Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu

Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
21 sierpnia
2009 11:23

Mamy przyjemność ogłosić wyniki wakacyjnego konkursu "Gra o zmierzchu - Sony". W naszej zabawie wzięło udział 578 osób, które nadesłały nam do oceny swoje zdjęcia. Spośród wszystkich nadesłanych prac wybraliśmy pięć naszym zdaniem najlepszych i przesłaliśmy je do fundatora nagród, firmy Sony, gdzie jury trzem z nich przyznało nagrody.

Przypomnijmy, że nasz konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym z nich, oprócz nagród rzeczowych ufundowanych przez firmę Sony, do wygrania jest wyjazd do Wenecji na mecz piłkarski organizowany na pływającej platformie. Podczas tego wydarzenia zwycięzca konkursu będzie miał okazję do wykonania zdjęć, które będzie zobowiązany zgłosić do drugiego etapu konkursu, gdzie będzie rywalizował z innymi uczestnikami wyjazdu (zwycięzcami pierwszego etapu organizowanego przez inne media) o główną nagrodę - 10000 zł.

Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu

Nagrody w pierwszym etapie:

Sponsor:
Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Kamera Sony HDR-CX105
Nagroda główna - Oprócz wyjazdu do Wenecji i możliwości wzięcia udziału w drugim etapie zwycięzca pierwszego etapu otrzyma kamerę Full HD Sony Handycam HDR-CX105.
Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Aparat Sony Cyber-shot HX1
II nagroda - Zdobywca drugiego miejsca otrzyma aparat cyfrowy Sony Cyber-shot HX1wyposażony w matrycę Exmor CMOS o rozdzielczości 9.1 Mpix i innowacyjną funkcję panoramy.
Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Drukarka Sony DPP-FP67
III nagroda - Zdobywca trzeciego miejsca otrzyma drukarkę termosublimacyjną Sony DPP-FP67 z 2.4-calowym ekranem LCD pozwalającą na szybkie i łatwe drukowanie zdjęć bez komputera.
Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu


Główną nagrodę - kamerę Sony HDR-CX105 i wyjazd do Wenecji otrzymuje:

Andrzej Car z Gdyni za zdjęcie pt. "Torpedowaffenplatz Hexengrund w Gdyni"

Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć powiększenie

Drugą nagrodę - aparat Sony Cyber-shot HX1otrzymuje:

Maciej Leszczyński z Elbląga za zdjęcie pt. "Zmierzch"

Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć powiększenie

Trzecią nagrodę - drukarkę Sony DPP-FP67otrzymuje:

Maciej Maciejewski z Gdańska za zdjęcie pt. "Gdy dobranoc mówi dzień"

Gra o zmierzchu - Sony - wyniki pierwszego etapu konkursu
Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć powiększenie


Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, Panu Andrzejowi dodatkowo życzymy udanego wyjazdu i powodzenia w drugim etapie. Pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział w naszym konkursie, a naszych Czytelników zapraszamy do obejrzenia galerii wybranych zdjęć konkursowych.


Komentarze czytelników (81)
  1. johnyby
    johnyby 21 sierpnia 2009, 12:17

    Jak dla mnie to te zdjęcia jakby robione jednego wieczoru przez jedną osobę, zbyt podobne kolorystycznie, krajobrazowo, i w zamyśle osoby fotografującej, i jednym aparatem robione.

    Ok są ładne ale żeby trzy tak bardzo podobne były na podium trochę burzy dobrą opinie optyczne.pl

  2. rolech
    rolech 21 sierpnia 2009, 12:21

    johnyby - tematyka konkursu byla dosc specyficzna i zbyt duzego pola do roznorodnosci nie bylo

  3. Nadtlenek02
    Nadtlenek02 21 sierpnia 2009, 12:34

    Zacne ekspozycje,
    Gratulejszyn !

  4. xman001
    xman001 21 sierpnia 2009, 12:34

    ja bym zamienil pierwsze miejsce z trzecim:)

  5. 21 sierpnia 2009, 12:41

    co to za konkurs fotograficzny, w którym główną rolę pełni photoshop...

  6. nowoka1na
    nowoka1na 21 sierpnia 2009, 12:41

    Słuszne spostrzeżenie Xman.

