O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Poza premierą przystawki Phase One P40+ do średniego formatu i publikacją amerykańskich naukowców opisującą najszybsze urządzenie do rejestrowania zdjęć, tydzień upłynął dość spokojnie. A jakie nieoficjalne informacje udało nam się zebrać w trakcie tego tygodnia. Przeczytajcie sami!
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
1D Mark IV u reporterów
Testowa wersja nowej profesjonalnej lustrzanki trafiła podobno do rąk reporterów między innymi z agencji Reuters. Tym aparatem ma być EOS 1D Mark IV. Jego oficjalna premiera ma odbyć się w sierpniu.
Obiektywy EF do filmowania
Pojawiły się plotki jakoby Canon miał zamiar wprowadzić do sprzedaży obiektywy o możliwościach przyjaznych filmowaniu do lustrzanek. Taki przykładowy obiektyw miałby mieć między innymi pierścień zmiany przysłony.
Pentax
Więcej o K-7
W zeszłym tygodniu chyba najwięcej plotkowało się o nowej lustrzance Pentaxa, która swoją premierę ma mieć 21 maja b.r. Pisaliśmy już o niej w zeszłym tygodniu lecz każdy dzień przynosił nowe informacje i zdjęcia. Na przykład takie jak to poniżej:![]() |
Z informacji, które przeciekły dotychczas wiemy, że sam korpus ma być zauważalnie mniejszy i lżejszy od K10D/K20D. Wbrew wcześniejszym plotkom aparat ma mieć wbudowaną lampę błyskową. Mamy mieć też 3" wyświetlacz LCD oraz możliwość kręcenia filmów, a także bardzo dobry i duży wizjer. Stosunkowo mało wiemy na temat matrycy. Producent pozostanie najprawdopodobniej przy 14 Mpix w formacie APS-C, ale są sprzeczne informacje na temat zakresu czułości, szybkości trybu seryjnego czy ilości bitów zapisu RAW-a.
Wraz z premierą nowej lustrzanki światło dzienne ma ujrzeć nowa wersja obiektywu kitowego 18-55 mm f/3.5-5.6 oznaczona symbolem WR, co ma oznaczać "Water/eather Resistant" czyli odporność na zachlapanie i warunki pogodowe.
System Micro 4/3
Olympus
Miał być pomarańczowy - pierwszy aparat marki Olympus w systemie Micro 4/3. Serwis 43rumors.com dość pewnie zapowiedział, że kolorystyka wyczekiwanego Olympusa będzie inna. Co więcej, podobno producent podjął decyzję, że w tym aparacie nie będzie wbudowanej lampy błyskowej.
Leica
Leica nie planuje na razie żadnych premier związanych z Micro 4/3. Firma przyjmuje rolę obserwatora. Ma zamiar bacznie przyglądać się jak rynek zareaguje na nowy system i wtedy podjęta zostanie decyzja, czy przyłączyć się do Panasonica i Olympusa.
Sony
Sony 80-200 mm f/1.4G - spóźniony Prima Aprilis?
W internecie pojawił się projekt superświatłosilnego teleobiektywu systemu Sony 80-200 mm f/1.4G SSM. Oprócz jego zdjęć można było obejrzeć zrzuty ekranu ze strony producenta poświęconej nowemu obiektywowi, materiały reklamowe i pełną specyfikację w której znaleźć można datę premiery - rok 2011.Oczywiście trudno w taki obiektyw uwierzyć. Tym bardziej, że specyfikacja podawała że waży on tylko nieco powyżej kilograma, ma wbudowany optyczny system stabilizacji obrazu i nie ma elementów asferycznych. Jeśli jednak marzyć, to rzeczach wielkich, dlatego popatrzmy raz jeszcze na ten miły widok.
![]() |
![]() |
Jeżeli znalazłeś jakieś ciekawe plotki w internecie, prześlij je na adres redakcji, a być może o nich napiszemy.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
obiektywy do filmowania?
jak bym chcial nakrecic film to kupilbym raczej kamere,wdg mnie to tryb video w nowych Canonach to lipa
podobnie jak aparaty w komorkach :P
no ale to moje zdanie....
