Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Panasonic Lumix DMC-TZ8 i DMC-TZ10 to kolejne dzisiejsze nowości zaprezentowane przez japoński koncern. Na rynku amerykańskim aparaty będą nosiły oznaczenia odpowiednio Lumix DMC-ZS5 oraz DMC-ZS7 i zostały wyposażone 12.1-megapikselowe matryce, a także szerokokątne obiektywy o odpowiedniku ogniskowych 25–300 mm.
Poniżej prezentujemy zdjęcia i najważniejsze cechy nowych aparatów:
Panasonic Lumix DMC-TZ8
matryca CCD 1/2.33 cala o rozdzielczości 12.1 Mpix,
zakres czułości ISO 80–6400,
rejestracja filmów HD 720p przy 30 kl/s,
optyczna stabilizacja obrazu Power O.I.S.,
obiektyw LEICA DC VARIO-ELMAR o odpowiedniku ogniskowych 25–300 mm,
światłosiła f/3.3–4.9,
tryby PASM,
ekran LCD o przekątnej 2.7 cala i rozdzielczości 230 tys. punktów,
obsługa kart SD/SDHC/SDXC,
wymiary: 103.3×59.6×32.6 mm,
waga: 214 g (z akumulatorem).
Panasonic Lumix DMC-TZ10
matryca CCD 1/2.33 cala o rozdzielczości 12.1 Mpix,
zakres czułości ISO 80–6400,
rejestracja filmów HD 720p AVCHD Lite przy 30 kl/s,
optyczna stabilizacja obrazu Power O.I.S.,
obiektyw LEICA DC VARIO-ELMAR o odpowiedniku ogniskowych 25–300 mm,
światłosiła f/3.3–4.9,
tryby PASM,
wbudowany odbiornik GPS,
ekran LCD o przekątnej 3.0 cala i rozdzielczości 460 tys. punktów,
obsługa kart SD/SDHC/SDXC,
wymiary: 103.3×59.6×32.6 mm,
waga: 218 g (z akumulatorem).
Pełne specyfikacje nowych aparatów dostępne są w naszej bazie:
Corka miala TZ-3 potem kupila TZ-5 wprowadzili filmy, potem kupilem jej TZ-7 i zdziwka bo 2 baterie ktore zostaly po wczesniejszych TZ-3 i 5 do TZ 7 juz nie pasuja. Trche wstyd dla Panasonica bo fajny aparat ale staraja sie zniechecic do zmiany na lepszy jak moga. Aparat i AVCHD jednak swietne. Puszczone na 50" plazmie filmiki AVCHD wygladaja tak dobrze ze nikt z ogladajacych nie chcial wierzyc ze zrobione takim pikusiem. Funkcja GPS chyba warta jest kolejnej ewolucji do TZ8. Swietny aparat na narty. Ciekawe czy GPS rejestruje tylko pozycje zdjecia czy tez cala trase? Ja uzywam FOTO-GPSika Sony. Rejestrowal cala trase splywu czy na nartach a potem kazdy swoje zdjecia moze sobie zgeotagowac +/- kilkanasie metrow uzywajac jednej trasy. Czekam na test jak to bedzie wygladalo w TZ8
Zadnej ewolucji a tylko chec zysku ze sprzedazy niby nowego modelu. Szklo i matryca ta samo dodali tylko GPS- i nie wiadomo co tak naprawde kryje sie pod ta nazwa. Zabrano LCD 3 cale i 460000 a dano tandete z modelu TZ4 2,7 230000. Premiera jaja sobie z klijenta robia i tyle.
Zawsze zastanawiała mnie jakość fotek na "długim" końcu takiego zooma w kompaktach.Nawet w miarę dobrych, lustrzankowych szkłach potrafi być kiepska (zoomX3), a tutaj przy 300mm to pewnie masakra.Cudów nie ma.
Jest PASM - to postęp do poprzedników, ale jeśli wygląda to tak jak w Samsungu WB500, to równie dobrze może go nie być. Kupiłbym go, gdyby za 2 Mpix mniej i połowę krótszy zoom dali dwa razy większą matrycę... :)
mszczyrek - LX3 jest fajny, ale drogi. Szukam uzupełnienia do lustrzanki, ale w średniej klasy lumixach zawsze czegoś brakuje. W ogóle w aparatach panasonica stosunek ceny do jakości jest za wysoki. Najchętniej bym kupił G11, ale drogi i trochę duży, fajny jest nikon P6000, ale nie jest aż tak lepszy od mojego Fuji E900, żebym go już wymieniał... i tak w kółko ; )
Zwracam się prośbą do portalu optyczne.pl o wielki test filmujących kompaktów.... Który aparat daje najlepszej jakości obraz i ma największe możliwości w tym zakresie ?
Co do testu filmowania miał bym propozycję na jedno z kryteriów: szybkość migawki. Oczywiście większość aparatów ma 24-30kl/s ale zastanawia mnie czy rozmycie pojedyńczej klatki jest zawsze takie samo. Można by np filmować metronom i badać pojedyńczą klatkę dla najwyższego położenia wachadła.
26 stycznia 2010, 23:05
I ja mam prośbę, żeby w tym teście filmy były umieszczone na jednej stronie obok siebie (np: w tabeli po 3)- wtedy będzie można porównać, a nie opisy każdego aparatu z osobna.
