Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Pentax K-S1 - test aparatu

10 grudnia 2014
Maciej Latałło Komentarze: 62

2. Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Pentax K-S1 wielkością przypomina inne typowo amatorskie lustrzanki. Spoglądając jednak na specyfikację zauważymy, że jest nieco mniejszy (o 9 mm węższy i 4 mm niższy) od amatorskiego modelu K-500. Również niektóre proste lustrzanki konkurencji, takie jak na przykład Canona 1200D czy Nikona D3300, są nieznacznie większe od K-S1. Co ciekawe, kiedy spojrzymy na wagę okazuje się, że o ile testowany model Pentaksa jest lżejszy od K-500, to w stosunku do wspomnianych modeli konkurencji jest nieco cięższy.


----- R E K L A M A -----

Jeżeli chodzi o jakość wykonania, Pentax K-S1 prezentuje typowy poziom dla amatorskiej klasy sprzętu. Poszczególne elementy jego obudowy zostały wykonane z tworzywa sztucznego. W pierwszym kontakcie zatem aparat sprawia wrażenie nieco plastikowego. Z drugiej jednak strony cała konstrukcja zachowuje sztywność, a przy silniejszym ściskaniu korpusu nie słychać żadnych niepokojących skrzypiących dźwięków. Można zatem przypuszczać, że K-S1 ma całkiem solidny być może metalowy szkielet. Szczególnie, że biorąc aparat do ręki nie wydaje się być wcale taki lekki. Szczegółowych danych na temat użytych materiałów jednak nie odnaleźliśmy ani w specyfikacji, ani w instrukcji aparatów. W przypadku K-S1, jak to najczęściej bywa w sprzęcie amatorskim, nie ma co liczyć na zabezpieczenia przed wpływem niekorzystnych warunków zewnętrznych. Nie odnajdziemy zatem w nim żadnych uszczelnień, nawet w okolicy klapki zamykającej komorę akumulatora i kieszeni karty pamięci. Również gumowa zaślepka zamykająca gniazda przylega do obudowy dość lekko, zatem nie stanowi dobrego zabezpieczenia przed kurzem czy wilgocią.

Zasilanie i gniazda

Pentax K-S1 zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym D-LI109 o pojemności 1050 mAh i napięciu 7.4 V. W przeciwieństwie do amatorskich modeli K-500 czy K-50 nie ma niestety alternatywy w postaci możliwości wykorzystania czterech akumulatorów (lub baterii) rozmiaru AA. Komorę na akumulator odnajdziemy tradycyjnie na spodzie korpusu, a zamyka ją plastikowa klapka. Ładowanie akumulatora za pomocą dołączonej do zestawu ładowarki D-BC109 trwa około 4 godzin. Według specyfikacji wydajność akumulatora to 480 zdjęć (bez użycia lampy). W trakcie testowania aparatu jednak na w pełni naładowanym akumulatorze byliśmy w stanie wykonać ponad 600 zdjęć. Do zasilania aparatu można również wykorzystać opcjonalny zasilacz sieciowy K-AC128.

Pentax K-S1 współpracuje z kartami pamięci SD/SDHC oraz SDXC. Kieszeń na kartę pamięci znajduje się bezpośrednio przy komorze akumulatora na spodzie aparatu. Należy jeszcze wspomnieć, że aparat jest kompatybilny z kartami typu Eye-Fi oraz FLU. Warto dodać, że w przypadku użycia tych ostatnich, poza bezprzewodowym przesyłem zdjęć, mamy możliwość sterowania aparatem z poziomu smartfona.

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność
Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Dostępne w aparacie gniazda znajdziemy na prawej ściance aparatu. Pentax K-S1 oferuje złącze USB 2.0 Hi-Speed, które stanowi jednocześnie wyjście wideo (PAL/NTSC) oraz wyjście HDMI typu D.

Warto również dodać, że aparat możemy obsługiwać zdalnie za pomocą uszczelnionego pilota O-RC1. Ponadto mamy możliwość wykorzystania opcjonalnego odbiornika GPS O-GPS1.

