Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Prawdziwe Full HD w nowych kamerach Panasonic

Prawdziwe Full HD w nowych kamerach Panasonic
10 lutego
2010 09:35

Panasonic wzbogacił linię kamer o trzy nowe modele Full HD – HDC-SD700, HDC-TM700, HDC-HS700. Wszystkie z nich posiadają najnowszy system 3MOS, jak również nowy, jasny obiektyw LEICA DICOMAR o światłosile f/1.5–2.8.

Informacja prasowa

Prawdziwe Full HD w nowych kamerach Panasonic

Nagrywanie w najwyższej rozdzielczości 1080p przy 50 kl/s, świetna jakość filmów nagrywanych w słabych warunkach oświetleniowych dzięki systemowi 3MOS oraz, szerokokątny obiektyw 35 mm z 12x zoomem optycznym

Prawdziwe Full HD w nowych kamerach Panasonic

Warszawa, 10 lutego 2010 r. – Panasonic wzbogacił linię kamer o trzy nowe modele Full HD – HDC-SD700, HDC-TM700, HDC-HS700. Wszystkie z nich posiadają najnowszy system 3MOS, jak również nowy, jaśniejszy obiektyw (F1.5–2.8) o dużej średnicy LEICA DICOMAR. Dodatkowe wyposażenie w tryb nagrywania progresywnego 1080p (1080/50p) zapewnia możliwość rejestrowania wyraźnych obrazów w najwyższej jakości i bez zakłóceń. Kamery wyposażone są w 35-milimetrowy szerokokątny obiektyw z  12-krotnym zoomem optycznym dzięki czemu są idealne do wykorzystania w szerokim spektrum sytuacji, takich jak autoportrety, zdjęcia grupowe w pomieszczeniach czy plenerze.

Prawdziwe Full HD w nowych kamerach Panasonic

System 3MOS firmy Panasonic zapewnia wysoką jakość obrazu zarówno w przypadku rejestrowania zdjęć i filmów poprzez użycie trzech sensorów Full HD MOS, które zapewniają całkowitą liczbę punktów na poziomie 11,490,000 pikseli (3,830,000 pikseli x 3). Pozwala to na wykonanie 17,1-megapixelowych zdjęć (w trybie Still Image), jak również pozyskiwania 14,7-megapixelowych obrazów z nagranych materiałów filmowych. Połączenie systemu 3MOS z nowym obiektywem LEICA DICOMAR (F1.5–2.8) oraz najnowszym procesorem obrazu Crystal Engine Pro poprawiło zbieranie światła, podniosło poziom czułości oraz zredukowało szumy o 50%, zapewniając użytkownikom jasne i czyste nagrywanie nawet przy stłumionym świetle.

„Wprowadzając nowe modele, staraliśmy się odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, którzy pragną uchwycić prawdziwe oblicze życia, które ich otacza” – powiedział Marcin Delmaczyński, kierownik produktów foto w Panasonic Polska – „Najnowsze kamery 3MOS Panasonic dostarczą innowacyjnych rozwiązań, takich jak funkcja nagrywania progresywnego 1080 oraz zaawansowana szerokokątna optyka dla zapewnienia zupełnie nowej jakości zdjęć.”

Prawdziwe Full HD w nowych kamerach Panasonic

Nowa funkcja nagrywania progresywnego (1080p) została wprowadzona do wszystkich trzech modeli. W konwencjonalnych kamerach Full HD pracujących w trybie 1080p nagranie jest realizowane z prędkością 25 klatek na sekundę – w efekcie czego obraz często wygląda na niezbyt płynny. Nowe kamery Panasonic nagrywają w trybie 1080p przy 50 klatkach na sekundę dzięki czemu wyświetlany obraz będzie znacznie płynniejszy. Nowy tryb przekazuje dwa razy więcej danych niż w rozdzielczości 1080i (z przeplotem), dzięki czemu rejestruje obraz w jakości, która znacznie przewyższa konwencjonalny format Full HD stosowany w kamerach konsumenckich (1080i). Zapewnia również minimalizowanie występowania poblasków oraz migotania, które powstają podczas ruchów przedmiotu oraz gwarantuje ostrość i dokładność odwzorowania. Możliwość zastosowania w kamerach kart SDXC 64 GB pozwala na nagranie około 27 godzin 30 minut filmu w formacie 1920×1080i HD (tryb HE) oraz około 5 godzin 20 minut w formacie 1920×1080p Full HD w trybie 1080/50p.

