Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax K-7 - firmware 1.10

Pentax K-7 - firmware 1.10
28 lipca
2010 09:23

Koncern Hoya udostępnił nowy firmware w wersji 1.10 przeznaczony dla lustrzanki Pentax K-7. Aktualizacja wprowadza w sumie pięć udogodnień, o których można przeczytać na stronie producenta. Tam też znajduje się plik do pobrania oraz instrukcja aktualizacji.


Komentarze czytelników (58)
  1. 28 lipca 2010, 09:36

    Czyżby nowe funkcje opracowane przy okazji pisania firmware dla Pentaxa K-7 Super? ;-)

  2. Euzebiusz
    Euzebiusz 28 lipca 2010, 10:43

    "When Mode dial is set M or X and Electronic Level is set to display, exposure meter is indicated both of them in the LCD panel and in the Viewfinder" - do tej pory było to tylko na LCD. Teraz faktycznie pokazuje wszędzie w zakresie od -5 do 5

  3. elgreen
    elgreen 28 lipca 2010, 11:15

    O, jeszcze tam ktos pracuje w Pentaxie :-)
    Moze nawet w nadgodzinach jakis starszy pan projektuje limiteda z SDM :-P

  4. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 11:18

    A po co komu Limited z SDM? To przeczy idei tych szkieł.

  5. kamyszek
    kamyszek 28 lipca 2010, 12:07

    z tego co wiem to chyba Sony ich podkupiło ...chcieli zrobic cos fajnego ,czyli jakosc optyczna SAM 'ale zeby nie wygladało jak mina przeciw piechotna " uwaga nie wdepnąć " ...hheeee

  6. remik242
    remik242 28 lipca 2010, 12:33

    Jak sprzedam swoją k200d to kupię sobie tą k-7:)

  7. Yura
    Yura 28 lipca 2010, 12:56

    @kamyszek - kompletnie nie zrozumiałem tego co napisałeś. Możesz klarowniej? :P

    Znając życie, Pentax wprowadził całą masę innych ulepszeń, tylko nie chciało im się tego wszystkiego pisać :F

  8. kamyszek
    kamyszek 28 lipca 2010, 13:36

    odpowiedziałem gdzie prawdopodobnie pracują ludzie ze stajni Pentaxa , bo elgreen nie wiedział ....
    także moze za jakies kilka miesiecy zobaczymy co s od Sony co przypomina obiektyw ,

  9. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 14:19

    @Yura "Znając życie, Pentax wprowadził całą masę innych ulepszeń, tylko nie chciało im się tego wszystkiego pisać :F " To akurat jest dość prawdopodobne...:P

  10. rodzyn
    rodzyn 28 lipca 2010, 14:51

    kamyszek | 2010-07-28 13:36:24


    odpowiedziałem gdzie prawdopodobnie pracują ludzie ze stajni Pentaxa , bo elgreen nie wiedział ....
    także moze za jakies kilka miesiecy zobaczymy co s od Sony co przypomina obiektyw ,

    Gdyby ludzie z innych firm tak palili się do przejścia do Sonego dobry obiektyw już byśmy mieli ,( oczywiście poza Zeissem oraz oczywiście Minoltowską schedą- szufladą gdzie też w znakomitej większości inżynierowie uciekli od?przed nabywcą ich firmy ).
    A Pentax na szczęście , mimo różnych plotek robi swoje .

  11. 28 lipca 2010, 14:56

    to co jutro przeczytamy,o nowym ff od pentaxa z matryca z nikona D3s i 4 nowymi planowanymi szklami dla podroznikow,ktory i tak bedzie kijowy....

  12. espresso
    espresso 28 lipca 2010, 15:29

    szum, kij jest też niezbędny. może służyć za monopod

    ps.
    A nikon to niby skąd ma matrycę?

  13. 28 lipca 2010, 15:43

    jestem pewien w stu procentach, ze z kosmosu!!!