  7. 21 sierpnia 2009, 13:02

    rolech
    "tematyka konkursu byla dosc specyficzna i zbyt duzego pola do roznorodnosci nie bylo "
    no to teraz juz wiem ze zmierzch jest tylko nad morzem... o ja glupi myslalem ze gdzie indziej tez buuuuuhhahahah
    To mi przypomina jak sie tlumaczyliscie z wyjazdu na safari..... :) dobra nie bede juz zgryzliwy...
    gratuluje autorom/autorowi zdjec bo moze to ta sama osoba + zona + dziecko (trzeba sobie jakos radzic :) hehe)

  8. wlochaty_krzysio
    wlochaty_krzysio 21 sierpnia 2009, 13:03

    wyciąg z regulaminu ( link

    "Fotografia powinny być przesłane w formacie JPEG. Fotografia powinny być w maksymalnym rozmiarze 800x800 pikseli i wadze do 500KB. Fotomontaże,wielokrotna ekspozycja, a także fotografie poddane cyfrowej obróbce nie są dopuszczalne (z wyjątkiem tzw. kadrowania, polegającego na wycięciu pewnego
    fragmentu fotografii z całego, oryginalnego kadru)"

    jak dla mnie to coś nie halo

  9. Annihilator
    Annihilator 21 sierpnia 2009, 13:06

    No właśnie, oni coś tam sobie w photoshopie wyrenderowali:P dali by se spokój i nie ośmieszali się, własnego regulaminu nie przestrzegając

  10. Annihilator
    Annihilator 21 sierpnia 2009, 13:08

    ps. czy przeogromna winieta była obowiązkowa? :D

  11. olaieryk
    olaieryk 21 sierpnia 2009, 13:09

    Wybór takich zdjęć jest raczej wynikiem gustu oceniających bo pewnie konkurs miał wyższy poziom. Fotografia ładne, dobre technicznie, kadry wypracowane, ale ...

  12. Arek
    Arek 21 sierpnia 2009, 13:15

    Znowu sami eksperci i sfrustrowani zazdośnicy. Rav4 poziom Twojego dowcipu mnie powalił.

  13. 21 sierpnia 2009, 13:20

    Arek
    nie trzeba grac na skrzypcach zeby slyszec ze ktos falszuje..... lapiesz to? czy bardziej obrazowo?

  14. hijax_pl
    hijax_pl 21 sierpnia 2009, 13:22

    Powiem tylko: Ładne foty .. Po co te wszystkie teorie spiskowe? Jury wybrało i tyle...

  15. olaieryk
    olaieryk 21 sierpnia 2009, 13:25

    Myślę, że jednak coś w tym jest... Już w galerii wybranych zdjęć konkursowych jest parę zdecydowanie ciekawszych. Boje się o te zdjęcia które zostały "wywalone". Powiem, że jury było odważne wybierając te 3. Zwykle wyniki konkursów są zaskakujące choć może nie aż w "taki sposób".

  16. 21 sierpnia 2009, 13:26

    to, że autorzy mieszkaja blisko morza i wykorzystuja warunki, atuty najbliższego otoczenia w którym mieszkaja jest powodem do dyskfalifikacji i niezadowolenia ?
    zaznaczę odrazu, że moje zdjęcie zajęło 3 miejsce.. i nie uważam, że gdybym mieszkał w górach, na mazurach czy innych miejscach pl.. nie zrobiłbym równie dobrego zdjęcia, bo tam są równie piękne widoki !

    ps. napiszę w swoim imieniu, że moje zdjęcie nie ma żadnej obróbki nierególaminowej. a jedyną ingerencją było zmiejszenie i wyostrzenie !

  17. kelvinpiotr
    kelvinpiotr 21 sierpnia 2009, 13:32

    Wszystko fajnie , tylko Torpedownia na Babich Dołach ( pierwsze miejsce !!!!) zrobiona jest...... o świcie , to taki drobny szczegół. Tam po prostu jest wschód . ( kierunek świata)
    Rzeczywiście wszystko na jedno kopyto, jak ze sztancy.

  18. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 21 sierpnia 2009, 13:43

    Wszystkie zwycięskie zdjęcia są bardo dobre! Autorom szczerze gratuluję!
    Co do uwag do jury, to niestety widać pewną tendencję do wyboru podobnych tematycznie zdjęć (zachód/wschód słońca nad wodą) zamiast promowania i docenienia odmiennego podejścia do tematu. Z drugiej strony, po przejrzeniu całej galerii zdjęć stwierdzam, że wybrane zdjęcia były zdecydowanie jednymi z najlepszych (przynajmniej technicznie). Osobiście przyznałbym jeszcze dwa wyróżnienia lub nawet miejsce na podium:
    1. link
    2. link - to może nie jest już zmierzch, ale podoba mi się podejście autora do tematu

  19. kelvinpiotr
    kelvinpiotr 21 sierpnia 2009, 13:50

    PabloKatassi ----Co do uwag do jury, to niestety widać pewną tendencję do wyboru podobnych tematycznie zdjęć (zachód/wschód słońca nad wodą)-----

