Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN Art

Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN Art
3 czerwca
2024 14:01

K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o pełnoklatkowy obiektyw zmiennoogniskowy o imponującej światłosile f/1.8.

INFORMACJA PRASOWA

K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model 28-45mm F1.8 DG DN | Art – pierwszy na świecie zmiennoogniskowy obiektyw ze stałą maksymalną przysłoną F1.8, przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.

Lider innowacyjności

Korzystając ze swojego ogromnego doświadczenia i zaawansowanej technologii, SIGMA znana jest ze swoich obiektywów o niezwykle unikalnych parametrach. W 2013 roku pojawił się model 18-35mm F1.8 DC HSM | Art – pierwszy na świecie zoom F1.8 dedykowany do lustrzanek z matrycą APS-C, a 2 lata później świat ujrzał obiektyw 24-35mm F2.0 DG HSM | Art – pierwszy na świecie zoom F2.0 dedykowany do pełnoklatkowych. Późniejsze lata również przynosiły liczne obiektywy o unikalnych parametrach, takie jak: 35mm F1.2 DG DN | Art, 20mm F1.4 DG DN | Art, 14mm F1.4 DG DN | Art czy 15mm F1.4 DG DN Fisheye | Art.

Dzisiaj, SIGMA wykonuje kolejny krok, prezentując 28–45 mm F1.8 DG DN | Art - pierwszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw zmiennoogniskowy ze stałą maksymalną przysłoną F1.8.

Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN Art

Doskonała jakość obrazu, porównywalna z obiektywami stałoogniskowymi

Niezwykle unikalne parametry obiektywu SIGMA 28-45mm F1.8 DG DN | Art idą w parze z doskonałą jakością optyczną, która pod względem rozdzielczości i przejrzystości obrazu, konkuruje z wysokiej jakości obiektywami stałoogniskowymi. Dzięki optymalnemu ulokowaniu 5 soczewek SLD i 3 soczewek asferycznych, obiektyw ma skorygowane do minimum wszelkiego rodzaju aberracje. Szczególnie zwrócono uwagę na korekcję wzdłużnej aberracji chromatycznej, wyjątkowo problematycznej w przypadku obiektywów o dużym otworze przysłony. Za wysoce kontrastową pracę pod światło, odpowiada zarówno optymalna konstrukcja obiektywu powstała na bazie zaawansowanych symulacji oraz zastosowanie autorskich powłok Nano Porous Coating i Super Multi-Layer Coating.

Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN Art

Idealne rozwiązanie dla filmowców i fotografów

SIGMA 28–45mm F1.8 DG DN | Art posiada szereg cech i rozwiązań, które docenią zarówno zaawansowani fotografowie jak i filmowcy. Obiektyw zachowuje stałą długość podczas zmiany ogniskowej, jedynie minimalnie zmieniając swój środek ciężkości, dzięki czemu świetnie nadaje się do używania na gimbalach. Oddychanie obiektywu podczas zmiany odległości ostrzenia zostało skorygowane niemal do zera, a za niezwykle szybkie i precyzyjne ustawianie ostrości odpowiada autorski napęd HLA (High Response Linear Actuator). Obiektyw jest wyposażony w pierścień przysłony, z przełącznikiem „de-click” umożliwiającym zmianę przysłony zarówno w trybie skokowym jak i płynnym, a aż 2 przyciski AFL na korpusie obiektywu umożliwiają przypisanie do nich dowolnych funkcji dostępnych z poziomu menu aparatu.

Pancerna obudowa zamknięta w niewielkich rozmiarach

Jak każdy obiektyw z serii Art DG DN, oprócz wysokiej jakości optycznej, SIGMA 28–45mm F1.8 posiada niezwykle wytrzymałą konstrukcję, w której zastosowano liczne uszczelnienia zapobiegające dostawianiu się do środka kurzu lub kropelek wody*. Dodatkowo przednia soczewka obiektywu posiada powłokę odporną na wodę i tłuszcz, dzięki czemu użytkownicy mogą bez obaw fotografować nawet w trudnych warunkach środowiskowych.

Mimo tak unikalnych parametrów, wydajnej optyce i pancernej obudowie, waga obiektywu wynosi tylko 950g (dla mocowania Sony E), a średnica mocowania filtrów wynosi 82mm dzięki czemu jego codzienne użytkowanie jest w dalszym ciągu komfortowe i wygodne.

