Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GX7 - test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GX7
25 października 2013
Szymon Starczewski Komentarze: 92

1. Wstęp


Panasonic Lumix DMC-GX7 - Wstęp

Panasonic GX7 został oficjalnie zaprezentowany 1 sierpnia tego roku, czyli po niecałych dwóch latach od premiery modelu GX1. Jest to całkiem sporo czasu, zwłaszcza dzisiaj kiedy widzimy jak często niektórzy producenci potrafią odświeżać dane linie aparatów, szczególnie w segmencie amatorskim. Niestety, skutkuje to zazwyczaj tym, że następca niewiele się różni od poprzednika.

Z Panasonikiem GX7 sytuacja wygląda jednak inaczej, bowiem wyraźnie różni się on od modelu GX1 i mamy tu na myśli nie tylko wygląd aparatu, ale także jego ogólne możliwości. Wydaje się zatem, że producent poważnie podszedł do zadania i dobrze wykorzystał czas, jaki upłynął od premiery poprzedniego modelu. Dzięki temu zaprezentował aparat, który zarówno stylistyką, jak i zastosowanymi w nim rozwiązaniami przykuwa uwagę miłośników fotografii i sprzętu foto.

Panasonic Lumix DMC-GX7 - Wstęp



- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Trzeba przyznać, że w stosunku do modelu GX1 w Lumiksie GX7 zmieniło się całkiem sporo. Aparat został wyposażony w nową i – jak zapewnia producent – lepszą matrycę, a także wzbogacił się o wizjer elektroniczny oraz odchylany ekran LCD. Co więcej, GX7 jest pierwszym z bezlusterkowych Lumiksów, który ma wbudowaną stabilizację matrycy. Ponadto zastosowano w nim nowy system pomiaru światła, ulepszono tryb filmowania, poprawiono możliwości automatycznego systemu ustawiania ostrości, zwiększono szybkość zdjęć seryjnych i zaoferowano jeszcze krótsze czasy otwarcia migawki. Wzbogacono go również o dodatkowe funkcje, takie jak tryb HDR, zdjęcia i animacje poklatkowe, opcja wielokrotnej ekspozycji, a także zwiększono wybór filtrów artystycznych.

Widać zatem, że aparat prezentuje się bardzo ciekawie, szczególnie w odniesieniu do swojego poprzednika. A jak oferowane przez niego możliwości sprawdzają się praktyce? Na to ogólne pytanie, ale również te bardziej szczegółowe, odpowiedzi należy szukać w kolejnych rozdziałach niniejszego testu. Zapraszamy!

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska oraz sklep Fotozakupy.pl, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Panasonic GX7 z modelem GX1 oraz przykładowymi bezlusterkowcami konkurencji dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-GX7
Data premiery 2013-08-01
Liczba pikseli 15.8 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4)
Zakres ISO Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 125 ISO
Migawka 60 s - 1/8000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 24 lub 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 24p (Full HD, AVCHD) z jakością 24 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 50 lub 25 kl./s (Full HD, MP4)
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4)
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4)
Wbudowany mikrofon stereo
Funkcja redukcji migotania (4 częstotliwości)
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2, C3), Film
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny, Panorama
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Monochromatyczny, Dynamiczne czarno-białe, Gruboziarnisty monochromatyczny, Gładki monochromatyczny, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne.
Zdjęcia seryjne • Tryb super szybki (SH): szybkość 40, 10, 4, 2 kl./s, z ograniczoną rozdzielczością i elektroniczną migawką
• Tryb szybki (H): szybkość 5 kl./s (z AF AFS), z pełną rozdzielczością
• Tryb szybki (H): szybkość 4.3 kl./s (z AF AFC, 1-punktowy AF), z pełną rozdzielczością
• Tryb średni (M): szybkość 4.0 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2.0 kl./s z LV,
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 7.0 (ISO 200), 5.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/320s z lampą wbudowaną
• Synchronizacja do 1/250s z lampą zewnętrzną
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I
LCD odchylany w zakresie 80 stopni w górę i 45 stopni w dół, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, o rozdzielczości 1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki
Wizjer elektroniczny, kolorowy, 2 764 800 punktów, pole widzenia: 100%, proporcje 16:9, powiększenie: x 1.39, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka, możliwość odchylenia w górę o 90 stopni, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania,
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1025 mAh, wydajność ok 350 zdjęć z obiektywem H-FS1442A)
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zaślepka bagnetu, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.2 PE
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• sterowniki
Waga 360 g (bez akumulatora)
402 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 122.6 x 70.7 x 54.6 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica


Poprzedni rozdział