  14. Yura
    Yura 28 lipca 2010, 15:46

    @szum - szukasz ukojenia dla swoich pentaksowych fobii w wątku o nowym firmware? Może wybierz się do psychologa (może lepiej do psychiatry :P)?

  15. espresso
    espresso 28 lipca 2010, 15:47

    szum przecież jest wszędzie, mniej albo wiecej, ale niestety. jest

  16. 28 lipca 2010, 16:27

    Nie koje fobi bo to pojecie jest mi obce jestem nie tolernacyjny czyli normalny. nie mam konsystecji i jakiejs nie regularnej formy na codzien urzywam nikona sony pentaxa nawet toalety urzywam siadam na niej i sr.....Problematyka psychiatri jest wielorak psychologia nie ma problemow bo cos co nie istniej miec ich nie moze nie liczac tak kiepskich diagnostykow jak ty Yura pschiatria nie robi postepu od wielu lwielu lat mysle o znaczacym postepe.Patrzac na mozliwosci chirurgi ktora to dzis jest w stanie zrobic cuda w stosunku do tego co bylo calkiem niedawno patrz 40 lat temu. To w psychiatri jest to mizerne.Skorzystam z tweojej rady i udam sie do psychiatry bo to lekarz do tak miernego psychologa jak ty napewno nie.Pomijajac fakt ,ze nie wiedziales co mowisz czlowiecz kierujac mnie do psychiatry powiedziales cos dobrego w brew pozora: lakarz jest od pomocy a psychiatra napwno jest adekwatny do zrozumienia moich pentaxowych fobi-pentaksowa fobia tyczaca sie osob posiadajacych sprzet pentaxa musi byc mysle dosyc nowym schorzeniem mnie niezbyt znanym ale mam nadzieje ze umiesz go sklasyfikowac w IDC 10?

  17. Euzebiusz
    Euzebiusz 28 lipca 2010, 16:46

    Szum - czy Twoim ojczystym językiem jest język polski? Czy może jesteś cudzoziemcem a Twoje posty są wynikiem tłumacza Google? Poważnie pytam. Ale chyba tłumacz Google aż tak źle nie tłumaczy ;-)

  18. 28 lipca 2010, 16:52

    jasne ,ze nie google jestem z Polski jestem analfabeta wrecz i trudno mi powiedziec kim w w polsce dzis byc lepiej czy kims inteligetnym czy w recz odwrotnie ,powarzni moralisci jak ty Ezebiuszu zwaracja wdaje mi sie nieuzasadniona uwage na tycz co mowia co wiedza , wiedza nabyta ale nie zrozumiana owocuje wiedza ktora przekazac mozna ale po co to chyba tak jak z tym szumem.

  19. Euzebiusz
    Euzebiusz 28 lipca 2010, 17:00

    Nie chcę Cię Szumie umoralniać, ale może gdybyś pisał połowę z tego co chcesz nam przekazać ze swojej nabytej wiedzy, byłoby bardziej zrozumiale....

  20. kamyszek
    kamyszek 28 lipca 2010, 17:37

    troche nudno sie robi
    co by Pentax nie zrobiła zawsze bedzie kiszka dla pewnych ludzi ....az dziwne ze nawet przy takim poscie kilka osob musi cos udowodnić
    ja tam wim jednak swoje ze firma czysto fotograficzna , musi konkurować z molochami produkujacymi prawie wszystko Canon i Sony ....i jej kibicuję w pełni swiadomie....
    chba nie ma sesu nic juz pisac bo sie powtarzamy

  21. kamyszek
    kamyszek 28 lipca 2010, 17:39

    oczywiscie zjadłem kilka literek ...to z podniecenia ....przepraszam

  22. 28 lipca 2010, 17:44

    Ja nie chce wam nic przekazac!!! ja tylko cos mowie piszac.No bo powiedziec nie moge.

  23. juree
    juree 28 lipca 2010, 17:46

    Szum, a jakie zdjęcia robisz?

