Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma Aizu Prime

Sigma Aizu Prime
4 czerwca
2025 10:00

K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o zestaw obiektywów filmowych Sigma Aizu Prime. Kryją one matryce pełnoklatkowe oraz Vista Vision i wyróżniają się imponującą transmisją T1.3.

INFORMACJA PRASOWA

SIGMA AIZU PRIME

K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje nową linię obiektywów filmowych, SIGMA Aizu Prime – zaprojektowaną specjalnie do współpracy z najbardziej wymagającymi kamerami filmowymi.

Sigma Aizu Prime

Doskonałe na T1.3. Oto początek nowego punktu odniesienia dla filmowców

Linia Aizu Prime to pierwsza na świecie* linia wielkoformatowych obiektywów kinowych, która osiąga wartość transmisji T1.3 dla wszystkich ogniskowych (12 obiektywów od 18mm do 125mm). Zapewnia ona wyjątkowo płytką głębię ostrości i łagodny efekt bokeh, płynnie oddzielając filmowany obiekt przy jednocześnie naturalnym poczuciu głębi i wymiarowości.

Wszystkie obiektywy z serii Aizu Prime są wyposażone w system optyczny opracowany specjalnie do zastosowań kinowych. Zachowując nowoczesną ostrość, unikają sztywnych lub ostrych przedstawień — zapewniając naturalny, organiczny wygląd. Zapewniają wysoką elegancję i głębię obrazu, a wszelkie aberracje i oddychanie ostrości są starannie minimalizowane, aby zapewnić spójność wizualną nawet w dynamicznych scenach. Spójność balansu kolorów, kontrastu i odblasków gwarantuje płynną integrację scen, wnosząc wysoki poziom harmonii do pełnej narracji wizualnej w całym asortymencie od 18 mm do 125 mm.

Duże φ46,3 mm koło obrazu zapewnia pełne pokrycie nie tylko dla formatów pełnoklatkowych i Super 35, ale także dla najnowszych kamer wielkoformatowych, takich jak ARRI ALEXA LF Open Gate i VistaVision. Umożliwia to bezkompromisowe filmowanie w ramach różnych projektów. Krótka minimalna odległość ogniskowania umożliwia wykonywanie efektownych zbliżeń. Zbliżając się do obiektu, obiektywy Aizu Prime tworzą napięcie wizualne i dramatyczne efekty, dodając efektownej głębi obrazom.

*Stan na czerwiec 2025, wg. SIGMA

Sigma Aizu Prime

Kompaktowe. Precyzyjne. Niezawodne.

Pomimo tego, iż obiektywy Aizu Prime zostały zaprojektowane do pokrycia dużego formatu i mają ultrawysoką transmisję T1.3, pozostają one niezwykle kompaktowe i lekkie. Ta rzadka równowaga wyjątkowej jasności i mobilności zapewnia elastyczność i swobodę twórczą wymaganą przez nowoczesne produkcje — od wózków i Steadicamu po gimbale i obsługę ręczną.

Obiektywy Aizu Prime oferują precyzyjną kontrolę, wyjątkową trwałość i łatwość konserwacji. Pomimo kompaktowej obudowy zapewniają niezachwianą niezawodność w wymagających warunkach filmowania. Każdy szczegół mechaniczny — od szerokiego kąta obrotu ostrości po pierścień przysłony o równym skoku — ucieleśnia wiedzę inżynierską kultywowaną w serii Sigma High Speed Prime.

Obiektywy Aizu Prime obsługują ZEISS eXtended Data, oferując metadane obiektywu w czasie rzeczywistym podczas filmowania. Umożliwia również eksport danych korekcji zniekształceń i cieniowania, usprawniając przepływy pracy w produkcjach VFX.

Sigma Aizu Prime

Początkowa premiera obejmuje 8 obiektywów o ogniskowych od 25 mm do 75 mm, pokrywających podstawowe potrzeby produkcji filmowej. W późniejszym czasie, wprowadzone zostaną obiektywy szerokokątne 18mm i 21mm oraz teleobiektywy 100m i 125mm.

Data rozpoczęcia sprzedaży: Sierpień 2025

Rekomendowana cena sprzedaży (za 1szt): 34 990zł brutto

Sigma Aizu Prime

Więcej informacji na:


Komentarze czytelników (7)
  1. tomek__
    tomek__ 4 czerwca 2025, 11:41

    Pobawiłbym się tym.

  2. Amadi
    Amadi 4 czerwca 2025, 11:50

    Ja też :)

  3. rhalf
    rhalf 4 czerwca 2025, 12:36

    125mm 1.2 ma przysłonę nieco ponad 10cm, czyli większą niż 200mm f2.

  4. Amadi
    Amadi 4 czerwca 2025, 12:41

    I pewnie dlatego kończą na 125 mm, bo 135 czy 150 mm f/1.2 już by znacznie wagowo i gabarytowo odstawało od reszty. to też oznacza, że w 125-ce nie utrzymają średnicy przodu obiektywu na poziomie 95 mm.

    A tak swoją drogą – parę lat temu wszyscy się ekscytowaliśmy 20 mm f/1.4 Art. A teraz wjeżdża 18 mm f/1.2 i to z jeszcze o 2 mm większym kołem obrazowym niż FF

  5. leszek3
    leszek3 4 czerwca 2025, 16:22

    Ale wymagania wideo 4K, a nawet 8K, są znacznie mniejsze niż foto 60Mpix, czy się mylę?

  6. leszek3
    leszek3 4 czerwca 2025, 16:23

    Niemniej jest to imponujące wejście (japońskiego) smoka i potwierdzenie, jaką rolę zaczyna odgrywać segment wideo w działce sprzętu foto......
    Ceny oczywiście nie dla mnie, toteż nawet nie będę się przyglądał jakości ...

  7. Amadi
    Amadi 4 czerwca 2025, 16:30

    Przede wszystkim adresaci tego rodzaju sprzętu absolutnie nie mają ciśnienia na MTF-y. Więc mierzyć pikseli nie ma co. Inna sprawa, że Blackmagic ma już w ofercie dwie pełnoklatkowe kamery 12K, w których siedzi matryca licząca sobie 98 megapikseli. Więc foto 60 Mpix może się schować ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.