Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Blackmagic URSA Cine 12K

Blackmagic URSA Cine 12K
15 kwietnia
2024 10:49

Kolejna z nowości od Blackmagic Design to kamera filmowa wyposażona w pełnoklatkową matrycę o imponującej rozdzielczości 98.8 megapiksela.

INFORMACJA PRASOWA

Blackmagic Design przedstawia nową Blackmagic URSA Cine 12K
Rewolucyjna, wielkoformatowa, cyfrowa kamera filmowa z sensoremRGBW 36 x 24mm, 16-stopniowym zakresem dynamiki i synchronizacją Blackmagic RAW do Davinci Resolve.

NAB 2024, Las Vegas, Stany Zjednoczone - piątek, 12 kwietnia 2024 r. - Blackmagic Design ogłosił dziś Blackmagic URSA Cine 12K, rewolucyjną cyfrową kamerę filmową, która wprowadza nową, zaawansowaną technologię w pełni zintegrowaną z procesem postprodukcji. Ten nowy model posiada wielkoformatowy sensor RGBW 36 x 24 mm z większymi obszarami fotograficznymi dla 16-stopniowego zakresu dynamiki, wymienne mocowania obiektywu PL, LPL i EF oraz standardowe złącza Lemo i Fischer. Blackmagic URSA Cine 12K ma wbudowaną, wysokowydajną pamięć o pojemności 8TB oraz zawiera szybką sieć do przesyłania multimediów i synchronizacji z Blackmagic Cloud. Blackmagic URSA Cine 12K jest już dostępna u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie w cenie od 14 995 USD.

Blackmagic URSA Cine 12K zostanie zaprezentowana na stoisku #SL5005 Blackmagic Design podczas NAB 2024.

Nowy, rewolucyjny sensor URSA Cine zaprojektowano z myślą o niesamowitej jakości obrazu we wszystkich rozdzielczościach od 4K do 12K. Większy sensor bazuje na technologii URSA Mini Pro 12K z większymi obszarami fotograficznymi, oferując zdumiewający 16-stopniowy zakres dynamiki. Unikalna architektura RGBW oznacza równe ilości czerwonych, zielonych i niebieskich pikseli. Jest zoptymalizowany pod kątem odwzorowania niezwykle bogatych kolorów we wszystkich rozdzielczościach, zapewniając najwyższą wszechstronność i jakość obrazu.

URSA Cine sprosta wymaganiom każdej wysokiej klasy produkcji. Równomiernie wyważony korpus kamery posiada solidną obudowę ze stopu magnezu i lekką kompozytową powłokę z poliwęglanu z włóknem węglowym, aby ułatwić szybkie poruszanie się na planie. Standardowe złącza Lemo i Fischer umożliwiają zdalne sterowanie kamerą, zapewniając jednocześnie zasilanie silników obiektywów i innych akcesoriów. Jest także wyjście 12G-SDI, Ethernet 10G, USB typu C, XLR audio i nie tylko.

Blackmagic URSA Cine 12K

Wykorzystanie całej powierzchni sensora pozwala uzyskać wyjątkowy materiał Open Gate 3:2, co umożliwia przekadrowanie ujęć w postprodukcji. Można też go używać do filmowania w trybie anamorficznym i uzyskać różne proporcje obrazu o współczynnikach 1,3, 1,5, 1,6, 1,66, 1,8 i 2x. Ponadto pozwala kręcić bez przycinania w 4K, 8K lub 12K z użyciem całej powierzchni sensora, zachowując pełne pole widzenia obiektywów. Dostępne są nawet 4-, 3- i 2-perforowane tryby 9K Super 35 zapewniające pełną kompatybilność z klasycznymi obiektywami kinowymi.

Różne projekty wymagają różnych obiektywów, dlatego URSA Cine posiada wymienne mocowanie obiektywów. Klienci mogą szybko zmienić mocowanie na PL, LPL, EF lub Hasselblad. Ponadto każde mocowanie ma styki do odczytu metadanych obiektywu na potrzeby monitorowania i postprodukcji.

URSA Cine przyspiesza pracę na planie dzięki wielu opcjom monitorowania. Rozkładany monitor ma duży 5″ ekran dotykowy HDR po jednej stronie i zewnętrzny kolorowy LCD stanu po drugiej. Po prawej stronie kamery znajduje się dedykowany obszar z drugim 5″ ekranem dotykowym HDR, który umożliwia ekipie pracę bez konieczności korzystania z zewnętrznych monitorów. Jest nawet specjalny tryb ostrzyciela, który pomaga uzyskać idealną ostrość.