  24. 28 lipca 2010, 17:52

    Wysmienite...

  25. juree
    juree 28 lipca 2010, 17:57

    Chętnie skorzystałbym z Twojej pomocy, bo ja mam z tym ciągle kłopot...

  26. 28 lipca 2010, 18:05

    ale ja nie organizuje kursow!!! Ale gdy naprzyklad gdy robie zdjecie kobiecie potrzebuje Swiatlo, apart i kobiete jak sie muzgu urzyje to moze byc fajnie pamietaj kiedy chcesz zrobic zdjecie kobiecie zrob zdjecie kobiecie, kiedy chcesz sfotografowac szal musisz sfotografowac szal!! jesli chcesz zrobic zdjecie ktore sprzedasz musisz odpowiedziec wymagania rynku rob zdjecia ktore sie podobaja wszstkim. Co do techniki bo pewnie o nia pytasz musisz korzystac z wiedzy ukonstytuowanej (jakies prwidla) ale dobrze bylo by gdy bys wyrobil swoj styl.kierujac sie jakims kryteriami norm estetczny i sa miasta na swiecie w ktorych mozna zrobic wieksze pieniadze niz warszawa.Swoja droga jak myslicie zobaczym w niedugim czasie FF od Pentaxa?

  27. juree
    juree 28 lipca 2010, 18:23

    A Ty, Szum, robisz dla sztuki czy na sprzedaż?

  28. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 18:27

    To zależy, co dla Ciebie oznacza "w niedługim czasie".... Swoją drogą naprawdę zrób coś z tym swoim pisaniem, bo naprawdę ciężko to czytać (już pomijam nawet orty)...

  29. juree
    juree 28 lipca 2010, 18:30

    Taką atmosferę wyczekiwania i napięcia czuje się w powietrzu... Bo faktycznie pełnoklatkowiec Pentaksa przydałby sie i to już! Dla mnie zwłaszcza pod szeroki kąt...

  30. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 18:45

    @juree, kup sobie Sigmę 8-16 - szerszego kąta na FF nie dostaniesz. A pełnoklatkowca w tym roku nie będzie.

  31. juree
    juree 28 lipca 2010, 18:57

    Sęk, że mam wszystkie szkła pod pełną klatkę i nie bardzo chcę kupować pod APSC skoro ma wyjść pełnoklatkowiec...
    ;-)

  32. Karoll
    Karoll 28 lipca 2010, 19:11

    A co to jest kamyszek? Takie opinie o pentaxie to tylko na optyczne można wyczytać. A tak poza tym to kto miał z was pentaksa w ręku?

  33. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 19:30

    Znowu ktoś ma kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem? Oczywiście, nikt z nas nie miał nigdy żadnego Pentaksa w ręku, nie mówiąc już nawet o robieniu nim zdjęć...

  34. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 19:34

    @juree, takie rozumowanie jest kompletnie bez sensu - nie chcesz kupować szkła, które już dzisiaj daje Ci to co chcesz osiągnąć bez zmiany korpusu, bo czekasz na enigmatyczny model pełnoklatkowy, który da Ci ten sam efekt tyle, że niewiadomo kiedy i jakim szkłem...

  35. kamyszek
    kamyszek 28 lipca 2010, 19:55

    no ja miałem dwa Pentaxy w ręku : Z1p przez okres ok roku i teraz cyfrę , nigdy natomiast nie miałem w ręku Canona , dosłownie ..nie miałem takiej potrzeby , raz byłem przypadkiem w przedstawicielstwie tej firmy w Krakowie ..ale patrzyłem tylko przez szybkę
    i do głowy mi nie przyszło ze skoro nie miaem w ręku to cos oznacza

  36. sigmiarz
    sigmiarz 28 lipca 2010, 19:57

    do licha ciężkiego jak się wrzuca news o firmware to warto się trochę wysilić i napisać czego dotyczy...
    może po prostu nie wrzucajcie tekstów tylko same linki!

