Nowe obiektywy filmowe TTartisan
InterFoto, polski dystrybutor marki TTartisan, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o dwa nowe obiektywy filmowe dające użytkownikowi kontrolę nad wyglądem nieostrości.
INFORMACJA PRASOWA
TTArtisan 50mm T2.1 Cine Soft-Bubble
Pełnoklatkowy obiektyw filmowy z przełączanym charakterem bokeh (Soft / Bubble)
TTArtisan prezentuje nowy obiektyw filmowy 50mm T2.1 Cine Soft-Bubble, zaprojektowany dla operatorów i twórców wideo pracujących na bezlusterkowcach. Model dostępny jest w mocowaniach Sony E, Nikon Z, Canon RF oraz Leica L.
![]() |
Najważniejsze cechy:
- Przełącznik Soft / Bubble – wybór między gładkim kinowym bokeh a efektem „bańkowego” tła.
- Profesjonalna konstrukcja cine:
– zębatki 0.8 Mod (FF & follow focus),
– płynna, bezskokowa przysłona,
– duży zakres ruchu pierścienia ostrości (ok. 270°). - Optyka High-Index zapewniająca wysoką ostrość, niski poziom aberracji i dobry kontrast.
- Duża jasność T2.1 – praca w słabym świetle i mocne odseparowanie planów.
Specyfikacja techniczna
- Ogniskowa: 50mm
- Przysłona: T2.1–T22
- Format: pełna klatka
- Kąt widzenia: 47°
- Min. odległość ostrzenia: 0.65 m (Soft), 0.45 m (Bubble)
- Konstrukcja optyczna: 6 grup / 7 soczewek
- Liczba listków: 11
- Gwint filtra: 82 mm
- Ostrość: manualna
- Waga:
– Sony E: ok. 727 g
– Nikon Z: ok. 774 g
– Canon RF: ok. 758 g
– Leica L: ok. 744 g - Długość: 89.5–94 mm (zależnie od mocowania)
- Mocowania: E / Z / RF / L
- Cena: 1799 złotych
TTArtisan 85mm T2.1 Cine Soft-Bubble
Portretowa ogniskowa z kinowym lub artystycznym bokeh — do wyboru jednym przełącznikiem
TTArtisan wprowadza portretowy obiektyw filmowy 85mm T2.1 Soft-Bubble, idealny do planów bliskich, ujęć narracyjnych i portretów na pełnej klatce. Obiektyw dostępny jest dla systemów Sony E, Nikon Z, Canon RF oraz Leica L.
![]() |
Najważniejsze cechy
- Soft / Bubble – wybór pomiędzy klasycznym, miękkim kinowym tłem a kreatywnym „bańkowym” efektem.
- Filmowy design:
– standardowe zębatki 0.8 Mod,
– płynna przysłona bez kliku,
– precyzyjna skala ostrości z szerokim zakresem pracy. - Soczewki High-Index dla wysokiej ostrości i niskich aberracji.
- Jasność T2.1 gwarantująca silną separację od tła.
![]() |
Specyfikacja techniczna
- Ogniskowa: 85mm
- Przysłona: T2.1–T22
- Format: pełna klatka
- Kąt widzenia: 28.9°
- Min. odległość ostrzenia: 0.6 m (Soft), 0.67 m (Bubble)
- Konstrukcja optyczna: 7 grup / 8 soczewek
- Liczba listków: 11
- Gwint filtra: 82 mm
- Ostrość: manualna
- Waga:
– Sony E: ok. 779 g
– Nikon Z: ok. 820 g
– Canon RF: ok. 806 g
– Leica L: ok. 792 g - Długość: 98.6–103.1 mm (zależnie od mocowania)
- Mocowania: E / Z / RF / L
- Cena: 1799 złotych
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.














Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Fajne, ciekawe, inne. Jednak jeśli robi się obiektywy filmowe to brak mocowań EF i PL jest bez sensu. To są standardy w filmie. Wyprzedzając glosy, że EF jest martwy - jest to bzdura. W filmie ma się świetnie. Gdyby TTArtisan zrobił otwarte mocowanie jak M42, albo wymienne mocowanie PL na resztę świata, choćby przez dedykowane przejścia mieliby sprzedaż wielokrotnie większą.
link
Przy tym TTartisan ma naprawdę dobrej jakości optykę. I niedrogą :)
Kontynuując świecką tradycję zapytuję kiedy test tych obiektywów na optyczne.pl? Albo jakiegokolwiek obiektywu TTArtisan? :-)
Jak tylko skończymy testować obiektywy od dystrybutorów i firm, które wykupują reklamy i pozwalają tym samym sfinansować istnienie portalu i prace przy testach.
@rabijki
"Jednak jeśli robi się obiektywy filmowe to brak mocowań EF i PL jest bez sensu. To są standardy w filmie"
To już przestało być aktualne. Canon czy BM oferują swoje kamery również z mocowaniami RF czy L, RED oferuje swoje kamery głównie w wersjach RF i Z, Sony z serii CineAlta mają wymienne mocowania (E i PL), jeszcze Arri głównie trzyma się PL, co zrozumiałe.
Poza tym trzeba spojrzeć do kogo jest adresowany ten obiektyw. Główną grupą docelową są raczej mniejsi twórcy, wśród których współczesne bagnety bezlustrowe są zdecydowanie bardziej popularne.
No i zapewne łatwiej było zaprojektować optykę, która może się kończyć 25 mm od sensora, a nie 45 mm od sensora (w przybliżeniu).
35mm kupiłem, używam i jest to kawał solidnego i bardzo ciekawego szkła. Ustawienia bokeh pod siebie, a jednocześnie możliwość uzyskania tego glow na filmach lub zdjęciach robi bardzo fajną robotę. Sam wykonany jest w pełni z metalu, a pierścienie chodzą dobrze i gładko. Dla tych co szukają ciekawych obiektywów do filmu jak znalazł :)
@VVM
A jak wygląda kwestia rozdzielczości w rogach na 2.1 i praca pod światło?
Co do jakości wykonania praktycznie wszystkie chińskie obiektywy to już pierwsza liga, nawet budżetowe wersję nie mają czego się wstydzić.