35-milimetrowy szerokokątny obiektyw z 12-krotnym zoomem optycznym jest szczególnie wygodny podczas pracy we wnętrzach lub ciasnych pomieszczeniach. Pozwala na wykonanie zdjęć z krótkiego dystansu od przedmiotu, ujmując w kadrze zarówno fotografowany obiekt jak i otoczenie. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest zapewnienie możliwości nagrywania czystego dźwięku, który jest niezwykle istotnym elementem nagrań wideo. Nowy obiektyw pozwala na uchwycenie pięknych obrazów w szerokim krajobrazie oraz pozwala na ujęcie dużych grup ludzi w kadrze, co czyni go bardzo wszechstronnym do użycia we wszelkiego rodzaju sytuacjach.

Model HDC-TM700 oprócz funkcjonalności modelu HDC-SD700 pozwala na rejestrowanie obrazów na 32GB wewnętrznej pamięci. Dodatkowo kamera ta wyposażona jest w funkcję, która automatycznie przełącza rejestrowanie na kartę pamięci (SDXC/SDHC/SD), gdy pamięć wewnętrzna zapełni się. Kamera HDC-HS700 wyposażona została w twardy dysk 240GB, który może pomieścić 120 godzin nagrań filmowych (w trybie HE). Model ten w połączeniu z 64-gigabajtową kartą pamięci SDXC zapewnia możliwość magazynowania dodatkowych 27 godzin nagrań.

Inne funkcje oferowane przez nowe kamery 3MOS firmy Panasonic:

Crystal Engine Pro – wszystkie trzy modele zostały wyposażone w technologię Intelligent Resolution oraz procesor obrazu Crystal Engine Pro, który pozwala na nagrywanie niezwykle czystych i ostrych obrazów w jakości przekraczającej nawet Full HD. Eliminują one problem rozmycia kolorów, który pojawia się na krawędziach obiektów. Z kolei funkcja Intelligent Zoom pozwala na dokonanie 35x zbliżenia, poprzez dokonanie korekcji degradacji obrazu tradycyjnego zoomu cyfrowego tak, aby zapewnić oszałamiająco czysty obraz Full HD nawet podczas dokonywania ekstremalnych zbliżeń. Nowy tryb redukcji hałasu – NR – minimalizuje zakłócenia dźwiękowe, które powstają podczas nagrywania w warunkach niedostatecznego oświetlenia, podczas gdy technologia Intelligent Resolution, zapewnia niespotykaną ostrość, jasność oraz doskonałe odwzorowanie kolorów rejestrowanych obrazów. W trakcie wykonywania zdjęć, technologia interpolacji pikseli współpracuje z technologią Intelligent Resolution, aby pozwolić na rejestrowanie 5-megapikselowych obrazów wysokiej jakości. Rozwój procesora obrazu pozwolił również na rejestrowanie filmów w formacie Full HD 1920×1080 pikseli we wszystkich trybach, włączając w to tryb HE. Stwarza to możliwość zachowania większej ilości wspomnień wraz z ich naturalnym pięknem.

Power O.I.S. – technologia optycznej stabilizacji obrazu, która wykorzystuje gyrosensory w celu wykrywania drżenia ręki i koryguje ustawienie obiektywu w celu dostosowania osi optycznej i wyeliminowania rozmycia. Podczas trzymania kamery w ręce, jest ona poddawana ruchom o niskiej częstotliwości m.in. ze względu na oddychanie operatora, niezależnie od tego jak bardzo dana osoba stara się trzymać ją nieruchomo. Podczas gdy konwencjonalne systemy optycznej stabilizacji obrazu nie są w stanie skutecznie wyeliminować tych niewielkich ruchów, nowy Power O.I.S. jest w stanie skorygować je około 5-krotnie efektywniej. Power O.I.S. posiada również tryb Active, który pozwala na osiągniecie czystych, niezmazanych obrazów w całym zakresie od szerokiego kąta do teleobiektywu, bez niepożądanej degradacji obrazu. Dzięki temu zarejestrowany przez obiektyw materiał pozostaje wiernie odwzorowany w całym zakresie od 35-milimetrowego szerokiego kąta aż po największe zbliżenia.

Wind Noise Canceller – nowa funkcja usuwania szumu wiatru, która stanowi ewolucję opracowanej przez firmą Panasonic funkcji Wind Cut, automatycznie wykrywa i tłumi jedynie dźwięk wiatru tak, aby utrzymać naturalne dźwięki w realistycznej atmosferze.

