Canon EOS R6 Mark III i Canon RF 45 mm f/1.2 STM
Firma Canon zaprezentowała dziś trzecią generację pełnoklatkowego bezlusterkowca EOS R6 Mark III oraz pełnoklatkowy obiektyw o parametrach 45 mm f/1.2
INFORMACJA PRASOWA
Canon wprowadza wszechstronny aparat EOS R6 Mark III
oraz innowacyjny obiektyw RF 45mm F1.2 STM –
nowe narzędzia dla twórców obrazu
Warszawa, 6 listopada 2025 – Canon prezentuje wyjątkową podwójną premierę: wydajny aparat EOS R6 Mark III oraz innowacyjny stałoogniskowy obiektyw RF 45mm F1.2 STM – oba stworzono z myślą o twórcach, którzy chcą wynieść swoją kreatywność na wyższy poziom.
Aparat EOS R6 Mark III wyposażony został w zaawansowane funkcje filmowania, które zapewniają wyjątkową jakość obrazu i pełną kontrolę twórcom pracującym w różnych warunkach – od fotografii sportowej i przyrodniczej po reportaż ślubny i portret. Trzecia generacja modelu EOS R6, aparat EOS R6 Mark III oferuje znaczące ulepszenia w zakresie rozdzielczości, śledzenia obiektów i łączności, stanowiąc atrakcyjną alternatywę i uzupełnienie dla dotychczasowych modeli z serii: EOS R5 i EOS R6.
Do rodziny obiektywów RF dołącza innowacyjny RF 45mm F1.2 STM – najlżejszy obiektyw RF o jasności f/1.2 w ofercie Canon o masie wynoszącej zaledwie 346 g. Ten model wyróżnia się w swojej klasie: jest niezwykle szybki, gwarantuje płynność działania autofokusa i zapewnia znakomitą jakość obrazu w cenie niezwykle atrakcyjnej dla profesjonalnych konstrukcji. Po raz pierwszy w historii Canon wprowadza tak duży otwór przysłony do segmentu entuzjastów fotografii, umożliwiając doskonałą pracę w słabym oświetleniu oraz jeszcze większą swobodę twórczą. RF 45mm F1.2 STM to prawdziwa rewolucja dla fotografów, którzy poszukują pełnej kontroli nad głębią ostrości i chcą uzyskać niezwykle kreatywne, efektowne rezultaty.
EOS R6 Mark III: jakość i wydajność w jednym
![]() |
EOS R6 Mark III oferuje doskonałą równowagę między rozdzielczością, szybkością a niezawodnością, czyniąc z niego wszechstronne narzędzie do różnynch stylów fotografii. Wyposażony w nowo opracowaną pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 32,5 megapiksela i możliwość zdjęć seryjnych z prędkością do 40 kl./s¹, aparat rejestruje więcej szczegółów niż EOS R6 Mark II, zachowując przy tym imponującą szybkość działania. Dzięki rozszerzonemu buforowi, który pozwala zapisać do 150 zdjęć RAW w jednej serii (przy użyciu kart CFexpress), inteligentnemu systemowi autofokusa z zaawansowanym śledzeniem obiektów oraz rozbudowanym funkcjom filmowym, EOS R6 Mark III sprawdza się doskonale przy rejestracji dynamicznych ujęć i wymagających scenariuszach zdjęciowych. Konfigurowalne elementy sterujące i odporna na warunki atmosferyczne obudowa² sprawiają, że aparat jest niezawodnym i elastycznym narzędziem, które doskonale odnajduje się w każdym środowisku pracy twórczej – od fotografii sportowej i przyrodniczej po reportaże, krajobrazy i portrety.
EOS R6 Mark III doskonale radzi sobie przy słabym oświetleniu3, oferując zakres czułości ISO aż do 64 000, co pozwala uzyskać czyste, szczegółowe zdjęcia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Tryby kadrowania w aparacie umożliwiają efektywne zwiększenie zasięgu obiektywu – idealne rozwiązanie w fotografii przyrodniczej i sportowej – natomiast do 8,5 stopnia⁴ łącznej stabilizacji obrazu (optycznej i matrycowej) gwarantuje, że ujęcia z ręki pozostają ostre i stabilne.