    Zaraz , Temat to "Gra o zmierzchu" a świt to trochę coś innego . Ok 12 godzin przesunięcia w czasie.
    To jak na konkursie " Gdynia o północy" wygrało by zdjęcie zrobione w południe.
    Coś się komuś pop.......
    Zaznaczę, że nie brałem udziału w tym konkursie :):)

  20. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 21 sierpnia 2009, 13:50

    PS. Co do photoshopowania zdjęć itp. to nie czarujmy się, w większości regulaminów konkursowych jest wzmianka, że takie zdjęcia nie będą brane pod uwagę, a jednak niemal każde jury przymyka na to oko. Zresztą w powyższych zdjęciach ingerencje w programach graficznych nie są rażące i moim zdaniem są do zaakceptowania.

  21. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 21 sierpnia 2009, 13:51

    kelvinpiotr - masz rację z tym wschodem, ale nie chciałem iść z wypowiedzią w tą stronę, raczej zaznaczyć, że tendencyjność dotyczy zestawienia słońce + woda.

  22. matemaciek
    matemaciek 21 sierpnia 2009, 14:06

    Hm, liczyłem na coś ciekawszego niż oklepany "różowy zachód słońca nad morzem"... Pokazalibyście dwa pozostałe zdjęcia (te przesłane do jury)?

  23. Merlinek
    Merlinek 21 sierpnia 2009, 14:19

    @Pablo_Katassi
    Większość regulaminów jaki czytałem zabraniała "kanapek" i punktowego poprawiania zdjęcia, wszelkie poprawki dotyczące całości zdjęcia (kontrast, jasnosc itp.) są dopuszczalne, przecież każde zdjęcie jest "obrobione" zanim je zobaczysz...

  24. kelvinpiotr
    kelvinpiotr 21 sierpnia 2009, 14:20

    kelvinpiotr - masz rację z tym wschodem,

    Wiem, że mam rację i nie wiem czy nie jest to gorsze jak ingerencja w programach graficznych. Dlaczego ... dlatego że jeżeli autor twierdzi, że jest to zmierzch to albo mówi nieprawdę , albo jest to fotomontaż . Bo po prostu taki obraz o zmierzchu nie istnieje. A fotomontażu na tego typu konkursy nie dopuszcza się.( chyba ,że się mylę) i dopuszcza się wszystko jak leci.

  25. hijax_pl
    hijax_pl 21 sierpnia 2009, 14:30

    Dla tych co rozgrzebują problem wschodu czy też zachodu...

    link

    Przyjrzyjcie się gdzie się ta torpedownia znajduje i gdzie powinno być słonce zachodzące... Miłej zabawy ;)

  26. kelvinpiotr
    kelvinpiotr 21 sierpnia 2009, 14:35

    Dla ułatwienia dodajmy , że zdjęcie zrobione jest z brzegu zatoki.

  27. 21 sierpnia 2009, 14:49

    Pan(ow)ie, o gustach się nie dysktujuje!
    Aczkolwiek... :) Jury mogło się pokusić o bardziej specyficzny, niecodzienny, żeby nie napisać nietuzinkowy punkt widzenia.

    To zupełnie tak, jakby ogłosić konkurs pt. "Miasto nocą", "Puls miasta" itp. - zdaje się, że co najmniej 90% nadesłanych fotografii przedstawiałaby obraz z długim czasem naświetlania...

  28. Dziadek79
    Dziadek79 21 sierpnia 2009, 15:23

    Falochron z pierwszego zdjęcia skierowany jest na północny wschód. Widać to na google maps w linku nadesłanym przez hijax_pl. Słońce w lecie na tej szerokości geograficznej (półkula północna) zachodzi na północnym zachodzie o oświetla słupy falochronu z lewej strony. Zdjęcie uznane za najlepsze jest zrobione przed zachodem słońca, a nie o świcie.
    Przy wszystkich konkursach decyzje jury budzą kontrowersje. Trudno jest obiektywnie oceniać.
    W nastepnych konkursach proponuję wprowadzić nagrodę publiczności przyznawaną na podstaiwie wyniku głosowania przez zarejestrowanych czytelników Optyczne.pl.

  29. Dziadek79
    Dziadek79 21 sierpnia 2009, 15:26

    I jeszcze...
    Gratuluję laureatom konkursu. Te zdjęcia jak najbardziej nadają się do dobrego kalendarza wieszanego na ścianę.

  30. phife99
    phife99 21 sierpnia 2009, 15:41

    Pierwsze miejsce z torpedownią to wg mnie odbicie lustrzane zdjęcia robionego o świcie. Pozdrowienia z Gdyni.