  37. hasky
    hasky 28 lipca 2010, 20:05

    Uwielbiam optyczne , czasami jest ubaw po pachy :)))
    Myślę , że posiadam najlepszy aparat na świecie !!!
    Tylko Pentax może budzić tak ogromne zainteresowanie ;D

  38. sigmiarz
    sigmiarz 28 lipca 2010, 20:06

    a zrobię wam wszystkim na złość i nastepna puszka jaką sobie kupię będzie pentax :)

  39. Yura
    Yura 28 lipca 2010, 20:54

    Nie chcę wszczynać bezsensownych OT, ale moje pedagogiczne powołanie, przyszłego zawodu zboczenie polegające prostowaniu myśli choćby nie wiadomo jak była pogięta, nie dająca się odgonić myśl "trafiła kosa na kamień" i świadomość, że w wątkach z Pentaksem w tle i tak jest dym, sprawiają że muszę :P

    @szum - "psychologia nie ma problemow bo cos co nie istniej miec ich nie moze"
    Psychologia nie istnieje dla ludzi, którzy usłyszeli gdzieś tam o Freudzie i nie wiele po za nim, albo rozczarowali się nią kiedy po upadku żelaznej kurtyny okazało się dla nich, że mózgi kapitalistów jednak nie są mniejsze od mózgów człowieka sowieckiego.
    Psychologia teraz jest na tyle rozwiniętą nauką i jej przedmiot badań jest na tyle głęboki, że razem z filozofią, fizyką, neurobiologią, informatyką, należy do tzw. nauk kognitywnych ("cognitive science" - patrz: wiki), aby dalej się rozwijać.
    I przysięgam, zgłoś się dobrowolnie do badań i gwarantuje, że dojdzie do przełomu...

    "pschiatria nie robi postepu od wielu lwielu lat mysle o znaczacym postepe."
    doprawdy??? A o np. przewrocie Jacquesa Lacana i wprowadzeniu elementów matematyki dyskretnej, antropologii czy językoznawstwa , słyszałeś?
    Rzeczywistość wygląda "trochę" inaczej niż w filmach gdzie wybitni psychiatrzy to hipnotyzerzy...

    "Skorzystam z tweojej rady i udam sie do psychiatry bo to lekarz do tak miernego psychologa jak ty napewno nie."
    Masz rację, nie jestem psychologiem - i dlatego nie wyszyło ci to, żeby mnie obrazić.

    "Pomijajac fakt ,ze nie wiedziales co mowisz czlowiecz kierujac mnie do psychiatry"
    Oj uwierz mi - WIEM co mówię, w przeciwieństwie do ciebie...

    "powiedziales cos dobrego w brew pozora: lakarz jest od pomocy a psychiatra napwno jest adekwatny do zrozumienia moich pentaxowych fobi-pentaksowa fobia tyczaca sie osob posiadajacych sprzet pentaxa musi byc mysle dosyc nowym schorzeniem mnie niezbyt znanym ale mam nadzieje ze umiesz go sklasyfikowac w IDC 10?"
    Oczywiście! Obstawiam na F-10; F-16; F-18 :)

  40. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 21:13

    Ja bym jednak obstawil F80...

  41. septemberlicht
    septemberlicht 28 lipca 2010, 22:08

    Pentax k-7 to chyba pierwszy aparat, który pozwala na wstępną obróbkę filmów już w puszce. Ponadto żaden chyba aparat nie ma tak rozbudowanej liczby opcji pozwalających na wywołanie i obróbkę RAW-u. Naprawdę wiele się da zrobić samym aparatem bez użycia komputera.

  42. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 22:32

    @septemberlicht, ani nie jest pierwszym, który pozwala na wstępną obróbkę filmów, ani nie jest jedynym z rozbudowanymi opcjami "pokładowego" wołania RAW-ów...

  43. kamyszek
    kamyszek 28 lipca 2010, 23:24

    faktycznie w pentaxie duzo opcji wywoływania znajdziemy ..ciekawe jak w innych systemach ? wogle nie wiem ..ktos powie ?

