Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Raport CIPA - sierpień 2024

Raport CIPA - sierpień 2024
1 października
2024 09:49

Organizacja CIPA opublikowała kolejny ze swoich comiesięcznych raportów dotyczących dostaw aparatów cyfrowych i obiektywów. Sierpień 2024 roku przyniósł spadki.

Łączne dostawy aparatów spadły z lipcowego poziomu 801.2 tys. sztuk do 750.2 tys. sztuk. Pomimo spadku uzyskany wynik nadal jest lepszy, niż te odnotowane w sierpniu 2023 i sierpniu 2022, kiedy dostarczono odpowiednio 683.2 oraz 738.3 tys. sztuk aparatów.

Raport CIPA - sierpień 2024

W przypadku urządzeń z wymienną optyką spadek jest nieco mniej drastyczny – z 630.1 tys. sztuk w lipcu do 602.9 tys. w sierpniu. Podobnie jak w przypadku łącznych dostaw jest to wynik lepszy niż w analogicznych okresach lat ubiegłych. W sierpniu 2023 dostarczono bowiem 534.5 tys. sztuk urządzeń z wymienną optyką, a w sierpniu 2022 – 521.9 tys. sztuk.

Raport CIPA - sierpień 2024

Za resztę spadku łącznych dostaw odpowiadają kompakty, których dostawy spadły z lipcowych 171.1 tys. do 147.3 tys. W tym przypadku jest to wynik gorszy niż zarówno rok, jak i dwa lata temu, kiedy tej kategorii urządzeń dostarczono odpowiednio 148.7 i 216.4 tys. sztuk.

Raport CIPA - sierpień 2024

W przypadku obiektywów spadek między lipcem a sierpniem jest naprawdę niewielki – z 898.6 do 896.6 tys. sztuk. Co ciekawe, o ile lipcowe wyniki były lepsze niż w latach ubiegłych, o tyle sierpniowe już są gorsze. W sierpniu 2023 i 2022 dostarczono bowiem odpowiednio 961.3 oraz 931.4 tys. sztuk obiektywów.

Raport CIPA - sierpień 2024

Dane z najnowszego raportu są dostępne na stronie organizacji CIPA.


Komentarze czytelników (32)
  1. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 10:33

    Jest dobrze, korpusy się sprzedają, ale efekt Fuji X100VI jest dosyc dziwny ;-)

  2. Boa
    Boa 1 października 2024, 11:21

    @JarekB, piszesz o Fuji w kontekście tego fragmentu?
    "Za resztę spadku łącznych dostaw odpowiadają kompakty, których dostawy spadły z lipcowych 171.1 tys. do 147.3 tys. W tym przypadku jest to wynik gorszy niż zarówno rok, jak i dwa lata temu, kiedy tej kategorii urządzeń dostarczono odpowiednio 148.7 i 216.4 tys. sztuk."

  3. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 11:59

    Tak. X100VI powinien rozwalić system, a tu jakby niczego nie widać.

  4. deel77
    deel77 1 października 2024, 12:44

    Bo produkują go w ilościach homeopatycznych, co powoduje, że trzyma cenę i zysk per sztuka jest zapewne spory lub jest tak drogi w produkcji, że się nie opłaca go sprzedawać. Moce produkcyjne pewnie są bo X-T50, X-H2 są dostępne.

  5. Boa
    Boa 1 października 2024, 13:06

    JarekB, ale piszesz to znając ilość wyprodukowanych sztuk?

  6. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 13:15

    Piszę to potrafiąc interpretować wykresy. To wystarczy. Ta umiejętność uzupełniam jeszcze emotikinem ;-), czyli lekko żartobliwym podejściem do tego istotnego zagadnienia.

  7. Boa
    Boa 1 października 2024, 14:37

    Nadinterpretacja, to też interpretacja :D
    A X100vi nie miał rozwalać systemu, tylko troszkę zarobić i wypracować pewną markę, pewnej marce :P

  8. JdG
    JdG 1 października 2024, 14:39

    > Za resztę spadku łącznych dostaw odpowiadają kompakty,

    pewnie skończyły się zapasy Kodaków sprzed dziesięciolecia, stąd to załamanie.

    > Tak. X100VI powinien rozwalić system, a tu jakby niczego nie widać.[JarekB]

    jak kompakt za 8 tys. PLN mógłby cokolwiek rozwalić? z tego co piszą, to kolejki ustawiały się po niego dlatego, że podaż była tak dopasowana, żeby się mogły ustawić; nie wyciągałbym z tego radykalnych wniosków.