No właśnie - tylko Twoje zdanie...:P
Nie żebym się czepiał ale co oznacza słowo "Water/eather Resistant" - eather ?
nie uwazam zeby trzymanie ponad kilogramowego aparatu(z obiektywem) i nagrywanie nim filmu bylo wygodne,no ale oczywiscie,od przybytku glowa nie boli,mozna by jeszcze dodac odtwarzacz mp3 i kuchenke mikrofalowa,pelen luksus...
nawet ja się przekonałem do filmów w aparacie!!! a co to oznacza chyba tylko to,że jak wizażystce farbka się wyleje bo się jej nocka z koleżanką przypomni to po prostu tylko ona będzie mieć problem ...
"Nie żebym się czepiał ale co oznacza słowo "Water/eather Resistant" - eather ?"
na pewno chodzi o Water/Weather Resistant (odporny na dzialanie wody/pogody-czynninikow atmosferycznych)
skoro jest w planach k7 , to będzie k1d i kf1d no i średni format ...
@candy - są statywy i inne wynalazki, ale co tam... Wolisz wydać $25000 na kamerę która ma wprawdzie więcej typowo filmowych możliwości, ale nie daje lepszej jakości...:)
Sony 80-200 mm f/1.4G- czemu nie choć fajnie jak by był to CZ na wszystkie bagnety:P
ten sony 80-200/1.4 to przeciez lamanie wszelkich praw fizyki
nie ma łamania praw fizyki.. oprócz tego, że byłoby to szkło wielkości 200-500 i nie wazyłoby 1kg.
Ale taki 80-200/1.8 G w sumie mógłby zaistnieć.. :D
a... no i spójrzcie na zrzut z ekranu tej 80-200! To obiektyw do fotografowania baniek mydlanych.. może tylko wtedy on ma taką przysłonę? :D
@jaad75 jak bym mial 25K to i tak bym tego nie wydal na kamere,moze raczej lepszy aparat + obiektywy...do fotografowania :D
Z tym sony to jest ściema. Trochę proporcję podejrzane jak na f/1.4 przy 200mm.
Ale narysowany ładnie:)
link
a tu prosze,dla ciekawych nowego dziala dla Sony:
link
lol,lord_raku,wyprzedziles mnie troche :P
heh, to nie obiektyw...to dzialo plazmowe...
ale ładne by było szkiełko.. ładne.. no i mogłoby mieć 'tylko' f1.8 :)
I znów brak jakichkolwiek plotek na temat Nikona co oznacza... że optyczne wiedzą już coś czego my nie wiemy a o czym pisac im jeszcze nie wolno :>
...a więc Arku i Robercie, napiszcie co wiecie o D400, D800, Nikkorze 24/1,4 i Nikkorze 35/1,4.
Czekamy :))
ten sony to przesada;
ale gdyby był na rynku ostry od pełnej dziury 24-70 F/1.8 to sukces murowany
wszyscy by łyknęli 24-70 f1.8 choćby nie wiem jak chujowy był na pełnej dziurze.
Jak dla mnie to te nowości od pentaxa liczą się najbardziej bo aparat zapowiada się świetnie :)
I tak jak kiedyś już pisałem, chyba zejdę z canona i przejdę na ten właśnie system :)
Ktos przynajmniej sie lepiej wysilil niz przy A500 i troche postaral. Gdyby waga byla inna wpisana, to byloby bardziej wiarygodnie.
Obiektyw Sony ze stabilizacją obrazu, przecież wszystko body sony maja stabilizację...
Z aparatów kręcących filmy na razie tylko Panasonic GH1 daje pełne możliwości, u reszty to na razie niedopracowany do końca dodatek.
Tutaj jest recencja możliwości filmowych tego malucha:
link
ale na razie cena jest koszmarnie wysoka.
"Obiektywy EF do filmowania" to dopiero mega-bzdurę ktoś wymyślił ROTFL.
Tryb filmowania w lustrzankach Canona jest po prostu prymitywny i ci sami napaleńcy którzy dla "filmów" kupili aparat zostaną jeszcze raz skasowani na grubą kasę za nowe modele, które Canon łaskawie "poprawi" dodając programową możliwość kontroli przysłony.