*Obiektyw nie jest wodoszczelny, przy dużym natężeniu działania wody, lub kurzu może dojść do przeniknięcia zanieczyszczeń.

Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN Art

Specyfikacja techniczna:

  • Konstrukcja obiektywu: 15 grup, 18 elementów (5 elementów SLD, 3 elementy asferyczne)
  • Kąt widzenia: 75.4-51.3°
  • Liczba listków przysłony: 11 (przesłona zaokrąglona)
  • Minimalna przysłona: F16
  • Minimalna odległość ogniskowania: 30cm
  • Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:4 (45mm)
  • Rozmiar filtra: 82mm
  • Wymiary (średnica × długość): 87,8 mm × 151,4mm
  • Waga: 950g
  • Kraj produkcji: Japonia
  • Akcesoria w zestawie: Futerał, osłona przeciwsłoneczna (LH878-06), dekiel przedni 82mm (LCF-82mm III), dekiel tylny (LCR II)
  • EAN: SONY E: 85126612658
  • EAN L-mount: 85126612696

Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN Art

Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 20 czerwca 2024
Sugerowana cena detaliczna: 6 590zł

Więcej informacji na:


Komentarze czytelników (38)
  1. mihmih
    mihmih 3 czerwca 2024, 14:04

    Czyli jednak nie naleśnik.

  2. Amadi
    Amadi 3 czerwca 2024, 14:08

    Dla fanów porównań – trochę zoomów jaśniejszych niż f/2.8: link

  3. ac
    ac 3 czerwca 2024, 14:17

    No ładne cacko! :) Luksusowa jasność w tym zakresie ogniskowych za połowę ceny w odniesieniu do cen natywnych konstrukcji.

  4. Boa
    Boa 3 czerwca 2024, 14:36

    @ac, o których natywnych piszesz?

  5. ac
    ac 3 czerwca 2024, 14:59

    Tych, które za chwilę się pojawią ;) Jak na razie nie ma zooma z f/1.8 w FF, ale są f/2.0 jak np. RF 28-70mm. Z pewnością są już nowe patenty na tak jasne zoomy i dobrze!

  6. ad1216
    ad1216 3 czerwca 2024, 15:11

    Tamron 35-150 f/2-2.8 4,3 x zoom jest tylko o ok. 10% cięższy od tej Sigmy 1,6 x zoom. Chyba warto zaczynać od 35mm ;)

  7. molon_labe
    molon_labe 3 czerwca 2024, 15:15

    ..najbardziej..natywny jest Canon 28-70/2..

    Ale najbardziej dziwią mnie inne rzeczy:

    -kolejny niecodzienny, a interesujący (mnie) obiektyw po 50/1.2, wprowadzony banalną "informacją prasową". 50 na prasowym zdjęciu reklamowała .. kawę.

    -kolejny obiektyw Sigmy pokazany z aparatem Sony, pomimo, że Sigma jest w L-klubie, jeszcze na dodatek z tym gimbalem, choć w tym samym w klubie jest też DJI. .. :)

    Można powiedzieć, że marketing, to "głupoty", ale nie wynika z tego, że "antymarketing" jest jakoś szczególne ...mądry.

    No jak mam się zainteresować obiektywem, jak zamiast zdjęć mogę sobie przeczytać, że to " Idealne rozwiązanie dla filmowców i fotografów"?
    Co jest idealne?...

  8. molon_labe
    molon_labe 3 czerwca 2024, 15:25

    ...tysiące godzin spędzili inżynierowi, żeby spełnić idę fotografii..to znaczy OBRAZEM ZASTĄPIĆ OPIS ..a tu ...obrazy zastępuje się opisem.

  9. kojotek85
    kojotek85 3 czerwca 2024, 16:07

    @molon_labe
    "-kolejny obiektyw Sigmy pokazany z aparatem Sony, pomimo, że Sigma jest w L-klubie, jeszcze na dodatek z tym gimbalem, choć w tym samym w klubie jest też DJI. .. :)"

    Zobacz udział w rynku bagnetu Sony E a L-mount. Jako użytkownik L-ek również wolał bym, by promowali obiektywy na korpusach czy to Sigmy czy Lumixa czy Leica, ale to udział w rynku bagnetu E decyduje widocznie.