  9. BlindClick
    BlindClick 1 października 2024, 15:40

    @JarekB.
    Hahaha. :) :)
    Bo to sprzedawać trzeba umieć a nie produkować.
    Fuji pewnie dobrze wiedziało że tego sprzeda się nie duzo,więc od razu ustawiło cenę jak za Leike.
    Btw, nie wykresu z wartościami sprzedaży, że są tylko ilości, może na wartości sprzedaży kompaktów jesd pik, i wtedy będzie zdziwko...
    W co wątpię, ale wartości nie ma żadnej.

    150000 szt to 200sztuk na godzinę.
    Teraz ile jest producentow kompaktów?
    Wychodzi ze produkują z 10 kompaktów na godzinę...
    Samochód robimy w kilka sekund.

  10. Szabla
    Szabla 1 października 2024, 16:39

    Z klocków Lego chyba...

  11. PDamian
    PDamian 1 października 2024, 16:41

    @JarekB
    "Jest dobrze, korpusy się sprzedają, ale efekt Fuji X100VI jest dosyc dziwny ;-)"

    -Pierwszy raz w [chyba] w historii komentarzy na optyczne
    zgadzam się z tobą.

    X100VI jest dla garstki hipsterów
    [a tak poza tym obiektyw nie wyrabia z matrycą 40Mpix].

  12. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 16:46

    @BlindClick
    Wierzysz w prace 3-zmianową łącznie z sobotami i niedzielami? Mi wyszło 5.555 dziennie pon-sob i 6.818 pon-pt.

    Samochód w kilka sekund? Widziałes kiedyś linię produkcyjną?

  13. lukzab
    lukzab 1 października 2024, 17:39

    @PDamian
    Co to znaczy, że obiektyw nie wyrabia się z matrycą? Widać to później na zdjęciach?

  14. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 18:03

    @PDamian
    'Pierwszy raz w [chyba] w historii komentarzy na optyczne zgadzam się z tobą.'

    Ten dzień dopiero nadejdzie, bo dla mnie to bardzo dobrze skrojony aparat, który ma bardzo wiele cech, które są mi potrzebne, a to czy obiektyw wyrabia z matrycą czy też nie, to (dla grupy docelowej) nie musi mieć znaczenia. Nie jest dostępny od ręki, więc pewnie popyt jest, no i przede wszystkim - hipster to też klient ;-)

  15. PDamian
    PDamian 1 października 2024, 18:22

    Ogólnie hipster cyfrowy -mz. to taki pozer który chce mieć łatwy efekt
    [bardzo podobny do tego co będą mieć inni którzy kupili cokolwiek]
    bez próbowania jaki wywoływacz filmów jak działa z danym filmem
    -tu już robi się z paręset kombinacji
    a jak doda się naświetlanie na inne ISO -i odpowiednie wywołanie pod to
    -to dziesiątki tysięcy...
    ...I wszystko można zmodyfikować do "swojej metody"

    Potem trzeba zrobić odbitkę
    na wiele, wiele sposobów.
    -z wielu, wielu różnie zrobionych negatywów.

    Ale prościej kupić hipsterski aparat i dokupić gotowe presety
    niż mieć COŚ SWOJEGO.

  16. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 19:03

    @JdG
    'jak kompakt za 8 tys. PLN mógłby cokolwiek rozwalić?'

    Najwyraźniej zapomniałeś jaki hype był wywoływany przed premierą X100VI.


    @Boa
    'Nadinterpretacja, to też interpretacja'

    Nie oczekiwałem, że tak żartobliwie opiszesz swoje wypowiedzi ;-)

  17. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 19:15

    'Ale prościej kupić hipsterski aparat'

    Ciekawy tekst o hipsterskim charakterze fotografii cyfrowej i wspaniałym wyczuciu rynku oraz potrzeb prawdziwie kreatywnych jednostek zrealizowanym przez Ricoh Imaging pod postacią Pentaxa 17.



  18. JdG
    JdG 1 października 2024, 19:18

    > Najwyraźniej zapomniałeś jaki hype był wywoływany przed premierą X100VI. [JarekB]

    nie, ale, jak to "hype", wywołał on się w pewnej tzw. "bańce", może niezbyt dużej, choć głośnej; użytkownicy sprzętu firmy Fujifilm lokują się mniej więcej na tym samym poziomie, co firmy Panasonic, zaś fani X100, to tylko podgrupa w tej grupce.

  19. deel77
    deel77 1 października 2024, 20:57

    Kompakty, kompaktami, ale ciekawy jest wykres dotyczący obiektywów. Teoretycznie na wykresie widzimy spadek, ale wiele obiektywów produkują firmy z Chin czy Korei Południowej, których na wykresie nie ma.

  20. BlindClick
    BlindClick 1 października 2024, 21:39

    @JarekB
    zalozylem dane wygodniejsze Fuji..
    Mogę też skontrować, widziałeś Chińczyka przy pracy?