Aparat EOS R6 Mark III wymaga także mniej miejsca na dane niż modele z serii EOS R5, oferując tym samym doskonale wyważony kompromis między rozmiarem plików a wydajnością. Dzięki temu umożliwia szybszy przepływ pracy, zmniejsza zapotrzebowanie na pamięć masową, a jednocześnie zachowuje wysoką jakość obrazu, jakiej oczekują użytkownicy aparatów Canon.
![]() |
Nie przegap żadnego ujęcia
EOS R6 Mark III to niezawodny towarzysz w sytuacjach wymagających maksymalnej precyzji – takich jak wydarzenia sportowe, śluby czy czerwony dywan – oferujący szereg nowych i udoskonalonych funkcji w porównaniu z poprzednimi modelami. Ulepszone algorytmy śledzenia jeszcze skuteczniej blokują ostrość na poruszających się obiektach, takich jak pociągi, samoloty czy konie, zapewniając wyjątkową precyzję autofokusa. Funkcja Register People Priority pozwala użytkownikowi zarejestrować do 10 twarzy, które aparat będzie traktował priorytetowo podczas śledzenia. Dla pełnego spokoju ducha tryb pre-continuous shooting zapisuje 20 klatek w trybie H+ jeszcze przed wciśnięciem spustu migawki – w pełnej jakości RAW, JPEG lub HEIF – to oznacza, żaden kluczowy moment nie umknie fotografowi.
Odkryj w sobie filmowca
Dla fotografów, którzy chcą poszerzyć swoje możliwości o rejestrację wideo, EOS R6 Mark III stanowi doskonałe i intuicyjne wprowadzenie do świata filmowania. Aparat umożliwia nagrywanie zachwycającego materiału 7K RAW Light z prędkością do 60 kl./s – oferuje próbkowany nadmiarowo obraz 4K 60p o kinowej płynności ruchu, a także obsługuje 4K 120p dla jeszcze bardziej efektownych, spowolnionych ujęć. Na potrzeby twórczych zastosowań dostępny jest również tryb Full HD 180 kl./s, który okazuje się idealny do uzyskania płynnych i artystycznych efektów slow motion.
Zawartość można z łatwością ponownie wykorzystać na różnych platformach dzięki funkcji Open Gate, która rejestruje pełny obraz z całej powierzchni matrycy, umożliwiając większą elastyczność w kadrowaniu, stabilizacji i postprodukcji. Aparat obsługuje również narzędzia klasy profesjonalnej, takie jak monitor falowy (waveform monitor), pliki proxy, tagowanie metadanych, pełnowymiarowe złącze HDMI oraz czterokanałowy zapis dźwięku.
![]() |
Płynniejszy przepływ pracy
EOS R6 Mark III wprowadza szereg nowych i udoskonalonych funkcji, które wpływają na efektywność pracy. Podwójne znaczniki proporcji obrazu (Dual Aspect Markers) umożliwiają jednoczesne kadrowanie materiału pod różne platformy, natomiast przeprojektowana zakładka sterowania (Control Tab) zapewnia możliwość łatwej personalizacji sprzętu. Dla lepszej organizacji i bezpieczeństwa danych aparat wyposażono w podwójne gniazda kart pamięci – jedno obsługuje szybkie i pojemne nośniki CFexpress Type B, a drugie jest kompatybilne z powszechnie używanymi kartami UHS-II SD. Szybki i bezpieczny transfer plików gwarantuje wbudowana łączność bezprzewodowa, obejmująca obsługę najnowszego standardu Wi-Fi 5 GHz⁵ oraz Bluetooth 5.1.
![]() |
Najważniejsze cechy aparatu EOS R6 Mark III:
- matryca o rozdzielczości 32,5 megapiksela;
- zdjęcia seryjne z prędkością do 40 kl./s¹ (migawka elektroniczna);
- stabilizacja obrazu do 8,5 stopnia⁴;
- łączność bezprzewodowa Wi-Fi⁵ i Bluetooth;
- podwójne gniazda kart pamięci – CFexpress oraz UHS-II SD;
- nagrywanie wideo w jakości do 7K RAW;
- tryb Open Gate – pełne wykorzystanie powierzchni matrycy.