Panas w swoim 14-150 oznaczonym "HD" nie tylko umożliwia pełną kontrolę nad wszystkimi parametrami, ale tak wyciszył obiektyw, by dźwięk jego pracy nie nagrywał się na film.
Inni mają raczej rozerzony tryb LV niż pełne możliwości fimowe.
Tylko dlaczego Panas daje takie kosmiczne ceny? Przecież obiektywy te nie maja już znaczka "Leica"?
heh..chociaz ktos sie ze mna zgadza
a) Radzę zerknąć na cenę starego zooma 14-150 dla 4/3 = 1000$. To nie mydło, tylko jedyny
superzoom z porządną rozdzielczością w całym zakresie. Jeżeli 14-140 ma podobną jakość
i dodatkowo umożliwia ciągły AF w video, to 1500$ jest zupełnie normalną ceną (600$ aparat+700$ obiektyw).
b) Wystarczy rzucić okiem na fora ludzi zajmujących się filmami - ten aparat jest bardziej oczekiwany niż
5DmkII. Stąd wyższa cena (ale i tak kilkakrotnie niższa od porównywalnego sprzętu video). Jako nowość na pewno też cena ma ze 20% "bonusa".
c) Dla kogoś kto podróżuje nie będzie chyba lepszego sprzętu, zwłaszcza z równolegle już sprzedawanym niewielkim (300g) obiektywem 7-14mm - który oczywiście tańszy od żadnej Sigmy też nie będzie, ale na APS-C ekwiwalent 14mm jest w ogóle nieosiągalny żadnym obiektywem.
Taka mała refleksja nt. kryzysu. W gruniu 2008 kupowałem body EOS 450D za 1.650 pln, teraz można kupić nowe body 500D za 3.000 pln. Cenowy syf, syf i jeszcze raz syf.
Wszystkim znajomym radzącym się mnie o zakupy foto, polecam kupić sobie coś innego, np. komórkę lub książkę.
Ciekawus a co powiesz na eosa 1000D który chodzi po 2000 z hakiem ? :) To jest dopiero syf cenowy! Pamiętam jak miałem kupować alfę 200 za 1199 w centrum sony, teraz ten sam aparat w tej samej gablocie ma nową cenówkę - 1899 zł... Nawet nie będę tego komentował bo szkoda płakać :)
ciekawus
a życie sobie tup tup do przodu ...
czasu nie cofniesz ....
lepiej kupić sobie coś teraz i cieszyć się życiem ...
bo jutro może .... spaść na głowę cegła ....
te ceny już nie wrócą ....
wystarczy spojrzec na wykresy na www.skapiec.pl zeby zobacz\yc jak ksztaltuja sie ceny w ciagu ostatnich miesiecy,450D np podrozal od lutego "bagatela" ok 500zl,ponad 150zl na miesiac :P
@ciekawus
@dude83
A ja pamietam stare dobre czasy kiedy Nikon 70-200 f2.8 kosztowal 1100 funtow a teraz juz ponad 1500!!! A tak przy okazji - to jest duzy i ciezki obiektyw, czy moglby swym rozmiarem i waga uszkodzic mojego D90 (np. wylamac sie z body aparatu gdy nie podtrzymam go reka czy statywem)?
@jceel
"jak chujowy był na pełnej dziurze" - brawo, to typowy tekst ze stronki o sztuce jaka jest fotografowanie:P
szkoda ze na optyczne.pl nie ma admina ktory w czasie rzeczywistym sprawdza tresci komentarzy...
A ja pamiętam jak mój pierwszy cyfrowy kompakt kosztował grubo ponad 4tys. złotych - obecne ceny są bardzo przystępne...