  31. ray
    ray 21 sierpnia 2009, 15:50

    wszystkie trzy zdjecia sa bardzo fajne, ale jak niektorzy poprzednicy nie moge sie oprzec wrazeniu ze zrobila je jedna i ta sama osoba.

  32. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2009, 15:51

    Konkurs fotograficzny to nie bieg na 100 metrów, gdzie wątpliwości nie ma żadnych (nawet z fotokomórką). No chyba, że poddaje się w wątpliwość płeć biegacza... ;-)

  33. erique
    erique 21 sierpnia 2009, 15:51

    @phife99 - nie widziałem tego na własne oczy, ale wystarczy w google grafika odnaleźć zdjęcia torpedowni i przypatrzeć się tym najwyższym poziomym belkom nad oknami (czy co to jest) te po prawej są węższe, te po lewej szersze. Oczywiście sama budowla mogła być wycięta a zdjęcie morza zrobione w Normandii, co by tłumaczyło Twoją teorię...

  34. kelvinpiotr
    kelvinpiotr 21 sierpnia 2009, 15:59

    Gdybym tam często nie bywał to pewnie bym Wam i autorowi uwierzył , i w to, że na półkuli północnej słońce zachodzi na północy :):):) Ale jak widać to nie ma znaczenia.

  35. mavierk
    mavierk 21 sierpnia 2009, 16:26

    ahahahaha, narzekacie na to, że sami nie wygraliście, czy co? Zacne zdjęcia, nie ma co.

  36. rolech
    rolech 21 sierpnia 2009, 16:46

    Szabla - widze ze dowcip ci sie wyostrza ;-)

  37. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 21 sierpnia 2009, 16:51

    Dziadek79 ma bardzo dobry pomysł - wprowadzenie głosowania publiczności powinno w przyszłości rozwiązać sporne kwestie.

  38. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2009, 16:57

    Wybory parlamentarne - oto przykład trafnych wyborów publiczności :)))))))))))))))))))))

  39. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2009, 17:01

    Jestem właśnie w Ustroniu i zachód Słońca obserwuję w kierunku pólnocno-zachodnim :)

  40. Nadtlenek02
    Nadtlenek02 21 sierpnia 2009, 17:02

    Szabla - :))
    ...
    głosowanie internautów bardziej obrazuje kto ma więcej znajomych a nie lepsze foto:)

  41. Pablo_Katassi
    Pablo_Katassi 21 sierpnia 2009, 17:29

    "Nadtlenek02
    głosowanie internautów bardziej obrazuje kto ma więcej znajomych a nie lepsze foto:) " - nic bardziej błędnego. Wystarczy aby wszystkie zdjęcia były wyświetlane anonimowo, dodatkowo można zablokować możliwość wielokrotnego głosowania dla danego użytkownika, adresu MAC lub IP, poza tym ograniczyć możliwość głosowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników, którzy np. zarejestrowali się przed datą rozpoczęcia konkursu, mają określoną liczbę postów, mają określoną liczbę zdjęć w swoich galeria itp. To skutecznie odstrasza potencjalnych naciągaczy, a na ringu pozostaną ludzie podchodzący poważnie do tematu. Oczywiście wyjątki się zdarzają, ale te kilka rozwiązań powinno zapewnić procentową przewagę "normalnych" głosujących.

  42. 21 sierpnia 2009, 17:33

    "głosowanie internautów bardziej obrazuje kto ma więcej znajomych a nie lepsze foto:)"

    To też ciekawa uwaga, która ma bdb. odzwierciedlenie np. na flikerze, gdzie znajomych żadnych nie mam i w grupie polskiej żadnych szans na zwycięstwo przy okazji nic nie znaczących konkursików/zabaw, ale jeśli momentami decyduje nie zdjęcia, a autor(ka) fotografii, to nie jest fajne.

    W związku z tym nagroda publiczności chyba przestaje być miarodajna... Albo stworzyć taką formę głosowania, że tylko moderatorzy strony znają personalia osób, które nadesłały fotografie :)

  43. 21 sierpnia 2009, 17:33

    @Szabla, z tym przykładem trafiłeś jak kula w płot albo jak palce ludzkiej dłoni na nowy uchwyt alfy 230. Już byli tacy co mieli lepsze pomysły na wybory parlamentarne i demokrację. Rzeczywiście, dowcip ci się wyostrza.....

  44. 21 sierpnia 2009, 17:34

    Haha.

    Kiedy ja zacząłem pisać, Pablo_Katassi wciskał enter...