RF 45mm F1.2 STM: jasna przysłona, mocne wrażenie
![]() |
Obiektyw RF 45mm F1.2 STM wyznacza kilka nowych standardów – to między innymi pierwszy obiektyw RF o jasności f/1.2 spoza segmentu profesjonalnego o masie poniżej 350 g, który w przystępnej cenie oferuje funkcję autofokusa. Zaprojektowany z myślą o entuzjastach fotografii, obiektyw ten zachęca do eksperymentowania z kreatywną głębią ostrości i do tworzenia nastrojowych zdjęć w słabym oświetleniu. Dotychczas tak szybka przysłona f/1.2 była zarezerwowana wyłącznie dla znacznie droższych konstrukcji – teraz użytkownicy mogą odkrywać filmowy styl obrazowania, sesje lifestyle’owe i portrety o wyjątkowej ostrości i nastroju. Technologia STM AF (Stepping Motor) zapewnia precyzyjne i ciche ustawianie ostrości, dzięki czemu fotografowie mogą w pełni skupić się na swojej wizji twórczej.
Zaprojektowany z myślą o codziennej wszechstronności
RF 45mm F1.2 STM to wyjątkowo uniwersalny obiektyw, który utrzymuje stałą długość tubusu i posiada oddzielne pierścienie ostrości oraz sterowania, co czyni go doskonałym wyborem dla twórców hybrydowych, którzy łączą światy fotografii i wideo. Obiektyw wyposażono w wygodny gwint filtrów 67 mm oraz minimalną odległość ostrzenia 45 cm, co zapewnia użytkownikom pełną swobodę w precyzyjnym dopracowywaniu kompozycji i efektów wizualnych. Nowa konstrukcja oferuje także trwałe metalowe mocowanie, 9-listkową przysłonę zapewniającą piękne, miękkie rozmycie tła (bokeh), oraz kompatybilność z technologią kompensacji „focus breathing” Canon, co łącznie przekłada się na niezawodną wydajność i imponujące rezultaty wizualne.
![]() |
Najważniejsze cechy obiektywu RF 45mm F1.2 STM:
- lekka konstrukcja – tylko 346 g;
- standardowa ogniskowa 45 mm;
- bardzo jasna przysłona f/1.2;
- silnik autofokusa STM (Stepping Motor);
- dedykowany pierścień sterujący;
- 9-listkowa przysłona dla płynnego, miękkiego bokeh;
- powłoka Super Spectra redukująca refleksy i flary;
- kompatybilność z technologią kompensacji „focus breathing”.
Więcej mocy. Więcej kreatywności.
Wprowadzone równocześnie na rynek produkty rozszerzają ofertę Canon EOS R – ekosystemu wysokowydajnych narzędzi dla twórców obrazu. EOS R6 Mark III wypełnia lukę między modelami EOS R5 Mark II a EOS R6 Mark II, oferując idealne połączenie rozdzielczości i szybkości dla twórców, którzy potrzebują maksymalnej wszechstronności. RF 45mm F1.2 STM wyznacza nowy standard dla jasnych obiektywów stałoogniskowych, łącząc wyjątkową jakość z przystępną konstrukcją. Premiery te potwierdzają misję Canon, polegającą na dostarczaniu fotografom i filmowcom narzędzi, które podnoszą poziom kreatywności na każdym etapie ich pracy twórczej.
Więcej informacji:
- EOS R6 Mark III: https://www.canon.pl/cameras/eos-r6-mark-iii/
- RF 45mm F1.2 STM: https://www.canon.pl/lenses/rf-45mm-f1.2/
1 Do 40 kl./s przy zdjęciach seryjnych z wykorzystaniem migawki elektronicznej. Rzeczywista prędkość może się różnić w zależności od fotografowanego obiektu, warunków zdjęciowych bądź poziomu naładowania akumulatora.
2 Odporność na kurz i wilgoć funkcjonuje poprawnie pod warunkiem, że wszystkie osłony (komory karty/baterii, złącza, stopki akcesoriów itp.) są dokładnie zamknięte. Aparat jest zaprojektowany z myślą o wysokiej trwałości, jednak nie jest całkowicie odporny na kurz ani krople wody.
