O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Mijający tydzień upłynął pod znakiem wtorkowej premiery aparatu Olympus E-P1 oraz obiektywów i akcesoriów do niego przeznaczonych. Choć temat ten zdominował większość mediów branżowych, to mimo wszystko kilka plotek się pojawiło. Posłuchajcie...
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
1D Mark IV po raz n-ty
Temat następcy Canona EOS-1D Mark III przewijał się już wiele razy przez nasz serwis. W związku z faktem, że pojawiły się kolejne niepotwierdzone doniesienia na jego temat, to tym, którzy jeszcze się nie znudzili, przedstawiamy kolejną domniemaną charakterystykę tej lustrzanki:- Matryca APS-H, crop 1.3
- Rozdzielczość 16 Mpix
- Czułość ISO 50-26500
- Możliwość zapisu zdjęć w formacie sRAW 8 Mpix
- W pełni użyteczne ISO 3200
- Tryb seryjny nieco szybszy niż w 1D Mark III
- Poprawiony AF znakomicie działający w słabym świetle
- Tryb wideo jak w 5D Mark II
- Ekran LCD jak w 5D Mark II
- Ulepszenia w ergonomii (zmiana położenia niektórych przycisków)
Leica
Co nas czeka?
W Hessenpark odbyło się ostatnio spotkanie członków Leica Forum, na którym obecny był również Stefan Daniel - Product Manager systemu Leica M. Uczestnicy mieli więc okazje wypytać go o przyszłość systemu Leica M i choć nie udało im się dowiedzieć czy następca Leiki M8.2 będzie nazywał się M8.3 czy M9, to poznaliśmy kilka szczegółów na temat aparatu. Z pewnością zostanie on wyposażony w pełnoklatkową matrycę i choć konstruktorzy wiedzą już jak poradzić sobie z problemem filtra IR, to wciąż pracują nad końcowym rozwiązaniem. Aparat ma zostać pokazany dopiero po tym, jak do sprzedaży trafi Leica S2, gdyż obecnie większość zasobów firmy idzie na dopracowanie produktów systemu S, które mają pojawić się w sklepach we wrześniu br. Stefan Daniel dał także do zrozumienia, że kolejny aparat systemu R pojawi się dopiero po następcy M8.2.Inne źródła podają, że nowy dalmierz systemu Leica M ma posiadać matrycę Kodaka o rozdzielczości 18 Mpix wspomaganą przez oprogramowanie PhaseOne. Dodatkowo mówi się, że nowa Leica zostanie nazwana jednak M9, a jej premiera odbędzie się 9 września br. (09.09.2009 r.).
Nikon
Nikon D300s
Pojawiła się kolejna informacja dotycząca Nikona D300s. Tym razem do internetu trafił filmik pokazujący wyświetlane na ekranie komputera zdjęcie tej lustrzanki. Czy materiał jest prawdziwy możecie ocenić sami oglądając go na Nikon Rumors, jednak atmosferę podgrzewają inne plotki mówiące, że podobno na 30 lipca i 4 sierpnia br. Nikon przygotowuje konferencje prasowe. Pierwsze co przyszło wielu osobom na myśl to premiery D300s i D4000, choć o tym drugim nic do tej pory się nie mówiło.
Olympus
E-P1 i co dalej?
Jak donosi serwis Amateur Photographer powołując się na wypowiedź pana Akira Watanabe z Olympusa, producent zamierza zaprezentować kolejne modele systemu Mikro Cztery Trzecie. Jeden z nich ma być bardziej zaawansowany od E-P1, a drugi mniej. Jednocześnie pan Watanabe przyznał, że Olympus pracuje obecnie nad elektronicznym wizjerem, który ma znaleźć się w przyszłych aparatach systemu Mikro Cztery Trzecie. Oczywiście od razu miłośnicy Adobe Photoshop postanowili pokazać nam, jak mógłby wyglądać młodszy brat E-P1 wyposażony w wizjer i lampę błyskową.![]() Zdjęcie ze strony www.photorumors.com |
Samsung
Samsung NX3
W obliczu premiery pierwszego aparatu systemu Mikro Cztery Trzecie od Olympusa, pojawia się coraz więcej plotek na temat jego koreańskiego konkurenta Samsunga NX. Pierwszy model systemu NX ma nazywać się NX3, a w sieci znaleźć można jego następującą charakterystykę:- Matryca CMOS APS-C 14.6 Mpix
- Wysokiej jakości elektroniczny wizjer korzystający z ekranu LCD o rozdzielczości 1620×1080 pikseli, odświeżaniu 250Hz i formacie 3:2
- Pokrycie wizjera 100% kadru i powiększenie 1x
- 3-calowy ekran AMOLED o rozdzielczości 960×720 pikseli i formacie 3:2
- Czułość ISO 100-6400
- Tryb seryjny 4 kl/s
- Tryb wideo HD 720p / 30 kl/s
- Rejestracja dźwięku stereo
Jeżeli znalazłeś jakieś ciekawe plotki w internecie, prześlij je na adres redakcji, a być może o nich napiszemy.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Może jestem monotematyczny ale co z Sony A 500, lub następcy A 700? Zakładam że A 500 będzie odpowiednikiem Nikona D 90, z tą samą matrycą, podglądem głębi ostrości, filmami, ruchomym LCD ........ tylko trochę tańszy.....
