Kamery Sony w transmisjach z Watykanu
Firma Sony poinformowała o planach wykorzystania kamer z matrycami Super35 podczas transmisji obchodów Świąt Bożego Narodzenia z Watykanu.
INFORMACJA PRASOWA
Globalna transmisja na żywo w kinowej jakości w Watykanie:
Dykasteria ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej rozpoczyna
nowy eksperyment z technologią Super 35 firmy Sony
Z okazji błogosławieństwa Urbi et Orbi w dniu 25 grudnia na Placu św. Piotra w Rzymie Vatican Media przeprowadzi specjalny test dotyczący transmisji na żywo na całym świecie przy użyciu nowej kamery systemowej Sony HDC-F5500V 4K wyposażonej w matrycę Super 35, to innowacyjne rozwiązanie pozwala uzyskać „kinowy” obraz nawet podczas transmisji na żywo.
Inicjatywa, realizowana podczas jednej z najczęściej oglądanych uroczystości w roku, ma na celu zbadanie nowych języków wizualnych, które łączą jakość kinową z wymaganiami technicznymi transmisji globalnej. Dzięki matrycy Super 35 oraz zaawansowanemu zarządzaniu kolorami i głębią ostrości kamera HDC-F5500V pozwala na bardziej wciągającą narrację, wzmacniając emocjonalny wymiar wydarzenia.
Inicjatywa ta stanowi kontynuację długoletniej współpracy między Dykasterią ds. Komunikacji a Sony Europe, która przez lata sprzyjała stopniowemu wprowadzaniu najnowocześniejszych technologii w służbie komunikacji Stolicy Apostolskiej. Projekt ma na celu promowanie innowacji i jakości, przy jednoczesnym zapewnieniu, że przesłanie papieża pozostaje dostępne dla odbiorców na całym świecie.
Test zostanie zintegrowany z oficjalną transmisją w harmonijny sposób, przy użyciu istniejącego systemu wysokiej klasy kamer HDC-5500V, bez zmiany struktury produkcji międzynarodowej, ale pomagając nakreślić nowe perspektywy dla przyszłych transmisji papieskich na żywo i wzbogacając zbiór treści dla archiwum audiowizualnego Watykanu.
![]() |
Inżynier Francesco Masci, dyrektor ds. technologii w Dykasterii ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej, stwierdził: „Zgodnie z naszą misją Dykasteria ds. Komunikacji nadal inwestuje w badania i współpracę z wiodącymi partnerami technologicznymi, takimi jak Sony, aby wizualna narracja wydarzeń Stolicy Apostolskiej w coraz większym stopniu odzwierciedlała głębię przesłania, które głosimy”. Podsumowuje: „Jak przypomina nam św. Augustyn, „prawda jest jak promień światła, który oświeca wszystko”: nawet technologie, gdy służą człowiekowi i pięknu, mogą stać się narzędziami, które pomagają uwidocznić to, co inspiruje, jednoczy i podnosi na duchu. Nasze eksperymenty w dziedzinie transmisji zmierzają właśnie w tym kierunku: do odkrywania, z rozwagą i kreatywnością, nowych języków, które mogą wspierać misję Kościoła i dotrzeć do serc ludzi w każdym zakątku świata”.
Benito Manlio Mari Senior Sales Manager, Regional Sales South, Sony Italy, skomentował: „Współpraca z Dykasterią ds. Komunikacji stanowi niezwykłą wartość dodaną dla Sony Europe, ponieważ pozwala nam nieustannie udoskonalać wymagania dotyczące wydajności rozwiązań, testując naszą technologię w jednym z najważniejszych kontekstów produkcji na żywo na świecie”.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.












Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Wykorzystywanie religii i cytatu ze świętego do reklamy
to znak upadku moralnego
i braku wyczucia speców od marketingu.
Może jeszcze 5 minut po rozpoczęciu Pasterki
zróbcie blok reklamowy.