Oxygenum - Na razie tylko Panasonic daje mozliwosc bardziej prawdziwszego filmowania. Jako jedyny ma kompresje AVCHD a bez tego filmy z aparatu sa klasy filmu z komorki.
Właśnie się przymierzałem do tz7 bo dla mnie to ideał aparatu dla amatora. A tu taka miła niespodzianka w tz10 z GPS i tryby manualne. Czyli spełnili moje marzenia. :)
Właśnie się przymierzałem do tz7 bo dla mnie to ideał aparatu dla amatora. A tu taka miła niespodzianka w tz10 z GPS i tryby manualne. Czyli spełnili moje marzenia. :)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Corka miala TZ-3 potem kupila TZ-5 wprowadzili filmy, potem kupilem jej TZ-7 i zdziwka bo 2 baterie ktore zostaly po wczesniejszych TZ-3 i 5 do TZ 7 juz nie pasuja.
Trche wstyd dla Panasonica bo fajny aparat ale staraja sie zniechecic do zmiany na lepszy jak moga.
Aparat i AVCHD jednak swietne. Puszczone na 50" plazmie filmiki AVCHD wygladaja tak dobrze ze nikt z ogladajacych nie chcial wierzyc ze zrobione takim pikusiem.
Funkcja GPS chyba warta jest kolejnej ewolucji do TZ8. Swietny aparat na narty. Ciekawe czy GPS rejestruje tylko pozycje zdjecia czy tez cala trase?
Ja uzywam FOTO-GPSika Sony. Rejestrowal cala trase splywu czy na nartach a potem kazdy swoje zdjecia moze sobie zgeotagowac +/- kilkanasie metrow uzywajac jednej trasy.
Czekam na test jak to bedzie wygladalo w TZ8
Nareszcie PASM w czymś mniejszym niż FZ.
Przyznam, że przy klasycznej przysłonie (za DPReview.com -- "irist diaphragm") obiecuję sobie faktyczną użyteczność tych trybów.
Trochę szkoda, że nie wrócili do tych 6 MP z TZ2/3, no ale nie można mieć wszystkiego:)
Zadnej ewolucji a tylko chec zysku ze sprzedazy niby nowego modelu. Szklo i matryca ta samo dodali tylko GPS- i nie wiadomo co tak naprawde kryje sie pod ta nazwa. Zabrano LCD 3 cale i 460000 a dano tandete z modelu TZ4 2,7 230000. Premiera jaja sobie z klijenta robia i tyle.
wielbicielxx w TZ10 ekran jest 3 calowy, 460 tys. pix...
Zawsze zastanawiała mnie jakość fotek na "długim" końcu takiego zooma w kompaktach.Nawet w miarę dobrych, lustrzankowych szkłach potrafi być kiepska (zoomX3), a tutaj przy 300mm to pewnie masakra.Cudów nie ma.
Jest PASM - to postęp do poprzedników, ale jeśli wygląda to tak jak w Samsungu WB500, to równie dobrze może go nie być. Kupiłbym go, gdyby za 2 Mpix mniej i połowę krótszy zoom dali dwa razy większą matrycę... :)
Kuba Nowak, kup LX3 po prostu. Aparaty takie jak ten rowniez sie przydaja. Mialem TZ7 i LX3 rownoczesnie i bardzo fajnie sie uzpelniaja.
Lipen - jakosc na ekwiwalencie 300mm jest zadziwiajaco dobra.
Wiadomo moze kiedy beda dostepne w sprzedazy w Polsce?
mszczyrek - LX3 jest fajny, ale drogi. Szukam uzupełnienia do lustrzanki, ale w średniej klasy lumixach zawsze czegoś brakuje. W ogóle w aparatach panasonica stosunek ceny do jakości jest za wysoki. Najchętniej bym kupił G11, ale drogi i trochę duży, fajny jest nikon P6000, ale nie jest aż tak lepszy od mojego Fuji E900, żebym go już wymieniał... i tak w kółko ; )
Zwracam się prośbą do portalu optyczne.pl o wielki test filmujących kompaktów....
Który aparat daje najlepszej jakości obraz i ma największe możliwości w tym zakresie ?
Co do testu filmowania miał bym propozycję na jedno z kryteriów: szybkość migawki. Oczywiście większość aparatów ma 24-30kl/s ale zastanawia mnie czy rozmycie pojedyńczej klatki jest zawsze takie samo. Można by np filmować metronom i badać pojedyńczą klatkę dla najwyższego położenia wachadła.
I ja mam prośbę, żeby w tym teście filmy były umieszczone na jednej stronie obok siebie (np: w tabeli po 3)- wtedy będzie można porównać, a nie opisy każdego aparatu z osobna.
Oxygenum - TZ7 byl najlepszy w poprzedniej generacji.
Oxygenum - Na razie tylko Panasonic daje mozliwosc bardziej prawdziwszego filmowania. Jako jedyny ma kompresje AVCHD a bez tego filmy z aparatu sa klasy filmu z komorki.
Właśnie się przymierzałem do tz7 bo dla mnie to ideał aparatu dla amatora. A tu taka miła niespodzianka w tz10 z GPS i tryby manualne. Czyli spełnili moje marzenia. :)
Właśnie się przymierzałem do tz7 bo dla mnie to ideał aparatu dla amatora. A tu taka miła niespodzianka w tz10 z GPS i tryby manualne. Czyli spełnili moje marzenia. :)