3 Autofokus w słabym oświetleniu do poziomu –6,5 EV jest dostępny podczas fotografowania (tryb zdjęć nieruchomych) z obiektywem o jasności f/1.2, przy wykorzystaniu centralnego punktu AF, w trybie One-Shot AF, przy temperaturze 23°C (73°F) i ISO 100. Nie dotyczy obiektywów RF z powłoką Defocus Smoothing.
4 Do 8,5 stopnia stabilizacji obrazu zgodnie ze standardem CIPA przy użyciu migawki elektronicznej. Skuteczność może się różnić w zależności od zastosowanego obiektywu i warunków fotografowania.
5 Możliwość korzystania z łączności Wi-Fi może być ograniczona w niektórych krajach lub regionach.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
















Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Start sprzedaży w Polsce: 20 listopada 2025.
Ceny rekomendowane:
- Canon EOS R6 Mark III body: 12999 zł brutto
- Canon EOS R6 Mark III + RF 24-105 mm f/4L IS USM: 17999 zł brutto
- Canon EOS R6 Mark III + RF 24-105 mm f/4-7.1 IS STM: 14499 zł brutto
- Canon RF 45 mm f/1.2 STM: 2399 zł brutto
kurde. czekam na jakieś fajne ceny mark II
Flash sync 1/320 sec
link
Maximum shooting rate: 12fps mech. [40fps e-shutter] vs 10fps lossy Raw
Stills rolling shutter rate: ∼13.5ms vs ∼67.6ms
Video resolutions: 7K DCI/60 (Raw) vs UHD 4K/30
45mm w tej cenie będzie hitem.
mihmih
6 listopada 2025, 07:31
45mm w tej cenie będzie hitem.
Chyba, że będzie oferować rozmycie w cały kadrze, nawet na obiekcie fotografowanym. :)
"Szybka przysłona" - o Zeusie....
Całkiem ciekawy ten R6 III.
Ten obiektyw 45 1.2 jest jak na te światło i do FF dość mały i w tej cenie będzie hitem sprzedaży, bagnet RF ma to do siebie że do około 50mm obiektywy są naprawdę małe.
R6 III min.
- szybkość odczytu matrycy na poziomie Z6 III czyli zdecydowanie szybciej niż A7 IV
- tańsze i szybsze karty CFexpress typ B
- zapewne znów świetny system autofocusa
No jak spadnie spadnie w okolice 10 tys zł to też może być hitem.
Czy dobrze zrozumiałem że nagrywa wewnętrznie także 4K 120 fps ?
"bagnet RF ma to do siebie że do około 50mm obiektywy są naprawdę małe"
-bo dają największą soczewkę z tyłu
RF45mm F1.2 STM link
RF35mm F1.8 MACRO IS STM link
RF28mm F2.8 STM link
RF24mm F1.8 MACRO IS STM link
RF16mm F2.8 STM link
na co pozwala im duży bagnet.
[Tak Szabla]
@vulkanwawa, A7 IV jest z 2021 roku. :)
@PDamian – 1/320 synchronizacji błysku jest w trybie APS-C. W trybie FF masz 1/200 z migawką kompletnie mechaniczną i 1/250 z elektroniczną 1 kurtyną
W momencie premiery cała specka już była u nas w bazie, nie trzeba linkować amerykańców.
@Amadi
Czy dobrze zrozumiałem że nagrywa wewnętrznie także 4K 120 fps z całej matrycy ?
Tak. Do tego czasy odczytu w 4K w 25, 50 i 100 kl/s są identyczne i dużo lepsze niż w 7K. Będę się temu przyglądał, bo podejrzewam jakiś pixel binning. Pisałem zresztą o tym w pierwszych wrażeniach.
Ciekawe, czy R6M3 też prawdopodobnie IBIS tak klekocze (stuka) przy poruszaniu jak R6M2, a w R6M1 tego tak nie było słychać, tam to było praktycznie bezgłośne.
No i dalej nie dali wychylanego ekranu w osi aparatu, shame on you Canon...
