Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Foxfoto Ring48

Foxfoto Ring48
26 lipca
2010 18:33

Firma Foxfoto z Łodzi ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu do oferty nowej lampy pierścieniowej Foxfoto Ring48 wykorzystującej wydajne diody LED. Pierścieniowa głowica emituje równomiernie rozproszone światło i umożliwia wykonywanie zdjęć bez zbędnych cieni.

Informacja prasowa

Foxfoto Ring48

Firma Foxfoto z Łodzi ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu do oferty nowej lampy pierścieniowej Foxfoto Ring48 wykorzystującej wydajne diody LED. Pierścieniowa głowica emituje równomiernie rozproszone światło i umożliwia wykonywanie zdjęć bez zbędnych cieni. Emitowane światło posiada temperaturę barwową 5500K, co zapewnia naturalny, miły dla oka efekt. Minimalna odległość od fotografowanego przedmiotu to jedynie 3 cm. Lampa może też oświetlić obiekty oddalone o 1 m, dzięki czemu sprawdzi się również w fotografii portretowej.

Foxfoto Ring48

Kolejną zaletą lampy jest wykorzystanie 48 wydajnych diod LED. Gwarantuje to niski pobór prądu oraz możliwość obserwowania efektu zdjęć na żywo – lampa świeci światłem ciągłym.

Foxfoto Ring48

Istotnym elementem jest możliwość modelowania światłem. Ring48 posiada możliwość pracy w 3 trybach: 1 – pełna moc, 2 – oświetlenie tylko prawą częścią palnika, 3 – oświetlenie tylko lewą częścią palnika.

Foxfoto Ring48

Urządzenie może być zasilane bateriami/akumulatorkami AA (2 sztuki) lub zasilaczem sieciowym (w komplecie). Jeden zestaw baterii AA zapewnia działanie lampy przez około półtorej godziny.

Foxfoto Ring48

Moduł zasilający lampę może (ale nie musi) być umieszczony na stopce aparatu. Posiada również gwint do mocowania na statywie. Ring48 jest lampą uniwersalną. Może być używana z aparatami kompaktowymi oraz lustrzankami. W komplecie znajdują się pierścienie umożliwiające zamontowanie lampy na obiektywach/adapterach 49 mm, 52 mm, 55 mm, 58 mm, 62 mm, 67 mm.

Specyfikacja:

  • odległość efektywna: 3 cm–100 cm,
  • tryby pracy: cały pierścień, lewa strona, prawa strona,
  • temperatura barwowa: 5500 ~ 6500K,
  • ilość diod: 48,
  • zasilanie: 2 baterie AA lub zasilacz (w komplecie),
  • czas pracy: około 1,5 godziny,
  • wymiary: moduł zasilający 9,1×4,4×2,8 cm; lampa pierścieniowa 12,8×10,3×2,8 cm,
  • waga: 165 g (bez baterii).

W zestawie:

  • głowica pierścieniowa,
  • moduł zasilający,
  • zasilacz sieciowy,
  • pierścienie 49 mm, 52 mm, 55 mm, 58 mm, 62 mm, 67 mm.
Lampa jest kompatybilna z większością lustrzanek oraz aparatów kompaktowych z gwintem filtrowym.
Urządzenie objęte jest dwuletnią gwarancją. Sugerowana cena detaliczna to 239 zł.


Komentarze czytelników (30)
  1. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 19:13

    hmmm bardzo dobra sprawa z tymi diodami, ale już do portretu odpada (światło ciągłe)

  2. Euzebiusz
    Euzebiusz 26 lipca 2010, 19:22

    Dude83 - dlaczego "do portretu odpada (światło ciągłe)" ?

  3. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 19:42

    nie wiem jak tobie, ale mi nie bardzo podobają się portrety ze zmrużonymi oczami modela

  4. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 19:43

    a trzeba pamiętać że model patrzy w świecące mu prosto w oczy światło i to w przypadku lampy pierścieniowej z całkiem niewielkiej odległości

  5. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 19:44

    pomijam oczywiście sytuacje zdjęciowe kiedy model nie musi patrzeć w obiektyw

  6. nowoka1na
    nowoka1na 26 lipca 2010, 20:19

    Zawsze możesz zrobić sobie lampę z dwóch plastikowego półmiska i flasha. Jeśli poświęcisz pracy trochę uwagi nie będzie nawet wyglądać jak samoróbka.

    link

  7. nowoka1na
    nowoka1na 26 lipca 2010, 20:19

    * wytnij "z dwóch"
    hy hy

  8. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 20:33

    nowoka1na fajny patent :)

    Przypomina beaty dish, szkoda że facio nie zamieścił fotek z efektami jakie to daje.

  9. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 20:35

    tzn sam patent go przypomina, żeby zaraz ktoś nie pisał że chyba nie widziałem na oczy jak beuty dish wygląda ;-P

  10. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 20:37

    nowoka1na, to jest dopiero patent :)
    link

  11. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 20:37

    nowoka1na, to jest dopiero patent :)
    link

  12. Marek B
    Marek B 26 lipca 2010, 21:02

    W ogóle, to nie jest sprzet oświetleniowy do portretu. Nie jest też do poważnej pracy zawodowca. W czasach kiedy nie korzystano z oświetlenia błyskowego, też wykonywano dzieła fotograficzne w atelier w świetle ciągłym. Postęp technologiczny wytworzył nowe mody i sposoby fotografowania. I tyle. Ta lampa jest na pewno dobra do makro. A do wykonania dobrej klasy portretu w ogóle nie jest potrzebne w studio oświetlenie frontalne. Mając trzy lub cztery lampy o róznej mocy i nie świecąc prosto w oczy modelowi, można uzyskać naprawdę doskonałe rezultaty. Więc o co co spór ... :) ???