Przyciski

Układ elementów sterujących w K-S1 tylko częściowo przypomina ten znany z amatorskich modeli K-500 czy K-50. Najbardziej wyraźna zmiana dotyczy głównego pokrętła zmiany trybów pracy aparatu. Przyjrzyjmy się jednak dokładnie, co na tym polu oferuje testowany aparat.

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Na górnej ściance, poza tradycyjnym spustem migawki mamy otaczający go włącznik aparatu. Służy on jednocześnie do przełączania K-S1 w tryb filmowania. Przyciski kompensacji ekspozycji oraz „zielony” (resetujący ustawione wartości) zlokalizowano poniżej. Na górnej ściance mamy jeszcze pokrętło sterujące, wykorzystywane między innymi do regulacji parametrów ekspozycji przełączania zakładek w głównym menu aparatu. W trybie odtwarzania możemy za jego pomocą powiększać zdjęcia lub przechodzić do widoku miniaturek. Dodatkowo, jeśli w danym momencie obsługuje ono jakąś funkcję, jest to odpowiednio zobrazowane na wyświetlaczu. Ponadto, na górnej ściance nad wizjerem umieszczono suwak korekcji dioptrii. Spójrzmy teraz na tylną ściankę aparatu.

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Po lewej stronie wizjera umieszczono klawisz uruchamiający tryb Live View. Pozwala on również na kasowanie zdjęć w trybie odtwarzania. Po prawej stronie wizjera natomiast mamy przycisk trybu odtwarzania a obok niego włącznik głównego menu aparatu. W prawym górnym rogu tylnej ścianki umieszczono przyciski blokady ostrości i ekspozycji AF/AE-L. Po prawej stronie wyświetlacza mamy rzucający się w oczy wielofunkcyjny wybierak który otoczony jest pierścieniem, służącym do wyboru trybów pracy aparatu. Na pierścieniu odnajdziemy następujące pozycje:

  • P – automatyczna ekspozycja,
  • Sv – priorytet czułości,
  • Tv – priorytet migawki,
  • Av – priorytet przysłony,
  • TAv – priorytet czasu i przysłony,
  • M – tryb manualny,
  • B – tryb Bulb,
  • EFFECTS – tryb filtrów efektowych (Wyblakły kolor, Wyraźny odcień, Olśniewający kolor, Uwypuklenie jednego koloru, Tradycyjne kolory, Krosowanie, Ciepłe blaknięcie, Uwypuklony monochromatyczny, Filtr podczerwony, Wzbogacenie żywych kolorów)
  • SCN – tryb sceny (Portret, Pejzaż, Makro, Ruchomy obiekt, Portret nocny, Zachód, Błękit nieba, Las, Scena nocna, Scena nocna HDR, Zdjęcie nocne, Żywność, Zwierzęta, Dzieci, Plaża i śnieg, Podświetlona sylwetka, Świece, Oświetlenie sceny, Muzeum),
  • AUTO – tryb w pełni automatyczny.
Przyciski kierunkowe poza pełnieniem roli nawigacyjnej obsługują następujące funkcje:
  • górny – zmiana czułości ISO,
  • dolny – zmiana balansu bieli,
  • lewy – opcje dot. lampy błyskowej,
  • prawy – tryb pracy migawki aparatu (zwykły, samowyzwalacz, zdjęcia seryjne, bracketing, wyzwalanie pilotem),
Pośrodku wybieraka znajduje się przycisk OK, służący do zatwierdzania dokonywanych ustawień, powiększenia obrazu w trybie live view, a także zmiana punktu AF.

Na samym dole znajduje się jeszcze przycisk INFO, który wykorzystywany jest do uruchamiania panelu sterowania oraz przełączania trybu wyświetlania obrazu na LCD, zarówno podczas fotografowania, jak i odtwarzania zdjęć.