  44. jaad75
    jaad75 28 lipca 2010, 23:33

    Popatrz na DSLR Olympusa...

  45. tomdoe
    tomdoe 28 lipca 2010, 23:44

    No i po co wdajecie się w dyskusje z takim @szumem, najpierw sprowadzi Was do swojego poziomu a potem wykonczy doświadczeniem.

  46. 29 lipca 2010, 00:12

    Psychologia nie istnieje de facto ludzkie istnienie determinuje swoie istnienie okreslonymi programowo
    schematami nie sadze bys cos zrozumil gdyz jestes tylko w stanie realizowac i rozpowaszechniac to co jest zastane.Z systemem nawet myslowym czy panstwowym jest tak,ze zwykle okazuje sie ono nienajlepszy z perspektywy czasu ,przy tobie ludzkosc zostanie pewnie w kurnej chacie ? czy uzywasz swojego programu w komputerze ? napisales go sam czy szukasz zunifikowanch rozwiozan? jezeli powolujesz sie na cos takiego o czym pisales nie nalezysz do inteligentynch! Ludzie slepo zapatrzeni w siebie i w swoje kategoryzujace i wartosciujace poglady beda bronic "stalina" bo "stalin" daje pieniadze i jest dobry. Nie wiem czy jestes dziewczynka czy chlopcem. Nie wiem pewnie nigdy nie miales,as okazji widziec operacji pewnie nie wiesz ,ze gdy bys zobaczyl (to jedno z naukowach narzedzi) odzial psychiatryczny z lat 60 i porownal do dzis... no to chyba siciany sie roznia bo sie postarzaly. pamietaj tylko o jednym gdy bys stracil reke piedzesiat lat temu raczej nie bylo by szans na przyszycie dzis sa wieksze i msysle ,ze to zadziala. ps:nie musisz krzyczec :Wiem!!! Dla mnie twoje wiem nie znaczy nic, trudno bys byl kims znaczacym ciesz sie ,ze ci odpisalem:P Wybacz mi ale nie bawie sie w te wasze nabyte uprzejmosci. Co do tego co robie robie zdjecia dla siebie czasem zarabiam a czy sztuke robie, czasem....
    @Yura jestem przekonany ,ze gdy by w mowie i pismie istnial Tak dobry system jak OSX od mac. Jak juz sie nie mam nic do powiedzenia staje sie czlowiek obronca jezyka polskiego jako symbolu narodowej torzsamosci zachecam do pujscia w swiat tam malo kto o polsce slyszal a juz w cenrealach producentow foto to juz calkiem .

  47. Euzebiusz
    Euzebiusz 29 lipca 2010, 00:35

    Właściwie teksty Szuma są dosyć oryginalne. Mają na swój sposób ciekawą konstrukcję. Gdyby wszystkie zawarte w nich słowa i litery dokładnie przetasować i ustawić w obojętnie jakiej kolejności, to sens wypowiedzi oraz przekaz pozostałyby niezmienione...

  48. Yura
    Yura 29 lipca 2010, 00:36

    @szum - w heglowskiego ducha się bawisz? Czy w Fukuyamę? Bo nie wiem, z której strony ugryźć :)
    Jak już wspomniałem - "trafiła kosa na kamień", więc proszę, nie pogrążaj się :)

    A co do mojej płci - podpowiem, twoja metoda polegająca na dogłębnej analizie końcówki nicka jest mało sprawna... OJEJ! przecież to "zunifikowane rozwiązanie"! no nieee, szum, jak mogłeś! :D

    EOT

  49. jaad75
    jaad75 29 lipca 2010, 01:40

    @szum, umiejętność sprawnego, spójnego i przejrzystego formułowania swoich myśli jest jedną z oznak inteligencji, której tak rozpaczliwie usiłujesz dowieść... Tu nie chodzi o obronę języka polskiego, czy innego, a o umiejętność pisania w ogóle - czytasz czasem to, co tu klecisz, zanim naciśniesz "dodaj"?

