Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Test obiektywu

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF) - test obiektywu

13 września 2013

10. Autofokus

Tokina AT-X PRO FX SD 17–35 mm f/4 nie ma silnika ultradźwiękowego autofokusa i to słychać. Napęd przy pracy słyszalnie warczy i nie jest to przyjemny odgłos. Prędkość mechanizmu jest przy tym średnia, bo przebieg całego zakresu pracy zajmuje około 0.8 sekundy i to niezależnie czy podepniemy obiektyw do Nikona D3x, czy do D7000.

Celność mechanizmu ustawiającego ostrość nie wzbudziła naszego entuzjazmu. W warunkach studyjnych obiektyw pudłował w aż 12% przypadków i nie jest to wynik dobry jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że parametry obiektywu zapewniają sporą głębię ostrości, która autofokusowi potrafi sporo wybaczyć. Co więcej, losowość pracy mechanizmu było widać nawet bez patrzenia na zdjęcia. Nie zmieniając położenia aparatu względem tablicy testowej, po każdorazowym przeogniskowaniu, gołym okiem widać było, że skala odległości prawie za każdym razem zatrzymuje się w trochę innym miejscu.

Jeśli chodzi o tendencję do ustawiania ostrości przed lub za obiektem, sytuacja nie jest prosta. W przypadku pracy na D7000 w około 3/4 przypadków ostrość była ustawiana tam gdzie trzeba (co pokazuje poniższy obrazek), ale w pozostałych wypadkach układ aparat plus obiektyw ustawiał ostrość przed obiektem. Ani razu nie ustawił jej za obiektem. W przypadku współpracy z D3x wyniki były lepsze, bo w znacznej większości przypadków ostrość była ustawiana tam gdzie należy, ale, co ciekawe, w tych przypadkach kiedy obiektyw spudłował, ostrość była znów ustawiana przed obiektem.

----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Autofokus

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Autofokus