  21. JarekB
    JarekB 1 października 2024, 21:49

    @BlindClick
    Odpowiadanie pytaniem na pytanie jest słabą metodą uciekania od odpowiedzi, ale tez - nie ukrywam - Twoja odpowiedź mnie średnio interesuje, bo jest oczywista.

    Przyjąłeś dane wygodniejsze dla Fuji, bo założyłeś nierealnie wysoki czas pracy w postaci 150.000/200 = 750 roboczogodzin w sierpniu, czyli 24/7 przez cały miesiąc?

  22. JdG
    JdG 1 października 2024, 22:49

    > użytkownicy sprzętu firmy Fujifilm lokują się mniej więcej na tym samym poziomie, co firmy Panasonic,

    sorry, błędna informacja, udział Fujifilm jest taki mniej więcej jak sumaryczny udział Panasonic i OMDS, czyli jest to stabilna i mocna 4. miejsce (poza podium, niestety); chociaż w kwestii X100 nic to nie zmienia;

    natomiast udziały Panasonic i OMDS obecnie są mniej więcej równe. co daje im 5. i 6. miejsce, też stabilne, bo popularne rankingi już dalszych konkurentów nie notują (ale OMDS ma tendencję spadkową, a ten pierwszy stabilną).

  23. BlindClick
    BlindClick 1 października 2024, 23:23

    5 czy 10 to taka duża różnica?
    Cieszy mnie to. Tez nie chce byś uciekał od odpowiedzi.

  24. Vendeur
    Vendeur 2 października 2024, 02:49

    Dziwne, aby sprzedaż kompaktów nie spadała, skoro od lat nic na rynku ciekawego się nie pojawiło. I mam tu na myśli "normalne" kompakty, w stylu Sony RX100, Panasonic LX15 itp.

  25. Boa
    Boa 2 października 2024, 11:20

    @JarekB

    @Boa
    'Nadinterpretacja, to też interpretacja'

    "Nie oczekiwałem, że tak żartobliwie opiszesz swoje wypowiedzi ;-)"

    Czyli, że Twoje tak opiszę już się spodziewałeś? Nie szkodzi, nie chodziło mi o to, żeby Cię zaskoczyć wypowiedzią :D

  26. Hubert Multana
    Hubert Multana 2 października 2024, 22:39

    Mialem X100VI od dnia premiery w Polsce, sprzedałem po 3 tygodniach w cenie zakupu, nie żałuję, nie wspominam - dla mnie przehypowany aparat. Plus teraz modny jest Canon G7.

  27. Boa
    Boa 4 października 2024, 13:13

    Hubert, pamiętam zdziwienie na grupie Fuji, że sprzedajesz w cenie zakupu :D

  28. Boa
    Boa 4 października 2024, 13:16

    Od kilku lat mam X100F, kupiłem tylko dla migawki centralnej, bo to daje fajne możliwości przy strobbingu, do tego bardzo lubię ten kąt widzenia w obiektywie, a finalnie okazało się, że i sama plastyka obiektywu mi przypadła do gustu.

    Ale myślę już powoli nad sprzedażą.

  29. Vendeur
    Vendeur 5 października 2024, 16:30

    @Hubert Multana

    "Plus teraz modny jest Canon G7"

    I co z tego? Kupujesz coś, bo jest modne? Współczuję...

    Proponuję porównać jakość obrazka z tego aparatu oraz np. przytoczonego RX100VI lub Panasonica LX15. Na Optycznych albo Dpreview. Podpowiem - Canon nie ma się czym chwalić... Poza tym, ostatnio kupiłem lepszego LX15 za 1100 zł, kilkumiesięczny z 1,5 roczną gwarancją... Na górskie wycieczki cudo.

  30. Negatyw
    Negatyw 6 października 2024, 12:03

    @Vendeur:
    "Kupujesz coś, bo jest modne? Współczuję..."

    Wszyscy kupują bo jest modne, Ty też, tylko nie jesteś tego świadomy.

  31. Vendeur
    Vendeur 8 października 2024, 02:11

    @Negatyw

    Bredzisz. Kompletna bzdura. Kupuję to, co chcę i to, co uważam, że mi się przyda. Mógłbym podać setki dowodów na poparcie owej tezy, ale nie chce mi się, skoro Ty wiesz lepiej, jak ja postępuję i jak kieruję swoim życiem.

  32. Negatyw
    Negatyw 8 października 2024, 03:15

    Właśnie udowodniłeś, że nie jesteś świadomy. Podobnie jest z reklamą, z tą różnicą, że świadomych działania reklamy jest jeszcze mniej. Ze świecą szukać tego co się przyzna, że w kupuje co mu podpowie reklama w TV. A firmy wydają miliony na reklamę i to się im opłaca.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.