D. Filmy to może i fajna rzecz, microadjustments z L-kami są niepotrzebne a Sigma i tak kalibruje za darmo, czyszczenie matrycy nie działa rewelacyjnie... Jak dla mnie, skoro wolę starszą wersję, to znaczy że nowa mogłaby być albo lepsza, albo tańsza.
    A ja mam półkę manuali i Pentax'a :P

  22. ilDottore
    ilDottore 18 kwietnia 2009, 23:16

    Microadjustment przydaje się do L-ek jak najbardziej. Do Sigmy też, bo po co tracić czas? :)
    Za kilka tysięcy różnicy w cenie to kupisz 1 dobre szkło, słowo "szkła" to lekka przesada. Akurat 5DMkII kupują sobie ludzie, którzy mają już te kilka obiektywów... Zgodzisz się, że to nie jest lustrzanka dla poczatkującuch.
    Filmów w 5DMkII i tak nie robię (choć mam bardzo ambitne plany i scenariusz już w głowie, tylko czasu za mało... :) )
    Czyszczenie matrycy działa rewelacyjnie, zapewniam...
    Oczywiście że 5DMkII mógłby być tańszy, mogliby go też dodawać za friko do dużej paczki corn flakes. :)
    Widzisz... wydaje mi się, że aby o czymś mówić w tak autorytatywnym tonie, to trzeba mieć o zagadnieniu niejakie pojęcie. Twoja opinia jest taka mniej więcej: "Byłem na Moto Show, porównałem Ferrari z Lambo i Ferrari jest dużo lepsze"... :)
    Wybacz, ale to możesz stwierdzić przejechawszy Północną Pętlę Nurburgringu tymi autami co najmniej kilka razy. Podobnie proponuję zabierać głos po naciśnięciu spustu migawki 5DMkII kilka tysięcy razy, wywołaniu RAW i przyjrzeniu się efektom.
    Wtedy można powiedzieć co nieco o tym aparacie.
    Pentax, powiadasz...? To jak zacznę publicznie pisac bzdury o Pentaxie to bądź łaskaw mnie poprawić. Zrób to z czystym sumieniem bo Pentaxa nigdy w ręku nie miałem. :)

  23. palindrom
    palindrom 19 kwietnia 2009, 09:44

    L-ki potrzebują microadjustments? Źle się dzieje... Do tej pory miałem problemy tylko z Tamronami i Sigmami.
    Wiesz, jeżeli Ty też nie zrobiłeś po kilka tysięcy zdjęć *każdym* z nich, to również możesz wygłaszać bardziej swoje odczucia a nie definitywne twierdzenia - to działa w obie strony :) Problem polega na tym, że wtedy pod tym artykułem mogłoby zabrać głos może kilkoro fotografów a nie o to chodzi.
    W ogóle to i tak nieważne, bo nie możesz podważać *zdania* - to jest twór subiektywny który świadczy o moich odczuciach na dany temat. Możesz przeciwstawić swoje - co zresztą uczyniłeś ;]
    Chyba należy pozostać przy komentowaniu ze swojego punktu widzenia, nawet jeżeli ma się małe doświadczenie. To nie znaczy że opinia kogoś kto zjadł na czymś zęby jest lepsza, tylko że jego punkt widzenia jest inny.
    Czy właśnie wytłumaczyłem zjawisko internetowych przepychanek? Chryste, co za offtop. ;]

  24. ilDottore
    ilDottore 19 kwietnia 2009, 09:57

    Wdajesz się w mętne filozofowanie zamiast milczeć w temacie o którym masz akurat pojęcie jak krowa o gwiazdach.
    Słusznie natomiast piszesz że w temacie 5D/5DMkII winno się wypowiadać niewiele osób. :)
    Problemem polskiego internetu jest publiczne głoszenie kretynizmów przez osoby których poziom wiedzy i doświadczenia w dyskutowanym temacie jest zerowy.
    Tyle.
    A aLki potrzebują microadjustmentu nie mniej niż Sigmy. Niestety. Jakość obiektywów z czerwonym kółkiem zaczyna coraz bardziej przypominać ruskie telewizory z dawnych lat. Trafisz na tzw. egzemplarz - jesteś happy przez dwadzieścia lat. Trafisz źle - zaczynają się schody. Za te pieniądze nie powinno tak być.

  25. palindrom
    palindrom 19 kwietnia 2009, 14:00

    ilDottore,
    nie znasz mnie i nie wiesz że robiłem zdjęcia 5D więc nie odzywaj się do mnie w ten sposób. Skończyłem z tobą rozmawiać.

  26. bladdy
    bladdy 19 kwietnia 2009, 15:53

    Jesteście poprostu zazdroiśni, że wasze aparaty nie są na tej liście... :P Każdy ma własne zdanie na temat aparatu i każdy wg. tego zdania aparat kupuje. Mnie tem nie obchodzi co o moim sprzecie myśli kilku gości z TIPA. Pewien mądry czlowiek kiedyś mnie zapytał: "Jaki jest najlepszy aparat?" nie ważne co odpowiedziałem, ale on nie przyznał mi racji.. jego odpowiedź była taka: "zawsze ten, który mam w ręce" i tym się kierujmy...

    Mam taki pomysł... Zaczynajmy każdą wypowiedź tak: " Moim zdaniem..." :P

  27. candy
    candy 1 maja 2009, 23:24

    a ja i tak kupie sobie 5D MK II jak juz sie pozbieram po zakupie mojej "eL-ki" :)
    (tak,kupilem eLke przed zakupem pelnego formatowca :P )

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.