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Na lewej ściance korpusu znajdziemy guzik podnoszący lampę błyskową oraz przełącznik trybu ustawiania ostrości AF/MF.

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Na przedniej ściance aparatu mamy tylko przycisk blokadę bagnetu.

Menu

Główne menu w K-S1 składa się z 14 zakładek, podzielonych na 5 grup: opcje fotografowania, filmowania, przeglądania, ustawienia aparatu oraz ustawienia niestandardowe. Jak na amatorski aparat manu można uznać za bardzo rozbudowane. Poniżej prezentujemy poszczególne elementy kolejnych zakładek.

Menu fotografowania:

  • Zdjęcie niestandardowe (profile obrazu),
  • Ustawienia robienia zdjęć (format, rozdzielczość, jakość JPEG, format RAW),
  • Ustawienia AF (tryb AF, aktywne pole AF, światło wspomagania)
  • Pomiar ekspozycji – matrycowy, centralnie ważony, punktowy,
  • Filtr cyfrowy,
  • Zdjęcia HDR,
  • Korekta obiektywu – korekta dystorsji, aberracji chromatycznej, winietowania i dyfrakcji
  • Ustawienia zakresu dynamicznego – kompensacja prześwietlenia i cienia,
  • Redukcja ziarna przy wysokim ISO,
  • Redukcja ziarna przy długich czasach,
  • GPS,
  • Podgląd na żywo,
  • Symulacja filtru antyaliasingowego,
  • Shake Reduction (stabilizacja),
  • Podaj ogniskową (dla obiektywów bez CPU),
  • Natychmiastowy podgląd,
  • Programowanie przycisków,
  • Pamięć.

Menu filmowania:

  • Ustawienia rejestracji filmów,
  • Poziom nagrywania dźwięku,
  • Filtr cyfrowy,
  • Movie SR (stabilizacja podczas nagrywania filmów).

Menu odtwarzania:

  • Pokaz slajdów,
  • Szybki zoom,
  • Jasne/ciemne obszary,
  • Automatyczny obrót zdjęć,
  • Zabezpiecz wszystkie zdjęcia,
  • Skasuj wszystkie zdjęcia.

Menu ustawień aparatu:

  • Język,
  • Ustawienie daty,
  • Czas na świecie,
  • Rozmiar tekstu,
  • Efekty dźwiękowe,
  • Wyświetlacz LCD,
  • Ustawienia wyświetlacza LCD,
  • Połączenie USB
  • Wyjście HDMI,
  • Nazwa folderu,
  • Utwórz nowy folder,
  • Nazwa pliku,
  • Numeracja pliku,
  • Prawa autorskie – możliwość zapisania w EXIF-ie autora zdjęcia i właściciela praw autorskich,
  • Redukcja migotania,
  • Automatyczne wyłączanie,
  • Kontrolki,
  • Bezprzewodowa karta pamięci,
  • Reset,
  • Odwzorowanie pikseli,
  • Usuwanie kurzu,
  • Czyszczenie czujnika – uniesienie lustra,
  • Format,
  • Informacje o sprzęcie/opcje.

Ustawienia niestandardowe:

  • 1. Krok ustawień ekspozycji,
  • 2. Krok ustawień czułości,
  • 3. Czas pomiaru,
  • 4. Blokada ekspozycji przy zablokowanej ostrości,
  • 5. Powiązanie punktu automatycznej ostrości i ekspozycji,
  • 6. Automatyczna kompensacja ekspozycji,
  • 7. Opcje trybu czasu B,
  • 8. Kolejność bracketingu,
  • 9. Bracketing jednym naciśnięciem,
  • 10. Zakres regulacji balansu bieli,
  • 11. Balans bieli podczas korzystania z lampy błyskowej,
  • 12. Automatyczny balans bieli przy sztucznym świetle,
  • 13. Krok temperatury barwowej,
  • 14. Nakładanie obszaru AF,
  • 15. Ustawienie AF.S,
  • 16. Działanie dla 1. ujęcia w trybie AF.C,
  • 17. Działanie w trybie ciągłym AF.C,
  • 18. Blokada stanu automatyki ostrości,
  • 19. Automatyka ostrości w czasie zdalnego sterowania,
  • 20. Zwolnienie migawki podczas ładowania lampy błyskowej,
  • 21. Przestrzeń barw,
  • 22. Zapis informacji o obrocie,
  • 23. Zapisz położenie menu,
  • 24. Przechwytywanie ostrości,
  • 25. Precyzyjna regulacja AF,
  • 26. Użycie pierścienia przysłony,
  • Resetuj ustawienia funkcji niestandardowych.