Ale się rozmarzyłem ....... :-))).
zeby tylko cena M9 nie byla dwa razy taka jak M8.2 Wtedy swiat stanie sie lepszy :)
swiat stanie sie lepszy jak canon wprowadzi uchylny ekran LCD :)
Jest szansa, że będę miał okazję otrzymać w niedługim czasie NX, ma zacząć wchodzić na rynek w 3. kwartale. W maju dostałem do zabawy WB1000 :) i osoba która mi go przekazała jest zadowolona z wykonanej przeze mnie pracy - więc są szanse ;)
Jak tylko uda mi się go otrzymać postaram się podzielić informacjami.
ja panie robercie nie jestem znudzony informacjami na temat canona i zawsze chetnie wszystko przeczytam :)
Ładny ten Olympus z photoshopa :) powinni w projektowaniu to wziąć pod uwagę a nawet w całości kupić pomysł.
Wygląda na "normalny" aparat a nie jak ten EP1 .... "powycinany" - dosłownie jak w PS-ie :)
tylko wziernik pod sankami coś nie tak ...
Jakby lampa była grubsza to w czoło by waliła ;) Lampa powinna być podnoszona wysoko a tu błysk będzie zasłonięty pierścieniem szkła.
no i znowu Canon szczela sobie samobója
matryca 1,3
no nic coraz bardziej utwierdzam się żeby zamiast nowej jedynki kupić coś FF ze stajni Nikona
Samobója to by sobie strzelił jak by zrobił inaczej.
no tu się nie zgodzę z tobą
różnica między 1D, a 1Ds to 10000 zł
poza tym nikon jakoś sobie nie strzelił i ma FF dla fotoreporterów
a Canon nie i dalej nie zamierza
no i teraz popatrz
ja z kolegą założyliśmy małą redakcję i chcemy kupić 3-4 aparaty dla naszych reporterów
jak myślisz co kupimy ?
i powiem więcej sporo kolegów z branży tak zrobi
osobiście zmam kilka redakcji, które aktualnie chcą wymienić cały sprzęt
i czekały na nowe 1D, ale jak się okazało że nie FF, to mocno zastanawiają się nad Nikonami
To, że kilka redakcji w Polsce ma taki pomysł to dla Canona nic, totalnie nic nie znaczy. Będą różne mistrzostwa i olimpiady i jestem przekonany, że tam dalej będzie najwięcej szarych elek:-)
dljm, czy mógłbyś wytłumaczyć mnie, początkującemu, dlaczego crop 1.3 nie nadaje się już do reporterki?
W czym zdjęcia reporterskie z FF są na tyle lepsze od cropa, że nie kupiłbys tego canona?
Mam nadzieje, że nie chodzi tu tylko o argument "bo nikon ma reporterskie FF".
Jaka matryca? Jaki crop? Szybkostrzelność? Po co w ogóle o to? Niech Canon wypuści w końcu ten aparat to się okaże czy redakcje będą się przesiadać na inne systemy? Nie zapominajcie o jednym aspekcie, body jest łatwo zmienić, gorzej ze szkłami, patrzcie na Allegro, bardzo często trafiają się tam rewelacyjne szkła które jeszcze wiele lat by się sprawdzały a nikt ich nie kupuje bo są porysowane (oczywiści nie mówię o soczewkach). Ekonomia dyktuje by trzymać się systemów i pewnie na to liczy Canon... oby się nie przeliczyli!!!