No tak, na parafii w Sosnowcu nie było upadku moralnego. Ciekawe, jakich kamer tam używano.
No i teraz "swieta kamera", i cena "swieta", bo nikt nie wydaje tyle na reklame, co Sony...cenowo gonia Leica!
Niektórzy nigdy się nie nauczą.
2000 lat temu pewien nieznany Jerozolimczyk poprzewracał stoły i rozrzucił pieniądze
i używając bicza ze sznurków przepędził sprzedawców i bankierów z dziedzińca* świątyni.
Zrobił to w proteście przeciwko komercjalizacji i niegodnym praktykom, które odwracały ludzi od prawdziwego kultu.
*tzw. Dziedzińca Pogan
Nikon by pasował bardziej, Sony tylko czarne, nie ma złotych akcentow :p ;)
To łapcie jeszcze to do dyskusji – link
@BlindClick - Chrześcijaństwo było surowo zakazane w okresie Edo (szogunat Tokugawy), co zmusiło wielu katolików do zejścia do podziemia (kakure kirishitan), ale zakaz został zniesiony po Restauracji Meiji, a katolicy stanowili historycznie marginalną grupę.
@Amadi
To Leica przesłała do redakcji optyczne.pl
żeby opublikować tydzień przed świętami katolickimi?
-Bo rozumiem że reklamę który tu komentujemy to przesłało wam do publikacji Sony
i nie jest to twoja własna inicjatywa?
Niema żadnego upadku moralnego. Nie ogłupiajmy się :)
Jak widaċ anty-ambasador Nikona w ‘tfu’rczym’ szale. Bawmy się!
Chciałbym jednak zwrócić uwagę że krytykowana przez niezwykle religijną i miłosierną postać jaką jest PDamian pochodzi nie od Sony a od Francesco Masci, dyrektora ds. technologii w Dykasterii ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej…
@Rafiki
Chyba zabrakło w twojej wypowiedzi jakiegoś słowa.
"krytykowana /.../ pochodzi nie od Sony a od Francesco Masci"
@Amadi
Napisałeś "Źródło: Sony"
Rafiki -dyrektor z Sony pisze że to "pochodzi nie od Sony a od Francesco Masci, dyrektora ds. technologii w Dykasterii ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej".
Informacja przyszła od Sony, z działu kamer.
A wrzuciłem ją, bo uznałem, że to może być ciekawe, może sam sprawdzę czy Urbi et Orbi lepiej wygląda z matrycy S35 niż z 2/3'', mimo że mało mnie w tym momencie łączy z Watykanem i chrześcijaństwem.
PS. Wszystkie teksty sponsorowane są oznaczone na końcu. Wszystko, przynajmniej w ostatnim czasie, co nie ma takiego oznaczenia, to już moja lub innego redaktora decyzja, czy coś co wpadło do skrzynki mailowej puszczamy czy nie.
@Rafiki
Ty będący DI Professional Business Marketing Manager w Sony Europe
tą "Informację Prasową" i wykorzystywaniem w niej cytatu ze świętego
próbujesz obarczyć Francesco Masci z Dykasterii ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej ?
Trollowanie, fanboyizm, ataki ad personam, deklaracje ideologiczne, czyli b.portal sprzętowy trafiony i zatopiony przez internety.
Let us pray. For understanding and for compassion.
PDamian, zanim cokolwiek napisze najpierw napisz kim ty jesteś… Ja się nie chowam za pseudonimami i nie obrażam ludzi i nie zaśmiecam każdej dyskusji na Optyczne. Kim jesteś i czym się zajmujesz że oceniasz innych?
Na miejscu Sony Europe/Polska zorganizowałbym spotkanie biznesowe z Redakcją. Pakować budżet reklamowy w medium, gdzie wszystkie produkty firmy są gnojone (zwykle przez jedną osobę), gdzie pracownicy są (po nazwisku) trollowani i gnojeni… Po co?
