Samyang V-AF 100 mm T2.3
Oferta obiektywów filmowych Samyang z kompaktowej linii V-AF powiększyła się o nowy pełnoklatkowy model o parametrach 100 mm T2.3.
INFORMACJA PRASOWA
Nowy, filmowy obiektyw marki Samyang!
Samyang rozszerza swoją popularną serię obiektywów V-AF o nowy teleobiektyw idealny do fotografowania portretów i martwej natury, nowy Samyang V-AF 100mm T2.3 Sony FE.
Opierając się na sukcesie istniejącej linii, która obejmuje obiektywy FE 24 mm, 35 mm, 45 mm i 75 mm T1.9, nowy obiektyw FE 100 mm T2.3 uzupełnia system i poszerza możliwości twórczej kreatywności przy nagrywaniu kontentu wideo.
Ogniskowa w połączeniu ze świetną przysłoną T2.3 sprawia, że obiektyw doskonale nadaje się do robienia portretów i wywiadów, ale także do fotografowania produktów i martwej natury.
Nowy obiektyw jest wyposażony w ten sam szybki autofokus, spójną tonację kolorów i funkcje kinowe, co inne obiektywy z tej serii. Jest nieco dłuższy dzięki konstrukcji optycznej składającej się z 9 elementów w 8 grupach. 2 soczewki HR i 2 ED zostały włączone do konstrukcji, aby zapewnić doskonałą wydajność optyczną.
![]() |
Pomimo tego, że obiektyw jest dłuższy o 13 mm, ma taką samą wagę i rozmiar przedniej soczewki, dzięki czemu nie trzeba go ponownie wyważać podczas korzystania z niego na gimbalu. Pierścień ostrości również znajduje się w tej samej pozycji, co w innych obiektywach.
Podobnie jak poprzednie obiektywy z tej serii, nowy model 100 mm ma konfigurowalny przełącznik z boku obiektywu. Można go ustawić na ręczne ustawianie ostrości lub umożliwić regulację przysłony poprzez obrócenie pierścienia ostrości.
Poniżej tego przełącznika znajduje się przycisk blokady ostrości, który umożliwia zablokowanie ostrości w określonej odległości. Użytkownik może również przypisać inne pożądane funkcje do przycisku poprzez aktualizację oprogramowania układowego.
Nowy obiektyw będzie również pasował do nowego adaptera anamorficznego Samyang dla serii V-AF. Adapter doda funkcje anamorficzne do popularnych obiektywów V-AF i ma zostać wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2024 roku.
![]() |
Ceny i wysyłka
Nowy obiektyw będzie dostępny na rynku pod koniec grudnia 2023 r.
Sugerowana cena detaliczna: Samyang V-AF 100mm T2.3 Sony FE: 2790,00 zł.
Kluczowe specyfikacje
- Mocowanie Sony E-mount
- Obsługa rozdzielczości 8K
- Doskonały do robienia portretów i fotografowania martwej natury
- Kompaktowy i lekki
- 9-listkowa, okrągła przysłona
- Lampka kontrolna z przodu
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Fajny trick" - 24 mm, 35 mm, 45 mm, 75 mm T1.9 i 100 mm T2.3 maja tę samą wagę 280g, średnicę filtra 58mm i praktycznie cenę.
Gdzieś czytałem, że ma być jeszcze 20mm.
A Sigma zarzucała konsorcjantom, gównie Panasonic'kowi, że ...."niezbyt energicznie" buduje system L-mount. No to się zmobilizowali i zaprosili Samyanga do udziału.... :)
..
Business as usual.
Jeden cipcat pisał, dtugi tłumaczył...
- co to jest zadowolone video ?
- jaki obiektyw nie obsługuje 8K ?
Jest jeszcze kontent. Dobrze, że nie malkontent.
Obiektyw mi się podoba jak i cała seria. Cena też niezła.
@rsaw
"- jaki obiektyw nie obsługuje 8K ?"
W u4/3 żaden :-)
RobKoz
no raczej to nie prawda!
link
a na tym filmie
link
w w 0:51 sekundzie jego trwania, chyba nie trudno poznć obiektyw?
kiedy testy? :)
@molon_labe
"no raczej to nie prawda!"
Przyznaję nie wiedziałem, ze to wyszło, pamiętałem tylko zapowiedzi.
W takim razie rzeczywiście nie mogę twierdzić że żaden obiektyw u4/3 nie daje rozdzielczości 8k. Ale ze stwierdzeniem, ze daje poczekam na testy na takiej matrycy :-)
A ja czekam na wersję foto 100/2.2 :)
O fajnie, może będzie replacement dla Canona 100 2.0 którego używam od lat na adapterze.
Zapomniany jest jeden, unikalny dodatek do tych obiektywów. Pierścień nastawiania ostrości ze skalą na nim, montowany z przodu obiektywu i komunikujący się z nim poprzez styki.
@molon_labe
"Fajny trick" - 24 mm, 35 mm, 45 mm, 75 mm T1.9 i 100 mm T2.3 maja tę samą wagę 280g, średnicę filtra 58mm i praktycznie cenę.
A Sigma zarzucała konsorcjantom, gównie Panasonic'kowi, że ...."niezbyt energicznie" buduje system L-mount.
----
Ale Panas ma już taką serie składającą się z 18, 24, 35, 50 i 85. Wszystkie f/1.8, bardzo podobna waga i rozmiar + fajna cena. Do tego zaprojektowane tak, żeby nie miały efektu "oddychania", bo korpusy Panasa nie mają takiej programowej korekcji.
W L-mount potrzebne są jasne stałki i zoomy fotograficzne i to akurat Sigma tam pokazała - 35, 50, 85 f/1.4 oraz 16-28, 24-70, 28-70 f/2.8
System prawie kompletny, stosunkowo tani, S5II w wielu przypadkach lepszy od A7IV czy R6II, a do tego dużo tańszy i.....nic. Zainteresowanie klientów Panasami FF nie jest za duże. I ciężko powiedzieć co by tu mogło pomóc.
W systemie L jest też Sigma "I" z 8 obiektywami: 20mm/2; 24mm/2; 24mm/3,5, 35mm/2; 45mm/2,8, 50mm/2; 65mm/2 i 90mm/2,8 , nie są tak gabarytowo "I-dealne", ale za to "I-ncredible" optycznie. Oczywiście nie wiadomo czy ta seria Samyanga będzie miała mocowanie L, ale to wydało mi się ciekawe, dlaczego mając w Aliansie L 3 biura konstrukcyjne obiektywów (Sigma, Pana- i Leica) związali się jeszcze z 1? Kiedyś przeczytałem wypowiedź Leica, że w AliansieL nie maja nic ustalone i jest trochę bałaganu, ale to bałagan ...konstruktywny :).
Ja kibicuję tej grupie i nawet zagłosowałem na nich portfelem 2body i Arty: 20DGDN, 28DGHSM, 2x 40DGHSM, 135 DGHSM.