Crop 1.3 Hmm... Ciekawa sprawa:/ Czyli nie będzie to aparat ani dla reporterów ani dla amatorów. Dziwna strategia. Być może robili badania marketingowe i zauważyli potrzebę na rynku takiego modelu. Chcą jako pierwsi zapełnić niszę. Zobaczymy co to będzie. Canon jest jednak potentatem na rynku profesjonalnych aparatów reporterskich, także wydaje mi się że wie co robi. Z drugiej strony nie da się nie zauważyć, że coraz więcej jest na rynku sensownych aparatów które śmiało mogą z canonem konkurować. Pierwszy jest oczywiście nikon(którego sam posiadam), szklarnie ma nieco uboższą od canona, ale wszystko co potrzeba dla profesjonalisty można znaleźć w tym systemie. Natomiast trzeba przyznać uczciwie, że choć są nieco z tyłu to jednak sony i olympus depczą po piętach wielkiej dwójce. Ten wyścig fotoreporterom mz wyjdzie na dobre, bo będą mieli po prostu większy wybór systemów. Muszę również zgodzić się z przedmówcami, że wymiana puszki to nie jest jeszcze jakiś wielki koszt w porównaniu z obiektywami, których ceny niekiedy znacznie przewyższają ceny aparatów, a szkiełek trzeba mieć kilka...
pzdr
Dałoby rade zrobić test porównawczy: leica d-lux 4 kontra lumix lx3 ??? Podobno są to te same aparaty, a różnica w cenie ponad 1500 zł.
crop 1,3 oczywiście nadaje się do reporterki
ale jeżeli pracujesz na aparatach FF to jesteś przyzwyczajony jak bierze dane szkło
a przy różnej wielkości matryc to samo szkło bierze inaczej
dlatego wkurza mnie to że do mojego Ds-a nie mogę sobie kupić jedynki z FF, a piątka ma zupełnie inny układ przycisków
a w nikonie tak nie jest d3 i d3x, a nawet d700 mają taki sam układ przycisków i FF
Sam użytkuję Canony, jednocześnie bardzo cenię Nikony, na wdaję się tutaj w żadne spory mniej lub bardziej ideologiczne. hubertp29 ma wiele racji, nie wiem jak potoczą się losy olympusa, coraz częściej spotykam jednak kolegów z soniakami. Niektórzy wręcz uważają, że system ten będzie za parę lat dominujący. Trochę z przekory mówię, że wszyscy za dziesięć lat będziemy robić zdjęcia Samsungami:-)
Myślicie, że może się sprawdzić ta prognoza?
generalnie im większa matryca, tym większe użyteczne ISO
dlatego w reporterce FF winno być standardem
dljm, no jeśli tak to rozumiem. Dodatkową zaletą byłoby też lepsze zachowanie większej matrycy na bardzo wysokich czułościach co widać po D3. Ale to tylko plotka i na razie nie wiemy na 100% co będzie...
hubertp29, to nie nowość z tym 1.3x, poprzedni model 1D też miał taką matrycę. Zresztą w nikonie też wcześniej były małe matryce, dopiero w D3 wprowadzili ff.
krzys13k
Hmm. Dobrze wiedzieć. Przyznam szczerze, że nie wiedziałem o tym.
Ładny ten photoshopowy Olympus. Wygląda jak stary dobry dalmierzowiec. Dla mnie bomba, szkoda że to tylko projekt. Biorę w ciemno dla samego wyglądu.
crop x1,3 nie jest dla reporterki bo reporter gubi się z przyciskami i nie radzi sobie z ogniskową jakie mają APS. to dupa nie reporter :D
Słyszałem że reporter nie bawi się zoomami bo to uwłacza i nie godzi się posiadać tego szajsu ;)
A jak ma zooma to tylko ze stałym światłem bo inaczej to wstyd przed kolegami z innych redakcji :)
PS. zdjęcia w prasie i tak mają jakość jak wykonane z małpki za 200 zł , na plakatach jak ze "sprzętu" za 600 zł. ale trzeba w końcu jakoś wyglądać.
W prasie kogo interesuje abberacja, dystorsja, DR czy szum ? w tak małych zdjęciach ?
Szybkostrzelność ? Jest już wiele takich kompaktów .
No dobra.... nie znam się :)
Bilbo
Coś wy tym jest co ty mówisz...