Face Recognition – funkcja rozpoznawania twarzy jest niezwykle użyteczna, gdy chcemy wykonać piękne zdjęcia danej osoby w grupie ludzi. Funkcja Face Recogniotion odnajduje zarejestrowane w aparacie twarze i automatycznie optymalizuje ogniskowanie, aby odpowiednio je wyeksponować. Funkcja kontynuuje nagrywanie obiektu tak długo, jak dana osoba porusza się gdziekolwiek w obrębie pola widzenia kamery, tworząc idealne warunki do rejestrowania zdjęć. Funkcja umożliwia zarejestrowanie do sześciu twarzy. Wysoka dokładność rozpoznawania może zostać zapewniona w różnych warunkach fotografowania, poprzez zarejestrowanie obrazu twarzy z różnych kątów. Wbudowany ekran LCD umożliwia wyświetlanie do trzech nazw rozpoznanych obiektów.

Quick Start – kamera jest uruchamiana lub wyłączaną odpowiednio w momencie otwarcia lub zamknięcia ekranu LCD. Pozwala to na rozpoczęcie nagrywania w czasie zaledwie 1 sekundy od otwarcia wyświetlacza. Możliwość szybkiego startu kamery pozwala na zarejestrowanie nagle pojawiających się okazji fotograficznych, jak również na zaoszczędzenie energii poprzez wyłączenie urządzenia, gdy ekran zostanie zamknięty. Dodatkowo nowy tryb Eco wyłącza kamerę, kiedy nie jest używana przez pięć minut, redukując tym samym zużycie energii.

Funkcja Time Lapse Recording – tryb nagrywania poklatkowego jest wygodnym narzędziem, które pozwala na odtwarzanie scen takich jak zachód słońca czy rozwijanie kwiatu z przyspieszeniem tak, aby osiągnąć niepowtarzalny efekt często używany w programach telewizyjnych. Poprzez ustawienie interwału nagrywania na 1 sek., 10 sek., 30 sek., 1 min., czy 2 min., użytkownik może wyświetlić długookresowe nagrania w skróconym czasie. Przykładowo, kiedy scena nagrywana jest w 1-sekundowym interwale czasowym, 10-minutowe nagranie może zostać wyświetlone w czasie 10 sekund, pozwalając na ukazanie powolnych zmian w obiekcie, jak gdyby zachodziły one w bardzo krótkim czasie.

Nagrywanie za pośrednictwem ekranu dotykowego – wszystkie modele wyposażone zostały w ekrany dotykowe, które pozwalają na obsługę za pomocą dotknięcia palcem. Pozwalają one użytkownikom operowanie szerokim zakresem funkcji intuicyjnie bez odrywania wzroku od obiektów nagrywanych i wyświetlanych na ekranie LCD. Modele kamer 3MOS Panasonic zostały wyposażone w duże, 3-calowe wyświetlacze dotykowe, które zapewniają łatwość oglądania oraz prostą obsługę dotykową.

Kamery wejdą na rynek w kwietniu br.

Sugerowane ceny detaliczne:

  • HDC-SD700 – 4.700 PLN
  • HDC-TM700 – 5.400 PLN
  • HDC-HS700 – 6.400 PLN


Komentarze czytelników (14)
  1. Forest89
    Forest89 10 lutego 2010, 12:21

    Amatorska kamera za 6400 zł? Oszaleli troszkę. To już jest pułap cenowy dla profesjonalnych kamer.

  2. hereyoufindme
    hereyoufindme 10 lutego 2010, 12:45

    Nie podano najważniejszej informacji tzn. wielkości sensora. Jeśli jest to kolejny model 1/2.5", to wspomniane zarówno filmy jak i zdjęcia będą w jakości takiej jakby rzutnik odsunąć jeszcze parę metrów od ekranu na który ma rzucać obraz.

  3. ddarc
    ddarc 10 lutego 2010, 14:09

    Kamra wyglada zachęcająco..
    Czy ma ręczną regulacje przysłony ? Nie cierpie jak mi automat zaczernia obraz

  4. martens
    martens 10 lutego 2010, 14:53

    hereyoufindme,
    1/2.5" :-o, to nie aparat fotograficzny,
    profesjonalne miewają 1/3" np ta:
    link
    a 2/3 cala to już hi-end.
    Ta ma pewnie 1/4" jak niższy model hdc-sd300, to i tak przy 3 takich sensorach, full wypas jak na amatorską minikamerę.