  10. sektoid
    sektoid 3 czerwca 2024, 16:16

    Z pisma obrazkowego ludzkość wyrosła tysiące lat temu.

  11. molon_labe
    molon_labe 3 czerwca 2024, 16:54

    kojotek85
    ....nie chodzi mi o promocję L-aparatów...a odpowiadając na Twoja potrzebę, to chyba można zrobić 2 zdjęcia, każde z innym aparatem?. To refleksja o, moim zdaniem, ..braku profesjonalizmu ..u ...Sigmy?, polskiego dystrybutora?. Popatrz 3 zdjęcia , a na żadnym logotyp Sigmy nie jest nawet czytelny. Ktoś wziął pensję za...pomysł, wykonanie, zatwierdził marketingową strategię....ale ja jej nie skumałem...stąd ta życzliwa krytyka,...Jak ktoś powie, że to nie moja sprawa, to chyba raczej, niezbyt dobrze życzy Sigmie?

    sektoid
    :)
    ...tak nie pomyślałem...

  12. ryszardo
    ryszardo 3 czerwca 2024, 17:05

    W pierwszym odruchu chciałem pisać, że kolejny (po Sony 24-50 i 16-25) pozbawiony sensu obiektyw o nijakich parametrach.
    Dopiero po chwili zauważyłem, że to jest f/1.8, a nie f/2.8

    Zakres trochę dziwny i ciekawszy wydawał mi się lustrzankowy 24-35, ale zobaczymy, jak ten wypadnie. Może znajdą się amatorzy. Ładniej by to wyglądało, gdyby miał te 50 mm na długim końcu, ale w praktyce pewnie dużego znaczenia miało to nie będzie.

    W każdym razie szkło nie dla mnie, ale będę z ciekawością czekał na testy, bo od strony technicznej bardzo ciekawe urządzenie :-D

  13. leszek3
    leszek3 3 czerwca 2024, 17:13

    Skoro zrobili 24-35/2.0 oraz 18-35/1.8 i są świetne, to spodziewam się tylko dobrego po pełnoklatkowej wersji 18-35/1.8. Może to zastąpić trzy szkła, wiadomo: 28/1.8, 35/1.8, 50/1.8. Wszystko zależy, co kto potrzebuje i lubi oraz ile ma miejsca w torbie/bagażu. Jako użytkownik 18-35/1.8 nie mam wątpliwości, że takie coś jest użyteczne ...

    ... ale raczej za ciężkie i za duże na trekking. Tu raczej wygrywać będzie Sony 20-70/4 lub dla wybrednych jakiś zestaw małych stałek



  14. leszek3
    leszek3 3 czerwca 2024, 17:22

    ryszardo, różnica między 45mm a 50mm jest w sumie nieistotna, zwłaszcza jeśli dysponujesz maszyną 61Mpix.

    Natomiast mi też 24-35/2.0 bardziej pasuje do kompozycji zestawu, bo i tak chciałbym mieć jeszcze jedno szersze szkło (Sony 20/1.8, może Sigma 17/4, może ewentualnie Samyang 18/2.8, a może Viltrox 16/1.8), zaś od góry można go sparować z Sigmą 65/2.0 albo klasyczną 50|55/1.8 i jakimś makro 90|100/2.8 albo z czymś w rodzaju 70-200/4 makro 1:2.

    Ale jeśli ktoś planuje zooma UWA , np. Sigma 16-28/2.8 czy Tamron 17-28/2.8 (a sam też to rozważam...), to wtedy większy sens ma ... Tamron 35-150/2.0-2.8 i masz wszystko w dwóch zoomach ;-) i do tego ładnie pasuje Sony 200-600...

    Gdyby to w realu było takie proste ... (i do tego jeszcze tanie...)

  15. PDamian
    PDamian 3 czerwca 2024, 18:43


    "kolejny niecodzienny, a interesujący (mnie) obiektyw wprowadzony banalną "informacją prasową".

    -Czego się spodziewałeś?

    "Marka Sigma zaprasza na premierę kolejnego PRODUKTU." link
    -To chyba roboty piszą.
    Optyczni użyliby słowa "instrument",

  16. lumiks
    lumiks 3 czerwca 2024, 19:18

    @molon_labe

    Zajrzysz do dwóch największych sklepów fotograficznych w Polsce a zobaczysz że jeden z nich opisał swoje pierwsze wrażenia w połączeniu z aparatem Panasonic, a drugi z Sony.