  13. Marek B
    Marek B 26 lipca 2010, 21:09

    P.S. ... w ogóle to bardzo nowatorskie będzie wykonywanie portretów w strefie zasięgu lampy 3cm do 100 cm ...

  14. dude83
    dude83 26 lipca 2010, 21:17

    Marek B zgadzam się z tobą w 100% i może dlatego głównie używam blend :)

  15. nowoka1na
    nowoka1na 26 lipca 2010, 21:37

    I to chodziło, troszkę to mógł jednak dopieścić ;)

  16. nowoka1na
    nowoka1na 26 lipca 2010, 21:39

    Jaki spór? Jaki portret? Ja tu mówię o zamienniku jeśli jest na niego zapotrzebowanie.

  17. Marek B
    Marek B 26 lipca 2010, 21:59

    No dobrze. Skoro ktoś zajmuje się fotografia portretową zawodowo (lub zaawansowany fotoamator) i dysponuje studiem to ma w nim całą gamę różnego rodzaju źródeł światła. Profesjonalnych, nie zamienników. Ta prezentowana tutaj lampa nie jest zamiennikiem niczego. Fotografowie poważnie zajmujący się makrofotografią (amatorzy i zawodowcy) nawet nie spojrzą na tego rodzaju sprzęt. Chyba że jako zbawka dla małoletniego krewniaka. Po prostu ktoś produkuje taki gadżet i już ... bo tylko w kategorii gadżetów można romawiać o tym czymś tutaj zaprezentowanym. To jest nawet zły przykład dydaktyczny ...

  18. nowoka1na
    nowoka1na 26 lipca 2010, 22:07

    Oczywiści, lekko nawet niepoważny, stąd nie widzę potrzeby poważnej dyskusji. Dlatego też rozmawiamy sobie z @dude83 o wariantach takich zabawek. Nie widzę potrzeby filozofowania nad ideą oświetlania obiektu/modela bo to kwestia wyczucia estetyki i stylu fotografa. Trzeba zaznaczyć, że ring-flash przydaje się na lokacji do wypełnienia, i to znacznie lepiej niż goły flasz (jako slave Nr. x). Mówię o prawdziwym, nie zabawce.

  19. nowoka1na
    nowoka1na 26 lipca 2010, 22:08

    To tyle ode mnie.

  20. Marek B
    Marek B 26 lipca 2010, 22:11

    Zgadzam się że markowy ring-flash może być czasami użyteczny.

  21. sigmiarz
    sigmiarz 26 lipca 2010, 22:45

    jak ktoś ma sklep z biżuterią itp.. to to mu wystarczy, ale do portretu to się nie nadaje, przynajmniej nie ma porównania z klasycznym ringiem.

  22. ilDottore
    ilDottore 27 lipca 2010, 03:07

    Jakiego tam portretu??? To jest zabawka do macroooooooooooo.
    A krytykuje się ją że nie nadaje się do portretu... :)
    Weźmy portal samochodowy. Wychodzi nowa sportowa letnia opona powiedzmy Pirelli i zaraz odzywa się chór wujów że ciulowo się tym zasuwa po śniegu...
    Taki to mniej więcej ma sens.

  23. ilDottore
    ilDottore 27 lipca 2010, 03:09

    To że producent (czy też dystrybutor) pisze bzdety o możliwym zastosowaniu w fotografii portretowej to średnio sprawny umysłowo włoży od razu między bajki.
    Ja nie używam flesza od 2 lat w ogóle a nawet do głowy by mi nie przyszło podpiąć to coś do focenia portretów... ludzie....

  24. gamling
    gamling 27 lipca 2010, 10:17

    A mnie zastanawiam moc tego urządzenia. Niestety nigdzie w specyfikacji nie jest podana. Niestety jeśli będzie to słabe światło to do makro również się nie nada.

  25. Wojciech P
    Wojciech P 27 lipca 2010, 10:21

    z odleglosci 1m, niezaleznie od oswietlenia ,"portretowo "wyjda najwyzej karykatury...

  26. 27 lipca 2010, 10:33

    @ilDottore - jak to nie nadaje się do portretu? Do portretu robala nadaje się jak najbardziej! ;-)

    @Gamling - nie wiem, jak to się sprawdzi w fotografii, ale mój dobry kolega całkiem niedawno kręcił film na Madagaskarze i jako głównego oswietlenia w dżungli używał właśnie panelu LED - efekt widziałem, jest nieźle.

  27. ilDottore
    ilDottore 27 lipca 2010, 11:40

    @Peter Apas - a to przepraszam! Zapomniałem że są różne portrety! :)

  28. ISO 6000000
    ISO 6000000 27 lipca 2010, 16:36

    @gamling
    myślę, że użyte tam diody mają jakieś 0,03 do 0,05 wata, wystarczy, że pomnożysz to przez 48 i już masz moc tej lampki, ale czy da Ci to jakiś pogląd na jej wydajność?
    lepiej było by wiedzieć ile luksów jest w odległości metra od tego ustrojstwa

  29. Adam.B
    Adam.B 27 lipca 2010, 19:52

    Oczywiście że dla amatorów, w zestawie nie dają nawet adaptera na 77mm.

    Kupię mamie do Alfy 200, do robienia biżuterii na sprzedaż :)

  30. wieniawa
    wieniawa 30 lipca 2010, 17:46

    @nowoka1na

    Na lo-czym??? W polskim języku nie ma żadnej lokacji. Przyjmuję za dobrą monetę że znasz takie angielskie słowo location. Jest to jednak słowo angielskie. Oznacza to że używamy tego słowa wtedy gdy mówimy po angielsku. Zaś gdy mówimy po polsku używamy słowa plener.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.