  45. kelvinpiotr
    kelvinpiotr 21 sierpnia 2009, 17:42

    Szabla Spróbuj zaobserwować w kierunku północno -wschodnim , bo u nas na północy to tak od dziś zachodzi :):) W Ustroniu powinno na północy.

  46. rolech
    rolech 21 sierpnia 2009, 18:10

    a zeby bylo smieszniej to tematyka konkursu wziela sie od hasla "Gra o zmierzchu" co w oryginale jest zapisane jako "Twilight game". a twilight jest zarowno po zachodzie jak i przed wschodem (czyli obejmuje zarowno nasz zmierzch jak i brzask) - link
    tak wiec nawet jesli odwolamy sie od wynikow do centrali Sony to oni i tak nie beda wiedziec o co nam chodzi :-)

    a tak na powaznie to Dziadek79 wszystko za mnie wyjasnil

  47. hose
    hose 21 sierpnia 2009, 18:52

    pierwsze zdjęcie jest masakrycznie przeostrzonym tworem osbno obrabianych cieni i świateł.. popatrzcie na krawędzie. Wyrobiony odbiorca powinien jednak na to zwrocić uwagę..2 ok a 3 też dyskusyjne, troszkę bez polotu.

  48. ac
    ac 21 sierpnia 2009, 19:07

    Przepraszam że sie wtrącę, ale zdjęcie nr 1 wykonałem wieczorem na babich dołach, specjalnie czekając do całkowitego zachodu słońca, exif ze zdjęcia, aby maksymalnie wydłużyć czas ekspozycji celem rozmycia fal, tak w ogóle o tej porze to miejsce nie jest za bardzo bezpieczne, kto by -ł ten wie, jak się wchodzi i schodzi na dół po "schodkach" w całkowitej ciemności...
    Pozdrawiam serdecznie Andrzej
    Shooting Date/Time 2009-06-17 22:49:42
    Shooting Mode Aperture-Priority AE
    Tv( Shutter Speed ) 13
    Av( Aperture Value ) 20.0
    Metering Mode Partial Metering
    Exposure Compensation 0
    ISO Speed 50
    Focal Length 24.0 mm
    Image Size 3168x2112
    Image Quality Fine
    Flash Off
    Drive Mode Self-Timer Operation

  49. rolech
    rolech 21 sierpnia 2009, 19:50

    ac - nie ma sie co tlumaczyc
    i tak niektorzy wiedza lepiej o ktorej godzinie fotke wykonales i ile czasu w PS nad nia pracowales :-)
    w kazdym badz razie milo mi osobiscie pogratulowac zwyciezcy

  50. Arek
    Arek 21 sierpnia 2009, 19:51

    ac, nie musisz się nikomu tłumaczyć. W polskim internecie stało się już tradycją wylewanie pomyj na tych co coś osiągnęli (vide casus Doroty Świeniewicz). Gratuluję wygranej i głowa do góry.

  51. Liszu
    Liszu 21 sierpnia 2009, 19:58

    hose: Photoshopa od siedmiu lat zamykam tylko do snu. Lepiej się nie wypowiadaj.

  52. specmisiek
    specmisiek 21 sierpnia 2009, 20:23

    Arek rolech i spółka.. Moim zdaniem wybór tych zdjęć był ,,waszym zbójeckim prawem" :) ale TE ZDJĘCIA SĄ TENDENCYJNE" ;) Aha! ,,A jaką metodą wybraliście metodę głosowania"
    Czy ,,odgłos był wydawany paszczą" He he Pozdrawiam serdecznie... Bo w sumie nieźle się ubawiłem..
    Tak trzymać!! :)

  53. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2009, 20:50

    Skoro się ubawiłeś, to pora spać, bo już po dobranocce czyli zmierzch :)))))

  54. 21 sierpnia 2009, 21:01

    @ac, gratuluje wygranej -dobra robota, a schodków jest parę - po drodze to można i dwa piwa wypić :)

  55. Raflus
    Raflus 21 sierpnia 2009, 23:16

    oceniając zdjęcia wydaje mi się, że wszystkie były robione o zachodzie nad naszym morzem, często zachód pstrykałem kompaktem i takie kolory i stronę z której zachodzi słońce można uzyskać bez problemu, więc tu nie ma się co spierać... jednak, kamienie gorzej mi się robiło od falochronu :) ciekawsza kompozycja i więcej szczegółów i ciekawych rzeczy jak ta mętna woda, ciekawszy kadr przy zdjęciu z 1 miejsca, pozwoliły mu na zajęcie 1 miejsca... przed zdjęciem nr 3. gratuluję oczywiście.
    zdjęcie nr. 2 wg. mnie nie spełnia warunków konkursu na na kadrowanym ujęciu, ktoś dorzucił winiety, wydaje się, że te plamy to po redukcji szumów powstały, kadry nieciekawy, coś betonowego przez środek zdjęcia leci, przydałby się tam chociaż jakiś ptak, ten beton wygląda jak poruszony hdr... nie fajne zdjęcie na prawdę... chyba, że ktoś to robił komórką i napracował się sowicie przy obróbce, a jury mając dobre serce przyznało nagrodę w postaci hxa, żeby ktoś mógł robić lepsze foty.
    szkoda, że kilka ciekawych zdjęć odpadło i zostały mocno monotematyczne zachody słońca nad morzem...