@Rafiki
Nie chcesz sprostować swojego wpisu:
" Rafiki 16 grudnia 2025, 14:10
Chciałbym jednak zwrócić uwagę że krytykowana przez niezwykle religijną i miłosierną postać jaką jest PDamian pochodzi nie od Sony a od Francesco Masci, dyrektora ds. technologii w Dykasterii ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej…"
to wyślę zapytanie do Nuncjatury Apostolskiej w w Polsce.
Nie masz prawa kpić z religijności.
@PDamian
Mógłbyś w końcu przestać robić syf?
Kompletnie neutralny materiał prasowy, a ty robisz z tego atak na religijność.
Jako chrześcijanin też nie widzę niczego niewłaściwego w tej informacji a zwłaszcza w cytacie ze św. Augustyna lub z jakiegokolwiek innego religijnego tekstu. Bo niby kogo miałby w tym kontekście zacytować dyrektor ds. technologii w Dykasterii ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej? "Wiecznie żywego Lenina"? (nb tego samego, którego posąg - dar komunistycznych Chin - stanął w Brukseli przez PE!) . A jeżeli Sony chce i potrafi to wykorzystać dla swojej promocji - tym lepiej! I nie widzę tutaj związku ze sceną wypędzenia przekupniów ze Świątyni Salomona przez Jezusa.
W dodatku już nie mogę się doczekać tej transmisji żeby zobaczyć, czy "na oko" widać różnicę, czy nie? Poza, oczywiście, posłuchaniem błogosławieństwa od LXIV.
Ps: Amadi - dzięki za informację, nawet jeżeli Cię "nic nie łączy z chrześcijaństwem". Pzdr.
$$$, tylko to się liczy w całym tym newsie. Watykan dodał żeby $$$ się zgadzały, Wy tu żeby zapełnić stronę i finalnie $$$ się zgadzały. Sony też pewnie musiało postawić coś na stół przy negocjacjach ($$$) ... wszędzie dolary Panie. :) Ci co będą na placu też wrzucą $$$ na tacę ... i tak się kręci ten złoty interes. Umrzesz też będą pytać o $$$.
Widzę, że wielu boli fakt, że Watykan dba też o kasę i potrafi uczciwie zarabiać, tak jak każdy inny normalny człowiek czy instytucja.
Typowy lewicowy BÓL D***: "dobry człowiek (instytucja) to biedny człowiek, taki, który żyje z zasiłków i okazuje wdzięczność za ochłapy, które mu waaadza lub bogatsi rzucają ze swych stołów". Charakterystyczny wspólny mianownik lewicowego postrzegania świata: każdy, kto potrafi sobie radzić samodzielnie i samemu zadbać o swoje interesy, jest WROGIEM WAAADZY LUDOWEJ (kułakiem, badylarzem, prywaciarzem - niepotrzebne skreślić). A wydawało się, że w 1989 roku powinniśmy zacząć odchodzić od takiego myślenia. No, ale co się dziwić, jeżeli młodych Polaków w szkołach i na wyższych uczelniach uczą (demoralizują) "wybitne autorytety", które swoje szlify naukowe zdobywały za Gierka i Jaruzelskiego i do dziś odczuwają atawistyczną potrzebę wdzięczności wobec "tamtej waaadzy"?
Ps: ludzie o tej mentalności potrafią nawet Optycznym zarzucać, że portal publikuje "płatne materiały promocyjne" od różnych reklamodawców. Żenada!
@Soniak10
Nie wiem po co dosypujesz do pieca jakimiś wtrętami politycznymi, ale skoro już Redakcja nad niczym nie panuje, a Redaktor sam opowiada o swoich wyborach światopoglądowych, to pewnie nie ma znaczenia, czy kolejny dziaders tu się dopisze, czy też nie.
@JarekB: masz rację. Jak zwykle zresztą 😉