  17. molon_labe
    molon_labe 3 czerwca 2024, 22:16

    lumiks
    ;)
    ostatnio byłem na szkoleniu z marketingu...więc sporo wiem ....i teraz:
    - nie ma sklepów - jest siec partnerów,
    - nie ma sprzedawców - są doradcy
    - nie ma kupujących - są użytkownicy
    - nie ma sprzedaży jest ..- dostęp.
    Tak, że zdanie " w sklepach sprzedawcy sprzedadzą kupującym obiektyw" należy zastąpić
    W sieci naszych partnerów, doradcy zapewnią użytkownikom dostęp do idealnego rozwiązania.

    Temat zastępczy, bo nie ma o czym pisać

  18. monangel
    monangel 3 czerwca 2024, 23:43

    szkoda tylko że wielkości małęj siekiery. Chrońcie kręgosłupy :D

  19. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 4 czerwca 2024, 06:24

    Duży, ciężki, beznadziejny zakres ogniskowych i trochę za drogi. Nie podoba mi się ta błyszcząca doklejana dupka. Na plus tylko wewnętrzne ogniskowanie. Leica 10-25/f1.7, to jest majstersztyk nie do pobicia chyba przez nikogo. To szklo panasa jeszcze dlugo, dlugo nie doczeka sie powaznego rywala

  20. Andrzej19
    Andrzej19 4 czerwca 2024, 07:06

    Gdyby Sigma zwiększyła wagę do 2 kg i długość do 30cm, to mogłaby osiągnąć światło 1.4 i całkowicie wyeliminować oddychanie

  21. Hubert Multana
    Hubert Multana 4 czerwca 2024, 08:06

    Jak na tak mocno "filmowy" obiektyw to zaskakująco duże oddychanie i brak parafokalnosci.

  22. Wojt_wro
    Wojt_wro 4 czerwca 2024, 12:39

    Fakt, ale na korpusach Sony to sobie łatwo skorygują kompensacją oddychania w korpusie, chyba od A7 IV to wszystkie nowsze mają. Jednocześnie jak na obiektyw foto to taki nie-za duży ten zakres, choć fakt że f/1.8 jest cholernie imponujący. Do wideo imo wydaje się dużo ciekawszy, przez wewnętrzne ogniskowanie, no i generalnie fakt że zoom na f/1.8 na pełna klatkę. Fajnie jakby porównać tego 28-45 f/1.8 do Canonowskiego 28-70 f/2.0.

  23. Szabla
    Szabla 4 czerwca 2024, 15:03

    Kompensacja oddychania dotyczy wyłącznie oryginalnych obiektywów Sony, a i to nie wszystkich.

  24. sektoid
    sektoid 4 czerwca 2024, 18:07

    Zasadniczą wadą kundli jest brak korekty w puszce. Resztę przemilczę.

  25. BlindClick
    BlindClick 6 czerwca 2024, 07:14

    Zapięcie kundla pod aparat kundla aparat?
    Czy też to działa w. obie strony?
    Aparat. uszlachetnia, kundel zapięty pod Wielki firmowy aparat staje się rasowcem?
    Kogo zapytać?

    Poniżej 1kg, wow, byłem na 90% pewny że będzie z. 1.3kg.
    Przecież poprzednio mieli podobne na Apsc i ważyło ok. 1kg.
    Super.
    Ciekawi mnie kto i ile tego kupi.
    Jakby tak się CIPA odważyła podawać sprzedaż w szt danego modelu byśmy zobaczyli prawdziwy świat.
    Obstawiam że to niszowy obiektyw.
    Ma konkurować z wielkimi obiektywami filmowym?
    Ja bym go nie nosił do zdjęć.

  26. leszek3
    leszek3 6 czerwca 2024, 10:12

    A ja znam człowieka, który nosi do zdjęć Sigmę 40/1.4 , a inny nosi Canona 85/1.2.
    Ja noszę sel200600 i już tu przyznawałem, że ciężki on jest.

    Chcesz mieć rezultat, musisz mieć narzędzie. Ale fe 35/1.8 to też dobre narzędzie, przy tym niezbyt drogie, niezbyt duże i niezbyt ciężkie.