  50. riddlerpl
    riddlerpl 29 lipca 2010, 10:28

    Kilka uwag rzeczowych od usera (dosyć doświadczonego) K-7:

    #1. Edycja filmów. Ciekawe, ale brak mi łączneia filmów w jeden większy. Po wywaleniu elementu pozoztałe częsci będą zapisane jako osobne pliki co niestetyogranicza ich funkcjonalność. Jakby mozna było nie tylko przycinac i dzielić, ale także sklejać (w dowolnej kolejości) fragmenty to miałoby sens użytkowy. Tak to tylko bajer jest.
    #2. Poziomnica na tylnym LCD. Fajne, przydatne.deko robie landszafty i myślę, że będzie to pomocne (łatwo dostepne i wyraźne pokazanie poziomu). Szkoda, ze tylko pokazuje przechył na boki, a nie tył-przód, ale roizumiem, ze aparatowi brak czujnika na to.
    #3. W trybie M i X poziomnica zajmowała miejsce drabinki ekspozycji na LCD (a także w wizjerze) co ograniczało znacznie funkcjonalność tych trybów. Po prostu nie dało się sprawdzac na bierząco wskazań światłomierza. Teraz wyświetlana jest obok wartość liczbowa. Szczególnie fajnie to się sprawdza przy kadrowaniu "z ręki" (jak focimy ze statywu to już tak bardzo to nie jest istotne).
    #4. Nowy tryb kolorystyczny. Dla ludzi robiących w jpg i oczekujacych fajnych zdjeć prosto z puszki b.fajny bajer. Mi się podoba (mimo iż 99% robie w RAW) zdjecie będące wynikiem działania tego trybu, szkoda że w nim jest jedynie możliwość korygowania wyostrzania (i nic ponadto - zadne nasycenie itp). Szkoda, że tylko ten jeden tryb dodali - mogli sie pokusić o emulację kilku bardziej znanych filmów analogowych (i nazwać je imiennie np. Provia, Velwia, itp itd.). Poza tym crossy z K-X też mogłyby być fajne (gdyby były).
    #5. LV AF po wciśnięciu spustu do połowy to logiczna funkcja. Aż dziw, że nie było to tak rozwiązane wcześniej. O szybkości się nie wypowiadam - trzebaby 2 puszki porównać (stary/nowy soft), bez tego jestem za mało obiektywny by moja opinia była wiarygodna.

    Brak mi w patchu rozwiązania problemu podświetlania LCD górnego (to aktualnie najwieksza bolączka IMHO). Rozbudowałbym także jeszcze bardziej funkcję Auto-ISO (np dodając wartości graniczne, albo różnicujac jego działanie względem optyki - menu podobne jak te dla FF/BF). Brak także AF przy filmowaniu (nawet kosztem hałasu). Chetnie zobaczyłbym takze kilka trybó pracy światłomierza (priorytet świateł/cieni itp). Ale to moje marzenia.

    Zaś apropo flame jaki tu miał miejsce mogę napisać jedno: "Nie karmić trola to sam padnie. Z głodu."

    ps: Tak mi sie skojarzyło właśnie. Czujniki wychyleń są, przyciski też (nawet krzyżak) Odpowiedni kabelek, sterownik i mozna zrobic z puszki kontroler do konsoli (Ninetendo Wii itp). Wiem, nie wyjdzie, czujniki maja za dużego laga. Ciekawe czy kiedyś ktoś zrobi coś takiego.

  51. helldust
    helldust 29 lipca 2010, 10:43

    @riddlerpl
    "Odpowiedni kabelek, sterownik i mozna zrobic z puszki kontroler do konsoli (Ninetendo Wii itp)."