Podczas przeglądania zdjęć, przy pomocy przycisku WB możemy uruchomić menu edycji zdjęć. Opcje tam zgromadzone są następujące:

  • Obrót zdjęcia,
  • Filtr cyfrowy,
  • Korekcja mory,
  • Zmiana wielkości,
  • Przycinanie,
  • Indeks,
  • Zabezpiecz,
  • Pokaz slajdów,
  • Zapisz jako ręczny balans bieli,
  • Zapisz krosowanie,
  • Obróbka RAW,
  • Edycja filmu,
  • Transfer zdjęć Eye-Fi.

Wyświetlacz

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

W Pentaksie K-S1 zastosowano 3-calowy wyświetlacz TFT o rozdzielczości 921 tysięcy punktów. W menu znajdziemy opcje regulacji jasności LCD w 15-stopniowej skali oraz kalibracji koloru (trzy, również 15-stopniowe skale: nasycenie, B-A – niebieski-bursztynowy oraz G-M – zielony-magenta). Ekran oferuje obraz o dobrej jakości, który w większości sytuacji zapewnia wygodną pracę. Przy fotografowaniu w ostrym świetle słonecznym warto jednak rozjaśnić wyświetlacz, by ograniczyć chociaż częściowo negatywny wpływ odbić otoczenia. Te bowiem nie są skutecznie tłumione i mogą przeszkadzać w takiej sytuacji.

Podstawowy ekran informacyjny w trybie fotografowania prezentuje parametry naświetlania (czas migawki, wartość przysłony, kompensacja ekspozycji oraz czułość ISO), a także inne dane, np. tryb pomiaru światłą, format zdjęć, tryb fotografowania, autofokusu, tryb obrazu, czy stan stabilizacji obrazu. Po prawej stronie ekranu widoczny jest schemat wybieraka kierunkowego, na którym widoczne są aktualne ustawienia funkcji odpowiadających przyciskom kierunkowym (poza górnym), czyli tryb lampy błyskowej, balans bieli oraz tryb migawki.

Pojedyncze wciśnięcie przycisku INFO uruchamia panel sterowania, będący zbiorem maksymalnie do 20 różnych opcji. Innymi słowy jest to podręczne menu pozwalające w szybki sposób dokonać zmian następujących ustawień:

  • Zdjęcie niestandardowe (edytowalne profile kolorów),
  • Filtr cyfrowy,
  • Zdjęcia HDR,
  • Kompensacja prześwietlenia,
  • Kompensacja cienia,
  • Korekta dystorsji,
  • Kompensacja aberracji chromatycznej,
  • Korekta winietowania,
  • Korekta dyfrakcji,
  • Pomiar ekspozycji,
  • Tryb AF,
  • Aktywne pole AF,
  • Światło wspomagające AF,
  • Redukcja szumu przy wysokim ISO,
  • Redukcja szumu przy długim czasie ekspozycji,
  • Format plików,
  • Rozdzielczość JPEG,
  • Jakość plików JPEG,
  • Shake Reduction,
  • Symulacja filtru AA.

Kolejne wciśnięcie przycisku INFO umożliwia przełączanie pomiędzy ekranem stanu, wyłączonym ekranem, a ekranem kompasu elektronicznego. Ten ostatni jest aktywny tylko wtedy gdy do aparatu podłączony jest opcjonalny moduł GPS.

