7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt-Shift
Oferta obiektywów marki 7Artisans powiększyła się o przeznaczony do współpracy z niepełnoklatkowymi bezlusterkowcami model 50 mm f/1.4 oferujący funkcję pochylenia i przesunięcia osi optycznej.
Co ciekawe, obiektyw nominalnie nie kryje matrycy pełnoklatkowej, ale podane przez producenta w oficjalnej specyfikacji pole widzenia 46° sugeruje konstrukcję pełnoklatkową (obiektyw 50 mm na matrycy APS-C daje pole widzenia ok. 32°). Możliwe, że w tym przypadku chodzi po prostu o zapas pola widzenia potrzebny do realizacji funkcji przesunięcia osi optycznej (shift). Producent nie podał też maksymalnych wartości kąta, pod jakim można odchylić oś optyczną, ani o ile mm można ją przesunąć. Wiadomo natomiast, że poza pochyłem i przesunięciem konstrukcja pozwala też o obrót w zakresie 360°.
![]() |
Reszta specyfikacji dzisiejszej nowości przedstawia się następująco:
- Ogniskowa: 50 mm,
- Światłosiła: f/1.4,
- Pole widzenia: 46°,
- Ostrość od: 0.5 m,
- Możliwość pochylenia i przesunięcia osi optycznej,
- Maksymalna wartość przysłony: 16,
- Liczba listków na przysłonie: 12,
- Mechanizm ustawiania ostrości: MF,
- Konstrukcja: 7 elementów / 6 grup,
- Rozmiar filtra: 46 mm,
- Dostępne mocowania: Fujifilm X, Mikro Cztery Trzecie, Sony E,
- Wymiary: 73 × 75 mm
- Waga: 364 g
![]() |
W sklepie na stronie producenta obiektyw 7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt wyceniono na 226 dolarów. Polska cena nie została jeszcze ogłoszona.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.













Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
To jak z tym wczorajszym rosołem,
który dzisiaj staje się pomidorową.
link
Zaiste. Jedni zrobili tilta pod FF, a drudzy Tilt-Shifta pod APS-C, który jest też Tiltem pod FF, ale się nie przyznaje
Ten pierwszy był tylko tiltem czy mylę się bo w artykule raz pisze się tilt-shift a raz tylko tilt.
Dodali pomido... tzn. shift, więc z nim kryje mniejszą matrycę,
a z tylko z tilt pokrywa FF.
TRI-X, tylko tilt.
PDamian, trafny komentarz ;)
Mam Tilta 50mm F1.4 od TT Artisan i bardzo go lubię.
Można nim troszkę „zaczarować” rzeczywistość :)
link
link
link
Widać nie umią w reklamę.
Powinno być pierwszy wszechświatowy turbo unikalny obiektyw stalko-tiltowo-sziftowy.
Na FF stalka, na Apsc TS.
I cyk patencik leci.
Witam,
jak dobrze widzę, że oś obrotu-pochlenia jest prostopadła do przesunięcia to daje trochę inne możliwości niż w odwrornym układzie pokłon może być pozornie głębszy natomiast panoramowanie z zastosowanym pokłonem już nie. fajnie jak jest możliwość zmiany tego ukladu. Ale do czarowania się nada nie jest to optyka techniczna
Pozdrawiam,
AB 123
Układ 3+4, podobny mniej lub bardziej do wielu klasyków pokroju:
Zeiss Contarex 55/1.4
Minolta Rokkor 58/1.2
Hexanon 57/1.2
Canon SSC 55/1.2
Canon FL 58/1.2
Olympus Zuiko 55/1.2
Pentax Takumar 50/1.4
więc jakiegoś super mniam bokehu nie będzie, ale będzie całkiem fajnie i przyjemnie.
@qqrq to jest do np. architektury a nie do liści na tle rozmazanego tła,
współczynnik mniaśnuśności bokehu nie jest tu tak istotny,
dobrze, że ktoś zrobił to w normalnej cenie
dodam jeszcze że np. Sony można przełączyć w aps-c mode i wtedy mam całkiem niezły obiektyw do kreatywnego portretu gdzie fotografując obiekt z dołu lub z góry mogę użyć zmiany geometrii obiektywu do powiększenia głębi ostrości w interesującej mnie płaszczyźnie
@towner
Zgadzam się częściowo - do architektury na pewno super dzięki shiftowi, bo można wyprostować perspektywę. Ale tiltu się tradycyjnie używało w portrecie już na poczatku XX wieku :)
Bardzo lubię w portrecie użyć czasem tiltu/swingu, i nie trzeba nawet przełączać w APS-C. Osobiście nie lubię robić portretów na ogniskowych dłuższych niż 50-60mm. Lubię portret intymny, blisko modela/ki, mogę na wyciągnięcie ręki coś poprawić/przesunąć, nie muszę podnosić głosu, chodzić w tę i z powrotem.