Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Noktor HyperPrime 50 mm f/0.95

Noktor HyperPrime 50 mm f/0.95
15 lutego
2010 09:56

Noktor to amerykańska firma, która powstała w odpowiedzi na potrzeby klientów, którzy poszukują bardzo jasnych, a zarazem niedrogich obiektywów fotograficznych i kinematograficznych. Pierwszym produktem w jej ofercie ma być dedykowany dla systemu Mikro Cztery Trzecie Noktor HyperPrime 50 mm f/0.95.

Choć na stronie producenta na razie jest dostępny jedynie baner zapowiadający nowy produkt, to dzięki kopiom podstron zapisanych przez Google możemy poznać podstawowe parametry Noktora HyperPrime 50 mm f/0.95:

  • Ogniskowa: 50 mm
  • Światłosiła: f/0.95
  • Minimalna przysłona: f/16
  • Autofokus: Nie
  • Wewnętrzne ogniskowanie: Tak
  • Tylne ogniskowanie: Tak
  • Minimalna odległość ostrzenia: 0.6 m
  • Kąt widzenia: 23°
  • Liczba elementów: 8
  • Liczba grup: 7
  • Wymiary: 74 x 53 mm
  • Waga: 480 g
  • Mocowanie: Mikro Cztery Trzecie
  • Mocowanie filtrów: gwint 62 mm

Noktor HyperPrime 50 mm f/0.95

Wiele osób od razu zaczęło się zastanawiać, skąd nikomu nieznana firma ma środki na rozwój obiektywu o takich parametrach. Okazuje się, iż najprawdopodobniej konstruktorzy poszli dość prostą drogą, gdyż zaadaptowali już istniejącą konstrukcję. Chodzi tu o obiektyw kinematograficzny Senko 50 mm f/0.95, który jest dostępny także jako Navitron i Sophradir.

Noktor HyperPrime 50 mm f/0.95
Senko 50 mm f/0.95

Senko kosztuje ok. 800 USD, więc cena Noktora nie powinna się znacznie różnić. W tej sytuacji wiele osób zastanawia się nad jakością obiektywu, zwłaszcza że pierwsze sample nie napawają optymizmem. Możemy je zobaczyć tu i tu.


Komentarze czytelników (38)
  1. ciekawus
    ciekawus 15 lutego 2010, 10:11

    Get lost, Nokton!

  2. Kaleb_82
    Kaleb_82 15 lutego 2010, 10:23

    Trudno coś ocenić na samplach 640x480....

    Swoją drogą ciekawe, że ktoś uznał, że takie szkło znajdzie nabywców pod 4/3. Ciekawe jak z ostrzeniem przy GO f/0.95 (100mm). A może chociaż na f/1.2 będzie akceptowalnie ostry? ;p

  3. 15 lutego 2010, 10:30

    nie ma jeszcze normalnych próbek a już dzieciaki dorwały się do komputera i wyrzucają swoje frustracje

  4. rakken
    rakken 15 lutego 2010, 10:34

    A ja myślę że dla trybu filmowego jest to interesująca propozycja.

  5. matwiej
    matwiej 15 lutego 2010, 10:51

    bleh, micro 4/3 ;p ciekawe czy bedzie z mocowaniem na canona/nikona.

    swoja droga ciekawe jak wypada w porownaniu z noctiluxem 50mm f0.95 albo voigtlanderem noktonem 50/1.1 ;p pewnie podobnie jak ten drugi jesli chodzi o optyke, szczegolnie, ze cena nawet mniejsza ;P

  6. dzemski
    dzemski 15 lutego 2010, 10:51

    do filmowania idealne i w sumie o to właśnie chodzi.