  56. 21 sierpnia 2009, 23:19

    ...hmmm...ehhh,

  57. specmisiek
    specmisiek 22 sierpnia 2009, 00:07

    ,,Szabla | 2009-08-21 20:50:28

    Skoro się ubawiłeś, to pora spać, bo już po dobranocce czyli zmierzch :))))) "

    Hej Szable w dłoń!!! ;);):)
    Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie chodzę z kurami... spać ;)
    A zdjęcia jakieś takie.. Kurze
    A zmierzch jest akurat dla tych 3 zdjęć BARDZO MONOTEMATYCZNY...!!!!

  58. hijax_pl
    hijax_pl 22 sierpnia 2009, 00:13

    @ac - szczerze gratuluję wygranej, full stop.

    Swoją drogą widać że zapodanie linka do guglomapy to za mało ;)

    Powiem tak: kto uważał na geografii, umie patrzeć i widzieć przy okazji oraz trochę logicznie myśleć - ten sobie zdanie POPRAWNE wyrobi

  59. specmisiek
    specmisiek 22 sierpnia 2009, 00:23

    Geografii Turystycznej... -chyba zapomniałeś dodać ;);)

  60. zwirek210
    zwirek210 22 sierpnia 2009, 10:32

    Gratuluję zwycięzcy zwłaszcza jeśli zdjęcie tak wyglądało w oryginale a nie jest tworem PS. Fotki fajne ale troche mnie to dziwi że jury wybrało 3 fotki i wszystkie z tematyki zmierzch na morzem : / Czyli taki szarak z południa nie ma sie poco starać robić fotki na konkurs bo morza nie ma. Moim skromnym zdaniem jury sie ośmieszyło albo jest to wielki przekręt na skale eurpoejską lub światową jak sprawa Rywina :) Ktoś coś wziął ktoś coś dał i ktoś coś wygrał , musiała popłynąć straszna kasa :)Pozdro

  61. rolech
    rolech 22 sierpnia 2009, 10:53

    zwirek210 - raczej juz nie da sie dojsc, kto i co, bo jury juz na swoich prywatnych wyspach na malediwach a mi z mojej willi na seszelach tez dosc ciezko bedzie sledztwo peowadzic :-)

  62. 22 sierpnia 2009, 11:22

    zwirek210 - dobry fotograf w każdym miejscu zrobi dobre zdjęcie. widocznie zazdrość zrzera tych wszytkich co tu głupkowato komentują.. ja wykorzystałem atuty swojego miejsca zamieszkania i podobnie zrobili panowie zajmujacy 1 i 2 miejsce wybierając się w piękne okoliczności przyrody nadmorskiej. jak wcześniej napisałem.. mieszkając w górach też bym sobie poradził.

  63. specmisiek
    specmisiek 22 sierpnia 2009, 14:32

    rolech - to jest a Wami tooshort? ;) ,,w tych pięknych okolicznościach przyrody.. i ten.. niespotykanych" ???;):):)

  64. Oddinus
    Oddinus 22 sierpnia 2009, 18:55

    zachod slonca o 22:49 ? hmm
    bo najpiekniejsze w Polsce najwidoczniej jest morze...

  65. rolech
    rolech 22 sierpnia 2009, 22:24

    Oddinus -zastanów sie chwile. 17 czerwca slonce zachodzi ok godz. 20:59, ale jak zapewne wiesz od tej godziny od razu ciemnosc nie zapada, a w dodatku jest to okres kiedy slonce bardzo nisko chowa sie pod horyzont. gdy slonce jest nisko pod horyzontem i jego promienie oswietlaja jeszcze fragment nieba (co o tej porze roku trwa nawet kilka godzin po zachodzie) to wlasnie jest to zmierzch. a jak zapewne pamietasz zmierzch byl tematem naszego konkursu, a nie zachod slonca
    na drugi raz proponuje chwile pomyslec zanim pokusisz sie o zlosliwe komentarze.

