Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)
3 kwietnia
2023 13:49

Oferta obiektywów filmowych marki Canon powiększyła się o przeznaczone do współpracy z sensorami APS-C / Super35 modele CN-E 14-35 mm T1.7 L oraz CN-E 31.5-95 mm T1.7 L.

Nowe obiektywy należą do linii Flex Zoom, w ramach której firma Canon zaprezentowała do tej pory dwa pełnoklatkowe modele noszące oznaczenia:

  • Canon CN-E 20-50 mm T2.4 L F / FP
  • Canon CN-E 45-135 mm T2.4 L F / FP

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)

Porównując parametry, możemy zauważyć, że nowe konstrukcje mają zarówno ogniskowe jak i transmisje przemnożone przez czynnik 0.7x w porównaniu do modeli pełnoklatkowych. Sugeruje to, obie pary obiektywów mogą być spokrewnione i różnić się obecnością układów optycznych kompresujących (w przypadku nowości) lub rozciągających (w przypadku starszych modeli) koło obrazowe, podobnie jak robi to telekonwerter czy adaptery typu „speed booster”.

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)

Tak zresztą jest w istocie — wraz z nowymi obiektywami zaprezentowano zestawy optyki Canon RL-S1, RL-S2, RL-F1 oraz RL-F2, które można wymiennie instalować w tylnej części obiektywu. Oczywiście oprócz optyki, konieczna jest też wymiana i rekalibracja pierścieni przysłony oraz zmiany ogniskowej, stąd też procedurę konwersji między poszczególnymi modelami musi przeprowadzić autoryzowane centrum serwisowe.

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)

Wymienne są także mocowania obiektywów do kamery. Dostępne opcje to, dość klasycznie, Arri PL oraz Canon EF.

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)

Jak przystało na konstrukcje filmowe, oba nowe obiektywy mają identyczną średnicę i rozmieszczenie poszczególnych pierścieni, a także bardzo zbliżone gabaryty i wagę. Ta ostatnia oscyluje w okolicach 3.4-3.5 kg.

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)

Nowe obiektywy filmowe Canon (Aktualizacja)

Obiektywy Canon CN-E 14-35 mm T1.7 L oraz CN-E 31.5-95 mm T1.7 L mają wejść do sprzedaży odpowiednio w czerwcu oraz październiku 2023 roku. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale spodziewamy się, że będą one podobne jak w przypadku spokrewnionych z nimi modeli pełnoklatkowych.

Aktualizacja — otrzymaliśmy od polskiego oddziału firmy Canon oficjalną informację prasową na temat nowych obiektywów oraz aktualizacji oprogramowania dla kamer Cinema EOS. Zamieszczamy ją poniżej.

INFORMACJA PRASOWA

Canon rozszerza gamę sprzętu filmowego o dwa nowe obiektywy Flex Zoom
oraz wprowadza aktualizację oprogramowania kamer Cinema EOS

Canon Europe ogłasza wprowadzenie na rynek dwóch obiektywów Super 35mm przeznaczonych do wysokiej klasy produkcji filmowych w rozdzielczości 4K, 8K i HDR, wzbogacając tym samym linię Flex Zoom. Popularność matryc Super 35 mm nie słabnie. Modele CN-E14-35mm T1.7 L S / SP oraz CN-E31.5-95mm T1.7 LS / SP to obiektywy Super 35mm o największej jasności na rynku, cechujące się tak szeroką ogniskową[1]. Zarówno szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy (14-35mm) CN-E14-35mm T1.7 L, jak i obiektyw o średnim zakresie ogniskowych (31.5-95mm) CN-E31.5-95mm T1.7 L oferują niesamowitą wydajność optyczną, dzięki której sprzęt ten sprosta wszelkim wymaganiom operatora i sprawdzi się w rozmaitych sytuacjach.

Sugestywny filmowy obraz

Modele CN-E14-35mm T1.7 L oraz CN-E31.5-95mm T1.7 L firmy Canon wzbogacają serię Flex Zoom. Wyposażono je w szybką stałą przysłonę T1.7, która tworzy niewiarygodnie małą głębię ostrości. Dzięki temu filmowane obiekty są wyraźne. Taka przysłona zapewnia również większą kompatybilność z jasnymi obiektywami stałoogniskowymi, gdy korzysta się z nich równolegle w pracy nad tą samą produkcją. Prezentowane obiektywy obejmują ogniskowe najczęściej używane w produkcji filmowej oraz gwarantują wysoką wydajność optyczną, pozwalającą rejestrować ostre i pozbawione zakłóceń obrazy w rozdzielczościach 4K i 8K. Dodatkowo dzięki 11 listkom przysłony w kształcie tęczówki można uzyskać estetyczny efekt bokeh i wrażenie delikatnego rozproszenia światła. Dzięki wykorzystaniu przez Canon własnego wieloletniego doświadczenia i ustaleń nauki o barwach, modele CN-E14-35mm T1.7 L oraz CN-E31.5-95mm T1.7 L wiernie odwzorowują odcienie skóry, zapewniają ciepłe kolory oraz zapierającą dech w piersiach jakość obrazu.