  7. matwiej
    matwiej 15 lutego 2010, 10:52

    ciekawe na jakiej przyslonie to drugie zdjecie, bo mydlo na bokach niesamowite, a aberacja jak w lomo :D

  8. matwiej
    matwiej 15 lutego 2010, 10:53

    kaleb_82, tez o tym pomyslalem... GO przy 100mm f0.95 moze byc zabojcza, szczegolnie, kiedy brak AF :P trzeba bedzie zaopatrzyc sie w jakas lupke

  9. 15 lutego 2010, 10:57

    GF1 w 720p bije na głowe moja kamerę HD Sony 1080i z 6tys kilka lat temu (HDV)
    Daję wspaniałą gestość obrazu i zerowe artefakty kompresyjne. To jak przesiadka z małego obrazka na średni, tak tutaj z mikro matrycy kamery na 4/3 w GF1.
    Jeżeli dodamy do tego 50kę 0.95 to efekty filmowe moga być rewelacyjne.

  10. lennykrawiec
    lennykrawiec 15 lutego 2010, 11:00

    matwiej, to nie jest 100mm, a 50mm. Pozorne wydłużenie ogniskowej z powodu mniejszej od FF klatki zmniejsza rozmycie obrazu i wydłuża GO.

  11. andytown
    andytown 15 lutego 2010, 11:08

    ja tak myślę ze to typowo filmowy obiektyw do GH1. Wyobraźcie sobie plastykę scen portretowych przy tym obiektywie i GH1

  12. rodzyn
    rodzyn 15 lutego 2010, 11:14

    matwiej | 2010-02-15 10:51:41


    bleh, micro 4/3 ;p ciekawe czy bedzie z mocowaniem na canona/nikona.

    Niewykonalne - bardzo mała odległość robocza uniemożliwia zrobienie tego szkła dla luster (musiało by być z 5 razy większe)

    Tu trochę sampli :
    link

    matwiej | 2010-02-15 10:53:46


    kaleb_82, tez o tym pomyslalem... GO przy 100mm f0.95 moze byc zabojcza, szczegolnie, kiedy brak AF :P trzeba bedzie zaopatrzyc sie w jakas lupke


    nastawiasz przyblżoną odległość i ostrzysz balansem ciała.Używam "promieniotwórczego misia " Zuiko OM 55/1,2 i się sprawdza a szkło bajka.

  13. 15 lutego 2010, 11:57

    wiecej sampli na GF1:
    link

  14. tomek__
    tomek__ 15 lutego 2010, 12:00

    niektórzy tragizują tu i mówią 100mm/0.95

    co Wy za przeproszeniem pieprzycie? to jest wciąż 50mm, co więcej, głębia będzie WIĘKSZA niż na FF czy nawet APS-C!

  15. tomek__
    tomek__ 15 lutego 2010, 12:01

    jakby ktoś nie wiedział dlaczego to tłumaczę - bo trzeba stanąć dalej od obiektu

  16. uzurpator
    uzurpator 15 lutego 2010, 12:14

    ależ ten bokeh rozbiegany.......

  17. sylwiusz
    sylwiusz 15 lutego 2010, 13:01

    tomek__ - trzebaby doprecyzowac, bo niestety przy tej samej ogniskowej, przeslonie i odleglosci przedmiotowej g.o. bedzie mniejsza wlasnie na malej matrycy. Bedzie wieksza przy tym samym kadrze - z 50 na 4/3 trzeba bedzie po prostu stanac dalej od przedmiotu fotografii niz z 50 na FF.

  18. MasterB
    MasterB 15 lutego 2010, 13:06

    Konkurencja zawsze cieszy.
    u4/3 coraz bardziej mi się podoba jako system...

  19. canoes
    canoes 15 lutego 2010, 13:13

    Ale głupoty ktoś wypisuje z GO na 100mm f/0,95. Przecież to ciągle szlo 50/0.95.
    Na micro4/3 daje taki sam obraz jak 100mm f/2.0 na pelnej klatce.

  20. 15 lutego 2010, 13:14

    a ciekawe jak z szumami?

  21. canoes
    canoes 15 lutego 2010, 13:24

    GF1 na ISO 800 ma realne 29,3 dB, natomiast np. 5DmarkII poziom szumu rzędu 29dB osiąga dopiero przy ISO 3200 (wg. danych www.dxomark.com). Czyli rekompensuje te 2EV straty w f.

