Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Blazar Beetle

Blazar Beetle
9 października
2025 08:15

Blazar Beetle to zestaw trzech kompaktowych obiektywów anamorficznych ściskających obraz o czynnik 1.33x, które wyróżniają się możliwością obrócenia ich o 90°.

Po co obracać obiektyw anamorficzny o 90°? W czasach filmów powstających w dziesiątkach różnych formatów, od panoramicznych przez kwadratowe aż do pionowych, odpowiedź nasuwa się sama. Takie rozwiązanie pozwala uzyskać nieco anamorficznej plastyki obrazu przy filmowaniu w pionie. Jeśli robimy to w proporcjach 9:16, to wynikowo po rozciągnięciu otrzymamy proporcje 3:4. Jeśli z kolei nasze urządzenie ma tryb 3:2 Open Gate (w pionie 2:3) lub też po prostu robimy zdjęcia, to wynikowo dostaniemy niemal kwadratowy obraz o proporcjach 8:9. Przy filmowaniu w poziomie z kolei z bazowego 16:9 zrobi nam się panoramiczne 2.36:1, a nagrywając w 3:2 uzyskamy obraz o proporcjach 2:1.

Obiektywy Blazar Beetle kryją w całości sensory pełnoklatkowe (36 × 24 mm) i będą dostępne z mocowaniami Canon RF, Leica L, Nikon Z i Sony E. Jak na tego typu konstrukcje są przy tym wyjątkowo małe – ważą poniżej 300 g i mają średnicę 60 mm. Trochę szkoda, że producent nie zdecydował się w ich przypadku na zastosowanie autofokusa, tak jak ma to miejsce w również anamorficznej, ale nieoferującej obracania linii Apex. Mogłoby to zwiększyć popularność tego typu optyki także wśród fotografów.

Pełne dane techniczne omawianych instrumentów zebraliśmy w tabeli poniżej:

Blazar Beetle

Zestaw obiektywów Blazar Beetle można kupić na stronie producenta. Wbudowany kalkulator walutowy wycenia tam obecnie pojedynczy obiektyw na 2042 zł, a zestaw trzech ogniskowych na 4831 zł. Dostawy mają się rozpocząć jeszcze w tym tygodniu.


Komentarze czytelników (6)
  1. Amadi
    Amadi 8 października 2025, 21:01

    Nie jest to to samo, co kwadratowa matryca, ale można się mocno zbliżyć do formatu 1:1 niemal bez kadrowania.

  2. JdG
    JdG 9 października 2025, 09:06

    Szczwane!

  3. JarekB
    JarekB 9 października 2025, 09:44

    Bez AF to nie dla mnie, ale dzięki za przypomnienie o istnieniu serii Apex.

  4. neon53
    neon53 9 października 2025, 10:25

    Kiedyś w takie kwadratowe zdjęcia bawiłem się na telefonie z przystawką anamorficzną od "moment" (ale są jeszcze inne tańsze zamienniki) , fajna zabawa , i jeśli ktoś chciałby w ten sposób się pobawić , to właśnie opcja - przystawka na telefon , wydaje się najtańsza. Ogólnie polecam , wychodzą ciekawe obrazki :)

  5. PASQD_PL
    PASQD_PL 9 października 2025, 22:55

    Blazar Apex z tego co pamietam nie kryją pełnej klatki.

  6. Amadi
    Amadi 10 października 2025, 14:37

    Jakbym miał zrobić produkt możliwie uniwersalny i z potencjałem sprzedażowym, to zrobiłbym zestaw pełnoklatkowych anamorfików, jak tutaj, tylko z autofokusem i ściskaniem 1.5x lub 1.6x, bo to daje już zauważalną zmianę charakteru obrazu i daje większą elastyczność przy różnych proporcjach nagrywania. No i obowiązkowo z tym obrotem o 90°. I jak tu, jasność między T2.8 a T4, żeby gabaryty zachować sensowne. A jako dodatek do seta jeszcze jeden szerszy obiektyw kryjący APS-C, żeby zestaw miał też sensowne krycie zakresu ogniskowych np. z bagnetem Fujifilm X.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.