Kentmere PAN 200
Kentmere PAN 200 to najnowszy film światłoczuły w ofercie marki Harman. Jest to czarno-biały materiał o czułości ISO 200 dostępny w wariancie małoobrazkowym i średnioformatowym.
INFORMACJA PRASOWA
Kentmere PAN 200 - nowy, wszechstronny i uniwersalny film analogowy!
Harman Technology wprowadza na rynek Kentmere PAN 200, wszechstronny czarno-biały film ISO 200 przeznaczony do ogólnej fotografii. Dołączając do popularnych już filmów PAN 100 i PAN 400, Kentmere PAN 200 oferuje fotografom idealną równowagę między ziarnem, ostrością i kontrastem, dostosowaną do szerokiego zakresu sytuacji zdjęciowych.
Kentmere PAN 200 charakteryzuje się jasną bazą o niskiej gęstości, zapewniającą zwiększony kontrast i czyste cienie przy jednoczesnym zachowaniu szczegółów cieni. Jego drobnoziarnista struktura i dobra ostrość zapewniają spójne, niezawodne wyniki podczas fotografowania w plenerze, w pomieszczeniach lub w różnych warunkach oświetleniowych. Jako prosty, zorientowany na wartość film, jest idealny dla osób rozpoczynających przygodę z fotografią analogową lub dla każdego, kto szuka niezawodnej jakości obrazu w przystępnej cenie.
![]() |
Film jest produkowany przez Harman Technology w Wielkiej Brytanii, producenta filmów i papierów ILFORD PHOTO, i spełnia te same wysokie standardy niezawodności i powtarzalności. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę z fotografią analogową, czy po prostu szukasz niezawodnego filmu w dobrej cenie, Kentmere PAN 200 oferuje praktyczne i przystępne rozwiązanie do robienia klasycznych czarno-białych zdjęć.
![]() |
Ceny i dostępność
Nowe filmy są już dostępne na rynku. Sugerowana cena detaliczna:
- Film Kentmere 200 135-24 - 29,99 zł.
- Film Kentmere 200 135-36 - 36,99 zł.
- Film Kentmere 200 135-30,5 m - 549,00 zł.
- Kentmere 200 120 - 31,99 zł.
Kluczowe cechy:
- Czułość ISO 200, odpowiednia do wszechstronnego fotografowania
- Zwiększony kontrast i szeroki zakres tonalny
- Drobna, dobrze kontrolowana struktura ziaren
- Dobra ostrość i wyraźne szczegóły w cieniach
- Dostępne formaty: 24-ekspozycyjny, 36-ekspozycyjny, 35 mm i 120 średniego formatu
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Bardzo dobry pomysł. Brakowało w Kentmere "środka"
Jest bardzo fajny Kentmere 100 i Kentmere 400 o którym było wiele miejskich legend...np, że to boczne obcięcia z taśmy HP5 400. Podobno również AGFA APX 400, to ta sama emulsja.
W każdym bądź razie Kentmere to świetny i niedrogi ..."powrót do przyszłości".
Oczywiście niedrogi w kontekście "slow" fotografii, ...ale mimo wszystko wrażenia z klasycznej fotografii, warte są tej złotówki za klatkę.
Fajnie, że rodzina filmów Kentmere powiększyła się o 200. Zrobiłem kilka rolek w średnim formacie i szczególnie przypadła mi do gustu 100, ale 400 również jest bardzo fajna. Generalnie bardzo fajny i niedrogi negatyw.
Cieszę się, że film żyje. Mam spory zapas aparatów analogowych... Ale czy takie firmy jak Ilford i Kodak nie martwią się, że wkrótce wykruszą się stare aparaty analogowe i następne pokolenie jeśli nawet będzie chciało bawić się fotografią analogową to zwyczajnie nie będzie w stanie kupić sprawnego aparatu na film.
Jeśli na rynku nie pojawi się nowy aparat analogowy (najlepiej z wymienną optyką), nie atrapa w postaci Pentaxa 17, to Ilford i Kodak stracą rację bytu.
Może nadzieja jest w Chińczykach ? A może Ilford i Kodak wspólnie stworzą sensowny aparat na film?
@lukzab:
"Generalnie bardzo fajny i niedrogi negatyw."
Wiadomo. Negatyw jest fajny. Ale to nie jest negatyw tylko film negatywowy. Ale będzie negatywem po wywołaniu. I przy okazji, jest jakiś dołączony przepis jak (i czym) to wywoływać?