@jaad75
to kup mi tego nikkora... :)
@ato7 : "ale na APS-C ekwiwalent 14mm jest w ogóle nieosiągalny żadnym obiektywem"
blad
jest taki pewien obiektyw,ktory ma ogniskowa grubo ponizej 14mm: Sigma 4.5 F/2.8 EX DC Fisheye HSM
:D (chyba ze nie mowiles o "stalkach")
fajnie jakby można znowu zmieniać przesłonę z obiektywu, miejmy nadzieję, że
a) ta plotka będzie prawdziwa i
b) inni producenci też tak zrobią ;)
Nie ma na co narzekać - zaawansowane lustrzanki APS-C poniżej 5tys, amatorskie poniżej 3tys, ale z możliwościami znacznie przekraczającymi poprzednie modele profesjonalne... Pamiętam, jak czekałem aż K-M D7D spadnie poniżej 8tys, pamiętam mydelniczkę 300D za 6tys - to naprawdę nie było aż tak dawno... A zarobki też są przecież wyższe niż parę lat temu...
@candy, błąd - mówił o obiektywach rektalinearnych...
@Itey, a co w tym dziwnego...:)
@jaad75
no tak, ale nalezy pamietac ze aparat to tylko szczyt gory lodowej, dobre obiektywy sa czesto drozsze od aparatu, a kazdy chcialby miec ich kilka...
A co, kiedyś było inaczej?
nic tylko oszdzedzac i kupowac :)
Z drugiej strony, obiektywy to i tak niezła lokata kapitału w porównaniu z elektroniką.
Każdy korpus traci na wartości od ok. 20 (najdroższe modele) do 60% (najniższa półka) w ciągu 2-3 lat.
Teraz akurat jest najgorsza sutacja - złotówka słaba i jen mocny.
Generalnie kupowanie nowego body to strata kasy, warto odczekać pół roku od premiery i kupić używane.
Przy obecnych cenach bez sensu robić zakupy. Kurs złotówki miał dno styczeń-luty, teraz się odwróciło. Oczywiście tak jak producenci podnosili ceny, tak łatwo ich nie opuszczą - ale to w klientach siła - nie kupować i czekać aż będą niższe.
Nawet rynek używany obecnie oszalał, i teraz sprzęt używany jest droższy, niż latem 2008 nowy.
Teraz lepiej kupić jakiś specjalistyczny podręcznik do foto, album, zapisać się na kurs fotogarafii, ewentualnie kupić coś tańszego - dobry statyw, dobrą głowicę, dyfuzor do lampy, wężyk spustowy, filtr połówkowy. Może efekty będą lepsze niż gdy wymienimy stare body na nowe.
Kryzys minie, złotówka się umocni, ceny spadną... Na nowe body i obiektyw przyjdzie czas.
@jaad75 sorki nie rozumiem pytania :D mnie w tym nic nie dziwi, ja bym tylko chciał takie obiektywy zobaczyć i cieszę się, że (może) wracają :)
Sony 80-200/1.4 to byłby pierwszy lens dla którego warto było by poczekać na normalną... matrycę...
dlaczego nie ma informacji o Sony Alpha A330 oraz dwóch nowych obiektywach - 50mm f/1.8 oraz 18-55mm f/3.5-5.6. ??
@Piotr_0602
Znajac polski "kapitalizm" i "wolny rynek" nie sadze zeby ceny sprzetu spadly nawet jesli zlotowka odrobi straty, ceny w stosunku do zarobkow w Polsce bija juz rekordy swiatowe, taki w Polsce dobrobyt :)
@Itey, po prostu, one wcale nie wygineły i w niektórych systemach są normalnie dostępne...:)
BTW, tu raczej nie chodzi o pierścień przysłony, bo tę można by zapewne zmieniać z poziomu body, jeśli tylko dodać takie usprawnienie w firmware, ale o obiektywy z bezstopniową przysłoną, jak choćby ten w GH1...
hmm... no o innych systemach faktycznie nie pomyślałem, na szczęście widać nie wszyscy byli tak 'kreatywni' jak nikon&co ;) Bezstopniowa przysłona to faktycznie przy filmowaniu fajna rzecz, a jak już o tym to taki pierścień mógłby być programowalny, zawsze to łatwiej gdy się jedną ręką trzyma obiektyw
A skąd wiadomo że obiektywy np. Canona nie mają płynnej możliwości regulacji przysłony? Skoro można w aparacie ustawić kontrolę co 1/3EV lub co 1/2EV to znaczy że najprawdopodobniej da się ustawić przysłonę na dowolne wartości pośrednie czyli uzyskać płynną regulację.