W trybie odtwarzania wyboru sposobu wyświetlania zdjęcia dokonujemy również przy pomocy przycisku INFO. Dostępnych jest pięć wariantów:

  • ekran standardowych informacji,
  • ekran szczegółowych informacji,
  • ekran histogramu,
  • ekran histogramu RGB,
  • ekran bez informacji.

Zdjęcia możemy powiększać (maksymalny dostępny zoom podglądu wynosi 16x) przy pomocy pokrętła sterującego. Ponadto, służy ono do włączania widoku miniatur, których liczbę (2×3, 3×4, 4×5, 5×7, 8×10) zmieniamy korzystając z przycisku INFO. Przewidziano także przeglądanie zdjęć w poszczególnych folderach oraz w widoku kalendarza.

Live view

Tryb live view aktywowany jest przyciskiem oznaczonym symbolem LV, położonym po lewej stronie wizjera. Podczas fotografowania w podglądzie na żywo, automatyczne ustawianie ostrości działa na zasadzie detekcji kontrastu. Szybkość i skuteczność pracy tego mechanizmu w dobrych warunkach oświetleniowych można uznać za satysfakcjonujące. Dopiero w słabym świetle da się odczuć zwłokę w działaniu kontrastowego ustawiania ostrości. AF działa w następujących trybach:

  • wykrywanie twarzy,
  • wspomagane wykrywanie twarzy,
  • śledzenie obiektu,
  • wielopunktowy AF
  • wybór pola AF,
  • środkowe pole AF.
Drugi z trybów wykrywania twarzy pomyślany został głównie o autoportretach. Potwierdzeniem wykrycia twarzy w takim przypadku jest zapalenie się przynajmniej jednej diody w uchwycie aparatu. Ponadto liczbę wykrytych twarzy (dla przykładu wykonujemy autoportret w grupie) można ocenić na podstawie liczby zaświeconych diod (maksymalnie 5). W trybie wielopunktowego AF, cały obszar detekcji kontrastu zostaje podzielony na 35 pól (7 poziomo, 5 pionowo), a użytkownik może wybrać wielkość aktywnego obszaru AF: 35, 25, 15, 9 lub pojedyncze pole AF.

W podglądzie na żywo mamy możliwość powiększania obrazu (2x, 4x, 8x i 10x), wyświetlenia jednej z trzech siatek kadrowania, histogramu, aktywacji funkcji wspomagającej ręczne ostrzenie (focus peaking) oraz podglądu przepalonych i niedoświetlonych obszarów na zdjęciach.

Tryb wideo

Nagrywanie filmów w Pentaksie K-S1 jest uruchamiane za pomocą spustu migawki, po uprzednim przekręceniu włącznika aparatu na pozycję trybu wideo. Klipy są zapisywane w formacie MPEG-4 AVC/H.264, a pliki mają rozszerzenie MOV. Długość filmu ograniczona jest do 25 minut, jednak wielkość pliku nie może przekroczyć 4 GB. W K-S1 dostępne są następujące tryby zapisu:

  • Full HD (1920×1080 pix) 30, 25 lub 24 kl/s,
  • HD (1280×720 pix) 60 lub 50 kl/s,
Tryb filmowania zależy od aktualnego ustawienia pierścienia trybów pracy aparatu. W trybie Av możemy ustawić przysłonę przed rozpoczęciem nagrywania. Czułość natomiast kontrolowana jest automatycznie. W trybach TAv oraz M mamy możliwość ręcznej kontroli zarówno przysłony, jak i szybkości migawki. Różnica między nimi polega na tym, że w trybie M możemy dodatkowo ustawić czułość i ponadto zmieniać ją podczas filmowania. Warte odnotowania jest również to, że w obu tych trybach w trakcie nagrywania możemy zmieniać szybkość migawki. Jeśli na pierścieniu trybów pracy aparatu wybierzemy EFFECTS wówczas aparat będzie nagrywał film z uwzględnieniem ustawionego efektu artystycznego. Przy pozostałych ustawieniach pierścienia trybów aparat nagrywa filmy w trybie P, czyli z parametrów ekspozycji możemy kontrolować jedynie kompensację. Regulacji czułości mikrofonu dokonujemy w menu, podobnie jak włączenia stabilizacji. Profile kolorystyczne („zdjęcie niestandardowe”) oraz filtry cyfrowe (o szczegóły dotyczące filtrów patrza rozdział 7) także mogą być użyte w trybie wideo.

