Jak robić naprawdę ostre zdjęcia?
12. Czas na superostrość — blokada lustra
|  | 
Po tym, co za chwilę przeczytasz, pewnie będziesz miał wrażenie, że cała ta zabawa z zachowaniem maksymalnej stabilności aparatu zaczyna przeradzać się w małą obsesję, lecz w rzeczywistości robienie superostrych zdjęć polega właśnie na unikaniu najmniejszych nawet drgań. Kolejna sztuczka, która pozwala zbliżyć się do ideału, to blokada lustra aparatu. Lustro zostaje zablokowane w jednej pozycji i nie wraca do położenia wyjściowego aż do chwili zakończenia ekspozycji, minimalizując ryzyko wystąpienia niepożądanych wibracji i drgań. Jak duże znaczenie mają te drgania? Olbrzymie! Blokada lustra to drugi po statywie czynnik, który ma największy wpływ na ostrość obrazu. Powinieneś zatem poszukać opcji odpowiedzialnej za włączenie blokady lustra w Twoim aparacie (większość współczesnych lustrzanek wyposażonych jest w tę funkcję, gdyż wykorzystywana jest ona również do czyszczenia matrycy światłoczułej aparatu). Po włączeniu tej opcji spust migawki należy wcisnąć dwukrotnie: pierwsze wciśnięcie spowoduje podniesienie lustra i zablokowanie go w tej pozycji, dopiero drugie zaś — rzeczywiste wykonanie zdjęcia. Wszystko to brzmi trochę niczym szukanie problemów na siłę tam, gdzie ich nie ma. Niemniej jednak włączenie blokady lustra stanowi następny krok w kierunku wymarzonego, superostrego ideału.



 
                        





 
                        _1663272818.jpg) 
                         
                        
 
                         
                         
                         
                        
 
                         
                            Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.