Wszechstronna konstrukcja Flex

Jak sama nazwa serii Flex wskazuje, obiektywy CN-E14-35mm T1.7 L oraz CN-E31.5-95mm T1.7 L są elastyczne i nadają się do wielu zastosowań. Konstrukcja obiektywów umożliwia wykorzystanie zarówno mocowań EF, jak i PL. Na tym jednak nie kończy się ich wszechstronność! Są to bowiem pierwsze obiektywy w ofercie sprzętu filmowego firmy Canon, które wykorzystują wymienne adaptery. Dzięki nim, w dowolnym autoryzowanym centrum serwisowym firmy Canon można przeprowadzić konwersję z matrycy Super 35 mm na pełnoklatkową i odwrotnie[2]. Konstrukcja modeli CN-E14-35mm T1.7 L oraz CN-E31.5-95mm T1.7 L jest kompaktowa i lekka (ważą odpowiednio 3,3kg oraz 3,5kg), co sprawia, że wprost idealnie nadają się do wszechstronnego filmowania lub pracy w ograniczonej przestrzeni.

Kreatywna praca dzięki ulepszonej komunikacji

Oba obiektywy optymalizują pracę dzięki obsłudze metadanych, wykorzystując w tym celu Cooke /i Technology™ oraz ZEISS eXtended Data™ poprzez mocowanie PL, a także 4-pinowe złącze Lemo. Jest to nieoceniona funkcja przy produkcji materiałów wirtualnych, gdy informacje o położeniu są niezbędne, aby wirtualne tła reagowały na zmiany perspektywy kamery tak, jak naturalne, a także na etapie postprodukcji, podczas opracowywania efektów wizualnych. Ponadto w przypadku współpracy z kompatybilnymi kamerami możliwa jest elektroniczna komunikacja obiektywu z technologią korekcji aberracji chromatycznej i oświetlenia peryferyjnego. Użytkownik ma poza tym dostęp - poprzez mocowanie EF - do rozwiązania Dual Pixel Focus Guide, które wspomaga ręczne ustawianie ostrości.

Obiektywy CN-E14-35mm T1.7 L oraz CN-E31.5-95mm T1.7 L działają bardzo precyzyjnie dzięki przekładniom 0,8 mm. Są one kompatybilne ze standardowymi w branży akcesoriami follow focus i zewnętrznymi silniczkami, co jeszcze bardziej zwiększa wszechstronność tych modeli. Dzięki precyzyjnej konstrukcji mechanicznej obiektywów, ich użytkownicy mają większą kontrolę nad parametrami optycznymi. Obsługa sprzętu przebiega przez to płynnie, zapewniając kreatywną kontrolę nad procesem filmowania. Prezentowane modele charakteryzują się dużą wytrzymałością. Świetnie nadają się do pracy w terenie i trudnych warunkach.

Aktualizacja oprogramowania sprzętowego dla serii Cinema EOS 

Canon zapowiada także wydanie aktualizacji oprogramowania sprzętowego dla modeli EOS R5 C, EOS C70, EOS C300 Mark III i EOS C500 Mark II, które udoskonalą i jeszcze bardziej wzbogacą możliwości tych urządzeń.

Aktualizacja wprowadza funkcję Clear Scan o wysokiej rozdzielczości i bardziej zwartym zakresie częstotliwości 50 - 250 Hz, zapewniając lepszą synchronizację podczas filmowania ekranów LED na potrzeby wirtualnych produkcji. Ponadto dodano opcję zmiany rozmiaru oscyloskopu w kamerze, a także obsługę metadanych dla najnowszych obiektywów Canon.

Ulepszenia wprowadzone w modelu EOS R5 C obejmują obsługę adaptera mocowania EF-EOS R 0,71x, krótszy czas przełączania między trybami fotografowania i filmowania, tryb oszczędzania energii, powiększenie 2x podczas nagrywania 8K w formacie MP4 oraz opcjonalny cyfrowy telekonwerter. Dzięki tym zmianom użytkownicy mogą cieszyć się wszechstronnością kamery, w łatwy sposób korzystając z możliwości oferowanych przez wybrany obiektyw.

Szczegółowe informacje na temat obiektywów CN-E14-35mm T1.7 L oraz CN-E31.5-95mm T1.7L można znaleźć na stronach:

Aby dowiedzieć się więcej o aktualizacjach oprogramowania sprzętowego dla Cinema EOS, odwiedź stronę: 

Główne cechy modelu CN-E14-35mm T1.7 L:

  • Stała przysłona T1.7 na całej długości ogniskowej
  • Zakres ogniskowych szerokokątnych: 14-35 mm
  • Zgodność z adapterem mocowania firmy Canon umożliwiający łatwą konwersję między matrycą Super 35 mm i pełnoklatkową
  • Komunikacja z obiektywem za pomocą Cooke /i Technology™ i ZEISS eXtended Data™
  • Estetyczny efekt bokeh dzięki 11-listkowej przysłonie w kształcie tęczówki
  • Możliwość mocowania EF i PL
  • Masa: 3,3 kg

Główne cechy modelu CN-E31.5-95mm T1.7 L:

  • Stała przysłona T1.7 na całej długości ogniskowej
  • Średni zakres ogniskowych (31,5-95 mm)
  • Zgodność z adapterem mocowania firmy Canon umożliwiający łatwą konwersję między matrycą Super 35 mm i pełnoklatkową
  • Komunikacja z obiektywem za pomocą Cooke /i Technology™ i ZEISS eXtended Data™
  • Estetyczny efekt bokeh dzięki 11-listkowej przysłonie w kształcie tęczówki
  • Możliwość mocowania EF i PL
  • Masa: 3,5 kg

[1] Stan na 3 kwietnia 2023 r. na podstawie badań firmy Canon.
[2] Jest to usługa odpłatna realizowana w centrach serwisowych firmy Canon.


Komentarze czytelników (0)
    Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

    Bądź pierwszy!

    Napisz komentarz
Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.