Sigma 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary
Oferta obiektywów marki Sigma powiększyła się o przeznaczony do współpracy z niepełnoklatkowymi bezlusterkowcami szerokokątny zoom 10-18 mm f/2.8 DC DN Contemporary.
INFORMACJA PRASOWA
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary – najmniejszy i najlżejszy na świecie szerokokątny zoom do aparatów z matrycą APS-C*.
SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary, ze swoimi 62mm długości, 72,2mm średnicy oraz wagą 260g, jest najmniejszym i najlżejszym na świecie ultraszerokokątnym obiektywem zmiennoogniskowym do aparatów APS-C*, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennego fotografowania czy filmowania.
Do obiektywu dołączono nowy rodzaj osłony przeciwsłonecznej, która w przeciwieństwie do osłon bagnetowych, nakładanych ruchem obrotowym, jest nasuwana na obiektyw za pomocą systemu sprężyny i dźwigni. Zastosowanie tak innowacyjnego rozwiązania pozwoliło na zmniejszenie rozmiaru i grubości osłony tak, aby pasowała na do kompaktowych rozmiarów obiektywu.
Nowy 10-18mm F2.8 DC DN w połączeniu z obiektywem SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN | Contemporary, pokrywa cały użyteczny zakres 17-75mm (odpowiednik formatu 35mm) F2.8, dwoma niewielkimi obiektywami o łącznej wadze zaledwie 550g.
![]() |
Jasny, ultraszerokokątny zoom o ekspresyjnym obrazowaniu
Wykorzystując zaawansowaną konstrukcję optyczną, skupioną na korygowaniu aberracji w obiektywie, SIGMA 10-18mm F2.8 | Contemporary tworzy obrazy ostre zarówno w centrum kadru, jak i na jego brzegach. Zastosowanie soczewki asferycznej o dużym współczynniku załamania światła jako pierwszego elementu optycznego obiektywu, umożliwiło wykonanie konstrukcji o zmniejszonej liczbie elementów. Dzięki dodatkowemu wykorzystaniu wielu soczewek asferycznych i specjalnemu elementowi o niskiej dyspersji, udało się zapewnić wysoką rozdzielczość generowanego obrazu przy jednoczesnym zachowaniu lekkości i kompaktowości całej konstrukcji obiektywu.
Dodatkowo, jego minimalna odległość ogniskowania wynosi tylko 11,6cm (od matrycy aparatu, przy ogniskowej 10mm), a jego maksymalny wskaźnik powiększenia wynosi 1:4, dzięki czemu możesz nim rejestrować nie tylko krajobrazy czy architekturę, ale także wiele innych rzeczy, jak detale czy martwą naturę.
![]() |
Idealny do krajobrazów, podróży, filmów i tworzenia treści online
Dzięki ultraszerokiej ogniskowej, kompaktowej i lekkiej obudowie oraz ostrej jak brzytwa optyce, SIGMA 10-18mm F2.8 DC DN | Contemporary to idealna opcja do fotografii krajobrazowej, podróżniczej, ulicznej oraz wnętrz. Oferuje także imponujące możliwości nagrywania filmów dzięki jasnej przysłonie F2.8, przez co doskonale nadaje się do fotografowania w warunkach słabego oświetlenia i tworzenia małej głębi ostrości. Ultraszeroki kąt widzenia idealnie nadaje się do vlogowania z ręki, które wymaga uchwycenia zarówno obiektu, jak i otoczenia.
Obiektyw został zaprojektowany tak, aby tłumić oddychanie obrazu (tzw. focus breathing). Zmiana kąta widzenia spowodowana przesunięciem ostrości jest zminimalizowana, tworząc naturalnie wyglądające przesunięcie ostrości podczas nagrywania wideo.
Szybki i cichy silnik krokowy, zapewnia precyzyjną pracę AF zarówno podczas robienia zdjęć jak i nagrywania filmów. Jest przy tym w pełni kompatybilny z różnymi trybami śledzenia AF w aparacie.