    Na youtube jest filmik na którym jest odwrotna sytuacja. Koleś joystickiem steruje AF i wyzwalaniem fotek w Canonie :)

  52. gregorisan
    gregorisan 29 lipca 2010, 11:07

    Naprawdę redaktorzy optycznych powinni płacić firmie Pentax za "nabijanie" licznika odwiedzin - już nawet notka serwisowa z nowym oprogramowaniem powoduje niesamowite emocje - mamy tutaj "wynaturzenia" psychiatryczno-psychologiczno-filozoficzne a nawet "nauczanie wczesnoszkolne";) Znalazłem w sumie dwie rzeczowe wypowiedzi dotyczące sugestii, że redaktorzy powinni jednak zamieścić czego dokładnie dotyczy aktualizacja oprogramowania oraz tego, że jednak FF Pentaksa w tym roku nie będzie.
    Pozdrawiam wszystkich tutejszych "narwańców" - szum jest moim idolem;)

  53. jacuzzi
    jacuzzi 29 lipca 2010, 11:58

    @gregoristan, istotnie tak jest. Niestety wychodzi nasza narodowa niechec do tego co nie nasze, i co z pewoscia jest gorsze :). Przemadrzanie jest bardzo powszechne. Niemniej troche z opoznieniem, ale widac ze "ktos" w Pentaxie w koncu obudzil sie ze snu zimowego, i zrobil cos, co powinno w sumie byc od poczatku w puszczce w wiekszosci :)

  54. 29 lipca 2010, 12:47

    Yura ty nie masz racji! kiedy przetne palec w sposob np: ciezki idzie mi z pomoca medycyna i o ironio sa wieksze szanse na sukces niz w pschiatrii. Co widac po mnie!!! skoro nie zamilczalem gdy kamien zabral glos. Radzil bym wiecej pokory.Mnieje prob programowania szafujac Heglem czy Stein. na dodatek poddajac mnie nie uzasadnionej presji : nie pograzaj sie:).Zreszta taka diagnosytyka po przez analize tekstu nawet porownawczego moze byc choc nie musi bledna. Moze uwazasz sie za kogos kto sprosta filtrowaniu jednostek po przez siec ale to ci sie nie uda!!!Jestes zbyt dumnny/na by zauwarzac nie jestem inteligetny nie jestem skromny nie umiem pisac. nie przestane pisac, jestem maniakiem i z jego uporem zadaje sobie pytanie : skoro nie przedstawiam wartosci , jak i moje wypowiedzi dlaczego kamien sie odzywa ? jesli nie jestem na jego poziomie czyz by brak mercedesa w garazu wymagal kompensacji swoich kompleksow przy uzyciu inteligencji i wyzyciu sie na mniej inteligentych?

  55. 29 lipca 2010, 12:51

    nie jestem reformowalna jednostka!!! wiem do czego sluzy toaleta.

  56. Euzebiusz
    Euzebiusz 29 lipca 2010, 13:42

    @riddlerpl -"Jakby mozna było nie tylko przycinac i dzielić, ale także sklejać (w dowolnej kolejości) fragmenty to miałoby sens użytkowy. Tak to tylko bajer jest."

    wtedy malkontentom brakowałoby jeszcze możliwości dubbingu, tytułów, przenikań, podkładania muzyki... Czyli dalej nie byłby to program do montażu, więc ciągle byłby to bajer. Nie mniej jednak teraz można wyrzucić fragmenty klipów (tzw. gluty) których i tak nie użyjesz w późniejszej edycji na komputerze a to już jest coś.

  57. juree
    juree 29 lipca 2010, 15:15

    Jeżeli ten "bajer" powoduje, że zyskujesz miejsce na karcie to...

  58. riddlerpl
    riddlerpl 29 lipca 2010, 18:34

    Jednak chciałbym wiecej. To wykonalne przecież. I chyba wcale nie bardzo trudne. Skoro biorą się za funkcje edycji filmów niech robią to "po całości". Tak by funkcja byłą w pełni użyteczna. I (dodam) pisze to jako full time user K-7.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.