  66. razthaman
    razthaman 22 sierpnia 2009, 22:34

    i dlatego nie wygrał żaden zachód słońca

  67. Bilbo
    Bilbo 22 sierpnia 2009, 23:43

    hm, tak się zastanawiam nad kierunkiem tego zachodu :)
    czy taki kierunek tego zachodu jest prawidłowy ?

    link

    miejsce: molo w Sopocie.
    (zdjęcie oczywiście jest mojego wykonania - nie brało udziału w konkursie).

  68. johnyby
    johnyby 23 sierpnia 2009, 22:17

    @rolech
    może i tematyka wąska ale chyba każdy przyzna że rozpiętość tonalna wszystkich trzech jest bardzo wąska, a kompozycje wszystkie takie same, woda w ten sam, ale to dokladnie ten sam sposób uchwycona, jakby wszyscy robili w jednym miejscu pod jednym kątem.
    Zazdrosny niejestem bo niewysłałem nic wiec o co mam być zazdrosny, nagrody mnie nieciekawią bo mogą się komuś bardziej przydać a mi niepomogą,
    tylko trochę do jury wydaje mi się jakby sie śpieszyło na kajmany :)

  69. qbishon
    qbishon 24 sierpnia 2009, 10:02

    Ciekawe, że niektóre zdjęcia w galerii (czyli dopuszczone do konkursu) są ewidentnie sklejane w HDR i maskowane itp. a w regulaminie stoi: ..."Fotomontaże, wielokrotna ekspozycja, a także fotografie poddane cyfrowej obróbce nie są dopuszczalne"... Nieładnie - trzeba by unieważnić tą farsę (ale w opisie konkursu napisaliście, że to tylko "zabawa" - to ja też chcę kamerę dla zabawy). Z resztą, co do zdjęć wygrywających też nie byłbym pewny, czy nie były "podciągane" - raczej tak, ale kto tego teraz nie robi choćby przy wywoływaniu RAW-ów. Pytanie czy to tez jest obróbka cyfrowa. Następnym razem wezmę też udział w tej zabawie i poślę wam poobrabiane zdjęcie z wykasowaną historią pliku ze spreparowanym exifem.

  70. photolo
    photolo 27 sierpnia 2009, 02:34

    Z całym szacunkiem dla autorów i ich pracy i bez krzty zazdrości bo nie brałem udziału więc pełny obiektywizm... wymuskane, wydepilowane, wyretuszowane, sterylne do bólu... jak z katalogu biura podróży... zero klimatu... zero nastoju... i mało zmierzchu w tym zmierzchu... jak ktoś chce zobaczyć w jaki sposób można uchwycić zmierzch to niech sobie sięgnie chociażby po książkę Andrzeja A. Mroczka "O fotografowaniu" gdzie z tego co pamiętam autor temu tematowi poświęca cały rozdział... (mogę się mylić bo dawno nie sięgałem po tę książkę, ale chyba dobrze pamiętam)... Te konkursowe (w dodatku nagrodzone) "zdjęcia" to tu chyba były tylko punktem wyjścia... jak dla mnie sprzeczność za sprzecznością, po co czynić zapisy w regulaminie konkursu skoro jak widać można ich nie przestrzegać... Jury... sorry chłopaki, ale... szkoda słów... jak można nagrodzić trzy praktycznie identyczne "zdjęcia" czy naprawdę macie aż tak zawężone horyzonty by zmierzch kojarzyć li tylko i wyłącznie z morzem, wodą, ruinami??? toć to kicz jakich mało... jak dla mnie to na tych zdjęciach brakuje tylko jeleni biegających po wodzie tudzież stojących na szczycie ruin torpedowni i ryczących w kierunku zachodzącego słońca... Zmierzch to nie bryza i nie jest to zjawisko (pora dnia) związane li tylko i wyłącznie z morzem, żeby nie być gołosłownym wrzucam jeden z moich zmierzchów: link nie jest jakiś rewelacyjny, ot zwykła fotka strzelona z pospiesznego (szkoda, że EXIF nie uwzględnia prędkości pociągu :) gdzieś między Wrocławiem, a Poznaniem, zero kombinowania w kompie, EXIF do wglądu, aparat można rzec, że zabytkowy, a mimo to wydaje mi się (może się mylę), że jakiś klimat jest :) Panowie autorzy... tak jak napisałem na wstępie... szacunek za pracę, ale jeśli chcecie obronić swoje "zdjęcia" to wypadałoby wrzucić oryginały z EXIF'ami i wtedy możemy dyskutować... Pozdrawiam, photolo.