  27. leszek3
    leszek3 6 czerwca 2024, 10:35

    BlindClick, dla mnie ewenementem jest 50-100/1.8 z masą 1500g, długością 170mm (przy ogniskowej 100mm, no szacun) i filtrem 82mm.

    Ale na R7 (i zapewne także na R5 czy A7R4) w połączeniu z IBIS i dużą gęstością pikseli (która po Sigmie spływa jak po kaczce) ta maszyna to czyste złoto. Chętnie bym popróbował na 5DsR, tyle że tu brak stabilizacji, troszkę szkoda, bo to dobre szkło do imprez.



  28. leszek3
    leszek3 6 czerwca 2024, 10:36

    w trybie aps-H, rzecz jasna.

  29. magister
    magister 6 czerwca 2024, 11:00

    Witam. Proszę o info w sprawie sigmowych obiektywów, bo od kilku miesięcy sigma informuje po wprowadzeniu nowych obiektywów, że nie są one w pełni wodo i kurzo szczelne, a reklamy i influenserzy ochoczo i dumnie głoszą że są to obiektywy uszczelnione. Na stronie oficjalnej jak i tu na optyczne.pl jest dodatkowa informacja że obiektywy nie są w pełni szczelne, oco w tym chodzi ? Przykładowo sigma 35mm f.1.2 jest na oficjalnej stronie pokazana z uszczeln ieniami, co potwierdza coraz gorszą politykę sigmy, chodzi o to że juz nie robią w serii art typowego porządnego uszczelnienia ! Czy coś wam więcej wiadomo ?

  30. Szabla
    Szabla 6 czerwca 2024, 11:12

    Ale odróżniasz wodoszczelność od bryzgoszczelności?

  31. magister
    magister 6 czerwca 2024, 11:15

    Jedne obiektywy z serii art są w pełni szczelne a inne nie, co to za dziwne rzeczy wyprawia sigma skoro art to jedne są art a inne nie są art, chociaż na wszystkich jest znaczek art..., coś ściemniają...

  32. magister
    magister 6 czerwca 2024, 12:03

    przykładowo na tym wideo jednen z wielu influenserów zapewnia że obiektyw jest uszczelniony co nie jest prawdą ! Sigma niestety robi coś strasznego z tym art, sam posiadam w pełni uszczelniony obiekty art sigmy i chciałem by dalej tak było, ale widać idą po taniości...
    link

  33. magister
    magister 6 czerwca 2024, 12:19

    Pomyłak miało być "Apel do Sigmy, prosimy zróbcie odpowiednik Canona 28-70mm f.2.0 na pełnej długości z pełnym uszczelnieniam za połowę ceny canona, dzięki ! :-)"

  34. Szabla
    Szabla 6 czerwca 2024, 20:44

    Nick "magister" to dla zmyłki?

  35. morska_menda
    morska_menda 7 czerwca 2024, 10:13

    "zróbcie odpowiednik Canona 28-70mm f.2.0" - po co, mieli by robić konkurencję dla swojego partnera biznesowego?

  36. tor19
    tor19 7 czerwca 2024, 10:14

    Piszecie, że wielki, ciężki i nie ma zastosowania.
    Nie zgadzam sie z tym.
    Przecież on zastępuje 3 jasne obiektywy 28mm, 35 i 50mm.
    Wręcz idealnie nadaje się na śluby, chrzciny itp.

  37. leszek3
    leszek3 10 czerwca 2024, 15:46

    magister, a jaki masz 'w pełni uszczelniony' Art?
    w odróżnieniu od Sport?

  38. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 10 czerwca 2024, 22:03

    Najglupsza premiera ever jaką kiedykolwiek widzialem hahaha. Ani to szeroko, ani portretowo... beznadziejny zakres ogniskowych. Jakby to bylo chociaz 24-50 lub 20-45mm, to jeszcze bym zrozumial, ale 28-45, to ni w du*** ni w oko xD serio sigma, nie tedy droga... Poza tym gabaryty tego szkla to porazka i waga haha.. btw. Cena tez jak GM master prawie czy pseudo "L/ka rf" canonowska. Szczerze? Ja bym go nawet za 3k nie kupił. Zbędne szkło... lepiej wziąć stałki 24mm i 50mm

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.