Obiektyw współpracuje z funkcją elektronicznej stabilizacji obrazu, funkcją korekcji aberracji, DMF oraz AF+MF w korpusach aparatów różnych producentów. Zaletą korzystania z tak ultraszerokokątnego obiektywu jest to, iż zapewnia on szeroki kąt widzenia nawet wtedy, gdy funkcja elektronicznej stabilizacji obrazu przycina kadr.
*Funkcja dostępna tylko w obsługiwanych aparatach. Dostępne korekty lub funkcje automatycznej korekcji mogą się różnić w zależności od modelu aparatu.
![]() |
Specyfikacja techniczna:
- Konstrukcja obiektywu: 13 elementów w 10 grupach (3 soczewki FLD, 1 soczewka SLD i 4 soczewki asferyczne)
- Kąt widzenia: 109.7°-76.5° (APS-C)
- Liczba listków przysłony: 7 (przysłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F22
- Minimalna odległość ogniskowania: 11.6cm (dla 10mm) – 19.1cm (dla 18mm)
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:4 (dla 10mm) – 1:6.9 (dla 18mm)
- Rozmiar filtra: 67mm
- Wymiary (średnica × długość): 72.2 mm × 62.0mm
- Waga: 260g
- Kraj produkcji: Japonia
- EAN:
L-mount: 085126207694
Sony E: 085126207656
FUJIFILM X: 085126207755 - Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna typu push-on (LH706-02), dekiel przedni 67m (LCF-67mm III), dekiel tylny (LCR II).
- Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E, FUJIFILM X
- Ekstremalnie lekki i kompaktowy
- Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 października 2023
- Sugerowana cena detaliczna: 3 290zł.
![]() |
Więcej informacji na:
*Wśród obiektywów zmiennoogniskowych ze stałą przysłoną F2.8, dedykowanych do aparatów bezlusterkowych z matrycą rozmiaru ASP-C. Wg badań SIGMA na dzień 5 października 2023.
**Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie
***Produkt jest opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation
****L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.















Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
L, Sony, Fuji, a czemu znowu braknie Nikona? :-(
@Shwarc
Może kiedyś doczekamy. Zresztą, dopóki nie ma bezlustra równoważnego D500, to ja i tak nie potrzebuję ;)
stałe f/2.8 przy tak niedużych gabarytach... no jest to pewne osiągnięcie
Pytanie czy nie kosztem np 10-procentowej dystorsji
Jeżeli na f 2.8 jest lepszy a przynajmniej równy moim Laowa 9/2,8 i Fuji 16/2,8 to kusząca propozycja pomimo braku pierścienia przysłony.
Trzeba przyznać, że parametry tzw. "wagomiaru" ma imponujące; przypuszczalnie wagę zawdzięcza użyciu plastiku, ale i tak bardzo dobrze się prezentuje;
jest np. wyraźnie mniejszy od M.Zuiko 8-25/4 (m4/3), który co prawda jest metalowy i uszczelniony, ale to nie tłumaczy wymiarów o ponad 1 cm większych w każdą stronę; ma co prawda lepszy zakres ogniskowych - "widzi" też na długim końcu o 30 st. wężej ale jednak jest wyraźnie za duży; byłby idealny, gdyby miał wymiary jak ta Sigma;
co do dystorsji, to odpuszczanie tej wady jest chyba optymalnym posunięciem w wypadku obiektywów szerokokątnych, programowa korekta rzadko powoduje straty w jakości obrazu i w wypadku klasycznych "beczek" i "poduszek" łatwa do korekcji.
Ogromna potrzeba tego typu szkła jest w RF-S. Potencjał R7 jest w zakresie UWA niewykorzystany z braku małego i dobrego obiektywu.
Mam nadzieję, że ta Sigma również w Sony E podniesie poprzeczkę i pozwoli wykorzystać potencjał ... a6800 (a6700 jakoś wiele poprzeczki nie podniósł)
Przeciekawy jestem tego systemu dźwigni i sprężyn.
Dystorsja to nie tak duży problem (korygowalny software'owo), jak np. spadek ostrości w kierunku brzegów... (który widzę w swoim IRIX 11/4@FF).