  71. kris75
    kris75 27 sierpnia 2009, 07:51

    no jury to dalo ciala i psy to można wieszac conajwyzej na nich ;) , ale nie na autorach. Ich zadaniem bylo konkurs wygrac, czego niniejszym dokonali ;) trudno miec do nich o to pretensje

  72. kris75
    kris75 27 sierpnia 2009, 07:53

    P.S. wypowiadam sie calkowicie obiektywnie nie bedac uczestnikiem konkursu

  73. photolo
    photolo 27 sierpnia 2009, 11:01

    W sumie to masz rację, z drugiej jednak strony wypadałoby żeby autorzy prac przestrzegali regulaminu konkursu, a w uzyskanie np. takiej winiety jak na drugim zdjęciu prosto z puszki to ja nie wierzę... słowem robimy konkurs fotograficzny czy dopuszczamy też prace z pogranicza grafiki komputerowej... trochę przypomina mi to sytuację z jednego z konkursów o tematyce zdjęcia nocne... wygrała fota po takich przeróbkach w PS, że jedyną rzeczą, która tam została z oryginału była chyba tylko kompozycja... Pozdrawiam, photolo.

  74. razthaman
    razthaman 27 sierpnia 2009, 12:16

    photolo, z całym szacunkiem, gdybyś się znał troszkę na takiej fotografii to może byś wiedział skąd się taka winieta bierze

  75. photolo
    photolo 27 sierpnia 2009, 13:18

    Z PS'a?, a tak na poważnie... to może ja sprecyzuję, chodzi mi nie o taaaaaaaaaaaką winietę tylko o tak podrasowaną winietę... zresztą... czy to wielki problem wrzucić oryginały z EXIF'ami??? myślę, że to ucięłoby wszelkie spekulacje na temat powyższych dzieł... Pozdrawiam, photolo.

  76. razthaman
    razthaman 27 sierpnia 2009, 14:34

    ale po co? tak jest ciekawiej, przecież każdy wie lepiej niż autorzy

  77. kris75
    kris75 27 sierpnia 2009, 14:37

    Jesli mamy trzymac sie scisle regulaminiu to natura aparatu cyfrowego jest obrobka cyfrowa - zdjecie jakie widziemy na wyswietlaczu to zawsze bedzie fotografia poddana obrobce cyfrowej. Fotografia nie poddana obrobce cyfrowej to tradycyjna odbitka wykonana z kliszy. Nawet zeskanowanie jej i przeslanie na konkurs jest juz poddaniem jej obrobce cyfrowej. A wiadomo ze nie o to chodzi zatem jesli nie chodzi o taka interpretacje zapisu, to gdzie jest granica miedzy tym co jest obrobka cyfrowa a co nie jest? Czy skorzystanie z fukcji aparatu podnoszacych jakosc zdjecia jest juz poddaniem zdjecia obrobce cyfrowej czy nie jest? Czy skorzystaniue z takich samych fukcji, ale w photoshopie jest poddaniem zdjecia obrobce cyfrowej czy nie? Jakims wyznacznikiem jest subiektywne odczucie naszego jury, czy zdjecie jest naturalne czy nie, ale tutaj z kolei wkraczamy już w kwestie prawdziwosci fotografii i czym jest fotografia w ogole? Jak ja oceniac i interpretowac. A wlasciwej oceny zdjec nie dokona sie z marszu - samemu nie bedac krytykiem fotografii mozna po prostu z braku wiedzy fachowej po prostu odrzucic wartosciowe prace.

  78. Monastor
    Monastor 28 sierpnia 2009, 16:06

    Heh, dzięki za komentarze. Rewelacyjna lektura, zwłaszcza wypowiedzi licznych expert00f :)

    Zdjęcia zacne, choć faktycznie monotematyczne. Osobiście wybrałbym jedno zdjęcie tego typu i dwa "z głębi lądu", ale na szczęście nie do mnie należał ten niewdzięczny obowiązek wyróżnienia 3 ze wszystkich.

  79. Bartolas
    Bartolas 11 września 2009, 14:27

    Witam wszystkich szczerze lekka paranoja :-) z innej strony zdjecie 2 i 3 dla mnie plasuje sie na pierwszym miejscu a 1 powinno byc 2-3 chociaz to pierwsze masakra przeostrzone az w oczy bije , czy to jakas kpina?

  80. Bartolas
    Bartolas 11 września 2009, 14:31

    a już w ogóle padaka ze smiechu że to wszystko nad woda akurat 3 wybrane :D nie wiem co to za jury albo konkurs powinien byc "zmierzch nad wodą" nazwany czy cos

  81. darek-dorado
    darek-dorado 5 października 2009, 19:49

    Aż dziw bierze, że tak mało Polaków robi zdjęcia dla NG... wszak tu ekspertów "jak mrówków".
    Gratuluję zwycięzcom.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.