Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Fujifilm zapowiedziało na czerwiec br. wprowadzenie na rynek limitowanej edycji aparatu analogowego Fujifilm Natura Classica. Produkt zostanie wykończony w kolorze białym, a do sklepów trafi zaledwie 3000 sztuk.
Niestety nie znamy jeszcze ceny aparatu, wiadomo jedynie, iż jego specyfikacja pozostanie bez zmian w stosunku to tradycyjnej wersji.
Czemu zamiast filmu nie mozna zastosować matrycy? Przecież i jedno i drugie rejestruje obraz, a obiektyw jest przystosowany na 35mm bylby mamy FF.
PS mozliwe ze to strzasznie laickie podejscie, ale moze sie czegos dowiem
31 maja 2010, 11:30
@koniaczek - a temu, że: 1. wstawienie matrycy, zwłaszcza FF, pociąga za sobą konieczność wstawienia: procesora, pamięci, modułu zapisu kart, wydajnej baterii, wyświetlacza, napisania softu wewnętrznego i dla użyszkodnika. Oraz zaprojektowania całości, by się nie przegrzewała, nie odkształcała wewnętrznie itp, itd. 2. Wszystko powyższe oznacza koszty, koszty, koszty... 3. Obiektyw zaprojektowany pod FF film, zwłaszcza tani obiektyw, bynajmniej nie musi dobrze współpracować z matrycą FF. Więcej - prawdopodobnie winieta i nieostrość na brzegu będą powalające... 4. Wysokie koszty sprawiły by prawdopodobnie, że zamiast FF można by tam wstawić z powodzeniem matryce typu "paznokieć". Ale wtedy powstałby kolejny cyfrowy kompakt, jakich na rynku setki. A tak mamy premierę analoga, co na dzisiejsze czasy nobilituje producenta.
@koniaczek, co ty? Popsuli by rynek i CNSOPHS musiałyby zrobić zrzutkę, kupić ich i wszystkich zwolnić. A na serio, to pewnie taki obiektyw ma spore kłopoty z telecentrycznością, czy coś takiego (co nie zmienia faktu, że za kilka(naście) lat pojawią się zwykłe kompakty z matrycami FF; marketingowcy znają już datę)
31 maja 2010, 11:35
Bardzo fajny aparacik, przypomniał mi od razu Olka mju-II. Tak, jeszcze technika nie tak, by robić kompakty FF... Prądożerność (lub mało wydajne zasilanie), specjalne wymagania co do obiektywu, koszty
Olympus mju II - nie ma żadnych manualnych nastaw.
Wczesniejsze olympusy z serii XA - mialy dolaczane lampy z boku, MF, preselakcje przyslony, ale szkla chyba nie powalaly na rogach - wersje 35/2.8 i 28/3.5 link
Dobre byly i sa Ricoh GR1 (28/2.4) i wersja GR-21 (21/3.5).
A jasne szklo ale bez funkcji manualnych (chyba tylko funkcja +2EV) to wlasnie z tej serii aparat Fuji Natura S, ktory jest ciagle dostepny ale troche drogi. Szklo robi wrazenie 24mm f/1.9 link
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Zaskakująca jest każda informacja o wprowadzeniu nowego aparatu analogowego ;-)
Dobry pomysł...
ta premiera porwała tłumy.
Czemu zamiast filmu nie mozna zastosować matrycy? Przecież i jedno i drugie rejestruje obraz, a obiektyw jest przystosowany na 35mm bylby mamy FF.
PS mozliwe ze to strzasznie laickie podejscie, ale moze sie czegos dowiem
@koniaczek - a temu, że:
1. wstawienie matrycy, zwłaszcza FF, pociąga za sobą konieczność wstawienia: procesora, pamięci, modułu zapisu kart, wydajnej baterii, wyświetlacza, napisania softu wewnętrznego i dla użyszkodnika. Oraz zaprojektowania całości, by się nie przegrzewała, nie odkształcała wewnętrznie itp, itd.
2. Wszystko powyższe oznacza koszty, koszty, koszty...
3. Obiektyw zaprojektowany pod FF film, zwłaszcza tani obiektyw, bynajmniej nie musi dobrze współpracować z matrycą FF. Więcej - prawdopodobnie winieta i nieostrość na brzegu będą powalające...
4. Wysokie koszty sprawiły by prawdopodobnie, że zamiast FF można by tam wstawić z powodzeniem matryce typu "paznokieć". Ale wtedy powstałby kolejny cyfrowy kompakt, jakich na rynku setki. A tak mamy premierę analoga, co na dzisiejsze czasy nobilituje producenta.
Tak, Twoje podejście było strasznie laickie :-)
@koniaczek, co ty? Popsuli by rynek i CNSOPHS musiałyby zrobić zrzutkę, kupić ich i wszystkich zwolnić.
A na serio, to pewnie taki obiektyw ma spore kłopoty z telecentrycznością, czy coś takiego (co nie zmienia faktu, że za kilka(naście) lat pojawią się zwykłe kompakty z matrycami FF; marketingowcy znają już datę)
Bardzo fajny aparacik, przypomniał mi od razu Olka mju-II.
Tak, jeszcze technika nie tak, by robić kompakty FF... Prądożerność (lub mało wydajne zasilanie), specjalne wymagania co do obiektywu, koszty
taki raczej szpanerski, bo ni to do reporterki ni to co
Czekam z utęsknieniem na dzień kiedy FF będzie w kompaktach. Będzie można mieć "ludzką" głębię ostrości w rozsądnym opakowaniu.
to lomo jest czyli radosna reporterka :)
Fajny aparat, z fajnym zakresem ogniskowych.
tak przy okazji kojarzy ktos jakiegos fajnego kompaktowego analoga z dobrym janym obiektywem i manualna nastawa ekspozycji?
np. Leica CM z fantastycznym obiektywem.
np. Mju II
Olympus mju II - nie ma żadnych manualnych nastaw.
Wczesniejsze olympusy z serii XA - mialy dolaczane lampy z boku, MF, preselakcje przyslony, ale szkla chyba nie powalaly na rogach - wersje 35/2.8 i 28/3.5
link
Dobre byly i sa Ricoh GR1 (28/2.4) i wersja GR-21 (21/3.5).
A jasne szklo ale bez funkcji manualnych (chyba tylko funkcja +2EV) to wlasnie z tej serii aparat
Fuji Natura S, ktory jest ciagle dostepny ale troche drogi. Szklo robi wrazenie 24mm f/1.9
link
> architekt76
To nie jest nowy aparat, w wersji czarnej istnieje juz ladnych kilka lat. To jest tylko wersja limitowana biala.