Parametry na papierze są super ciekawe, warto przetestować czym prędzej!
Z innej beczki :P to zastanawiam się, jak duży jest sens ultraszerokątnych zoomów... Na Sigmie 10-20 80% fotografii zrobiłem @ 10mm. Wolałbym super jakości jasną stałkę (bez względu czy będzie to 11mm czy 14mm) i jeśli ta Sigma nie będzie prezentować dość przyzwoitego poziomu, to z podobnymi stałkami nie ma szans.
Amadi: skąd te podejrzenia i czarnowidztwo? ;)) Jest już kilka testów publikowanych np. na dpreview.com i obiektyw wypada całkiem dobrze, jest kilka mniej znaczących wad ale ogólnie testerzy oceniają pozytywnie jak na tę cenę.
@ad1216
Z tego że pokrewna Sigma 16-28/2.8 DG DN wykazała w pierwszych wrażeniach całkiem sporą dystorsję link oraz z faktu, że Sigma oficjalnie pisze, że dystorsją w linii Contemporary się specjalnie nie przejmuje.
Aczkolwiek, żeby nie było, bardzo bym chciał się miło zaskoczyć i kibicuję Sigmie 10-18/2.8 bo to fajny zakres :)
@leszek3 spokojnie, Canon wypuści 10-18 F4-5.6 w swoim czasie. W cenie tej Sigmy 10-18 F2.8 lub drożej.
> zastanawiam się, jak duży jest sens ultraszerokątnych zoomów... Na Sigmie 10-20 80% fotografii zrobiłem @ 10mm
to zależy od okoliczności; chociaż nawet fotografując szerokie kadry, czasem zachodzi konieczność zawężenia kadru a w przypadku UWA to może być duży a nawet nierozwiązywalny problem;
w ogóle optymalny byłby zoom o zakresie, powiedzmy (żeby nie być radykałem), od 110 do 3 stopni kąta widzenia (jakieś 15 do 800 mm wg fufu), przy tym dobry optycznie i jasny (do F/4) i jeszcze możliwie poręczny; w takim wypadku w zwykłych okolicznościach można by nie zmieniać obiektywu w dowolnej sytuacji zdjęciowej; ale, póki co, czegoś takiego nie ma; tzw. super zoomy pomijam, bo nie spełniają one wszystkich wymienionych wyżej założeń;
jest np. M.Zuiko 12-100/4 w m4/3 (czyli tylko 84 - 12 stopni i już ponad pół kilo wagi), bardzo znakomity obiektyw, ale, niestety, mały to on nie jest, mimo, że to tylko m4/3; to już spory słoik, jak podłączy się go do Olympusa Pen, to ten przyjemny aparacik traci cały swój kieszonkowy urok (ale za to robi się niezwykle stabilny); a przecież dystorsję w nim konstruktor sobie odpuścił;
lepiej skorygowane i sporo jaśniejsze zoomy spod znaku Panasonika - Leica 10-25 i 25-50, oba F/1,7, to jeszcze większe instrumenty, 690g, no i kosztują prawie 2 razy więcej jak ten Zuiko;
powyższe pokazuje skalę problemu choć wszystko w obrębie stosunkowo małej matrycy m4/3; jednak zoomy są super w mobilnej fotografii;
zresztą w ogóle są super, bo zoomowanie "stałką" "na piechotę" ma taką wadę, że zmienia perspektywę i jak już się dojdzie na pozycję, to okazuje się, że widok zrobił się nieciekawy (bywa i tak):
rzeczona Sigma napełnia jednak nadzieją, że warto próbować nowych, bardziej poręcznych konstrukcji.
Bardzo ciekawe szkiełko, w sam raz dla mnie do uzupełnienia nowej szklarni.
Zanim kupię, wolałbym jednak zapoznać się z nim dokładniej. Liczę na przetestowanie w Optyczne.pl :)
Test Christophera Frosta wskazuje, że dystorsja jest znacznie mniejsza, niż w Sony 10-20mm PZ