Jak dla mnie, nowy R6, to raczej rozczarowanie. Zaskoczenie, to obniżenie maksymalnego iso do 64000. Podwójny slot w fotografii, to sprawa drugorzędna. Nowa 32 megapikselowa matryca... Podejrzewam, że tu coś poszło nie tak, nie dopracowano jej i stąd to obniżone iso. Pluso dodatni, może ów pojemny bufor do zdjęć seryjnych. Istotnych zmian po prostu nie widzę. Zostaję przy starszym modelu.
@vulkanwawa
"bagnet RF ma to do siebie że do około 50mm obiektywy są naprawdę małe."
Może dlatego że był projektowany rozsądnie pod FF, a nie do APS-C i nie wciskano do niego na siłę matrycy FF?
'Może dlatego że był projektowany rozsądnie pod FF, a nie do APS-C i nie wciskano do niego na siłę matrycy FF?'
'bo dają największą soczewkę z tyłu [...] na co pozwala im duży bagnet.'
Sony realizujące 2,5 raza większe udziały rynkowe niż jedna z firm z dużym bagnetem - 'hold my beer'
BTW - ten Nikon to ma duży bagnet, czy mały?
link
Cwanon z piećdziesiątką waży o 14g (ergo - pół Snickersa - cytując forumowego atletę) mniej niz Soniacz. Ufff.
Dla mnie nowy R6 bomba. Właśnie taki powinien był być R6 Mk II.
- 32mpx > 24 mpx
- karta CF
- 4k/120
- pre-shooter
- super AF (w sensie lepszy niż w R6 i R5, które eye-AF ustawiają na uszach albo ogonie)
To będzie hit, niezależnie czy cena spadnie czy nie.
@PDamian,
"na co pozwala im duży bagnet.
[Tak Szabla] "
Posługiwanie się skrótami myślowymi przy argumentowaniu wagi obiektywów względem średnicy bagnetu bez uwzględnienia ich konstrukcji jest tak samo rzeczowe jak narzekanie na kilka gram więcej przy liczeniu wagomiary.
@JarekB, akurat twoje narzekanie na niższą wagę obiektywów, to dokąłdnie ten sam level porównania co u @PDamiana.
Mam jedną z mniejszych średnic w swoim systemie FF i jakoś przed dekadą nikon potrafił projektować optykę korygując wady w samym układzie optycznym zamiast zrzucać to na soft.
@Sosin
Ja narzekam na niższą wagę obiektywów? Jedyne na co narzekam (w formię przyjemnej kpiny) są błędne wypowiedzi części Forumowiczów (dla ułatwienia - te wypowiedzi zacytowałem).
No tak,
ciekawe dlaczego Nikkor Z 50/1.8 S jest większy (i droższy [i ostrzejszy])
od Canon RF 50/1.8 STM i Sony FE 50/1.8 ❓
link
[Tak wiem, że na intelektualną pustynię to nie dotrze.]
'ciekawe dlaczego Nikkor Z 50/1.8 S jest większy'
Dla Ciebie zarówno wiekszy rozmiar/lepsza jakość, jak i mniejszy rozmiar/gorsza jakość jest zaletą, ale tylko w przypadku Nikona.
'intelektualną pustynię'
Mam wrażenie, że przesadzasz z tą samokrytyką. Głowa do góry!
Jak będzie trafiał szybko i w punkt to wymienię w końcu moje 7 letnie A7 III, a jak nie, to nie :)
@sosin
Nikon też ładuje duże soczewki od początku bagnetu
link
link
link
link
link
link
link
@JarekB,
"'intelektualną pustynię'
Mam wrażenie, że przesadzasz z tą samokrytyką. Głowa do góry! "
Czy ty jesteś, aż tak oderwany od argumentów, że uwagę do ciebie próbujesz odwrócić na adwersarza? Tylko na tyle cię stać?
"Ja narzekam na niższą wagę obiektywów? "
Tak, ciągle tu czytam, że o i ileś gram masz gdzieś mniej albo za dużo.