  5. fotoartysta
    fotoartysta 10 lutego 2010, 18:37

    CIEKAWOSTA POCZYTAJCIE ==
    tego typu kamerami tej klasy --tak wygladajacymi kreci
    sie 90 procent filmow porno w usa
    filmy porno nagrywa sie wlasnie taka niewielka kamera systemu hd-na statywie lub z reki
    ciekawostka dla kogos kto myslal ze te filmy nagrywaja
    kamaermi rodem ze studia hollywood:-)
    to juz wie filmy porno -nagrywa sie takimi wlasnie kamerami jak ta
    i to profesjonalne wytwornie porno uzywaja tego typu kamer
    BARDZO DOBRE ZRESZTA KAMERY

  6. P_M_
    P_M_ 10 lutego 2010, 18:44

    Szczerze watpie, zeby ta miala az 1/2.5 matryce. Zawyczaj panas ma duzo mniejsze (1/4.1). I tak naladowanie pikselami powala. 2Mpix na kazda to i tak dosc, ale zeby az tyle? Do fullhd nie potrzeba wiecej. Fajna optyka, ale matryce lipa.

  7. lukasz8402
    lukasz8402 10 lutego 2010, 19:11

    "Fajna optyka, ale matryce lipa. " - najpierw sprawdzimy testy a potem zacznijmy płacz. Jakby wsadzili 1/2cala to by był płacz dlaczego nie 1calowe itd. Zobaczymy jak się sprawdzą w testach.

  8. thorgal
    thorgal 10 lutego 2010, 22:29

    a ja myslalem ze filmy porno kreci sie lustrzankami C :)

  9. wojcias
    wojcias 11 lutego 2010, 05:12

    poprzednie modele serii xx300 mialy 1/4.1 Cmosy. To juz stare 5 letnie kamery mialy 3x 1/3
    Kiedys byla swietna stronka videocamera.ru z fotkami stopklatki (nie zdjecia tylko stopklatki) z filmow przy roznym oswietleniu. Bardzo fajna sprawa do porownywania kamer. Teraz nie wiem gdzie szukac takich porownan. Jako portal OPTYCZNE tez powinniscie objac "patronatem" kamery. Tym bardziej ze obrazy bardzo sie roznia. Same dane 1920x1080 nic nie daja. Porownywalem swoja Sony HC3 krecaca na klasetach z tanim Panasonicem krecacym na AVCHD. Zdzwilismy sie wszyscy ze mimo ze Sony ma tylko 1440x1080 obraz byl zauwazalnie lepszy niz z Panasa 1920x1080 ale stalo sie jasne - kompresja !!!.
    Tak jakby porownac fotke z aparatu 5mln ale spakowana do Jpga 100KB z druga fotka 2mln pix ale spakowana do jpega 500kb.
    Kompresje niestety w kamerach HD sredniej klasy sa zabojcze dla obrazu a jesli do tego krecone z reki i tlo tez sie rusza to kompresja dostaje bzika. Zeby zmiescic zywy obraz 50P 1920x1080 na dysku dzieja sie cuda.
    Fajnie by bylo gdyby ktos taka testoiwa scianke sfilmowal kilkoma kamerami i udostepnil na Optycznych jakies testy - przynajmniej te topowe HD.

    Filmy porno ponoc kreci sie juz tylko w 3D.

  10. nroht
    nroht 11 lutego 2010, 09:27

    wojcias, sprawdć camcorderinfo

  11. hereyoufindme
    hereyoufindme 11 lutego 2010, 14:53

    martens
    za cenę high-endowej idioten-kamery możesz mieć lustrzankę FF z pożądnym obiektywem, która nakręci Ci film o jakości nieporównywalnej do takich zabawek. Argumenty typu brak autofocusa podczas kręcenia, to żadne argumenty, bo im lepszy sprzęt, tym więcej umiejętności wymaga. Gdyby zaś porządny sprzęt potrafił obsługiwać każdy, co drugi spotkany przez Ciebie na ulicy miałby oskara ja zdjęcia ;-) full-HD kręcą teraz już nawet małe aparaciki za 2 tys. zł - i co z tego, jaka jakość... To taki filmowy odpowiednik Powershot Pro 1 - straszna cena, dobry obiektyw - co z tego, skoro od ISO 200 zdjęcia nadają się do kosza. Pozdr!

  12. mover
    mover 12 lutego 2010, 02:39

    juz widze ten piekny bokeh, ta mala glebie ostrosci, ach... ;)

  13. pxl666
    pxl666 12 lutego 2010, 09:51

    no marketingowego belkotu troche jest...

  14. 12 lutego 2010, 10:06

    Apropos matryc...
    W zeszłym roku JVC pokazało dwie kamery z matrycami 1/2.33". Z tego co pamiętam x900 i hm400

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.