  22. 15 lutego 2010, 13:26

    GF1 nie zachwyca wysokim ISO i 800 to dla mnie max, ale ta "noszalność" :-)
    Pokochałem to w DP1 i kocham dalej w GF1.

  23. canoes
    canoes 15 lutego 2010, 13:33

    Na razie Sigma pokazala ze kompakt z "duza matryca" moze kosztowac ponizej 1000zl. Ja czekam na DP-2 w tej cenie. Odpowiednik 28/4 jakos nie dla mnie, wole 35/2.8. A na razie 1700zl za cos z nie za szybkim AF to troche drogo.

  24. tomek__
    tomek__ 15 lutego 2010, 13:44

    sylwiusz,

    przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź ze zrozumieniem;

    widzisz? napisałeś to samo

  25. 15 lutego 2010, 16:05

    osobiście zdecydowanie wolałbym (mimo że sporo droższa opcja) NX10 z tym link albo tym link

    albo nawet jakieś m43 z tą 35 Voigta.

    może komuś potrzebne jest szkło dające kąt widzenia 23°. mi nie bardzo :)

  26. ilDottore
    ilDottore 15 lutego 2010, 16:10

    Strasznie marny kanciasty bokeh. Po co komu wąska GO jeśli uzyskany bokeh jest tak straszny?
    Wygląda na to, że Noctilux i Nokton wciąż nie są zagrożone.
    Cudów bowiem nie ma - ile zapłacisz, tyle dostajesz...

  27. K8v8M
    K8v8M 15 lutego 2010, 17:55

    bokeh dramatycznie kiepski, gorzej niż ze szkieł lustrzanych... ble.

  28. globus911
    globus911 15 lutego 2010, 20:17

    Noktor potrafi a Sigma i Tamron, nie mówiąc o Canonie i Nikonie - CO !

  29. 15 lutego 2010, 20:39

    też potrafią. tylko fuszerki nie chcą odstawiać ;D

    i mają trochę większe matryce do okrycia.

  30. 15 lutego 2010, 20:59

    no przecież takie link cos to bym miał zawsze w torbie. :)

  31. jaad75
    jaad75 15 lutego 2010, 21:05

    Jeśli chodzi o GO i kąt widzenia jest to ekwiwalent 100mm f/1.8 dla małego obrazka. Jeśli chodzi o różnicę w czułości, szkło pozwala zejść o 2 i 1/3 EV, czyli z ISO3200, do ISO640... Mało?

  32. Rafalec
    Rafalec 15 lutego 2010, 22:13

    Duża koma, brzydki bokeh. Z taką jasnością chciało by się mięć ideał jeśli chodzi o bokeh... No ale 2000zł

  33. +++
    +++ 15 lutego 2010, 22:35

    Dzięki Maciek za linka. Piękne, zaczarowane fotki, poprawność niech zostanie dla mas :)

  34. 15 lutego 2010, 23:27

    2400 po dzisiejszym kursie. czyli pewnie w Polsce z 3000 :P

    a CV 50/1.1 4000

  35. 15 lutego 2010, 23:28

    sorry, 4200.

  36. tomek__
    tomek__ 16 lutego 2010, 00:11

    jaad, a jak się przelicza przysłonę?

  37. jaad75
    jaad75 16 lutego 2010, 02:15

    @Rafalec - jasność obiektywu nie jest wprost skorelowana z urodą bokeh, a ten prawie nigdy nie jest najładniejszy na pełnej dziurze...
    @tomek_ - GO dla 4:3, to w przybliżeniu 2 przysłony różnicy w stosunku do FF, czyli f/2 na 4:3, daje GO jak f/4 na FF, albo taką jak f/2.8 na APS-C.

  38. Rafalec
    Rafalec 16 lutego 2010, 16:50

    No i jeszcze ostrzenie ręczne na f/0.95 to nie lada wyzwanie będzie...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.