Szeroka gama standardowych złączy w URSA Cine sprawia, że jest idealna dla wysokiej klasy produkcji kinowych. Złącza 7-pinowe Lemo i 3-pinowe Fischer z przodu pozwalają uruchamiać/zatrzymywać nagrywanie i dostarczają zasilanie 24 V, dzięki czemu są doskonałe dla akcesoriów takich jak silniki ostrości. Zasilanie kamery zapewnia standardowe 8-pinowe złącze Lemo 24 V. Z tyłu znajduje się dodatkowe 2-pinowe złącze Lemo 12 V dla akcesoriów o niższym napięciu.

Pliki Blackmagic RAW przechowują metadane kamery, dane obiektywu, balans bieli, cyfrową kartę oraz niestandardowe LUTy, aby zapewnić spójność obrazu na planie i w trakcie postprodukcji. URSA Cine nagrywa na dołączony moduł Blackmagic Media Module 8TB i może przechwycić ponad 4 godziny materiału w Blackmagic RAW w 12K lub nawet 20 godzin w 4K.

Blackmagic URSA Cine 12K

URSA Cine posiada wysokowydajny optyczny filtr dolnoprzepustowy, precyzyjnie dopasowany do sensora. OLPF ma też zaktualizowane filtrowanie podczerwieni, które poprawia reakcję kolorów dalekiej czerwieni, co w połączeniu z przetwarzaniem Blackmagic RAW dla URSA Cine zachowuje kolory i kluczowe szczegóły zdjęć, gwarantując jeszcze wyższy poziom wierności obrazu.

URSA Cine to pierwsza cyfrowa kamra filmowa z wbudowaną szybką, wysokowydajną technologią Cloud Store. Blackmagic Media Module jest szybki, wytrzymały i zawiera ogromną pamięć 8 TB. Szybka pamięć masowa oferuje nagrywanie w najwyższych rozdzielczościach i klatkażu przez wiele godzin oraz bezpośredni dostęp do plików przez szybką sieć Ethernet 10G. Można też użyć już posiadanych nośników z opcjonalnym Blackmagic Media Module CF, który ma podwójne sloty CFexpress.

Blackmagic Media Dock przyspiesza proces postprodukcji, upraszczając rozpoczęcie montażu oraz korekcji kolorów. Można zamontować nawet trzy moduły Blackmagic Media Module, aby uzyskać szybki dostęp do multimediów z wielu kamer URSA Cine jednocześnie. Cztery porty Ethernet 10G pozwalają na bezpośrednie połączenie do 4 oddzielnych stacji roboczych do montażu i są niezwykle szybkie, nawet gdy wielu użytkowników jest podłączonych w tym samym czasie.

Poza oryginałami, Blackmagic URSA Cine obsługuje tworzenie małego pliku proxy H.264 podczas nagrywania. Plik ten można przesłać do Blackmagic Cloud w kilka sekund, dzięki czemu multimedia są dostępne w studiu w czasie rzeczywistym. Transfer plików bezpośrednio do puli multimediów DaVinci Resolve w trakcie pracy montażystów to rozwiązanie, które nie było dotąd możliwe.

Teraz użytkownicy mogą przesyłać transmisję na żywo z planów filmowych. URSA Cine posiada wbudowany sprzętowy silnik strumieniowy, który obsługuje strumieniowanie RTMP i SRT do popularnych platform lub bezpośrednio do klientów. Wystarczy połączyć się z internetem przez Ethernet, szybkie Wi-Fi lub nawet podłączyć telefon 4G lub 5G do danych mobilnych.

URSA Cine obsługuje opcjonalny Blackmagic URSA Cine EVF, ułatwiając precyzyjne filmowanie z ręki i w plenerze. Zawiera zintegrowany, wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz OLED 1920 x 1080 z wbudowanym czujnikiem zbliżeniowym, 4-elementową szklaną dioptrią dla niesamowitej dokładności i regulację szerokiego zakresu ostrości. Wbudowana cyfrowa Gwiazda Siemensa zapewnia doskonałe ustawienie ostrości w wizjerze.

Blackmagic URSA Cine 12K

URSA Cine posiada 8-pinowe złącze zasilania Lemo z tyłu kamery, które działa z zasilaczami 24 V i 12 V. Oznacza to, że kamerę można bez problemu używać ze wszystkimi dotychczasowymi zasilaczami, akumulatorami i akcesoriami. URSA Cine jest dostarczana z zasilaczem o dużej mocy 250 W i płytką akumulatorową B Mount, co pozwala korzystać z szerokiej gamy akumulatorów wysokonapięciowych takich producentów jak IDX, Blueshape, Core SWX, BEBOB i innych.