Autofocus w trakcie rejestracji działa tylko po przyciśnięciu guzika AF/AE-L, przy czym ustawienie ostrości trwa dość długo. Można to zaobserwować na filmie nr 4.

Przykładowe filmy:

Filmy o numerach 2, 11, 15, 16 i 18 zostały nagrane z użyciem obiektywu Sigma A 35 mm f/1.4 DG HSM. Przy pozostałych (z wyjątkiem 4) wykorzystaliśmy obiektyw Pentax smc DA L 18–55 mm f/3.5–5.6 AL.

  • film 1 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 65.1 MB,
  • film 2 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 62.8 MB,
  • film 3 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 76.0 MB (aktywna stabilizacja obrazu),
  • film 4 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 72.2 MB (działanie AF; ob. Pentax smc FA 50 mm f/1.4),
  • film 5 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 63.6 MB (film nagrany po zmroku),
  • film 6 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 45.1 MB (filtr cyfrowy: zastąp kolor),
  • film 7 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 48.5 MB (filtr cyfrowy: retro),
  • film 8 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 49.7 MB (filtr cyfrowy: wysoki kontrast),
  • film 9 – Full HD (1920×1080 pix), 30p, 54.4 MB (filtr cyfrowy: uwypuklony monochromatyczny),
  • film 10 – Full HD (1920×1080 pix), 25p, 56.8 MB,
  • film 11 – Full HD (1920×1080 pix), 25p, 53.7 MB,
  • film 12 – Full HD (1920×1080 pix), 25p, 49.8 MB (film nagrany po zmroku),
  • film 13 – Full HD (1920×1080 pix), 24p, 58.1 MB,
  • film 14 – HD (1280×720 pix), 60p, 69.1 MB,
  • film 15 – HD (1280×720 pix), 60p, 62.8 MB,
  • film 16 – HD (1280×720 pix), 60p, 58.4 MB (film nagrany po zmroku),
  • film 17 – HD (1280×720 pix), 50p, 58.6 MB,
  • film 18 – HD (1280×720 pix), 50p, 52.2 MB,

Wizjer

W Pentaksie K-S1 mamy pentapryzmatyczny wizjer, który pokrywa ok. 100% pola widzenia i charakteryzuje się powiększeniem 0.95x. Jego punkt oczny wynosi 22.3 mm. Zakres regulacji dioptrii zawiera się w przedziale od −2.5 do 1.5 1/m. Do wizjera w testowanym aparacie nie można mieć większych zastrzeżeń. Jak na typowo amatorski aparat jest on stosunkowo duży i jasny. Poniżej prezentujemy schemat wizjera pochodzący z instrukcji obsługi aparatu.

Pentax K-S1 - Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

1 – ramka AF, 2 – ramka pomiaru punktowego, 3 – punkt automatyki ostrości, 4 – wskaźnik lampy błyskowej, 5 – tryb ustawiania ostrości, 6 – czas migawki, 7 – wartość przysłony, 8 – wskaźnik ostrości, 9 – linijka ekspozycji, 10 – ISO / ISO Auto, 11 – czułość / wartość kompensacji ekspozycji, 12 – blokada ekspozycji, 13 – zmiana punktu ostrości, 14 – pomiar ekspozycji, 15 – Shake Reduction, 16 – kompensacja ekspozycji błysku, 17 – kompensacja ekspozycji / bracketing ekspozycji, 18 – format pliku.