@PDamian,
"Nikon też ładuje duże soczewki od początku bagnetu "
Czy ja dobrze widzę? Linkujesz mi specki Zetek jak padł argument, że jakoś ponad dekadę temu jeden z najmniejszych systemów FF(na mocowaniu) dawał radę tak projektować optykę, że korekcja wad bardziej lub mniej skutecznie była rozwiązywana konstrukcyjnie a nie zrzucana na soft?
Mnie rozwój systemu canona bardzo interesuję, chociaż to nie mój system. Uczę młodzież fotografii, cała pracownia ma na wyposażeniu canony a ja ciągle liczę, że pokażą się jakieś ciekawe i tanie obiektywy pod aps-c.
@sosin
Myślę, że czytasz, to co chcesz przeczytać, no i pewnych niuansów stylistycznych związanych z kpiną/sarkazmem nie 'chwytasz', co biorę częściowo na siebie, bo może zbyt słabo się owymi środkami wyrazu posługuję.
Mam wrażenie, że mylisz akcję z reakcją, ale też nie jest to dla mnie warte wielkiej dyskusji. Te komentarze mają naprawde skrajnie krótki czas przydatnosci do spożycia.
To, że Tobie się wydaje, że ciągle 'tu czytasz' nie oznacza, że w tym wątku to się też pojawiło, bo sie jednak nie pojawiło. Jakiś czas temu marudziłem na jakiś obiektyw 1.4/35, że nie waży 400g, tylko więcej. Wiele rzeczy to się porównuje, heheszki dotyczą wszystkiego, więc...
No i last-but-not least - spora ilość (większość?) komentarzy tu dotyczy mojszości, a nie rzeczowych argumentów. No właśnie.
Amen.
Skoro już się pojawiła (mimo wszystko) ciekawa uwaga o zależności wielkości obiektywu o wielkości bagnetu... Jakis czas temu producenci aparatów i obiektywów zaczęli oferowac obiektywy podobne to omawianego tu Canona - jasne, średnie optycznie, lekkie. Jak ktoś nie chce taszczyć Sigmy Art, to se weźmie coś lżejszego.
Na załączonym obrazku widać, że obiektyw pod duży bagnet jest faktycznie mniejszy, niemniej całe combo ma porównywalną wielkość i wagę (znowu wspomniałem o wadze? O niebiosa!). To oczywiście może być przypadek, ale może jest w tym i jakaś prawidłowość techniczna?
Z notki prasowej:
"standardowa ogniskowa 45 mm;"
A u Optycznych w bazie wciąż te babole i obiektyw figuruje jako szerokokątny.
@JarekB
"Jakis czas temu producenci aparatów i obiektywów zaczęli oferowac obiektywy podobne to omawianego tu Canona - jasne, średnie optycznie, lekki"
Takie obiektywy były de facto od dawna, patrz malutkie Voigtlandery Noktony o świetle f/1-f/1.2. Nie jest sztuką zrobić prosty optycznie i bardzo jasny obiektyw przy ogniskowych standardowych. Sztuką jest zrobić jasny obiektyw, który będzie bardzo dobry od pełnej dziury.
"Na załączonym obrazku widać, że obiektyw pod duży bagnet jest faktycznie mniejszy"
Mniejszy niż co? Porównywanie wielkości szkieł bez odniesienia do ich jakości optycznej nie ma sensu.
"To oczywiście może być przypadek, ale może jest w tym i jakaś prawidłowość techniczna?"
Tu masz jednego z Voitków, waga nieco większa, głównie ze względu na metalową obudowę, ale gabaryty znacznie mniejsze, a to wszystko bez dużej soczewki tylnej
link
@lord13
Sorry, nie podałem linka :-(
link
@sosin, tutejsi "siłacze" narzekają na za DuŻą wagę obiektywów i korpusów, to nie ten portal, pomyliło ci się :) takie 14g to już pół batonika.
@lord13,
"Mniejszy niż co? Porównywanie wielkości szkieł bez odniesienia do ich jakości optycznej nie ma sensu. "
Ciekawe czy to dotarło, czy ciągle pustynia?
Jako Soniarz cieszę się, że Canon nie odleciał cenowo, i naiwnie wierzę że Sony weźmie przykład i A7V na premierę będzie wycenione podobnie.