URSA Cine ma wszystko, co potrzebne do rozpoczęcia pracy na planie. Każda kamera jest dostarczana w wytrzymałym futerale Pelican ze specjalnymi wycięciami z pianki, które dokładnie zabezpieczają kamerę i jej akcesoria. Na korpusie fabrycznie zamontowane jest mocowanie obiektywu PL, a wymienne blokowane mocowanie EF zapewnia bezpieczne korzystanie z cięższych obiektywów kinowych. Zainstalowany i sformatowany Media Module o pojemności 8 TB jest gotowy do nagrywania Dołączony górny uchwyt, anteny do szybkiego Wi-Fi, płyta bazowa, zasilacz 24 V i wysokonapięciowa płytka akumulatorową dla B Mount zapewniają szybką konfigurację.

„Chcieliśmy zbudować wysokiej klasy kamerę, która zawierałaby wszystkie wymarzone przez nas funkcje” – powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design. „Blackmagic URSA Cine to spełnienie tych marzeń dzięki sensorowi obrazu zupełnie nowej generacji, korpusowi z funkcjami i złączami odpowiadającymi standardom w branży i płynną integracją z zaawansowanymi przepływami pracy. Nie oszczędzaliśmy na projekcie tej kamery i uważamy, że naprawdę zrewolucjonizuje każdy etap pracy, od przechwytywania do postprodukcji”.

Blackmagic URSA Cine 12K

Charakterystyka Blackmagic URSA Cine 12K

  • Kinowy, wielkoformatowy sensor z 16-stopniowym zakresem dynamiki.
  • Lekki, solidny korpus ze standardowymi złączami.
  • Mocowanie PL i EF z blokadą, dostępne jest też opcjonalne mocowanie LPL.
  • Blackmagic RAW do montażu 12K w czasie rzeczywistym.
  • Kolorymetria 5 generacji z nową krzywą filmową.
  • Wysokowydajny OLPF dla redukcji efektu mory i aliasingu.
  • Wbudowane filtry ND do filmowania w zmiennych warunkach.
  • Klatkaż do 80 kl./s w rozdzielczości 12K, 144 kl./s w 8K i 240 kl./s w 4K.
  • Wysokowydajny Blackmagic Media Module 8TB do nagrywania.
  • Zapisane multimedia są kompatybilne z Blackmagic Media Dock.
  • Wysokowydajne Wi-Fi, Ethernet 10G lub dane mobilne dla połączeń sieciowych.
  • Wbudowana transmisja na żywo SRT i RTMP.
  • Opcjonalny Blackmagic URSA Cine EVF.
  • Zawiera DaVinci Resolve Studio do postprodukcji.

Dostępność i cena

Blackmagic URSA Cine 12K jest już dostępna u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie w cenie od 14 995 USD, z wyłączeniem lokalnych opłat celnych i podatków.


Komentarze czytelników (7)
  1. Amadi
    Amadi 15 kwietnia 2024, 10:49

    Jest też w planach wariant ze średnioformatowym sensorem o rozmiarach 50.8 × 23.3 mm (przekątna 55.9 mm) i rozdzielczości 17520 × 8040, ale jest on jedynie na etapie zapowiedzi. Ma być oferowany z mocowaniami Arri LPL oraz Hasselblad.

  2. deel77
    deel77 15 kwietnia 2024, 12:21

    Nie ma jeszcze takiego Appla który by to edytował :) a na serio to obrazek 17k to więcej pikseli ile w 4 strumieniach 8K.

  3. Bahrd
    Bahrd 15 kwietnia 2024, 13:39

    Wszystko super, ale co to:
    1. są "większe obszary fotograficzne"?
    2. znaczy, że "OLPF ma też zaktualizowane filtrowanie podczerwieni, które poprawia reakcję kolorów dalekiej czerwieni"?

  4. JdG
    JdG 15 kwietnia 2024, 19:48

    > Nie ma jeszcze takiego Appla który by to edytował :)

    takie ambitne przetwarzanie video to robiło się dotąd na specjalnie konstruowanych systemach komputerowych, pewnie łączonych też w klastry; Apple to jednak standard dla amatorów i małego biznesu filmowego;

    chociaż 8K podobno przetwarza z dużą sprawnością, a 8K to już niespecjalnie amatorski parametr, mimo, że można taki film i smartfonem zarejestrować.

  5. JdG
    JdG 15 kwietnia 2024, 19:48

    Kamera, w każdym razie, imponująca.

  6. deel77
    deel77 16 kwietnia 2024, 12:34

    Robiłem kilka razy podchody do kamer BMD, ale ostatecznie kończyłem albo na Sony (FSx), albo na Canonie (Cx00). Od zakupu zawsze odstraszał mnie brak serwisu (czego doświadczyłem przy innych, drobniejszych sprzętach BMD).

  7. domek
    domek 20 kwietnia 2024, 20:28

    Drogo przeskok z 6000 na 14000 drogo

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.